Skocz do zawartości

victor23858

Zarejestrowani
  • Postów

    104
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    M54 3.0i Pb98 manual x 3

Osiągnięcia victor23858

  1. Za 25 koła (chociaż ceny zmieniają się z dnia na dzień) można coś po miesiącu szukania wyrwać. Też wiadomo szału nie ma...ale co znajdziesz w tych pieniądzach w manualnej skrzyni z napędem na tył i mocą 230 koni i co przy kręceniu bączków pod Biedronką nie puści Seby w samych skarpetach. Prawdziwe, nieprawdziwe...przelicz tylko konia na kilogram...koszty eksploatacji jeżeli ma służyć do lekkiej zabawy. W E90 jak coś dobrze "pęknie", to puszcza właściciela z torbami.
  2. Sobie sprawdźcie ile teraz kosztuje E46 3.0i w manualu. Jakiś naprawdę przyzwoity egzemplarz. A ceny dopiero wystrzelą. To już jest końcówka końcówki. Ja wiem, ja wiem jakie to są nowsze sprzęty. Tylko, to jest tanie w utrzymaniu, jak wykorzystujesz manualną skrzynię, napęd na tył i 230 koni. Najtańsza zabawka w utrzymaniu.
  3. Ponta, ja się zgadzam w 100% tylko poczekaj, jak taki młody gniewny sobie porządnie przeserwisuje takie e90, albo mu się coś większego zesra. Na szybko dozna olśnienia i refleksji ;)
  4. ...ale ceny trzy litrówek wystrzeliły. Manuali bez gazu, to dwie sztuki na krzyż do sprzedania. Co będzie za rok dwa, aż sam jestem ciekaw.
  5. victor23858

    N42 Wypadnie zaplonu

    Dzieję się to na LPG i Pb?
  6. Paproki, jak wszędzie. Olej to i zmień mechanika. Przeżegnaj się, jak tam reszta jest zrobiona... A na przyszłość masz nauczkę, że filtr paliwa wymienia się samemu. Powietrza pewnie tez masz przytrzaśnięty, kabinowy leci bokiem etc. etc. Olej mineralny...takie życie. Uszczelka obudowy filtra? Jakiego filtra?Oleju? 21zł? ( Uszczelkę na podstawie Ci wymieniali? - chyba nie ) Uszczelka filtra oleju 34zł. Przecież to jest w komplecie z każdym filtrem oleju. Masakra.
  7. Wyciągaj kolejno bezpieczniki, jeżeli uważasz że to elektroniczny dźwięk. A najlepiej zostaw tylko te, które są niezbędne. Przyłóż ucho do karoserii z każdej strony, może gdzieś będzie głośniej. Drugie oczywiście zatkaj ; nie ma to jak stetoskop za 15zł :cool2:
  8. Zalej mu 98 na dobrej stacji, wlej puszkę TECa. To nic nie kosztuje, a sprawdzisz, czy to wina mieszanki.(chociaż)
  9. Jak mówisz, że sprawdziłeś ciśnienie...i olej ok. No to czas podpiąć się kompem i sprawdzić vanosy, czy aby to nie zawory tak klepią. Panewki mówisz, że nie. No to może rozrząd się wyciągnął nadto. Takie diagnozy klekotu przez internet :8)
  10. Zaworek, to zawsze widać po ciśnieniu oleju. Sekundę dwie dłużej się świeci kontrolka ciśnienia. Po za tym filtr oleju z reguły jest mniej lub bardziej ściśnięty-zgnieciony, bo go zgniata, jak za każdym razem pompuje ciśnienie. Najpierw to sobie kup stetoskop za 15zł i ustal skąd to stukanie dokładnie dochodzi. A nim bym wymienił szklanki, to najpierw wymieniłbym/zmienił olej. Np. Valvoline do dużych przebiegów(jeżeli to wina ciśnienia).
  11. "Oprócz zwiększenia objętości w porównaniu do najpotężniejszego poprzednika B28, M54B30 zmienił się mechanicznie, a mianowicie zainstalowano nowe tłoki, które mają krótki płaszcz w porównaniu do M52TU, a pierścienie tłokowe zostały wymienione w celu zmniejszenia tarcia. "krótszy tłok tym cichsza praca ,mniejsza powierzchnia styku z tuleją ,mniejsze tarcie ,lżejsza praca" Kolejnym etapem rozwoju bardzo udanej jednostki napędowej BMW M52 był silnik M54 226S1, który został wypuszczony przez bawarski koncern w 2000 roku. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, został wyposażony w żeliwne wkładki w cylindrach, a także w tak zwany podwójny VANOS: system zmiennych faz rozrządu nie tylko na wlocie, ale także na wylocie. Wprowadzenie tych innowacji pozwoliło inżynierom osiągnąć wyższą moc w całym zakresie prędkości obrotowych silnika, poprawić jego wydajność i niezawodność. Ponadto jednostka napędowa M54 226S1 różni się od poprzednika lżejszymi tłokami. M54B25 Moc maksymalna 141 kW (192 KM) przy 6000 obr./min +32KM M52B25TU Moc maksymalna 125 kW (170 KM) przy 5500 obr./min M52B25 Moc maksymalna 125 kW (170 KM) przy 5500 obr./min Tłoki w silniku M54 zostały przeprojektowane w celu zmniejszenia emisji i są identyczne we wszystkich silnikach (2,2/2,5/3,0 litra). Płaszcz tłoka jest grafitowany. Ta metoda zmniejsza hałas i tarcie. Ten silnik, o tej samej objętości roboczej, co analog modelu M52 (2,2 litra), ma nieco większą moc. Ogólnie rzecz biorąc, jednostka napędowa M54 226S1 okazała się niezwykle udana i pozbawiona niektórych wad swojego „przodka”." Jak nie posmarujesz, to nie pojedziesz brzmi stara maksyma. Jakiekolwiek zaniedbanie serwisu olejowego powoduje niewydolność pierścieni które są skonstruowane tak aby stawiać jak najmniejszy opór i niwelować tarcie. W pierwszej kolejności i tak zawsze do wymiany są uszczelniacze zaworowe, przez zaniedbanie serwisu olejowego. Nagar na pierścieniach M54 im nie służy są inaczej skonstruowane, aby zmniejszyć tarcie i wykrzesać z jednostki jak najwięcej mocy. Pobór oleju w M54 ok. Jednak ktoś kto mówi że to wada konstrukcyjna inżynierów nie ma pojęcia o czym mówi i po prostu się nie zna. Pobór oleju w M54 jest wypadkową zaniedbań i serwisu. Owszem, w zamyśle inżynierów miał pobierać setkę oleju więcej na 10'000, ale chodziło o zniwelowanie tarcia. A że użytkownicy zaniedbywali serwisy olejowe i na pierścieniach zaczął się odkładać nagar, to czyja to wina. W M54 pobór oleju jest wprost proporcjonalny do wysokości obrotów. Seba pałował pod Biedrą, a potem ile to oleju mu nie zeżarło. Znajdź jakikolwiek silnik z 2000 roku zacznij go kręcić po 5 tys obrotów i sprawdź czy nie pobiera oleju. Znaczna większość silników w rankingu znajdzie miejsce poniżej M54. Może jest jedna dwie osoby w Europie, które zmieniły pierścienie i porównały wyniki na hamowni ile to same pierścienie robią roboty/mocy = może się wypowiedzieć. Taki stereotyp myślenia stadnego. Nic własnego pomyślunku co poniektórzy nie mają. M54 jeszcze powstał w starej epoce, dymanie klienta na ostro to się dopiero zaczęło po 2005/10 roku.
  12. Przepraszam Cię maniek21112 za moje niedopatrzenie i arogancję, że do Ciebie się tak zwróciłem. To kkx5 pokalał się nieuctwem i brakiem edukacji nie wyłapując, że LPG "wypala silnik". przez kkx5 » 08 Sty 2023 10:11 victor23858 napisał: Tam wszystko wypalone. przez kkx5 » 08 Sty 2023 10:11 No jak? Przeciez to najlepszy silnik? Szczyt technologi bmw, jak ten pancerniak ma byc wypalony? Ty, dopiero to powieliłeś Mańku...więc i tak nieuctwo przypada kakie.
  13. A czy nie można spojrzeć na E46 tak jak na E36 czy E30? Różnica dobrej dekady "zaledwie". Zobaczcie jakie są ceny najmocniejszej wersji E36 czy E30. Tylko tamto już odjechało, a E46 jeszcze jest na aukcjach w przyziemnych cenach. Czy będzie inaczej z E46? Nie sądzę. Wręcz przeciwnie, bo E46 zamyka pewną epokę silników. (tak jeszcze sobie pozwolę zrobić małą edycję nawiasem pisząc, zwykłą klimatyzację na lato dodajcie do E30 E36 - co E46 ma w standardzie) Czy E46 jest jakaś genialna? Nie. Jednak silnik który posiada w tak lekkiej budzie, czyni ją wyjątkową. Najtańszy w (zakupie) eksploatacji tylnonapędowy samochód "sportowy". Ceny już trochę odjechały, ale co znajdziecie z napędem na tył w manualnej skrzyni co ma 200 koni i co nie zrujnuje portfela po kilku kółkach pod Biedronką?
  14. Wypalone wszystko przez LPG. Moniek z Ciebie widzę taki mechanik, jak z jutuba. Nic w locie nie łapiesz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.