Skocz do zawartości

wicherq

Zarejestrowani
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 520i 1996

Osiągnięcia wicherq

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. wicherq

    Zwarcie e39

    Może nie w każdej wersji występuje, nie wiem za co odpowiada, ale na pewno nie jest dokładany samodzielnie.
  2. wicherq

    Zwarcie e39

    Zgadzam się z Tobą. Wody w samej skrzynce nie było ani kropli. Tak jak pisałem, w samym przekaźniku który jest "do góry nogami" zebrała się woda/wilgoć. Auto stało dosyć długo nieużywane, ale czy to mogło być powodem nagromadzenia się tam wody to nie wiem. Dziękuję za wskazówki - przyjrzę się temu. Tak czy siak objawy bardzo podobne były jak przy opisywanych przez innych użytkowników problemach z modułem lcm lub kostką stacyjki, a przyczyna zwarcia była zupełnie gdzie indziej. Pozdrawiam!
  3. wicherq

    Zwarcie e39

    Temat rozwiązany. Woda dostała się do przekaźnik w komorze silnika - tam gdzie komputer. Przekaźnik czarny, do którego dochodzi kabel plusowy. Przekaźnik jest do góry nogami dlatego woda, a raczej wilgoć w wyniku niskich temperatur zbierała się w przekaźniku. W samej skrzynce było suchutko dlatego warto przy podobnych objawach zwrócić uwagę na to miejsce. Być może komuś się przyda temat. Pozdrawiam!
  4. wicherq

    Zwarcie e39

    Witam, po długim postoju e39 pojawił się problem z elektryką. Samochód zapalil normalnie wręcz wzorowo. Po zgaszeniu po kilku-kilkunastu minutach zaplily się światła wraz ze stopem, a deska rozdzielcza świeciła się jakby auto było na zapłonie. Sprawdziłem już kostkę stacyjki - po wypięciu światła świecą dalej. Po wypięciu LCM światła gasną, ale na desce dalej ten sam problem. Zajrzałem do komory silnika i otworzyłem puszkę pod filtrem kabinowym - tam gdzie są przekaźniki kumputer itp. Puknąłem w nią i światła zamigotały. Problem tkwi w najgrubszej wiązce, która idzie z tej puszki i schodzi w dół pod nogami pasażera. Moje pytanie brzmi gdzie ta wiązka się rozchodzi dalej i czy miał ktoś na grupie podobny problem z nią? Być może, że jak ruszam wiązką to ruszam zarazem gniazdem w którymś z modułów. Przewodami przy LCM ruszałem i nic to nie dawało. Proszę o jakieś wskazówki. Być może jest jakieś newralgiczne miejsce gdzie ta wiązka dostaje po tyłku. Pozdrawiam!
  5. Osłonę termiczną na sterownik czy pompę? Bo z tego co mi wiadomo sterownik y mnie jest przy schowku od pasażera. Jeśli się mylę, poprawcie mnie proszę :)
  6. Mam taką nadzieję, że to będzie sterownik bo walczę z tym bardzo długo. Jedyne czego się obawiam to fakt, że u mnie pompa i sterownik są osobno - stary układ na szarych wtyczkach od ABS, który ponoć był bezawaryjny...
  7. Błędy z systemu abs: Błąd 67 - zakłócenie systemu Błąd 14 - przekaźnik zaworów abs To są błędy które zawsze wracają.
  8. Świeci się abs i (!) pomimo że wszystkie systemy działają poprawnie - zarówno abs jak i trakcja.
  9. Witam, Panowie czy rozbieżności w prędkościach kół w granicach 1 km/h są akceptowalne czy już mogą wywoływać jakieś zakłócenia i wywalanie kontrolek. W moim przypadku zauważyłem, że koła raczej utrzymują jednakową prędkość, zdarzają się odchylenia po 1km/h szczególnie na tylnych kołach, ale raczej po chwili się normują. Z tyłu czujniki na pewno oba delphi. Abs oraz trakcja działają poprawnie. Pompa jest dość głośna i po zgubieniu trakcji na chwilę wydaje rytmiczne buczenie, nie wiem czy tak powinno być. Kontrolki na tablicy i tak się świecą.
  10. Próbowałem go odpinać już. Bez zmian. Myślałem, że ten panel trochę bardziej skomplikowany jest patrząc na płytkę, która siedzi w środku. :) dzięki za odzew w mojej sprawie!
  11. Tak, panel jest z polifta bo poprzedni właściciel doposażył to auto w większość bajerów które były w e39. Wszelkie zmiany są zrobione raczej zgodnie ze sztuką, nie jest to druciarstwo raczej. Czyli myślisz, że sam panel nie może dać sygnału o jakichś błędach (jeśli np zrobiło się na nim jakieś zwarcie)? Błędy odczytane komputerem Delphi : 67 - przerywane zakłócenie 14 - przekaźnik zaworów ABS
  12. U mnie była taka sytuacja, że był walnięty czujnik abs tył za pasażerem. Zanim to zrobiłem to zaczął mi szwankować panel od climatronica. Wyciągałem go kilkakrotnie, przy czym musiałem odpinać też panel od grzanych foteli, rolety i guzika od wyłączania asc. Zapomniałem się przy którymś wyciąganiu i na odpalonym zapłonie wpinalem ten właśnie panel od asc i reszty. W tym momencie kiedy go podpiąłem kontrolki które paliły się wcześniej (trójkąt asc i (!)) zgasły a w ich miejsce zaplily się kontrolki abs i (!) . Po odpaleniu auta i ruszeniu znów zapaliły się asc i (!). Kilka dni później kupiłem czujnik abs i po ruszeniu zgasły kontrolki asc i (!) a ponownie zapaliły się abs i (!). Kontrola trakcji działa i abs również działa, jednak problem leży w tym że te kontrolki abs i (!) palą się cały czas, ponadto nie mogę wyłączyć kontroli trakcji tym guzikiem od asc. Dlatego też próbuje trafić na chybił trafił w czym leży problem. Myślałem też o podmianie tego panelu z guzikiem asc, ale nie mam od kogo go ogarnąć... Tak sobie pomyślałem, że gdyby zalazł się ktoś tak miły i wypiął ten panel u siebie i zobaczył reakcje kontrolek na zapłonie to bardzo by mi to pomogło. Dodam, że e39 mam z 96 roku, ale panel z grzanymi dupami jest taki jak w polifcie (grzanie 3 stopniowe, 3 diodki podświetlające)
  13. Dzięki za odpowiedź! Jutro postaram się sprawdzić jaki mam sterownik dokładnie. Gdzieś znalazłem info, że sterownik w e39 ten na szare wtyczki jest pod schowkiem tam gdzie moduł komfortu. Rozbierałem już kilkakrotnie te plastiki pod schowkiem, ale zawsze w innym celu niż poszukiwania tego sterownika (jeż, elektryczne szyby itp). Jeśli to jakieś błędne informacje to mnie poprawcie. Trochę już ogarniałem swoje e39, ale w elektronikę się nie zagłębiałem zbyt często :)
  14. Dziękuję ślicznie za podpowiedzi. Czy numery sterownika są przy tym kodzie kreskowym na wysokości napisu abs/asc 5.0? Czy jeśli to te numery to mają się zgadzać obie linijki numerów? Żeby nie zakładać nowego tematu zadam pytanie tutaj. Mam interfejs i program Delphi którym ostatni o sprawdzałem błędy odnośnie abs z którym nie mogę się uporać. Z tego co zauważyłem większość użytkowników miało taki problem że błędy abs/asc po skasowaniu wracały dopiero jak przejechali kawałek autem. Ja mam natomiast taki problem ze po próbie kaoswania błędów wracają one od razu. Pompa ABS da sygnał (buczenie rytmiczne) i błędy wracają od razu - wyświetla się na liczniku abs i (!). Nie muszę autem ruszać, wracks po około 2 sekundsch od skasowania.. Dlatego właśnie próbuje na raty dojść do przyczyny takiego stanu rzeczy i strzelam na chybił trafił w sterownik...
  15. Ok, dzięki za odpowiedź! Może ktoś ma jeszcze jakieś wskazówki?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.