Skocz do zawartości

MADO

Zarejestrowani
  • Postów

    109
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 320d N47 2008
  • Lokalizacja
    Wrocław

Osiągnięcia MADO

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Zaliczyłem 3 interwały na tym oleju . Bardzo dobra oliwa :D Tu masz moją analizę ; https://www.oilclub.pl/index.php?threads/eurol-syntence-fs-0w30-po-7500km-bmw-e90-320d-177km-2008-z-dpf.246/
  2. U mnie N47 177kM w automacie ;EGR na wolnych obrotach - 17% a przy 120km/h ( 2110 obrotów) 21%
  3. https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379
  4. Tylko Ravenol VST nie jest do aut z DPF Jeśli ma być Ravenol to prędzej VMP z LL04 Yokan Z wymienionych to SHELL ECT 5w30 z LL04, jest na GTL.
  5. https://www.shell-livedocs.com/data/published/de/77db246b-2a3b-4eb9-8546-c83f130520b4.pdf
  6. MILLERS EE (HC ) vs RAVENOL VMP (Pao) : :shock: ???? chyba nie ta liga.
  7. Miałem podobnie jak TY ( 700km po zmianie oleju wymiana rozrządu). Bez problemu olej został ponownie wlany ( dodatkowo przefiltrowany) a następnie wymieniłem go po 6 tys. i jest do tej pory ok.(przejechane 70tys od wymiany:D ) Wymiana również w BUKOWIU u BRACI :cool2:
  8. Odpowiednikiem LM top tec 4600 jest MEGUIN Efficiency SAE 5W-30 , MEGUIN Compatibile to LM TT 4200 "Meguin blenduje oleje dla Liqui Moly, to jest ten sam co w butli Top Tec. Po prostu nie doplacasz do marketingu. Meguin istnieje od 1847 roku, od lat blendowal oleje dla Liqui Moly. Dopiero w 2006 roku Liqui Moly stal sie posiadaczem udzialow Meguina."
  9. Zamiast Liqui Moly TT 4200 zalej MEGUIN MEGOL COMPATIBLE 5W30 ( to samo tylko dużo taniej) https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-2963-Meguin-Megol-Compatible-5W30-5L.html
  10. Temat dość rozległy i złożony. Wszystko zależy od warunków eksploatacji auta , silnika i tego w jakim stanie chce się silnik utrzymać oraz samego oleju . Najprościej zrobić analizę oleju zużytego i wiele się wyjaśni. W moim silniku i przy mojej eksploatacji właśnie wychodzi zmiana przy ok 7,5-8tys. ( co odpowiada 220 godz. pracy oleju). Później gwałtownie wzrasta zużycie a TAN zaczyna zbliżać się do TBN, więc olej zacznie zostawiać depozyty w silniku. Więc jak kto woli. :D ..a long life -zawsze można z ŁYSYM coś połowić; :lol:
  11. ACEA C Specifications Parameter Low SAPS – C1 Sulfated Ash 0.5 m% maximum Phosphorus 0.05 m% maximum Sulfur 0.2 m% maximum Mid SAPS – C2/C3 Sulfated Ash 0.8 m% maximum Phosphorus 0.07– 0.09 m% maximum Sulfur 0,3 max
  12. http://texacopolska.pl/wp-content/uploads/2016/12/PDSDetailPage-2.pdf http://texacopolska.pl/wp-content/uploads/2016/12/PDSDetailPage-1.pdf http://www.lubs-products-database.total.com/gallery/ORIGINALS/visuels/36000/36116 https://www.shellhelix.pl/oleje/oleje-shell-helix/news,92,shell-helix-ultra-professional-am-l-5w-30.html https://www.shellhelix.pl/oleje/oleje-shell-helix/news,108,shell-helix-ultra-ect-c3-5w-30.html
  13. Tak MILLERS to głównie hydro craki ( i niekiedy z przekroczonymi parametrami :shock: ) https://www.oil-club.ru/forum/topic/22595-millers-oils-xf-longlife-c3-5w-30-svezhee/ https://www.oil-club.ru/forum/topic/20570-millers-oils-xf-longlife-5w-40-%D1%81%D0%B2%D0%B5%D0%B6%D0%B5%D0%B5/ https://www.oil-club.ru/forum/topic/20611-millers-oils-ee-longlife-5w-30-svezhee/ Tylko seria CFS jest na PAO https://www.oil-club.ru/forum/topic/20644-millers-oils-cfs-5w-40-nt-%D1%81%D0%B2%D0%B5%D0%B6%D0%B5%D0%B5/
  14. RAVENOL to oleje posiadające ( w większości) w swoim składzie dość duży udział baz syntetycznych ( PAO), a MILLERS i LM (poza kilkoma wyjątkami) to oleje HC. Zamiast LM zwróć uwagę na MEGUIN (to samo tylko dużo taniej).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.