Skocz do zawartości

lasus1wp.pl

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91 320i

Osiągnięcia lasus1wp.pl

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Fajny tutorial, wlasnie przyierzam sie wymiany jak zima puści. Nie mam zatartej, ale kapie mi olej a nie lubie jak mi cos kapie, a wiem ze to pompa. Skorzystam z Twojej instrukcji. Dziękuję
  2. Cześć. Temat widzę stary, ale chcę się podzielić swoim doświadczeniem i podziękować Wam za instrukcję postępowania. Wydaje mi się, że u mnie będzie już OK. Mam E91/2006 320i/150KM. Spotkało mnie wielkie szczęście w nieszczęściu. Parkując auto pod sklepem spod maski poszła wielka chmura pary, chwilę wcześniej zjechałem z autostrady!! Szczęście, że na parkingu a nie w trasie, silnik raczej nie ucierpiał. Miesiąc temu wróciłem z wakacji w Czarnogórze - 4500 km - szczęście że nie tam miałem awarie, uff! Pękł przewód wodny od silnika chyba do termostatu. Pod korkiem oleju taki w aluminiowej koszulce - około 15 cm długi. Ułamał się przy bloku silnika - tam jest mocowany na śrubkę. Myślę, że po prostu zmęczenie materiału od nowości - przebieg auta 215k km w tym gaz od 15k km. Na początku panika, jestem laik, auto zostało na noc na parkingu pod sklepem. Potem (rano next dzień) sąsiad zaciągnął mnie pod dom (60km). Znalazłem część w necie, na tym właśnie wątku Waszego forum poczytałem o odpowietrzaniu. Wasze instrukcje zaowocowały myślę prawidłowym odpowietrzeniem. Zamontowałem przewód, wlałem 4 l Prestone + max 0,5 l Petrygo niebieskie (miałem jakiś zapas z przed 3 lat), Prestone kupiłem tylko 1 bańkę - tak wyszło bo pomyślałem że na dole w silniku i w chłodnicy płyn został. Na wiosnę miałem w serwisie BMW (nieautoryzowany w Pruszczu Gdańskim - z Waszego forum) sprawdzany płyn - wyszło, że nie muszę wymieniać bo ma dobre parametry. Zdecydowałem, że nie będę spuszczał z chłodnicy - po co ruszać korki skoro płyn trzymał parametry a jak ruszę to mogę coś uszkodzić niepotrzebnie... Dolałem, włączyłem zapłon, grzanie max temp. na szybę, klimę i wentylator na pozycje 1. Pochodziło, pobombelkowało w odpowietrzników - obu. Włączyłem silnik, dalej pobomblowało, zaczęło grzać w kabinie. Ruszyłem na jazdę testową. Ustawiłem menu na wyświetlanie temp. płynu podczas jazdy. Zrobiłem testowo 24 km, w tym czasie temp wzrosła raz do 111 stopni i potem spadła do 90, kolejne podbicia były już do 107-109 i spadało do 89-92. Cały czas w aucie klima chodziła i grzała na 28 stopni. Ciepło w środku az za bardzo, czyli układ wydaje się być odpowietrzony. Potem już pod domem na postoju ustawiłem klimę na 16 i zaczęło po chwili chłodzić, temp wzrastała do 108 i nie wyżej. Wentylator chłodnicy się włączył - patrzyłem pod maskę. Odpowietrzniki jeszcze ciut zabomblowały ale krótko. Myślę, że jeszcze kilka razy będę musiał je odkręcać. Dziękuję Wam za instrukcje. Czy mam na coś jeszcze zwrócić uwagę, czy tylko obserwować poziom płynu? Z nowego przewodu na razie nie widziałem wycieku, ale silnik gorący i pewnie i tak by wyparowało. Montując przewód, palcem lekko zmoczonym w oleju przesmarowałem delikatnie miejsce mocowania przewodu do silnika bo bez tego delikatnie zgniotło mi oring - sprawdziłem wyjmując go po pierwszym przykręceniu.
  3. Cześć. Chyba to tu mam zadać to pytanie :): Świeżo kupiłem E91 320i 150 KM 2006r, jestem po diagnostyce i silnik OK - nadaje się do gazu. Zakład AUTOCAROS Zabagno koło Tczewa (pomorskie) zaproponował mi w cenie 2800 taki coś, proszę o Waszą opinię zarówno o zakładzie jeżeli coś wiecie jak i o komponentach: Sterownik AC Stag4, QBox Plus Reduktor KME 220 KM Wtryski Hana lub AC W02BFC butla walcowa w bagażniku - nie chcę niszczyć nieodwracalnie podwozia. Nie będę podnosił mocy, 150 KM mi wystarczy. Dziękuję za pomoc. Piotr
  4. Dziękuję Panowie za odpowiedź. Olej mam wymieniony - samodzielnie. Byłem wczoraj w serwisie BMW (znalazłem na tym forum) w Pruszczu Gdański, BM.Motors-Service. Sympatyczna obsługa, pierwsze wrażenie pozytywne zobaczymy co dalej. Sprawdzili komputerem stan auta i podwozie - nie kupiłem miny, auto było dobrym zakupem tak mi Pan powiedział, troche mechanicznie do wymiany - uszczelniacze, jakies gumy zawieszenia, odboje, uszczel. wybieraka skrzyni, amortyzator tylny (para), wyciek z misy olejowej, wyciek spod podstawy filtra oleju, wyciek jedna półoś, itp. Silnik OK a to najważniejsze. Reszta to eksploatacja samochodu. Sprawdzili płyn chłodniczy - do prawie -40 mówili ze szkoda kasy na wymianę bo jest dobry, za to wymienili hamulcowy bo powyżej 4% wody było, naprawili jeden kluczyk. Zostawiłem tam 500, ale mam spokój że nie zostałem nabity w butelkę. Mam liste napraw na około 3 tysie + katalizator + za rok komplet hamulców przód. Nie jest źle, bałem się że kwota będzie wyższa, o katalizatorze wiedziałem przed kupnem.
  5. Właśnie akku pokazuje mi żółte - mam padające i plany na jego wymianę. Ze względu na jego cenę, najpierw jadę na sprawdzenia auta - co mam do roboty, akku potem. Na waszym forum znalazłem BM.Motors-Service w Pruszczu Gdańskim i jadę tam na przegląd we czwartek. Dziękuję Ci za podpowiedź. A co to jest modułu MULF? Piotr
  6. obetnij te zera z przodu i tu wszystkiego się dowiesz http://bmwfault.codes/ Dziękuję za pokierowanie. Nie znalazłem tam opisów 2 błędów: E18D E18F a te co znalazłem - za głupi jestem, niby napisane ale nie rozumiem. Chyba to błahostki. Pozdrawiam.
  7. Cześć. Możecie podać stronę gdzie znajdę opjaśnienia do poniższych błędów? Mam auto dopiero od kilku dni i jest to moje pierwsze BMW (E91 320i 2006) i to znalazłem na razie na ODB: 00A0B5 00A0B2 00E18D 00E18F 00A6DF Dziękuję.
  8. Dzień dobry. Nazywam się Piotr, jestem tu zupełnie nowy, dotychczas jeździłem (7 lat) Ayensis T22 D4D- super bezawaryjna ale za słaba, parę dni temu przyjechałem z Niemiec E91 320i 2006r 150 PS, manualna skrzynia - super się jechało, fajne auto, chce o nie zadbać i pojeździć parę lat w spokoju - chyba zagazować (wiadomo koszty dojazdu do pracy). Prze kilka dni poczytałem trochę tam i siam ale mam różne sprzeczne informacje. Proszę Was o krótką, konkretną informację dla świeżego posiadacza BMW . Zaczynam od wymiany płynów, moje pytania to jakie płyny (marka-parametry), ile potrzebuje i mniej więcej ich cenę. Filtr powietrza i kabinowy sam już wymieniłem - MANN. Prace zaplanowane na przyszły tydzień. Olej, już kupiłem VALVOLINE SynPower 5W40 5L LL-01 + filtr MANN. Wymienię razem z Kolegą - się chłopak zna... domowy mechanik (z wykształcenia i zamiłowania) - sam sobie i innym dłubie w benzynach/gaz VW i inne. Pozostałe wymiany/naprawy też z nim planuję robić - On robi ja patrze pomagam i się uczę. Płyn chłodzący: Ile 7,2litra? Jaki, Prestone czy inny, nie chcę koncentratu w razie dolewek chce kupić gotowy na stacji? Hamulcowy: Ile kupić? 2l? wymiana to hamulce + sprzędło? Na co zwrócić uwagę z odpowietrzaniem? Wspomaganie: Jaki (DOT 4 czy 5 czy 5.1), ile, jak i czy wymieniać? Olej w skrzyni manualnej: jaki, ile, jak i czy wymieniać? Tylny most: zauważyłem lekki wyciek z prawej strony, ile , jaki i na co zwrócić uwagę. Inne: o czym nie wiem, co wymienić jeszcze. Pewnie te informacje się na Waszym forum przewijają, ale laikowi ciężko poskładać do kupy wszystkie informacje, a autkiem chcę się cieszyć a nie denerwować. Z góry dziękuję za pomoc i konkretne rady. Piotr.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.