Skocz do zawartości

norbi771

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    jest: X3 G01 xDrive30i 2019 MPakiet, Audi A6 C7 2018
    było: X3 F25xDrive28i 2016

Osiągnięcia norbi771

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Ten metalowy kawałek dało się wepchnąć do zakupionego przewodu. Do wpychania wykorzystałem plastikową rurę przedłużającą od odkurzacza. Operacja podłączenia przewodu do baku zakończyła się pomyślnie, choć podejście do przykręcenia cybantów, bez kanału jest bardzo słabe. Polecam elastyczny wąż przedłużający do wkrętarki, łatwiej temat ogarnąć. Pacjent żyje, paliwo nie cieknie, temat zamykam :-)
  2. Ta część, którą kupiłem jest zwykłym kawałkiem rury gumowej o średnicy 40mm. Oryginalna część (moja X3 to xDrive30i z USA) miała w sobie metalowy trzpień służący do połączenia ze zbiornikiem i zaciśnięcia cybantów. Zatem jeśli ktoś kiedyś będzie to miał naprawiać i będzie w posiadaniu starego pękniętego łącznika to nie polecam kupować oryginału za ~250 PLN. Zamiast tego przewód paliwowy fi40. Na allegro 50cm takiego przewodu kosztuje ~40PLN. Efekt wg mnie będzie ten sam :-) Przezornie uszczelniłem to pęknięcie w starej części, gdyby ta nowa się nie nadawała. Słabo to wyszło, co widać na zdjęciach. Wszystko wskazuje jednak na to że nie będę tej prowiwzorki musiał używać. https://ibb.co/xCzWggg
  3. Dzięki, też trudno mi powiedzieć czym się różnią. W jednej jest napisane że zakończono jej produkcję w 2017. Samochód mam z 2019 roku, chyba się skuszę na tę aktualną, choć przyznam, że chodziło mi po głowie kupić kawałek węża do paliwa fi40mm i przy jego pomocy dokonać naprawy. Co ciekawe szukając na czescidobmw.pl lub bmwpartsdeal.com - konfiguratory nie mają takiej części dla mojego modelu i/lub twierdzą, że jest niekompatybilna z moim samochodem. Ale rozebrałem to i miałem w ręku, zatem to chyba ściema ...
  4. Cześć, W mojej G01 śmierdziało paliwem. Okazało się że cieknie przy tankowaniu. Szczęście że nic się nie zapaliło/wybuchło. Zdjąłem prawe tylne koło, nadkole, wlałem trochę paliwa i widzę gdzie cieknie. Okazało się że taki gumowy łącznik pomiędzy przewodem wlewu paliwa, a bakiem, mocowany dwoma cybantami, a w środku kawałek metalowej rurki. Nie mogę namierzyć takiej części. Czy ktoś mi może podpowiedzieć gdzie i co dokupić? W ostateczności pozostanie mi uszczelnić lub dokupić wąż gumowy i założyć go w miejsce starego, ale wolałbym to wymienić więc wszelkie info miło widziane, z góry dzięki za podpowiedzi. https://ibb.co/Zzp4zdM https://ibb.co/zhSs2L9 https://ibb.co/LCjvm39 https://ibb.co/mc8Pb2P Cały przewód plastikowy to - 16117404086, ale nie wiem czy ma tę gumę na końcu i w sumie sam przewód jest w super stanie, nie za bardzo chce mi się go wymieniać ... jedynie ten łącznik gumowy
  5. Dzięki za odpowiedź, Zerknij proszę na priv, moja wiadomość czeka na odebranie :-)
  6. Cześć, Mam X3 G01 2019r z Mpakiet, z USA, LP84810. Wymieniałem całą tylną klapę, zderzak, itd + zakupiłem światła EU. 1. Niby wszystko jest OK, ale właśnie się zorientowałem jadąc drugim samochodem za tą G01, że podczas hamowania świecą mi kierunki w klapie. Nie wiem czy tak było gdy odebrałem ten samochód zrobiony, czy po moim kodowaniu. Pytanie do znawców tematu, wg Was to zle podłączenie czy kwestia kodowania, czy jeszcze coś innego? Jeśli kodowanie to moge prosić o podpowiedź co jak przekodować? 2. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, które ustawienie w G01 odpowiada za sidemarkery. Też chciałbym je wyłączyć. W poprzedniej F25 znalazłem to ustawienie w BimmerCode, ale w G01 nie jestem pewien co przestawić. 3. Mam z przodu oryginalne lampy USA. Czytałem w necie, że kwestia przystosowania ich od UE to kwestia kodowania, ale jak wyżej nie wiem które to opcje. 4. Podstawowe rzeczy sobie przekodowałem (pasy, start/stop, radio, mapy, czytanie znaków). Generalnie mam wszystko poza PL językiem i lektorem. Nie doskwiera mi to specjalnie, ale zastanawiam się czy jednak tego PL języka jakoś nie dołożyć. Trochę czytałem w necie i w sumie nie wiem, czy można to wykonać samodzielnie (w sensie kodowania), czy trzeba dograć jakoś ten język PL. W teorii np. w bimmercode wystarczy w kilku miejscach dodać PL język i go przełączyć, ale w taki sposób mi to nie zadziałało. 5. Ostatnio jak próbowałem jakąś opcję zakodować to wyskoczyło mi sporo błędów i ostatecznie wróciłem do backupu ... moze te światła hamowania z pkt 1 wtedy się zepsuły ... niestety to już przeszłość i nie sprawdzę jak było. Odnośnie wyposażenia z którym mógłbym się za to zabrać to mam: * VGATE na BT + bimmercode * kabel esys (soft esys też gdzieś mam ściągnięty, choć bawiłem się nim kilka lat temu gdy miałem F25 i nie wiem czy tu nie potrzebuję czegoś ściągnąć od nowa) * konwerter USB-C / LAN do podłączenia bimmer code do telefonu przez kabel ESYS (więcej dostępnych opcji) Będę wdzęczny za podpowiedzi. Z góry dziękuję za pomoc :-) Pozdrawiam Norbert
  7. Idąc za Waszą radą też przykleiłem tablicę z przodu :-)
  8. Cześć, X3 G01 dopiero co do mnie przyjechała i mam 20" koła na oponach wielosezonowych. Ze starej X3 F25 zostały mi koła 18". Zastanawiam się czy istnieje techniczna możliwość użycia ich podczas zimy w mojej X3 G01 z 2019. Da się, czy odpuścić? Pozdrawiam Norbert
  9. Myślałem, że mam coś innego ustawione, ale to dokładnie te same opcje i takie samo zachowanie. W jednym z artykułów na bimmerfest https://www.bimmerfest.com/forums/showpost.php?p=9391031 ktoś pisze, że zmienił kraj na australię i wtedy zaczęło mu działać wszystko włącznie z RDSem ... muszę to sprawdzić, bo RDS nie działa poprawnie (tzn jadąć przez Polskę nie aktualizują mi się automatycznie częstotliwości danej stacji)
  10. Dzięki - zadziałało :-) Kluczem chyba było 3008 PIA - SPRACHE
  11. norbi771

    Wyłączenie TPMS

    No dobra, udalo sie W bimmercode Headunit > 3001 exbox > Expert mode Rdc off Rpa on Wczesniej cos jeszcze zmienialem ale dopiero powyzsze zmiany pomogly.
  12. Czesc, A jak zmieniles jezyk? W mojej F25 z USA nie moge. Radio mi sie udalo, jak bede w domu to podesle info.l co i jak.
  13. W moim przypadku w autku z USA pomógł rezystor. Bez rezystora kierunki szybko migały i komputer rzucał błędami. Tak, ale rezystor to jakby półśrodek. Pobiera dużo dodatkowego prądu. Poza tym może być problem gdy LED się zepsuje - może nie pokazać błędu (rezystor będzie pobierał prąd i udawał żarówkę) i będziesz jeździł z niedziałającym światłem - a to już poważna sprawa. Można się ew. pobawić i tak dobrać rezystor (odpowiednio dużo omów) aby całość pracowała poprawnie a po wyjęciu samego LED'a pojawiał się błąd. Moje LED'y pobierają ok. 5W i jak go wyjmę pojawia się błąd. Nie mam rezystorów dodatkowych. Nie twierdzę, że to rozwiązanie idealne. Do innych świateł bym tego rezystora raczej nie założył (grzeje się i trzeba go przymocować do podłoża gdzie może oddać ciepło), ale w mojej ocenie do kierunkowskazów można to zrobić. Dodatkowo, oczywiście nie trzeba nic lutować, przecinać, itd. Za grosze dostępne są szybkozłączki , przy pomocy których można się wpiąć w istniejące okablowanie (niestety kiedyś o tym nie wiedziałem i w innym samochodzie przy kombinowaniu z niefirmową instalacją radiową trochę się zabawiłem w bezsensowne lutowanie). Dla mnie kluczowe było, żeby temat ogarnąć bez wymiany całego kierunkowskazu i żeby samochód przeszedł przegląd. Znalazło się bowiem paru cwanych co oferowało wymianę całej lampy i całą masę innych wynalazków, rzekomo niezbędnych, aby przystosować czerwone kierunki tylne w autku z USA do warunków polskich. A tak, całość ogarnąłem za ~100PLN i przynajmniej w tym temacie mam spokój, kupowałem takie coś: https://allegro.pl/oferta/p21w-super-moc-kierunkowskaz-czerwone-klosze-usa-7564470220, a szybkozłączka (w tym przypadku jeśli dobrze pamiętam rezystor wpinany jest równolegle) to np. https://allegro.pl/oferta/szybkozlacze-telekomunikacyjne-ub-p100-abcv-7129952086 Przy okazji sprawdzę jak się zachowa instalacja po wyjęciu tej ledowej żarówki.
  14. norbi771

    Wyłączenie TPMS

    Czołem! Do mojej X3 dokupiłem sobie w dobrej cenie nowe koła zimowe 17" z oponami. Samochód mam z USA i w oryginalnych kołach 18" były czujniki TPMS, ale w zakupionych kołach tych czujników nie ma. Efekt jest taki, że mam błąd RDC i mnie to delikatnie wkurza. RDC mi do szczęścia nie potrzebny. Absolutnie wystarczy mi kontrola bazująca na prędkości obrotowej koła więc to RDC/TPMS z chęcią bym wyłączył. Aktualnie do prostych czynności korzystam z BIMMERCODE, bo z ESYSem się jeszcze nie do końca zaprzyjaźniłem ;-) https://bimmercode.app/cars/f25/ Z poziomu bimmercode w Display options instrument cluster zrobiłem tak: Pressure and temperature in tyre pressure monitor => NOT ACTIVE Tire pressure control => NOT ACTIVE ale nie dało to oczekiwanego rezultatu, tzn. układ się resetuje i próbuje odczytać dane z czujników i po jakimś czasie błąd wraca. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak odkodować ten TPMS? Idealnie byłoby gdyby to się dało zrobić przez BIMMERCODE. Proszę o podpowiedzi Z góry dziękuję za pomoc ----------------------------------- X3 F25 XDRIVE28I 2016
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.