Skocz do zawartości

Tomek.Gdynia

Zarejestrowani
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW 330i xDrive GT, F34, 2018
  • Lokalizacja
    Gdynia

Osiągnięcia Tomek.Gdynia

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. :D :D :D Przepraszam że się śmieję, ale ta klapa jest tematem przewodnim mojego GT. Konsekwentnie reklamuję tą usterkę, oto co dotychczas zostało zrobione...: 1. Wymieniono klapę bagażnika - usterka nie zniknęła 2. Regulowano klapę między innymi "odbojnikami" które przytoczyłeś w swoim poście - usterka wróciła po krótkim czasie 3. Nasmarowano zamek - usterka nie zniknęła 4. Wymieniono zamek wraz z uszczelką klapy bagażnika - na chwilę obecną jest w porządku Zamek wymieniono jakieś 4 tygodnie temu, nauczony doświadczeniem nie cieszę się jeszcze. Po wymianie zamka wyregulowano również raz jeszcze klapę bagażnika. Po jeden z poprzednich regulacji stuków nie było przez około 8 tygodni, więc póki co jestem w połowie drogi to tego czasu. Sukces ogłoszę, jeżeli stuków nie będzie do końca gwarancji samochodu, tj do końca września. Moje autko już nie będzie w tej kwestii pojawiać się w serwisie, poinformowałem sprzedawcę, że jeżeli usterka wróci będę żądał odstąpienia od umowy kupna na podstawie rękojmi. Przy okazji uczulam wszystkich, korzystajcie z reklamacji z tytułu rękojmi, a nie gwarancji. To jest ogromna różnica. I jeszcze jedna sprawa dotycząca bagażnika... Nie wiem czy ta wada nie jest wadą konstrukcyjną samochodu. Gdy mój samochód był w serwisie przez dwa tygodnie, dostałem 3GT jako samochód zastępczy. Jak myślicie co się działo w środku? Dosłownie jakbym był w moim samochodzie. Przypadek? Na wszelki wypadek mam to bardzo dobrze udokumentowane. Co się tyczy filców, to nie zadziała moim zdaniem. Dlaczego? Moje odbojniki serwis na pewnym etapie regulacji wykręcił na około 6-7mm w stosunku do oryginalnej nastawy. Efekt był krótkotrwały. Teraz wrócili do poprzednich ustawień.
  2. Pocieszę Cię, w Gdyni były/są co najmniej trzy samochody z podobnym problemem. Wymieniono wszystkim klapę bagażnika, nie wiem czy w innych samochodach to pomogło. Niebawem dam znać czy zamek z uszczelką coś zmienią. Jeżeli nie, to potraktuję to jako wadę ukrytą. Z takimi postępuje się inaczej.
  3. Jak je wykręcono zbyt mocno klapa miała kłopot się zamknąć. Owszem stuków na jakiś czas nie było, ale powróciły.
  4. Bardzo cenna uwaga. Uwierzysz czy nie, ale identyczny kłopot miałem kiedyś z moją Mazdą. Japończycy poszyli jednak po rozum do głowy i zmodyfikowali ten element dodając jakąś cholernie twardą otulinę. Być może i tutaj jest ten sam kłopot. Poczekam jednak jeszcze kilka dni, będą mi wymieniać cały zamek wraz z uszczelką bagażnika na gwarancji. Zobaczymy czy coś to da. Mam to szczęście, że w serwisie Zdunka w Gdyni mocno się pozmieniało i w końcu jest z kim rozmawiać. Nowy Kierownik Serwisu jest normalnym gościem, Mistrz również chce pomóc. Powoli zbliżam się do finału tej historii, to ostatnie podejście do naprawy samochodu. Jeżeli problem wróci sprawa trafi zapewne do sądu, w końcu gwarancja jest gwarancją. Najbardziej bawi mnie reklama BMW "radość z jazdy". To stwierdzenie to strzał w kolano, wystarczy przeczytać ustawę dotyczącą gwarancji i rękojmi... :lol:
  5. Sposób jest banalny. Kup i woź w schowku coś takiego: https://allegro.pl/oferta/pokrowiec-etui-blokujace-sygnal-kluczyki-keyless-7288397129 Kupiłem dokładnie takie, wykonanie super. Jedyne co, to wyciąłem ze środka metalowe kółko. Polecam wszystkim, niedrogie rozwiązanie, a jakże przydatne. Lepiej wydać stówkę, niż wycierać bagażnik. :D
  6. Dzięki za pocieszenie, będę miał to na uwadze. :D Nie traktuję jednak tej kwestii jako dużej wady samochodu, taka "uroda" F34 i tyle. Natomiast co do stuków i trzasków to nie mogę się z tym pogodzić i będę walczył aż zostaną wyeliminowane.
  7. Ja mam 330i xDrive, jeździłem też słabszym kilka dni i to jednak nie było to. Wybór padł zatem na mocniejsza jednostkę. Nie wiem czy za 100k znajdziesz cos ciekawego po lifcie. Naprawdę elegancko skonfigurowany samochód (nowy) to rząd wielkości niemal 280k (wliczając drugi komplet kół zimowych). Bądź też świadom, że samochód ma swoje wady. Są one na tyle irytujące, że zastanawiam co dalej z tym fantem robić, póki co serwis walczy. Jeżeli nie będzie efektów sprawa zapewne trafi do sądu. Co do wad. Pierwsza to bagażnik i jego stuki. Wymieniono już klapę bagażnika, za kilka dni wymieniać będą zamek, gdyż problem wciąż występuje. Wadą też jest otwieranie bagażnika gdy pada/po deszczu. Sporo wody wlatuje do środka, taka konstrukcja auta. Od niedawna cos „lata” nad głową kierowcy, też serwis się tym zajmie. Pod tym względem 3GT to nieporozumienie. Gdyby jednak wyeliminować stuki/pukania uważam że samochód byłby rewelacyjny. Gorąco wierzę, że w końcu tak się stanie, podobne kłopoty miałem z moją Mazdą gdy była nowa. Tam jednak udało się wszystko wyeliminować, oby BMW nie było gorsze.
  8. Dziekuje, tego wlasnie szukalem jezeli chodzi o service manual.
  9. Pytanie do wszystkich. Od niedawna słyszę coś jakiś czas dziwne odgłosy dochodzące z okolic podsufitki nad kierowca, bądź z okolic słupka A (ciężko jednoznacznie stwierdzić skad dokladnie, jak to w takich przypadkach bywa). Zdejmowałem obicie słupka, wszystko wydaje się ok. Zdejmowałem tapicerkę drzwi, wszystkie zaczepy są ok. Macie jakieś doświadczenie w tej kwestii? I druga kwestia. Czy jest gdzieś do pobrania service/repair manual dla F34?
  10. Zależy co znaczy dla Ciebie "dali gratis". TomTom'a używam od lat i mam ich subskrypcje na telefonie, a ta jest teraz dostępna dzięki Apple CarPlay. Reasumując, jeżeli z jakiegoś powodu nie będę miał już aktualnej mapy BMW będę używał tą, co tak naprawdę preferuję. Piszę tylko w kwestii informacyjnej, AppleCarPlay obsługuje od niedawna również aplikację Yanosik. Kolejny pozytyw tej usługi, jak dla mnie bynajmniej.
  11. Mam te same usługi co Ty prócz ostatniej, także Office nie jest potrzebny do AppleCarPlay. Bardziej zastanawiam się, czy przypadkiem nie jest związane to z Hotspot'em? AppleCarPlay łączy się tylko przez WiFi, nie potrzebuje Bluetooth'a. EDYCJA! Myślałem że wiem trochę na temat AppleCarPlay'a, a tu lipa... Wychodzi na to, że Bluetooth MUSI być włączony przy łączeniu się telefonu z samochodem. Później jak chcecie możecie go wyłączyć i wszystko będzie działać, włącznie z rozmowami telefonicznymi. Ot, taka ciekawostka.
  12. Zależy co znaczy dla Ciebie "dali gratis". TomTom'a używam od lat i mam ich subskrypcje na telefonie, a ta jest teraz dostępna dzięki Apple CarPlay. Reasumując, jeżeli z jakiegoś powodu nie będę miał już aktualnej mapy BMW będę używał tą, co tak naprawdę preferuję.
  13. Około 3 miesięcy temu wykupiłem usługę w moim 3 GT. Działa całkiem nieźle bym powiedział, teraz dołożyli również TomTom Go, także jak dla mnie idealnie.
  14. Skoro tam mówisz, to zakładam że tak jest. Czy w opisywanym przez Ciebie samochodzie widniało również w jaki sposób był dany problem rozwiązany? I ostatnie pytanie, czy uzyskanie takiej historii z ASO jest darmowe?
  15. Jeżeli tak jest jak pisze mój przedmówca, to jak dla mnie jest to dosłownie oszustwo. Kupując samochód, dajmy na to ode mnie, nabywca nie będzie świadom co się z autem działo. A działo się wiele i to jeszcze nie koniec. Wydawałoby się, że logując się na stronie ConnectedDrive/MojeKonto/ElektronicznaHistoriaSerwisowa powinienem widzieć wszystko, a tak nie jest. Co ważniejsze, samo nazewnictwo "Historia Serwisowa" wskazuje, że powinno pokazać się w niej wszystko, co działo się w oficjalnym serwisie BMW. Samochód ma wymienioną klapę bagażnika i potencjalny kupiec nawet się o tym nie dowie? Podobnie może być z lakierowaniem po wypadku? Dla mnie to nonsens.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.