Skocz do zawartości

Kemot29

Zarejestrowani
  • Postów

    33
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F31 320d xdrive 2017

Osiągnięcia Kemot29

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Wężyki podciśnienia to już raczej nie w B47 Sprawdziłeś np.btoolem jakie błędy pokazuje, u mnie przy takich objawach EGR do wymiany.
  2. Mnie rok temu jeszcze na gwarancji wymienili EGR,szarpanie podczas przyspieszania, a kilka dni temu EGR i chodniczkę spalin, akcja serwisowa.
  3. Ten proces z uruchomieniem pompy elektrycznej w celu odpowietrzenia układu chłodzenia nie jest idealny, czasami trzeba go powtarzać nawet 3 razy. Lepiej działa wytworzenie podciśnienia w układzie.
  4. Jest kilka opcji, dla CIC,NBT,NTB evo id4 I ostatnio pojawiły się do id5 i id6, niestety te stabilne tylko na bimmer-tech za zaporową cenę, wszystkie wyglądają bardzo podobnie. Sam mam id5 i obserwuję temat, największy problem to support i aktualizacje oprogramowania do najnowszych wersji. Ogólnie to wszystko jest z Chin ale bimmer-tech ma najlepiej dopracowany software.
  5. Tutaj masz gościa który robi taki "swap"
  6. W kapitalizmie drogie jest to na co jest popyt,a wszystko i tak jest przewartościowane więc producenci mają spore pole do manewrowania cenami. Nie dałbym sobie wmówić że droższe zawsze oznacza lepsze.
  7. Ściągnij Spotify na telefon i połącz z samochodem przez bluetooth,u mnie tak to działa, mam Spotify na telefonie to jest w idrive, odinstaluję z telefonu, znika z idrive.
  8. Z tą gwiazdką to jakieś zboczenie, wystarczy na anglojęzycznych forach lub nawet YouTube poszukać "staggered setup for xdrive". Wiele osób nie toleruje opon typu run flat, lub zakłada rozmiar felg do których nie ma tego typu opon, generalna zasada jest aby nie przekraczać 1%,a to że ktoś zakłada najtańszą chińszczyznę nie trzymającą parametrów podpierając się kalkulatorem opon to inna sprawa.
  9. Czyli nie musi być run flat, wystarczy że mają gwiazdkę?
  10. I tak, i nie, przeglądając bimmerpost są tacy którzy na oponach bez gwiazdki i bez ROF zrobili ponad 150tyś kilometrów i nic, a są tacy co zaraz po zamianie na zwykle opony mieli problemy. Generalnie, kupując opony zawsze sugerowałem się testami ADAC, AMS, auto bild czy Evo, zawsze wybierałem coś z pierwszej trójki i było ok. Testy opon run flat to biały kruk, niby jest coś, ale 8,10, czy nawet 14 lat temu,i to tylko run flat przeciwko run flat. Skoro te opony są takie dobre to dlaczego nikt ich nie testuje.
  11. Znalazłem coś takiego na bimmerpost, to z grubsza wyjaśnia sprawę, opony powinny być tego samego producenta, o takiej samej rzeźbie bieżnika oczywiście aby spełniać standardy BMW zaleca opony z gwiazdką, różnica pomiędzy głębokością bieżnika nie powinna przekraczać 2mm. The "1% Myth" question is often asked............. I posted the information below on another thread in Dec 2018. It was obtained direct from BMW. -------------------------------------------------------------------------------------------------- The explicit position from BMW is given here: Extracts from an email chain between myself and the BMW Genius at the dealership I bought my car from when I asked for precise information on this subject amongst others.... The question I asked:.................... "Hi xxxxx, thanks for your help in this matter, but I'm afraid it doesn't really answer my question. As I mentioned the BMW forums are alive with transfer box issues and queries relating to tyre fitment. Having just spent over £40k on a new Xdrive I would like the official BMW UK guidance on the key factors to be considered when monitoring tyre wear / fitting new tyres to a model with Xdrive so that I can avoid any premature wear / failure of the component. The UK owners manual gives no meaningful guidance or dos/ don'ts other that use star rated tyres. For my specific model [2018 F31 335d Xdrive Shadow Edition - staggered 19" 704M wheels] I would like to know if: 1) the make / tread depths on tyres across the same axle must be the same or within a specified tolerance. If so, what is that tolerance? 2) is there [as seems to be case in the US i.e. ~1% ] a specific ratio between the rolling circumference of front / rear tyres that must be maintained to minimise stress on the transfer box? If so, what is that tolerance? These factors are deemed to be critical by all the guys in the UK/US who have had transfer box problems / failures / replacements. At least BMW USA seem to expressed a view on the acceptable ration between the rolling circumference of front v rear tyres on the xdrives to avoid transfer box problems. Can you please forward my query to the relevant BMW technical department specialists and get them to provide the relevant information. I am happy to be contacted direct should they prefer that approach to ensure clarity. Please see the links below which are a small example of the issues posted. There are many more: Tolerance discussion ~1% https://f30.bimmerpost.com/forums/se...58921360&pp=30 https://www.bimmerforums.co.uk/forum...rchid=31358615 Regards " --------------------------------------------------------------------------------- The reply I got back eventually........ "I have had another reply from BMW. This should provide an appropriate answer hopefully. Regards, The following information taken direct from AIR states a maximum 2mm between all tyres on an X Drive vehicle. Its in black and white direct from BMW. Problem solved . Repair instruction Notes and specifications for tyre / wheel exchange 3612... | REP-ALG-RAGRP36-3600_REIFENTAUSCH - V.6 ui-button General: •The tyre size, manufacturer and tyre tread must be the same on one axle •To meet the BMW standards, the vehicle should be equipped with tyres from the same manufacturer and with the same tyre tread (tyres approved by BMW) on all 4 wheels •The difference in tyre tread depth on one axle must not exceed 2 mm (control quality of suspension control systems and wheel alignment requirement) •The tyres with the higher tread depths must be mounted on the rear axle •The DOT age difference must not exceed 4 years •The tyre pressure must be adjusted when the tyres are exchanged •Wheel exchange between the axles The wheels may be exchanged between axles to achieve even abrasion. However, BMW does not recommend switching the front wheels to the rear or vice-versa. The wheel exchange may lead to the following customer complaints: complaints regarding acoustics Risk of increased lane groove sensitivity Compliance with the following requirements is required when exchanging wheels between the axles: Assess the wear pattern The tread difference between the front and rear wheels must not exceed a maximum of 2-3 mm Exchange the wheels between the axles every 5000 Km **Additionally for all-wheel drive vehicles: ** •The tyre size, manufacturer and tyre tread must be identical on all wheels; different tyre sizes between front and rear axles are only permissible if mixed tyres are fitted. •The tyre tread difference between tyres in all wheel positions must not exceed 2 mm (normal quality of the wheel control systems and wheel alignment requirement) XXXXXX XXXXXXX BMW Genius" There you have it.
  12. To już pytanie do poprzedniego właściciela, tylne opony były sporo przepompowane :(
  13. Przód mam jedną 3,5 drugą 3,3 na środku Tył środek starty do 1,8 na jednej 2,2 na drugiej na bokach 3,4
  14. Sam jestem już w kropce i nie mam problemu z tym aby zapłacić więcej za opony które są lepsze tylko w tym wypadku płaci się więcej za opony które są gorsze: komfort, trakcja, zużycie paliwa, hałas, zwiększenie masy nieresorowanej, itp. Rozumiem, marka premium, ceny premium, tylko każdy wie że BMW używa opon run flat dla oszczędności(brak zapasu i zestawu naprawczego) pośrednio mniejsza waga pojazdu i zwiększenie pojemności bagażnika. Wcale nie przeczę że przednia skrzynka rozdzielcza może paść po użyciu nieodpowiednich opon, ponieważ pełno jest na to przykładów na forach, powszechna jest również wiedza ze ta przednia skrzynka do trwałych nie należy.
  15. Jak wiadomo opony przednie zużywają się inaczej niż tylne, moje przednie bardziej zużyte są na brzegach, a tylne środkiem, ale obojętnie gdzie mierzę, bo mierzyłem nawet w rowkach aby wykluczyć zużycie bieżnika tylna opona ma większy obwód.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.