Skocz do zawartości

Dudi_1980

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Dudi_1980

  • Urodziny 30.11.1979

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E53 3.0d 184KM 2003r
    BMW E46 318i 143KM LPG 2003
    było BMW e87 116i 2006r
  • Lokalizacja
    Zator

Osiągnięcia Dudi_1980

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam, temat stary ale może ktoś jeszcze podpowie. E46 Touring. Wzmacniacz pod spoilerem nad tylną szybą. Sprawdzałem jak pisał autor wątku. Na pierwszym od lewej pinie mam 12V. Na trzecim 0..... Jak wciskam przycisk pilota nic się nie dzieje. Skąd bierze się te ok. 5V na tym trzecim pinie? Napięcie wychodzi ze wzmacniacza na ten przewód czy odwrotnie? Ktoś gdzieś pisał że to napięcie jest modulowane tym wzmacniaczem i idzie tym przewodem na moduł komfortu. Czyli zakładam że napięcie jednak ma wychodzić ze wzmacniacza. Skoro mam "0" to może faktycznie tylko wzmacniacz.... https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/65_0637-anteny-diversity/i47657#part02 Część nr 1. Antena. Czy antena jest w spoilerze? Ze wzmacniacza idzie tasiemka do spoilera. To jest antena od radia czy ma związek z centralnym zamkiem? Gdzieś czytałem że niby antena jest w tych ścieżkach od ogrzewania tylnej szyby? Część nr 5. Wzmacniacz anteny szyby bocznej. A co to znowu za antena? Od czego? Zakładam że radiowa bo końcówka przewodu która wchodzi do wzmacniacza w spoilerze wygląda typowo "radiowo":) Czy dobrze rozumie z tymi antenami? W tylnej szybie radio, spoiler - antena zbierająca sygnał z pilota do centr. zamka i jeszcze jakaś w bocznej szybie? Potrzebuje ustalić co z tymi antenami i co w końcu zbiera sygnał z pilota. Strasznie dużo jest info o wymianach tego wzmacniacza i każdy ma troche inny lub trochę bardziej podobny problem, każdy inne czary porobił, ale jakoś nie moge ustalić właśnie takich podstawowych rzeczy. Co jak działa, za co odpowiada i gdzie jest. Mam urwaną tą tasiemkę ze wzmacniacza do tylnej szyby. Ale to ma związek z radiem, z centralnym zamkiem czy ogrzewaniem tylnej szyby które mi nie działa? Ostatnia rzecz. Czy ma ktoś rozpiskę przewodów, najlepiej po kolorach, we wtyczkach do modułu komfortu? Zwłaszcza środkowa, ta 54 pinowa mnie interesuje. Tam są ponoć dwa przewody odpowiadające za zamykanie i otwieranie. Podając + na nie powinienem zamknąć lub otworzyć jeśli moduł jest sprawny. Czy tak właśnie jest? P.S. Znalazłem rozpiskę na e46garage. Na przewody od zamykania i otwierania należy podać MASE a nie jak ktoś gdzie napisał "+". Tylko czy jeśli zamyka i otwiera to moduł jest sprawny czy niekoniecznie wcale?
  2. OK, dzięki. Tak E53 2003r więc stary M57. Mam cały czas nadzieję że to jednak nie wtrysk. Jak zregeneruje/wymienie jeden wtrysk to inny może zacząć lać więc pewnie wszystkie trzeba przejrzeć. Ale na lejących wtryskach powinien chyba zakopcić? U mnie jakoś strasznie długo nie odpala. Może sekunde dłużej niż powinien. Wcześniej, przed latem, jak było chłodniej, to na gorącym silniku odpalał taka samo. Teraz w lecie (albo się pogorszyło po prostu) na gorącym silniku trzeba kręcić z 1,5-2 sekundy. Więc dramatu nie ma. Jest też świeca któraś do wymiany, ale ponoć w tych sześciocylindrowych jakbym nawet wyjął całkiem jedną świecę to powinien odpalić ładnie więc to chyba nie to
  3. Witam, czy jest możliwość stwierdzić powód słabego palenia poprzez diagnostykę komputerową. Tak abym wiedział na pewno czy czujnik ciśnienia paliwa na listwie czy wtryski (choć nic nie kopci) czy cos jeszcze innego. Kraków i kierunek Oświęcim, Wadowice? Ktoś ma możliwość?
  4. Witam, czy ktoś podłączał zagłówki z monitorami i DVD w E53? Mam zwykłe radio Business. Zagłówki kupiłem z monitorami używane wyjęte z E53. Niestety ani na instrukcji ani na samym monitorku nie widzą oznaczenia modelu więc nie mogę go podać. Z samego zagłówka wychodzi kilka przewodów. To nie są chińskie monitorki z zasilaniem z zapalniczki. Na razie nie wymieniam radia więc potrzebuję podpiąć zasilanie i podłączyć pod głośniki. Pod radio dobrze by było tez już coś przygotować, żeby po wymianie na radia z androidem można było stamtąd sterować monitorami. Czy ktoś posiada jakiegoś linka do takiej instrukcji podłączenia lub potrafi dokładnie opisać jak to podłączyć?
  5. No niestety. W Krakowie mi powiedzieli, że muszę przyjść z kluczykiem i dowodem i jest to płatne 130zł.
  6. Dzięki za info. Kupiłem, wymieniłem. Niestety bez zmian. Zawożę auto do serwisu automatów. Zobaczymy co powiedzą. Na razie jakoś bardzo się nie stresuję bo kupiłem świadomie za odpowiednią cenę, ale mam nadzieję, że nic nie wyskoczy dodatkowego i w tej 5-tce się zmieszczę..... A z innej beczki, żeby nowego tematu nie zakładać. Ma ktoś dostęp do bazy BMW żeby sprawdzić historię po VINie? Czy w BMW jak przyjadę z dowodem to mi sprawdzą? W Mercu wiem że sprawdzali bez problemu, ale trzeba było mieć dowód i być właścicielem auta. Oczywiście to sprawdzenie pod warunkiem, że jest coś w bazie...
  7. Źle zrozumiałeś. Nie o to chodzi co miał powiedzieć sprzedający, że grosze kosztuje.... bo kupiłem świadomie z uszkodzoną skrzynią i zapłaciłem jak za auto z uszkodzoną skrzynią. Takiego właśnie szukałem. Od razu daje do regeneracji i mam potem skrzynię na lata za tą samą kasę co kupując "sprawne" auto, a za pół roku mam problem ze skrzynią. Dlatego akurat kodowanie w tej chwili jest dla mnie ważne i jest problemem bo czy sam sobie wymienię sterownik czy nie? Jeśli skrzynia wymaga poważniejszej naprawy do oddaje do serwisu i tam już sobie sami zakodują co trzeba. Dlatego ponawiam pytanie jak w poprzednim poście.
  8. Witam, kupiłem E53 3.0d 184KM 2003r z "uszkodzoną" skrzynią biegów. Sprzedający twierdził, że to tylko sterownik. Być może, dlatego planuje wymienić sterownik bo nie są drogie i sprawdzić co się będzie działo. Ale tu na forum coś gdzieś czytałem że po wymianie sterownika trzeba go kodować czy adoptować? Mogę wymienić sterownik i tyle czy faktycznie coś trzeba ustawiać? W może ktoś miał podobny problem lub potrafi doradzić. W pozycji D auto jedzie normalnie do przodu - nie miałem możliwości sprawdzić na dłuższym odcinku żeby przejść po wszystkich biegach. W pozycji R nie dzieje się nic.Obroty rosną, a auto stoi w miejscu. Nie ma żadnych odgłosów rzężenia jakby sprzęgło ślizgało ani żadnych innych. Zachowuje się dokładnie tak jakby był w pozycji N. Jak dam N, to delikatnie powoli rusza do przodu. W pozycji P, jak dodam gaz, to parę razy się zdarzyło jakby go delikatnie pociągnęło do przodu. Jak stoi pod górkę przed garażem i jest pozycja D, to stoi w miejscu, nie zjeżdża do tyłu ani nie jedzie do przodu (bez gazu oczywiście). W żadnym położeniu, z gazem lub bez, nie ma żadnych hałasów ani innych dziwnych odgłosów. Przekładając lewarek między pozycjami PRND nie ma szarpnięć ani stuków, nic. W pozycji D ładnie płynnie rusza-choć z małą prędkością jechałem. Dlatego faktycznie rozważam ten sterownik, że może on źle rozpoznaje zadane położenie lewarka zmiany biegów. Może źle kombinuje, ale przy uszkodzeniu mechanicznym chyba byłyby jakieś odgłosy i szarpanie.
  9. no tak, nie wyświetla się info pod loginem. Mam E53 3.0d z 2003r.
  10. Jeszcze jedno tak przy okazji w tym wątku. Znalazłem info że sterownik skrzyni jest przy podszybiu od strony pasażera. Tylko nie jestem czy to na pewno był opis do E53. Czy faktycznie tak jest? Ogólnie to są 2 sterowniki? Jeden właśnie "gdzieś tam" - którego szukam, a drugi wewnątrz skrzyni w oleju?
  11. Dzięki. Czytałem recenzje. A możesz napisać jakie dokładnie radio kupiłeś?
  12. Ok, to oryginał odpada. Zostaje "chińczyk". Ale do chińczyka chyba też trzeba jakoś doprowadzić antenę gps? Czy jakoś te radia-nawigacje sobie radzą bez tego? A co ze sterowaniem radia z kierownicy? Będzie działało?
  13. Witam, posiadam e53 z 2003r (przed liftem). Czyli blisko 17 lat. Zakładam, że temat był, ale nie mogę znaleźć. Znalazłem nawet wymianę w odwrotną stronę... Proszę więc o konkretne odpowiedzi be złośliwości "nie chciało się szukać, tego pełno w sieci". Mam małe radio bez nawi. Nie wiem jaki to model. Oryginał. Czy e53 ma przygotowaną fabrycznie instalację pod Navi? Wystarczy wymiana radia czy trzeba prowadzić przewody? Planuje kupić albo oryginalną używkę "te z androidem to też oryginały czy właśnie zamienniki?" albo coś ładnego z chin. Chce mieć Navi, kamerę cofania, oczywiście muzykę z telefonu przez kabel i bluetooth. Myślę też o monitorkach w zagłówkach dla dzieci. Jest to wielki problem?
  14. Dzięki za pomoc. Podpiąłem drugi aku pod maską i odłączyłem w bagażniku. Autem tylko po podwórku manewrowałem, ale nie zauważyłem żadnych złych komunikatów czy żeby coś było nie tak. Jedynie przy odłączaniu klemy "+" od tej śruby w wanience w bagażniku (wymieniałem wanienke) gaśnie lampka w bagażniku. Czy coś jeszcze jest z tego zasilane nie wiem. W każdym razie wniosek taki, że spod maski prąd nie wszędzie dochodzi. Ale zakładam, że dotyczy to tylko jakiś drobiazgów typu właśnie lampka w bagażniku.
  15. Dzięki. A ten moduł FRM to jest moduł od ksenonów czy co to takiego?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.