Skocz do zawartości

cerf

Zarejestrowani
  • Postów

    65
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    chcę mieć X5 G05

Osiągnięcia cerf

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Według mnie ledy adaptacyjne mają jedną wiązkę świateł dziennych w lampie, a lasery dwie wiązki w lampie - poniżej grafika. Być może z tego powodu lasery świecą lepiej. Nie miałem tej wiedzy przed zakupem - mam ledy adaptacyjne, bo uważałem że nie warto dopłacać za to że na pustej drodze będzie 500m światła. Ledy adaptacyjne wyglądają bardziej zadziornie niż lasery.
  2. cerf

    Pakiety serwisowe w g05

    Serwis bmw określa minimalna grubość tarczy na 28,4mm
  3. cerf

    Permanentny Start-Stop

    Pytałem ostatnio w serwisie czy pod dynamicznej jeździe należy odczekać te kilkadziesiąt sekund z wyłączeniem silnika, aby turbiny się zatrzymały - powiedzieli, że właśnie system start stop wymusił rozwiązania, dzięki którym nie trzeba tego stosować. Należy stosować druga zasadę - unikania wysokich obrotów na zimnym silniku. Czyli co konkretnie bo trudno to sobie jakoś wyobrazić Nie wiem. Faktycznie bardziej jestem w stanie sobie wyobrazić, że system start stop nie wyłącza silnika dopóki turbiny się nie zatrzymają.
  4. cerf

    Permanentny Start-Stop

    Pytałem ostatnio w serwisie czy pod dynamicznej jeździe należy odczekać te kilkadziesiąt sekund z wyłączeniem silnika, aby turbiny się zatrzymały - powiedzieli, że właśnie system start stop wymusił rozwiązania, dzięki którym nie trzeba tego stosować. Należy stosować druga zasadę - unikania wysokich obrotów na zimnym silniku.
  5. cerf

    Pakiety serwisowe w g05

    Potrzebę wymiany tarcz określił opiekun serwisu - mam zapas 1mm do wartości minimalnej określonej przez Bmw
  6. cerf

    Pakiety serwisowe w g05

    Zużycie hamulców w moim przypadku może by szczególnie podczas jazdy autostradą - hamowanie na lewym pasie podczas zbliżania się do samochodów jadących wolniej
  7. cerf

    Pakiety serwisowe w g05

    Mam lekko ponad 30 tys km i do wymiany z przodu klocki oraz tarcze hamulcowe. Jazda dynamiczna, wiec spodziewałem się wymiany klocków, ale nie sądziłem, że od razu tarcze. Oferta serwisu: Tarcze przód 1szt 1859 brutto Klocki przód kpl 1950 brutto Czujnik klocków 130 Wymiana 380zl Całość ok. 6,5 tys brutto Czy w praktyce serwisy bmw nie robią problemów jeśli przywiozę org części kupione ze sklepu np. motostacja? Czy serwisy bmw są skłonne do obniżenia ceny części jeśli pokaże im ofertę ze sklepu motostacja?
  8. Mam z tylu przyciemniane szyby. Roleta ściągnięta i włożona do dolnego bagażnika w dedykowane miejsce. Tak jest dla mnie wygodnie
  9. cerf

    "Wirtualne" doposażenie.

    Korzystajcie z opcji zautomatyzowany podnośnik szyb?
  10. Nic nie wpadło, gniazda z przodu nie działają. Identyczna historia jest w aucie żony G01. Taka sytuacja :? Też tak miałem, dwa gniazda nie działały w dniu odbioru samochodu. Musi być odpowiednia ładowarka. Serwis mi sprawdził na org ładowarce BMW do zapalniczki i działa. Teraz ładuje tel bezpośrednio z USB-C w podłokietniku. Ma ktoś sprawdzone ładowarki indukcyjne, aby wpiąć do USB-c w podłokietniku?
  11. cerf

    Permanentny Start-Stop

    Super! Będzie radość z jazdy tym samochodem
  12. cerf

    Permanentny Start-Stop

    Moje tryby jazdy to 80% w trybie sport, 15% sport plus, 5% comfort. Zawsze mam wyłączony start stop. U mnie konfiguracja m50d + skrętna oś + pneumatyka. Skrętna oś to szybkie pokonywanie zakrętów. Pneumatykę lubię za wielofunkcyjność. W trybie sport mógłby być trochę bardziej twardszy. Do szybkiej jazdy według mnie będzie lepszy mprof. Dzięki za opinię. Czyli wybrałbyś drugi raz pneumatykę + skrętną oś, czy jednak mprof ? Jeżdżę normalnie ale dynamicznie i dosyć szybko, natomiast nie przesadnie. Pytanie jak z "bujaniem się" smaochodu na tej pneumatyce w sport i comfort? Na pewno w m50d jest bardziej twardo zestrojona niż przy zwykłym silniku. Dodatkowe pytanie: czy przy pneumatyce odczuwasz jakieś dziwne dźwięki ala "skrzypienie" czy coś innego podczas obniżania, podwyższania i użytkowania samochodu ? Miałem ostatnio testówkę 45e i słyszałem różne dziwne dźwięki - nie chodzi mi tutaj o dźwięk silnika elektrycznego i tych z tym związanych. Wybrałbym drugi raz pneumatyke, dlatego ze jest to zawieszenie wielofunkcyjne. Nie jeździłem mprof wiec moja opinia nie jest w pełni miarodajna. Według mnie pneumatyka dobrze utwardza w sport, ale mprof zrobi to bardzo dobrze i jeszcze ma stabilizację przechyłów. Jadąc na pneumatyce z rodziną nawet w sport jest to jazda komfortowa, nie wiem jak by to wyglądało w mprof. Nawet często korzystam z obniżenia pneumatyką samochodu zwiększa to komfort wsiadania/wysiadania. Sporadycznie, ale podwyższałem samochód pneumatyką, aby dojechać do brzegu różnych zbiorników wodnych (w tym roku rozpocząłem wędkowanie). Po roku użytkowania i prawie 30tys km uważam, że samochód jest rewelacyjny. Szybki z m50d, wygodny z pneumatyka i fotelami komfortowymi, bezpieczny z 4x4, wygląd agresywny, szybkie zakręty ze skrętna osią i kierownicą progresywną, przyzwoite zużycie paliwa bo diesel, kontakt z otoczeniem dzięki dużemu oknu dachowemu. Gdy zamawiałem auto nie było jeszcze dostępnego silnika m50i, teraz miałbym dylemat - z kierunkiem raczej na diesla. Dynamiczna jazda dieslem powoduje,że zużycie paliwa w stosunku do jazdy spokojnej może być dwukrotnie większe, natomiast benzyna według mnie potrafi zrobić razy 3 lub może nawet razy 4. Nie słyszę żadnych dźwięków pneumatyki podczas jazdy. Na postoju po zamknięciu samochodu gdy zmieni wysokość to słychać dźwięki - ale są naturalne.
  13. cerf

    Permanentny Start-Stop

    Od 2 tygodni bije się z salonami o najlepszą ofertę. W 90% polskich salonów już nie można zamówić do produkcji, zaledwie w kilku są wolne kwoty produkcyjne a dokładniej ujmując wszystkie są już wydane - jedynie na podstawie wczesnego statusu produkcji można edytować konfigurację. Innymi słowy, jeżeli ktoś jeszcze chce X5 M50d do produkcji ma czas do końca tego tygodnia, ewentualnie do połowy przyszłego ale to już wątpliwe. Inna sprawa że dziesiątki tych wersji są zamówione na stok - i to całkiem ciekawe. Jest też wersja Final Edition (black piano + napis Final Edition M50d) - to już konfiguracja prawie na maksa, katalogowo ponad 600k, ale mam gościa co robi 19% w dół, gdyby ktoś potrzebował. Final Edition mają zawias M proffesional + skrętna tylna oś. Nie jeździłem tym - wg mnie chyba lepsza pneumatyka + skrętna oś. Moje tryby jazdy to 80% w trybie sport, 15% sport plus, 5% comfort. Zawsze mam wyłączony start stop. U mnie konfiguracja m50d + skrętna oś + pneumatyka. Skrętna oś to szybkie pokonywanie zakrętów. Pneumatykę lubię za wielofunkcyjność. W trybie sport mógłby być trochę bardziej twardszy. Do szybkiej jazdy według mnie będzie lepszy mprof.
  14. Nie mam tej opcji w X5. Jeździłem zastępczą BMW 5 sedan i było ciszej na autostradzie, a nie wiem czy miała szyby akustyczne. Moje konfiguracje przed zakupem prawie wszystkie były z silnikiem 30D. Ostatnie konfiguracje były już z M50D i w związku ze zmianą silnika zmniejszałem wyposażenie, aby cena samochodu nie była kosmiczna. U mnie szyby przyciemniane wyleciały z konfiguracji, i zostały przyciemnione przez firmę zew. przed wyjazdem samochodu z salonu w cenie ok. 1000zl taniej niż w konf.
  15. Też mi się tak wydaje, bo 2cm to jest zbyt mała odległość, aby wjeżdżać wg kamer. Bigcactus ma dobry sposób z lusterkami. Jak wjeżdżam przodem do wąskiej myjni i ustawię samochód na wprost to czasami składam lusterka, aby mieć większy luz po bokach
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.