Skocz do zawartości

nomad66

Zarejestrowani
  • Postów

    889
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana nomad66 w dniu 2 Lutego

Użytkownicy przyznają nomad66 punkty reputacji!

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było
    e30 318i M40
    e36 323i M52 205km/255Nm -> M54 243km/309Nm
    x53 3.0d lift
    Jest
    F15 25d B47

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia nomad66

Doświadczony fan marki

Doświadczony fan marki (11/14)

  • Dedicated Unikat
  • Reacting Well Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Posting Machine Unikat
  • Współtwórca Unikat

Najnowsze odznaki

24

Reputacja

  1. jak jest na miejscu, to nie ma co się przejmować. To też nie nowe auto, i tak jak napisałeś jego pełna sprawność może być ku końcowi, pewnie zanim zaczną z nim być problemy to może jeszcze minąć przynajmniej ze 100tyś km. Chyba, że więcej będzie miasta to wtedy gorzej - ale bez pakowania się w "koszty" tuner sobie z tym poradzi jak proste ładne auto to nie ma co wybrzydzać. Kupować, cieszyć się a nawet jak coś do naprawy będzie to zrobić i jeździć.
  2. nomad66

    Hak holowniczy

    jak moduł haka jest ok to automatycznie wyłącza
  3. do perfekcji zamiast HIFI to minimum HK. Jak szukasz 5er touring to fajne auto, zwłaszcza, że w tych rocznikach b47 już było. Brak xdrive będzie dawał lekkość w czasie jazdy i frajdę przez to, jak przymierzałem się do f11 z xdrive to jeździło mi się nią prawie jak x5
  4. mam b47 biturbo w f15, ściągałem kolektor przy 210 tyś: syfu nie dużo, klapki idealne. Ściągałem profilaktycznie bo wszyscy straszą..
  5. W fabryce naciągnięcie paska odbywa się na specjalnej maszynie tak, by pasek wydawał odpowiednią częstotliwość - wiem, masakrycznie skomplikowane ale tak jest. Dlatego teoretycznie nie jest możliwe regenerowanie tych przekładni - nikt nie ma takich maszyn po prostu. Jak za luźno będzie pasek, może przeskoczyć, za mocne naciągnięcie powoduje nacisk na kulki w nakrętce - a tam tolerancje są w mikronach. Generalnie ciężka sprawa, zrobione jako jednorazówka
  6. jak miałem e53 to zmieniałem regularnie górne poduszki - pękały od środka i powodowały wibracje w przedziale 100-120km/h X5 to ciężkie auto, może być do sprawdzenia
  7. od około 10 lat BMW ma niestety maglownice belt-drive, soft może mieć duży wpływ na działanie tego układu.
  8. można po numerze sprawdzić ale znając bmw wszystko będzie to samo, może X5 M będzie miała inną. Też mam wrażenie, że nowy układ kierowniczy jest dużo gorszy, stary na hydraulice to był "przekaz myśli" pomiędzy kierownicą a kołami i przednią drogą, w nowszych niestety można porównać prowadzenie do symulatora samochodowego.
  9. rozrząd można zrobić po zakupie, żeby spać spokojnie przy tym przebiegu. Poza tym z tych roczników nie bał bym się tego silnika (sam bym kupił)
  10. na pewno jest "podklepane". Ale i tak to kosmetyka. Oby wszystkie takie były :D
  11. wymiana amortyzatorów to nie jest jakiś kosmos, większość warsztatów sobie z tym poradzi. Dużo ważniejsze jest potem geometrę ustawić, patrzyłbym za zakładami które potrafią to dobrze zrobić a nie tylko "na zielono" ustawić
  12. w nawigacji w ustawieniach auta
  13. idz na ASO. Fabryczne paski BMW są ponadprzeciętnej trwałości, chodzą po 25 lat i pół miliona km. Potem jak założysz zamiennik to co 30-40tyś km trzeba zmieniać
  14. miałem tak samo po zregenerowaniu sprzęgła hydrokinetycznego. W zimie trzeba było odpalić auto i poczekać 30-40s zanim ruszyłem. Ale za to plus był taki, że konwerter spinał zawsze i mocno, auto chciało jechać
  15. jak masz 4x taką samą felgę i 4x taką samą oponę to można założyć opony bez homologacji. Ja tak jeżdżę w różnych BMW z xdrive od 100tyś km i nic się nie dzieje. Jak masz felgi w 2 szerokościach to tam lepiej z homologacją opony kupić. Wielosezon do X to nie jest najlepszy pomysł, to ciężkie, stosunkowo szybkie auto: fizyka jest nieubłagana. Chyba, że jeździsz tylko po mieście i przez 98% czasu drogi są ładne, a 2% to autobusem będziesz jeździł. To jest grupa docelowa.. Moi znajomi w tym sezonie zimowym zamiast jeździć na oponach wielosezonowych całą zimę to przy większych opadach pojechali i kupili prawdziwą zimówkę, teraz na lato będzie wielosezon
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.