Skocz do zawartości

DwaLitry

Zarejestrowani
  • Postów

    622
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 m47n

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia DwaLitry

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

0

Reputacja

  1. Panowie jak wspomniałem już może mi ktos doradzi jeszcze? chodzi o to auto https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-2-0-diesel-184km-duza-navi-bi-xenon-niemalowana-oplacona-ID6EH3Dp.html generalnie lakier,przebieg,bezwypadkowośc wszystko OK Tylko tak poprzednie moje auto bmw e46 320d 2003r :) miałem około 7lat kasy wpompowane,ze z domu by mnie wyrzucili :D wyleżałem się po tym za wszystkie lata :roll: powiedziałem zmiana marki coś innego.. mam budżet 53tys zł w tym musze zamknąć się z autem/naprawami/częściami generalnie ciężko coś ciekawego kupić patrzę na.. bmw 1 f20 ale tutaj praktycznie bieda do 50tys zł.Jak coś w miarę OK to cena po 50koła a jeszcze rozrząd itp nie zrobione.Więc padło na bmw 3 e90 :) lub a3 8p 170km/8v 150km i Alfa romeo Giulietta 1.4T 170km i obecnie biorę pod uwagę e90 i giulietta.Nie mam upatrzonego auta typu,że skupiam się na jedynym modelu.Przeglądam wszystko od audi a3,a4,a5 po bmw 1,bmw 3,bmw 5 , Alfa Giulietta,Leon III co ciekawego wypłynie tym interesuje się.. z całej machiny wypadło e90 bo tamtych nie ma ciekawych obecnie Tak jak wspomniałem w aucie do wymiany na pewno koło pasowe corteco ze śrubami=900zł,pasek oe bmw pewnie napinacz z rolkami(pasek 180zł,napinacz ina 250zł) też nie wiadomo czy pompa np wody nie ma luzu a dla spokoju wypadało by pompę z termostatem wymienić.Pompa hepu 370zł,termostat 330zł.Dalej wtryskiwacz na 4 cylindrze do wymiany wartość ponad ''2'' nowy 1200zł bosch,zapocona chłodnicza egr to pewnie drobnostka,zapocony dolny wąz intercoolera to uszczelka więc też bez dramatu :roll: kolejno tylne tarcze i klocki do wymiany+ pewnie szczęki,sprężynki taki cały komplet koło 600-700zł,zapocony przedni amortyzator wiec dwa nowe sachs około 750zł do tego odboje,podkładki i pewnie poduszki amorów + - łącznie wszystko jakieś 1000-1100zł, auto na oponach zimowych koła ''16stki'' dobre jakieś opony michellin 1800zł, zmienić olej w silniku,filtry kompletne z 600zł.Dalej sparaciała uszczelka górna szyby do wymiany a tutaj trzeba już ponoć szybę zdemontować.Uszczelka oe 100zł.Nie działa zamek jednych drzwi centralny siłownik pewnie ze 150zł używka, nie liczę jeszcze wymiany oleju w skrzyni automatycznej miska+oleje 800zł robota pewnie z 600, do tego przebieg 180tys pasuje wymienić rozrząd cena 3650zł.Dodatkowo auto lekko ściąga w prawo pasuje sprawdzić geometrię a może od opony. + jeszcze auto nie było na SKP bo akurat była sobota i bylo daleko ponad chyba 60km w jedną stronę wiec na SKP jeszcze moze coś dojść.. A gdzie tam jeszcze tylne zawieszenie gdzie tulei w grom :) Mam do tego auta 400km w jedną stronę.Boje się po prostu,że zacznie się jak w e46 :) wyjący dyfer.. a ponoć w e90 są słabe łożyska i ludzie dopiero zmieniają na stożkowe,wał jak w e46 luzy na krzyżaku/podpora/łącznik elastyczny No ja to wszystko miałem w e46 porobione.Sprzedałem tylko ze względu na rdzę.A tu boje się,że wszystko spadnie jak grom z Nieba :) Dlatego tak waham się między takim e90 a np alfą giuliettą 1.4 170km.Jedno i drugie mi się podoba.. tylko obecnie po przeszukaniu otomoto z pozostałych aut nie ma nić bezwypadkowego sensownego padło akurat na e90 bo się trafiło.. ale po e46 ten niesmak taki jakieś dziwne wycia może dyfer/moze podpora zmieniasz jedno drugie wycie zostaje :evil: Wiadomo auto ma 11lat już ma plusy bezwypadkowe/ori lakier/przebieg OK sprawdzony ale do tego dochodza jeszcze jak to w aucie 10letnim tu zarysowania tu lekka wgniotka tu to tam tamto a człowiek bardziej pedantycznie podchodzi do auta :) dlatego radzę się jeszcze tutaj was.Alfa pewnie klasa ciut nizej niż e90 ale płacąc tą samą kwotę za alfę która również jest ładna na pewno tam nie ma na start 10koła do dołozenia bo pół rzeczy od dyfrów po koła pasowe odchodzi itp doradzi ktoś? warto pchać się w e90 lci 2011r nawet jak bym zbił cenę w granicach 40-42tys to mam wolne 12koła ale po tym auto musi latać nie że od nowa za chwilę kolejne 10 zbierać się będzie :)
  2. to ile według was warte te e90 jest? :roll: tak czy siak tutaj te 11koła dołożyć to jest bankowe
  3. tutaj link do ogłoszenia https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-2-0-diesel-184km-duza-navi-bi-xenon-niemalowana-oplacona-ID6EH3Dp.html wstępnie po oględzinach napisałem sprzedającemu,że rezygnuje bo jednak wolałbym skrzynie manualną.Ogólnie nie miałem automata a koszta nie miałe jak się zepsuje dlatego też tak pól na pół :) Dodatkowo auto nie było na SKP bo stacja najbliższa była chyba ponad 60km w jedną stronę.Więc i na SKP mogło by coś wyjść jaka tuleja/wahacza/drązek itp.Z raportu jeszcze dostałem zapocenie chlodniczki egr,zapocony wąz interccolera dolny.Auto też ma jakieś 2,3 małe wgniotki na drzwiach to wyciągnięcia Najbardziej to wtrysk mnie martwił.Trzy pozostałe w normie a jeden miał ''2'' a jak leje wtrysk to mówią,że zrobi się dziura w tłoku.Też nie mam pewności czy po wymianie będzie ok czy dalej korekta będzie wysoka bo wtrysk ok ale głębiej coś nie halo.Generalnie silnik pracował bez zarzutu.Skrzynia biegów też. z kosmetyki przedni zderzak podrapany na dole i tylny w kilku miejscach retuszowany w serwisie bmw bo po historii własnie wyszło pisało(retusz zderzak przód/tył i niby lewy błotnik) + usuwanie rys z któryś tylnych drzwi taka adnotacja, Generalnie wiadomo auto ma 11lat już.Ale,żeby to zrobić tak jak ma być nawet ze zderzakami malowanie/jakas polerka auta to i 13tys pyknie :) Cóż z Historii bezwypadkowej itp jak tu worek kasy trzeba włożyć nie licząc jakiś drobnych rzeczy co jeszcze mogą wyjśc.
  4. Panowie mam pytanie do was co sądzicie :roll: znalazłem bmw e90 320d 2011r LCI 184km automat cena ponad 45tys zł Plusy auta cała w oryginalnym lakierze,bezwypadkowa,śruby zawiasów nigdzie nie ruszane wszystko oryginał. Tylko tak po oględzinach przez Bimmera dostałem raport i generalnie -auto jest na oponach zimowych mają tam około 6lat na jedna zimę jeszcze na biedę będą.Więc nowe opony letnie z 2tys trzeba liczyć. Rozrządu nie słychać ale wypadało by zmienić koszt 3500zł Koło pasowe walu ma sparciałą gumę/popękane koszt nowego corteco ze śrubami około 1000zł Przedni jeden amortyzator zapocony wiec pewnie dojdą i amory na przód + odboje +- 1000zł Tylne klocki hamulcowe już prawie ich nie ma i tarcza ma duży rant więc raczej komplet do wymiany na tył to z 500zł Kolejno sparciałą uszczelka przedniej szyby u góry,żeby ją wymienić raczej trzeba szybę zdemontować przednią.Uszczelka nowa około 100zł oe robota pewnie z 200zł. Kolejno bardziej niepokojąca rzecz to jeden z czterech wtryskiwaczy.Korekta z tego co pamiętam wysoka bo ''2'' i wtrysk do wymiany a znów nie wiadomo ile ktos jezdził z takim wtryskiem i czy na pewno to pomoze.. koszt wtrysku regenerowany 600 nowy 1100zł Nie działa centralny zamek tylnych drzwi trzeba by pewnie siłownik kupić używka koło 100zł Do tego standardowo po zakupie dojdą oleje filtry + - 600zł + wypadało by zmienić olej w skrzyni automatycznej (koszt oleju/miski około 800zł) + jeszcze wymiana kilka stów pewnie Auto ściąga lekko w prawo do sprawdzenia geometria. Do tego tylny zderzak jakaś obcierka była bo punktowo zamalowany. Komora silnika wymyta Plusy jak wspomniałem bezwypadkowe,cała w oryginalnym lakierze, udokumentowany przebieg tam około 190tys od początku do końca serwis aso Niemcy. Auto raczej biednej wyposażone bo: siedzenia szmaciane nie podgrzewane,radio hi fi jedynie navigacja duża profiesionall kierownica sportowa z multifunkcją,xenony,tempomat,czujnik deszczu. Jest to już za duża kwota.Auto prawie 45tys wystawione a licząc to co podałem wszystko +- to około 11-12tys trzeba włożyć.A jeszcze pewnie dojdą rolki paska napędowego bo od nowosci i jakies pierdołki. Więc za e90 320d 184km automat za 45tys zł przebieg udokumentowany,bezwypadkowa,ori lakier,wyposażenie raczje biedne bo prócz navi profi to tam nie ma nic to cena nie do przyjecia.Żeby to zrobić pod Siebie to auto musiało by maks 39 w porywach 40 kosztować by w tych 52 zamknąć się ze wszystkim :) co sądzicie?
  5. Siemka kolego szumrak no właśnie tak myślę ze prasa może być przesadą Wiesz co spytam Cię kolego o dwie rzeczy pomozesz może? :) 1.Czy uszczelniacz lepiej nabijać gdy jest założony tak jak na zdjęciu(podglądowe z YT) już na wałku czy bezpośrednio do obudowy o tak bez wałka: może i głupie pytanie tylko nie wiem czy jest jakaś różnica że lepiej nabić gdy uszczelniacz jest na wałku? lepiej się ułoży itp? czy jeden pies? i ostatnie pytanie :roll: wewnętrzną wargę a w sumie to nawet czop wybieraka tak by on się wślizgnął po nim a nie na sucho szedł posmaruje olejem silnikowym a powierzchnia zewnetrzna?czyli ta co wchodzi w obudowę /metalowa tu sucho na sucho? czy posmarowanie olejem silnikowym w koło ? pytam bo tego nie jestem pewny czy taki posmarowanie olejem silnikowym w koło uszczelniacza nie spowoduje potem wycieku itp? bo pewnie lepiej by wszedł gdyby był posmarowany. Jutro dopiero po południu będzie wałek nowy i zaraz sobota :duh: a oni mi w sobotę na prasie nie zrobią bo opony zmieniają i czekaj do wtorku o simering :duh: więc raczej bym wolał wbić tak jak na zdjeciu pierwszym płaską końcówką torxa w koło (próbowałem nasadką 23mm taka jak średnica uszczelniacza) nabijać bez wałka tylko tak obudowa na imadle i pobijać i krzywo wchodzi z góry dzieki za odpowiedz Wolałbym w weekend to poskładać b o mam jeszcze olej itp nowy zalewać a nie czekać do wtorku na prasę
  6. Zamówiłem jeszcze jeden nowy uszczelniacz wałka boscha oryginalny :roll: Plus zamówiłem już się szarpnąłem bo tego nie ma już w ogóle w pl dostępne 1/2 sztuki i tyle nowy boscha wałek o taki : faktycznie nowy wałek nie ma rowka :) więc teraz bez różnicy czy nabiją głębiej czy mniej uszczelniacz. Uszczelniacz boscha do pompy 30zł lub zamiennik 12zł Wałek po rabcie 180zł :) Ps jakby ktos potrzebował jakies informacje na temat schematu,momentu dokręcania wszystkich śrubek pompy to niech pisze.Udało mi się dostać boscha esi tronica z pełna aktywacją gdzie wszystkie schematy,części zamienne itp sa pokazane :)
  7. więć drugiej pompy nie ma sensu kupować by montować drugą z alledrogo ze starym uszczelniaczem? a jeszcze spytam bo jak nabijałem uszczelniacz to zauważyłem po nabiciu,że jedna strona była z milimetr jakby niżej względem drugiej jak się tak przyjrzałem temu to takie coś moze już wpłynąć na wyciek? dam chyba im na prase to to za 10zł mi wprasują + dołącze im wałek tak by wiedzieli ile wcisnać by nie do rowka(pewnie i sam bym wybił) ale kto wie
  8. aa.. ten rowek to jest od tego,że przez te lata wałek tam kręcił się tak? myślałem,że to fabryczny rowek gdzie ma wskoczyć..bo jak nie to w innym przypadku robota bajka.. mi tylko o rowek chodziło,ze dobicie na milimetry by tam wskoczył to nie takie proste.. pytanie takie bo jeden simerig boscha poszedł na starty :) nowy simering boscha lepiej dać,żeby na prasie mi włożyli? :) mam warsztat 300m ode mnie mają prasę tylko,że to ludziska co wszystko lubią smarować nawet to co nie trzeba :) a simering ma tam na sucho wejść :) Czyli najlepiej taki simering wcisnać tak,żeby był przed lub za rowkiem tak?
  9. Witam Panowie mam takie pytanie odnośnie pompy wtryskowej w bmw e46 pompa cp3s3 bosch spotkał się ktoś lub miał w swoim aucie do czynienia z tym,że ropa wlatywała do oleju poprzez simering pompy wtryskowej? chodzi o ten element na pompie: img]https://e46forum.pl/images/upload/be60c33778b95dd630f3c85d31507c06.jpg[/img] mam pompę wyjętą bo miałem wyciek wyciek okazał się z uszczelki między blokiem a pompą ale,ze w domu mam nowy zestaw uszczelnień pompy to mówię założę i generalnie wszystkie oringi to pikuś tylko problem jest z tym simeringiem.Zamówiłem już drugą pompę dla siebie z allegro :mad2: bo wyjąłem simering i wbicie nowego okazuje się nie takie proste dlatego,że wałek na który wchodzi simiering ma na dole rowek gdzie musi wskoczyć środkowa guma simeringu :) tylko wbijając nie jest się w stanie wyczuć,czy simering wskoczył na rowek czy nie :) a można go wbić i za głęboko.. albo za płytko.Przedni dekiel jest wyciągany ten aluminiowy więc można na stole wbijać tylko tak jak wspomniałem może,żeby wyjasnić o co kaman to pokaże na filmiku: ps jedyna opcja,zeby wyczuć po wbiciu simeringa czy faktycznie zaskakuje na swój rowek to wyjęcie z pompy wałka na którym siedzi uszczelniacz( wałek wystarczy mocniej pociąnać i wyjdzie z włożeniem tez nie ma problemu ) i wtedy przymiarki. Dlatego chciałem spytać czy komuś ropa dostawała się do oleju w e46 320d ma pompie CR ? bo w drugiej pompie co przyjdzie z allegro wolałbym nie ruszać uszczelniacza wałka..
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.