Skocz do zawartości

Mpiachu88

Zarejestrowani
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E90 330d 2010

Osiągnięcia Mpiachu88

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Widzę w tym temacie kilka osób, które ogarniają temat. Od jakiegoś czasu mam problem ze skrzynią biegów. Auto BMW E90 330d skrzynia ZF 6HP28. Przebieg auta to zaledwie 142 tys km. Jest to przebieg w 100 % oryginalny. Po zakupie auta postanowiłem wymienić dynamicznie olej w skrzyni biegów. Mimo mojego nalegania nie zostałem wpuszczony, aby zobaczyć co dokładnie jest robione i jaki olej jest wlewany. Zapewniano mnie, że to zestaw oryginalny BMW. Po jakimś czasie od wymiany zauważyłem, że zmiana biegu z 1 na 2 jest tak jakby twardsza. To samo później pojawiło się przy zmianie biegów z 2 na 3. Ale tutaj przyczyna może być taka, że ja robię bardzo niewielkie przebiegi tylko i wyłącznie po mieście. Następnie padł mi lewy czujnik ABS i z braku czasu jeździłem tak autem przez około miesiąc. Skrzynia zaczęła czasami przeciągać biegi. Czujnik wymieniłem na ATE. Błędy od ABS i DTC oczywiście zniknęły. Żadnych błędów na komputerze nie było i nie ma do tej pory. Być może to tylko zbieg okoliczności i pojawił się problem ze skrzynią. Od czego zacząć? Od dynamicznej wymiany oleju w skrzyni wraz z miską i filtrem przejechałem około 4 tys km. Najpierw oryginalny czujnik ABS, a następnie zrzucenie miski i sprawdzenie zaworów plus ewentualna regeneracja skrzyni z tego tematu? Jeżeli chodzi o przeciąganie biegów, to nie ma znaczenia czy auto jest zimne czy ciepłe. Nie ma żadnej reguły. Czasami skrzynia przy delikatnym operowaniu gazem zmienia biegi przy obrotach 1800-2200 rpm, a czasami trzymając gaz w pozycji, gdzie te biegi powinny być zmieniane przy obrotach około 2000 wskazówka obrotomierza wędruje aż do pola 2600-3000 rpm. Tak jakbym jeździł na trybie sport. Dzieje się to na wszystkich biegach być może z wyjątkiem zmiany biegu z jedynki na dwójkę. W razie czego mogę sprawdzić adaptację icomem i umieścić na forum. Aha i jeszcze jedno, po resecie adaptacji i dosłownie muskając gaz biegi się przerzucają idealnie. Ale tylko w przypadku muskania gazu do obrotów max 1500. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu dzieje się tak samo jak bez robienia adaptacji. Bardzo proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.