Skocz do zawartości

jozef05

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E30 316i 1990r. M42B18
    E91 325i 2006r. N52B25

Osiągnięcia jozef05

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Ok rozumiem, nie ma Euro 2 dla e90. Czyli pozostaje odczyt "softu" urządzeniem typu Kess i w WinOLS'ie wycięcie części kodu odpowiedzialnej za drugie sondy lambda. Jak dla mnie pozostaje pytanie co zmienia w pliku kodującym wpis "KATENTFALLCODIERUNG" i dla czego jego wartość jest niemożliwa do zmiany.
  2. Witam. Ze względu na martwe katalizatory chciałem wyłączyć diagnostykę sond lambda za katalizatorami (błędy sond oraz check engine), obecnie nie mam funduszy na nowe wkłady. Z znalezionych przeze mnie informacji wynika, że muszę przejść z normy spalin eu4 na eu2. W modelach e46 lub e39 należy wgrać inny plik *.0da. Listę numerów konkretnego pliku można znaleźć na stronie http://bmwfans.info/parts-catalog. Niestety dla modelu e90 nie ma tam takich informacji. W konfiguracji DME wgrywanej NCS'em znalazłem zmienną, która powinna definiować obecność katalizatorów "KATENTFALLCODIERUNG". Niestety po wgraniu zmienionego pliku i ponownym odczytaniu go, parametr nie zmienia się, wartość pozostaje na 0 (wert_00). Myślałem, że problem tkwi w tym, że nie dodałem kodu normy eu2 do FA i moduł CAS blokuje w jakiś sposób wgranie zmienionego parametru do DME, lecz po dodaniu kodu eu2 (S168A) do FA sytuacja powtórzyła się. Do FA dodałem również kody mówiące o braku katalizatora (S199A i S200A) jednak to również nie pomogło. Moje pytanie brzmi: Czy należy wgrać odpowiedni plik *.0da i posiada ktoś informacje jaki plik *.0da należy wgrać do DME, czy może jednak trzeba odpowiednio zakodować jeszcze jakiś moduł w samochodzie i o nim nie wiem, czy może jednak gdzieś indziej popełniam błąd.
  3. Jeżeli dobrze się rozumiemy Ja podczas prób wgrania poprzez Comfort mode jak i expert mode wpisywałem numer vin pojazdu, do którego podłączony jest aktualne moduł DSC, mam spróbować wgrać bez numeru vin (chyba, że nie o to chodzi)? W każdym przypadku program zatrzymywał się na tym samym błędzie (w Emergency Flash również ten sam błąd) stąd też mój wniosek, że jest problem z pamięcią modułu: Zastanawiające dla mnie jest to, że WinKFP podczas "zaciągania" plików wybiera P-SGBD o nazwie 10FLASH.prg. W przypadku innych modułów wybierany jest plik o nazwie zawierającej numer modułu lub jego nazwę, ogólnie coś co wskazuje na plik do danego sterownika. W tym przypadku tak nie jest. Zastanawia mnie czy plik 10FLASH nie jest wybierany jakby omyłkowo lub jest to jakiś plik "uniwersalny" lub "naprawczy". Ewentualnie jeśli plik jest odpowiedni, czy nie jest on uszkodzony. Postaram się w najbliższym czasie podmienić bazę plików dla oprogramowania do BMW na nowszą, może pomoże...
  4. Nowa wersja softu jest dostępna. W pliku DSC81.HIS następuje przejście z 687837 na 6789301 i poniżej 6789301 na 6862871, ostatni z numerów mam jako plik 0pa. Z AS miałem na myśli, to że brak wcześniej przeze mnie wymienionych czujników DSC Sensor oraz DSC Sensor 2 może mieć wpływ na odczyt z czujników obrotu kół, co powoduje błędne odczyty prędkości. Z powodu samego AS niema na chwilę obecną żadnego błędu. Odczytałem AIF i moim zdaniem nie wygląda obiecująco zwłaszcza wartości -1 i brak AIF_SW NR: https://zapodaj.net/0e3f6bf16e70d.png.html Próbowałem Comfort mode na samym początku i otrzymywałem następujący błąd: "CODE 2080, PROCEDURE FlashStatusLesen, INDEX 4103, TEXT Programing state invalid 10FLASH, FLASH_PROGRAMMIER_STATUS_LESEN: ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT_OR_REQUEST_SEQUENCE_ERROR". Dziś podjąłem próbę w Expert mode lecz nie zakończyła się ona powodzeniem, procedurę wykonywałem zgodnie z instrukcją: http://blog.cnobi.jp/v1/blog/user/1558c1c7c0a5320811afc0ad841b7972/1440745543 WinKFP niezakończył działania tak jak w przypadku Comfort lecz bardziej rozwiną błąd: https://zapodaj.net/f853a717cb746.png.html Próbowałem również wykonać SG_Reset w NFS'ie i niestety nie udało się. Czyli jeżeli udałoby się "ożywić" ten moduł, to istnieje możliwość wgrania jakiegokolwiek softu z ECU family DSC81? Dobrze to rozumiem?
  5. Porównywałem schematy e87 2007+ oraz e91 2005-2007. Właściwie wszystko jest połączone tak samo. W e91 brakuje czujników podłączonych do pinu 39 DSC opisanych jako DSC Sensor oraz DSC Sensor 2. Wydaje mi się, że są one powiązane z "active steering wheel", dodatkowo są one połączone ze sobą równolegle co mogłoby wskazywać na komunikację po jakimś protokole. Myślałem, że nie będzie miało to wpływu na działanie modułu ponieważ w teorii powinna być opcja wyłączenia w/w ASW poprzez NSC'a. Niestety nie znalazłem takiej możliwości w pliku konfiguracyjnym lub nie wiem, która to jest :). Jeśli ktoś z forum wie, że ma e-diff w swoim wozie prosiłbym o podanie numeru DSC, ponieważ teraz już nie mam pewności co do modułu, który należy kupić.
  6. Mały update po ponad miesiącu. Na początku napiszę, że nadal nie udało rozwiązać się problemu z nowym DSC i najprawdopodobniej niema możliwości, aby "dogadał" się on z moim samochodem bez dodatkowych zmian w szeroko pojętej elektryce. Udało mi się rozwiązać problem z błędami o numerach 5E1F oraz 5E50. Tak naprawdę źle interpretowałem opis błędów. Tak naprawdę chodziło o "nieprawidłowy numer identyfikacyjny pojazdu - czujnik kąta skrętu kierownicy". Co ciekawe taki opis oraz możliwość wykonania kalibracji tegoż czujnika dał mi interfejs Delphi, natomiast przez Inpę nie miałem możliwości wykonania kalibracji. Po kalibracji błędy w/w już się nie pojawiły, ale żeby nie było zbyt kolorowo pojawił się kolejny błąd 5DE0 czyli błąd zużycia klocków hamulcowych. Kasowanie inspekcji klocków poprzez liczniki nie pomogło. Wszystkie możliwe kalibracje oraz inicjalizacje dostępne w Inpie oraz Delphi nie pomogły. Podjąłem więc próbę zmiany ustawień czujników zużycia klocków przez NCS Dummy, ponieważ pamiętałem, że w starym DSC (C07) taka możliwość istnieje. Konkretnie chodziło o C07-BBV. Niestety w nowym DSC (C0D) nie ma możliwości zmiany tego parametru dostępna jest tylko jedna wartość. Najprawdopodobniej wymusza to zmianę czujników zużycia klocków na wersję z polifta. Idąc tym tropem sprawdziłem jak wygląda kwestia czujników ABS, ponieważ dzięki mim DCS określa prędkość pojazdu, a z tym również mam problem. Znalazłem info, że w poliftowe e97 120d (z takiego samochodu mam DSC) ma inne numery czujników ABS niż moja wersja e91. Wiec aby zastosować DSC z w/w pojazdu musiałbym wymienić również te czujniki. Dodatkowo na niekorzyść nowego DSC nadal nie udało mi się zmienić numeru VIN, nawet poprzez Emergency Flash w Win KFP. Z wgrywaniem nowych softów wygląda to jak jakby pamieć sterownika została nadpisana już maksymalną ilość razy. Najprawdopodobniej zrezygnuję z zakupionej pompy i poszukam czegoś co będzie "bardziej" pasowało do mojego samochodu.
  7. Witam. Słowem wstępu. Od niedawna jestem posiadaczem e91 z 2006r n52b25A. Powoli uczę się samochodu, ale czegoś mi nim brakuje, a konkretnie pospolicie zwanej szpery. W drugim BMW (e30), które mam już od dawna jest takie urządzenie (25%). Przyzwyczaiłem się do jazdy z częściowo blokowanym dyferencjałem i bardzo odpowiada mi taki styl jazdy. Jednak jak już wcześniej wspomniałem e91 bez szpery mimo prawie 100km więcej nie daje takiej frajdy, satysfakcji z jazdy jak poczciwa e30 z blokadą. Sprawdziłem jakie możliwości są dostępne jeżeli chodzi o modyfikacje mechaniczne e91, do wyboru jest: dyfer wraz z półosiami oraz prawdopodobnie połową wału z M3 lub całe wkłady do dyfra takich firm jak np.: Quaife. W przypadku pierwszego rozwiązania problem pojawia się przy dobraniu odpowiedniego przełożenia oraz znalezienia niezamordowanego dyferencjału lub znalezienia w ogóle takiego zestawu. Natomiast w drugim przypadku niestety nie przemawiają do mnie ceny takich rozwiązań. Ewentualnym i to bardzo ewentualnym rozwiązaniem mechanicznym jest zakup i montaż "szpery" w postaci sprężyn i płytek montowanych na satelitach układu różnicowego. Cena ostatniego rozwiązania jest najniższa jednak krążą w Internecie opinie jakoby "spięcie" tejże szpery bardzo szybko zmniejszało się wraz z przejechanymi kilometrami. W takim wypadku najrozsądniejszym rozwiązaniem wydaje się być "e-diff" czyli opcja w module DSC (C0D_DIFF_LOCK) pozwalająca sterownikowi na dohamowywanie odpowiedniego koła w przypadku jego uślizgu, nie redukując przy tym mocy silnika. Moja e91 jest z 2006r i niestety nie ma takowej funkcjonalności, a została ona wprowadzona prawdopodobnie po 2007r. Zdecydowałem się więc na zakup DSC z nowszego samochodu. W bardzo atrakcyjnej cenie kupiłem moduł z e87 2008r, który rzekomo był również montowany serii 3, a przynajmniej takie informacje znalazłem w Internecie po wpisaniu numerów. Po podłączeniu nowego DSC do samochodu i odczytaniu jego konfiguracji znalazłem upragnioną opcję "e-diff", ale pojawiły się małe problemy związane z podstawową funkcjonalnością modułu. Teraz konkretnie. DSC po podłączeniu w ogóle nie pojawiło się na liście modułów obecnych w pojeździe oraz samochód nie zgłaszał żadnych błędów. Po wgraniu do DSC pustego pliku man moduł zgłosił swą obecność, lecz z licznymi błędami. Większość z nich udało się usunąć poprzez odpowiednie zaznaczenie opcji w pliku konfiguracyjnym (NCS Dummy) pod mój samochód. Niestety z dwoma błędami nie mogę sobie poradzić, a konkretnie 5E1F oraz 5E50, są to błędy opisywane jako "niepoprawna identyfikacja pojazdu". Błędy te spowodowane są najprawdopodobniej brakiem numeru VIN w module, a przynajmniej tak mi się wydaje. Chciałem wprowadzić VIN poprzez WinKFP, lecz pojawiły się z tym małe problemy. Aby wprowadzić VIN muszę wybrać rodzaj oraz numer sterownika, w którym chcę prowadzić zmianę, niestety na liście sterowników nie ma mojego DSC. W pliku DSC81.HIS zamieszczona jest informacja, że numer mojego sterownika został zastąpiony innym, a konkretnie ZB 6787837 na ZB 6789301. Dodatkowo w pliku DSC81.HWH zapisano kolejne zmiany z 6787837 na ostatnią 6862871. Podjąłem więc próbę zrobienia update'u DCS na 6862871 ponieważ taki numer posiadam w zainstalowanej bazie dp-daten (V60, w v66 również niema tych plików). Niestety WinKFP jeszcze przed rozpoczęciem wgrywania zgłasza błąd i przerywa proces: "CODE 2080, PROCEDURE FlashStatusLesen, INDEX 4103, TEXT Programing state invalid 10FLASH, FLASH_PROGRAMMIER_STATUS_LESEN: ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT_OR_REQUEST_SEQUENCE_ERROR". Dodatkowo jest problem z prędkością pojazdu, a konkretnie po włączeniu zapłonu prędkościomierz zmienia wartości o 0km/h do około 15km/h (w INPA wartości dla poszczególnych kół ciągle się zmieniają). Ciekawe jest to, że żaden z modułów nie zgłasza błędu w związku z zaistniałą sytuacją, silnik jest nieuruchomiony, skrzynia biegów w pozycji P, a według DSC samochód się porusza. :shock:. Ogólnie zakupiony moduł podłączam (tylko elektrycznie) do samochodu tylko na czas jakichkolwiek prób "kodowania", na stałe nadal jest zamontowany stary. Na koniec pytania i prośby o pomoc. Czy możliwe jest, że moduł nie zezwala na update, ponieważ nie ma wprowadzonego numeru VIN? Czy możliwe jest, że moduł nie zezwala na update, ponieważ jest jakby "zajęty" ponieważ samochód się porusza? Czy jest inna możliwość na wprowadzenie numeru VIN do DSC? Czy jest inna możliwość wgrania update do modułu DSC niż standardowo przez WinKFP? Co może być spowodowane brakiem możliwości odczytu softu sterownika (sugerując się błędem z WinKFP)? Czy poprzez zmiany w plikach konfiguracyjnych w NCS Dummy istnieje możliwość zdjęcia w/w błędów? Co może być przyczyną niepoprawnie wykrywanej prędkości przez moduł DSC? Prośba jeżeli ktoś ma pliki dla modułu 6787836/7 lub wie w którym sp-daten są one dostępne proszę o info, albo podesłanie. Podstawowe dane. Stary moduł DSC: 6775387, MK60_87.C07 Nowy moduł DSC: 6787836, MK60_87.C0D Vin pojazdu: FR57331 E-diff jest dostępny od wersji C09.
  8. Poszukuję plików sp-daten do modułu dsc o numerach 3451-6787836-01. Po podłączeniu WinKFP pokazuje wersję 6787867, więc inną niż numer na module. Samochód jest z 2008r, e87. Taki moduł dsc był również w e90. Mam pliki sp-daten V60.1 do e89 niestety nie ma tam poszukiwanego softa, a próby wgrania innego zakończyły się niepowodzeniem. Jeżeli w V66 istnieje taki soft proszę o link.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.