Skocz do zawartości

RobertoFolk

Zarejestrowani
  • Postów

    141
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 330xi
  • Lokalizacja
    śląsk

Osiągnięcia RobertoFolk

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Zaczynamy od podpięcia kompa i sprawdzenia błędów. Piszemy dokładnie co zrobiłeś,, bo "wymiana wspoma nie pomogła" niczego nie mówi. Stukanie o którym mówisz to mogą być popychacze ale moim zdaniem mam podobny "stukot" podczas niskich temperatur i towarzyszy mi od początku samochodu - uroda N52. Ewentualnie mogą to być wtryski gazowe które zależnie od tego jak się je zamontuje przenoszą dźwięk do kabiny lub nie. Wpisz sobie "ticking noise" na YT i wyskoczy dużo filmików. Wycie na filmiku przypomina wycie pompy wspomagania - no ale wracamy do początku - ona została wymieniona na sprawdzoną, sprawną z auta z niskich przebiegiem czy na losową pompę, najtańszą z allegro. Wspomaganie w E90 chodzi ciężko i tak, porównująć do nowego auta możesz uznać, że wspomagania w E90 prawie nie ma :roll: Słabo się zbiera od dołu - pamiętaj, że to jest wolnossąca benzyna i te 300nm nigdy nie będzie porywało od dołu. DISa na pewno jest do sprawdzenia (B25 ma jedną(?)). Moja rada jest taka, że jeśli nie masz zbyt dużego pojęcia na temat mechaniki to pojedź na dobry, ogólny przegląd samochodu gdzie ktoś Ci go przetrzepie z góry do dołu i będziesz wiedział na czym stoisz - chodzi głównie o diagnostykę.
  2. a listwy ściągaliście do obklejania? jeśli tak to mógłbyś zdradzić jak je ponownie montowaliście? bo ja zdjąłem 2 listwy (te u dołu szyby) i za cholerę nie chcą one wjechać ponownie w tą uszczelkę :mad2:
  3. Hm, przeglądając z ciekawości jakiś czas temu otomoto w poszukiwaniu 3litrowej benzyny E90 z jakimkolwiek wyposażeniem oglądałem pojedyncze sztuki które wyglądały bardzo średnio a cena była wysoka. Wniosek jest prosty - ludzie którzy mają ładną, zadbaną niechętnie się ich pozbywają. Nie chcę tutaj robić z E90 jakiegoś bóstwa które za kilka lat potroi swoją wartość ale zadbane E90 z R6 w benzynie zawsze będzie trzymać cenę. Co do rozterek odnośnie silnika - mam N52B30 w E90 z LPG i w mojej ocenie jest to świetne połączenie ekonomii z fajnymi wrażeniami z jazdy. Dodatkowo E90 też jest wdzięczna pod względem doposażania i nawet jak kupisz golasa to z biegiem czasu możesz bez większych problemów dokładać poszczególne dodatki. Po włożeniu androida który wygląda jak ORI masz funkcjonalność samochodów z 2021 roku (a może i większą). O samym N52 jest mnóstwo tematów na forum gdzie praktycznie wszystkie usterki zostały dokładnie opisane ale straszenie, że co miesiąc będzie trzeba wkładać po X tysięcy żeby to w ogóle jeździło jest co najmniej przesadzone. Są tematy które trzeba będzie zrobić (lub zostały zrobione przez wcześniejszego właściciela). Trzeba też jednak pamiętać, że jest to BMW i taka pompa wody nie kosztuje 300 zł a 1100, zaś żeby wymienić cokolwiek w tylnym zawieszeniu najrozsądniej jest wymienić komplet przy jednej robocie. Reasumując - szukać na spokojnie, bardzo dobrze sprawdzić wybrane autko, mieć bufor zabezpieczenia w razie w i można spokojnie coś znaleźć.
  4. Mam problem ze skrętem w jednej lampie. Otóż doposażyłem swoje E90 preLCi (zwykły xenon) w xenony skrętne LCI. Lampy po zakupie przeszły regenerację. Został wymieniony moduł na FRM2 AHL oraz dorobiona wiązka, wszystko zostało zakodowane. Po montażu okazało się, że prawa lampa skręca odwrotnie do skręcania kierownicy (skręcam kierownicą w prawo, lampa skręca w lewo), z lewym xenonem wszystko jest OK i działa jak należy. Sprawdzone zostały: - moduły skrętu podpięliśmy odwrotnie - sytuacja się nie zmieniła - wymieniony został silniczek skrętu w prawej lampie - nic się nie zmieniło Zastanawiamy się gdzie szukać przyczyny problemu. Będę wdzięczny za szybkie podpowiedzi.
  5. Świetne auto, połączenie białego z czarnymi dodatkami robi robotę :twisted: wszystkie dodatkie z gustem dodane, lampy przód przyciemnianie ppf dynoshade? gdyby coś to do JRów pasują dekielki ori od BMW :) będę miał na sprzedanie blendę mpakietową obszytą w alkantarę bo dorwałem blendę od M3 więc jak coś to wal :D
  6. Pewnie, że tak. Pytanie zadałem tylko i wyłącznie żeby poznać opinie co na ten temat sądzicie. Niezależnie od tego ja swoje LCI już zrobiłem.
  7. Dzięki panowie za pomoc! @kubaj123 jeśli jest tak jak mówisz to szukam tylko i wyłącznie wersji LCI bo mój tunel wygląda jak żart. Lekkie przejechanie go czymkolwiek i już guma zaczyna schodzić :roll:
  8. Przeróbka na LCI. Po wielu miesiącach poszukiwań udało się skompletować wszystkie części potrzebne do zamiany na wersję po liftingu. Samochód docelowo będzie obklejony folią więc zależało mi na tym aby elementy były nie szpachlowane, nie klejone, bez wgnieceń i najlepiej w kolor. Wszystkie te założenia udało się spełnić pomimo faktu, że maska i zderzak posiadają odpryski które będzie trzeba rozszlifować i przykryć podkładem zaś klapa jest dosyć mocno porysowana. Przed nałożeniem folii chciałem ogarnąć wszystkie tematy elektroniczne i spasy nowych elementów no i wiadomo - chciałem nacieszyć oko czarną wersją LCI :8) Poliftowe xenony właśnie do mnie dotarły, poszły na pełną renowację i w przyszłym tygodniu będziemy ją kodować zgodnie ze sztuką i poprawiać spasowanie a później tylko przyjemności :D Do dzienniczka - maskę znalazłem niedaleko. Udało się fajnie dogadać, że zostawiam w rozliczeniu swoją maskę i na miejscu robimy podmiankę. A żeby nie było wątpliwości, że elementy wymieniane ze względów tylko i wyłącznie estetycznych mam nagrany filmik z moją starą maską na innym samochodzie (z którego szła nowa maska), fotka: W taki sposób przejeździłem z tydzień czasu i powiem szczerze, że sama maska robi tak potężną robotę, że to szok. W mojej ocenie przetłoczenia na środku odmładzają ten samochód o 10 lat. Wymiana klapy - obawiałem się, że będzie dużo kombinowania a ostatecznie wszystko poszło gładko i przyjemnie. Jakież było moje zdziwienie, kiedy okazało się, że klapa LCI nie ma zamka ręcznego. Kilka minut googlowania i okazało się, że po lifcie owego zamka ni ma. Kamień z serducha bo myślałem, że jakąś wybrakowaną kupiłem. Dodatkowo kamerka cofania od dłuższego czasu nie działała a jako, że miałem oryginalny uchwyt to postanowiłem ją całkowicie wypiąć zostawiając jedynie kable i zabezpieczając je taśmą izolacyjną. Kamerka fajna sprawa jednak jakość wykonania ori uchwytu od chińskiego z kamerki to niebo a ziemia. Jak będę po raz kolejny bawił się z kamerką to muszę dobrze poszukać dobrej jakościowo i kamerki i uchwytu. efekt końcowy: Najwięcej zabawy było z wymianą zderzaka. Gdy robi się to pierwszy raz po zachodzie słońca to można się pogubić :lol: Dorwałem w fajnym stanie używany komplet kratek. Boczne, od halogenów zostawiłem bo wyglądają w zasadzie jak nowe (choć muszę się przyjrzeć jednemu uchwytowi który jest nadszarpnięty czy wszystko siedzi jak powinno - przy wymianie lamp będzie na to czas). Środkowa była w jednym miejscu pęknięta więc z ASO poszła nówka. Aby poskładać w całość część z halogenami musiałem załatwić śrubki których nie miałem w komplecie. Śrubki kupiłem w ASO ale nie pasowały :roll: i ostatecznie przełożyłem ze swojego starego zderzaka. Mała pierdoła a mogła spowodować przerwę w robocie. Wyglądają one tak: Przód ze zdemontowanym zderzakiem: Efekt końcowy: Nerki wjechały zamienniki dwużebrowe ala M4 - jak dla mnie robią robotę. Dodatkowo zdziwiłem się, że nakładki na spryskiwacze są inne w wersji poliftowej więc wjadą równo z folią. Jedynym mankamentem który został do rozwiązania to połowa dolnych śrubek zderzaka które nie pasują w otwory przy osłonie. Zastanawiam się czy będziemy konieczność nawiercania nowych otworów czy osłona w wersji po lifcie wygląda trochę inaczej. Spasowanie tragiczne nie jest jednak do ideału trochę brakuje. Poniżej efekt końcowy w dziennym świetle. W mojej ocenie z zewnątrz mam "nowy" samochód. Zostały wyeliminowane wszystkie mankamenty które go postarzały. Pozostały jedynie lampy które niebawem będą na swoim miejscu. Lusterka zostawiam swoje a dla dopieszczenia całości, na samym końcu wymienię przycisk "start stop" oraz pokrętła klimatyzacji. Dajcie znać co Wy sądzicie na temat takiej zmiany - fajna sprawa czy robienie ulepa? :twisted:
  9. Bardzo mi miło! Hamulce żyleta, szczególnie jak są dogrzane to jest petarda. Dodatkowo po wymianie pompy vacum reakcja na wciśnięcie pedała hamulca również jest jeszcze szybsza.
  10. @Saico Ha, a najlepsze przed nami :D Co do carplaya - to w zasadzie masz taką samą użyteczność jak na androidzie więc super, tylko łączy Ci się bezprzewodowo z telefonem czy po kablu? Felgi 19" to faktycznie delikatne nieporozumienie jeśli chodzi o komfort z jazdy to jest słabiutko no ale teraz szkoda mi zmieniać, szczególnie że ładnie wyglądają :D
  11. Czy tunel środkowy - numer 1 ze schematu poniżej pasuje z wersji poliftowej do wersji przedliftowej? Rozchodzi mi się tylko o cały tunel bez listw które na niego wchodzą.
  12. Ło, ponad rok minął a aktualizacji brak. Samochód nadal w moich rękach i troszeczkę się pozmieniało :twisted: spróbuję wszystko po kolei pokazać poniżej. Fajnie jest pooglądać jak auto się zmieniało + będę miał w miarę pełną historię bo w momencie kiedy czasami się samemu robi przy samochodzie to papierki lubią się gubić zaś zdjęcia będą niezmiennie. Postaram się podawać przybliżone przebiegi żeby też wiedzieć co i kiedy zostało porobione. luty 2020 - czerwiec 2020 Silnik przeszedł generalny remont - wyciągnięty motor, wymienione pierścienie, panewki, zakupiona używana głowica - pełna obróbka z uszczelniaczami włącznie. Mnóstwo poprawek po pierwszym mechaniku który robił remont. W konsekwencji pełny remont skrzynki xdrive i przednim wałem. Wymienione praktycznie wszystkie węże od chłodnicy, silniczek VVT, czujnik wałka mimośrodowego, czujnik położenia wału, cewki, świece. Temat tak rozległy, że hej. Najważniejsza porada - samochód na takie remonty oddawajcie tylko i wyłącznie zaufanym mechanikom. Na dzień dzisiejszy - wszystko jest ogarnięte i chodzi tak jak powinno. Wrzesień 2019 nie pokazywałem, że w samochodzie została dołożona stacja android przez chłopaków z COMFORTMEDIA wraz z kamerką cofania. Kamerka padła po ~roku, po uruchomieniu samochodu trzeba poczekać 5-10 minut aż GPS załapie, dźwięk przy dużej głośności trzeszczy (co podczas słuchania radia się nie zdarza), komunikaty z google maps muszę mieć wyłączone bo często działają tylko na jeden głośnik. Tyle z minusów bo plusów jest duużo więcej. XXI wiek w samochodzie, po prostu. Muzyka ze spotify, normalna nawigacja, yanosik, youtube, audiobooki, łączenie z telefonem (które też działa tak sobie) - każdemu polecam androida. Ja mam nadzieję, że uporam się z trzeszczeniem z głośników a GPS czasem irytuje ale jest do zaakceptowania. Fotkę jaką na szybko znalazłem: Sierpień 2020 - 247.000 km po remoncie silnika uznałem, że warto coś zrobić z kierownicą. Kierownica moja - pełnym obszyciem oraz ścięciem na sportowo zajęła się firma PFI z Knurowa. Bardzo polecam, obsługa top. Tak było: a tak jest: Luty 2021 - wymiana przedniej szyby Szyba miała kilka większych odprysków, największy w polu widzenia kierowcy a dodatkowo sporo mniejszych więc nie było nad czym rozmyślać. Szyba wymieniona na Saint-Gobaina w NordGlass w Katowicach. Idąc za przykładem kolegi z forum - SebaG92 - również poprosiłem o wypisanie karteczki, że auto nie miało wymienianej szyby z powodu wypadku. Maj 2021 - 267.000km (olej wymieniany oczywiście co 10k km ale fotek brak więc nie będę wrzucał dat) Przyszła pora na wymianę tarcz i klocków z tyłu. Na przodzie miałem mocne bicie i dodatkowo znalazłem fajną ofertę od forumowego kolegi - Cypiska. W ten oto sposób wpadł na przód komplet od f30 340 (4 tłok) z klockami OEM BMW i tarczami dwuczęściowymi, nawiercanymi i nacinanymi Rotingera zaś na tył klocek ATE i tarcza rotingera "tunningowa". Tylnie zaciski zostały stare więc tarcza została jednoczęściowa. na aucie prezentuje się to następująco: Maj 2021 - 268.000 km - nowa felga i opony. Wjechały JR28, 19" 8,5 szerokość. Opona - 225/35/19 Hankook Ventus S1 EVO3. Chciałem jednakową szerokość z uwagi na nieszczęsny xdrive, efektem tego jest odczuwalne gorsze prowadzenie w zakrętach a dodatkowo przekonałem się, że nasze drogi na 19" felgi nie są najlepszym pomysłem. Do tego wpadły dystanse 15mm na przód i 18mm na tył. spas: dla potomnych bo już tak wyglądać nigdy nie będzie :twisted: Czerwiec 2021 - 270.00km Pompa wspomagania od jakiegoś czasu strasznie wyła przy niewielkim skręcie + czasami wspomaganie zanikało. W dobrych pieniądzach udało się dorwać wersję po lifcie która pasowała. Pełne płukanie układu, nowy płyn i jest elegancja. Czerwiec 2021 Potrzebowałem czegoś do transportu rowerów. Zastanawiałem się nad różnymi opcjami jednak najbardziej uniwersalną była opcja zwykłego bagażnika dachowego dzięki któremu w zimę będę mógł spokojnie zapakować narty/deskę a przy dalszych wyjazdach - zamontować boxa na dach. Przy względnych walorach estetycznych wybór padł na zestaw od Thule'a - wingbar edge, cały czarny, dzięki czemu nie wychodzi poza obrys samochodu i spośród wielu bagażników, moim zdaniem najmniej rzuca się w oczy. Lipiec 2021 - 273.000 km Wymiana pompy vacum, remont tylnego zawieszenia + 2 przednie wahacze, wymiana klemy plusowej, wymiana kompletu napinacza (napinacz, paski), wymiana uszczelniacza wału. Ostatnie pozostałości po "zdolnym artyście, mechaniku" - rozebrana pompa vacum wyglądała tak: więc żeby nie bawić się w półśrodki - założona została nowa z Pierburga Przednie wahaczy miały odczuwalne luzy zaś tył od jakiegoś czasu dawał o sobie znać. Jako, że tylni zawias jest skonstruowany tak jak jest to wymieniliśmy komplet ażeby nie bawić się w kolejne rozbieranie. Listy części niestety brak bo wszystko ogarniał mechanik. Wymiana klemy plusowej - jakiś czas temu wyskoczył mi błąd airbagów i zapiętych pasów, po podpięciu do kompa okazało się, że padła klema plusowa. Kupiona używka i wszystko działa jak należy. 2021r. Wymiana listwy wtryskowej - od długiego czasu męczyłem się z dławieniem auta przy ruszaniu/na niskich obrotach, pisałem o tym na początku tematu, założyłem również dwa tematy na forum stricte o tym. Na kilku wtryskach miałem korekty rzędu -150; +100 zaś reszta była bliska 0 (norma wg. BMW to -200;+200). Po wymianie całej listwy wtryskiwaczy problem został wyeliminowany mimo, że korekty nie były idealne. Dawno ich nie sprawdzałem więc w sumie na dniach zerknę jak wyglądają po kilku miesiącach bo listwa wymieniania była w okolicach maja, czerwca. W ten oto sposób doszliśmy do aktualnych spraw i mogę chyba spokojnie powiedzieć, że najciekawsze przed nami :norty:
  13. Sądząc po spalaniu to za mało dajesz mu w palnik :twisted: A całkiem poważnie - przyjrzałbym się wtryskom, jak wyglądają korekty długofalowe? Ja miałem sytuację gdzie również występowało dławienie i eliminowałem dosłownie wszystko w N52 a po wymianie całej listwy wtryskowej problem zniknął. Taka listwa na allegro to jest koszt rzędu 100 zł, wymiana też nie należy do najtrudniejszych więc możesz zaryzykować.
  14. łoooooo, ale ogień! przepiękna jest, ta satyna robi taką robotę, piękna :twisted:
  15. Stuprocentowa zgoda. Zamiast cieszyć się, że ktokolwiek przeczytał jego wypociny i z dobrego serca chce pomóc to chłop jeszcze narzeka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.