Skocz do zawartości

Mr.Mazi

Zarejestrowani
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e36 Compact 98'

Osiągnięcia Mr.Mazi

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam witam, jest parę aktualizacji :D Kompot jeszcze nie jeździ, ale odpala i wreszcie jakoś brzmi :D Temat wydechu zamknięty. Miał być Y-pipe i dopasowany końcowy, ale po rozmowach z Grześkiem z GTP zdecydowaliśmy jedyną rozsądną ścieżką, czyli albo grubo albo wcale. H-pipe i dwururka do samego końca na customowym tłumiku :D Pacjent przygotowany do drogi ... Efekty wyprawy. Dokupiłem parę niezbędnych gratów... Zegary VDO i czujniki, rozpórkę tył, kratki i plastiki itp. Komora silnika posprzątana, wiązka silnika ułożona na swoim miejscu. Jest też decyzja co do wnętrza. Sufit idzie w czarną alcantare (materiały już kupione czekają na cieplejsze dni). Fotele manualne z e92 w pół skórze z pompowanymi boczkami i grzaniem. Foty z przymiarki: Kolejny etap to spięcie finalnie tylnego układu hamulcowego :D
  2. Kilka tysięcy kilometrów później przy okazji wymiany oleju zdecydowałem się na duży serwis Wymieniłem panewki na OEM, nowe śruby korbowodów i pompy oleju, nowe śruby miski OEM razem z uszczelką. Oczywiście standardowo olej Millers i filtr oleju. Skrzynia biegów też dostała nowy olej i filtr razem z uszczelnieniami. Jak zawsze pełna diagnostyka przy okazji. Niestety korekty na jednym wtrysku zaczęły się delikatnie rozjeżdżać, ale poza tym wszystko ok. Brak błędów czy odchyłek. Paczka już idzie :lol: Międzyczasie nabyłem okazyjnie parę fantów do 335i :mad2: -MHD z licencją (na chwile obecną raczej do kontroli silnika, w przyszłości jak doprowadzę do perfekcji wszystko może coś pokombinuję :P ) -zestaw zacisków + oplot HEL. Przód 4- tłok Brembo pod tarczę 370mm na klocku Ferodo DS2500, Tył 2-tłok pod tarczą 350mm na klocku OEM. Szukam tarcz do tego zestawu. W grę wchodzą tylko 2 częściowe o lekkiej konstrukcji, ale nie wiem czy aftermarket czy OEM. Zbieram opinie... Kolor indywidualny, robi robotę w słońcu :twisted: -dyfuzor OEM M-Performance i jeszcze parę rzeczy jest w trakcie załatwiania... :duh: Poniżej mała zajawka jak ma wyglądać może jeszcze w tym sezonie
  3. Maxejd Kwestia wtrysków wysłałem na przegląd i jak na razie pod obserwacją. Panewki pójdą do wymiany na wiosnę profilaktycznie i na pewno tylko OEM. Zawór PVC zmienię na bank, jeśli chodzi o termostat to teraz przy temperaturach w okolicach 10 stopni na zewnątrz dobrze to działa. Zgodnie z Twoją sugestią o termostacie BMS pomyśle na wiosnę. Na cyferblacie stuknęło 161k km :lol: Trzy piątka jako daily spisuje się znakomicie, niesamowicie elastyczne auto. Codzienne dojazdy do pracy działają lepiej niż filiżanka kawy na którą nigdy nie ma czasu rano :p Po 8 tysiącach kilometrów ze mną 335i jest już po drugiej wymianie oleju. Tak jak wspomniałem poprzednio postawiłem na Millersa 5w40 EE Performance. Przed spuszczeniem starego Valvoline oczywiście była płukanka. To był również dobry moment na wyczyszczenie kanałów dolotowych i zaworów z nagaru. Po operacji: Wymieniłem czujnik niskiego ciśnienia paliwa. Wyrzucał mi błąd w INPIE. Teraz jest tak jak powinno być, zero błędów. Po długich poszukiwaniach właściwego miejsca postanowiłem oddać auto na szczegółowy przegląd pod kątem jednostki napędowej. -sprawdzony układ paliwowy, ciśnienie paliwa w normie, wtryski mają równe korekty. Jest drobne podejrzenie co do wtrysku na 2 cyl. Inna barwa świecy. Na chwilę obecną wyjeździłem 2 baki środka do czyszczenia wtrysków i układu paliwowego (profilaktycznie). Sprawdzę temat i jak się nie poprawi wymieniam na index 12. -pokrywa zaworów ma zapocenia, więc w najbliższym czasie czeka mnie wymiana uszczelki i od razu zawór PVC do BMS -rozrząd w bardzo dobrym stanie, sprawność vanosów powyżej 90% -skrzynia biegów trochę przymula: będzie wymiana oleju dokładnie teraz wybiło 60k km od ostatniej, przy okazji zmienie wszystkie uszczelki pod mechatroniką. -ładowanie i IBS wszystko ok. -pompa wspomy ok. -turbo ok. brak luzów (wastegate jeszcze długo nie zaklepią) -kompresja równa na wszystkich cylindrach i w normie -denerwował mnie pewien stuk na zimnym silniku. Mam wersje USA, więc mam tez zaworek EVAP który stuka… -ciśnienie oleju w normie, nie ma spadków -skasowane adaptacje Zalecono mi aktualizacje softu. Kodowania polecą, ale zastanawiam się jak to jest z programem Power Performance? Tez się to aktualizuje czy jak ? Na chwile obecną tłukę kilometry. Wiosną przymierzam się profilaktycznie zmienić panewki na OEM. Z kwestii wizualnych wpadły chińskie nakładki na lusterka, wygląda to według mnie bardzo dobrze :lol:
  4. Ponta Dzięki! Rozpatrywałem tylko egzemplarze właśnie o uszkodzeniach po wyżej belki, które łatwo naprawić. Co prawda przygotowany byłem na ingerencje w fartuchy, ale na szczęście wszystko było ideolo :D Tak naprawdę plug&play. Lista z Realoem. Aso i miejscowy motoryzacyjny. reszta to przyjemność składania pasujących do siebie puzzli :) Zaraz po złożeniu była prana, a skóra czyszczona i impregnowana. Podsufitka przy daszkach się rozkleja, więc w obawie przed wiszącym sufitem nie ingerowałem w to chemią i odkurzaczem. Może kiedyś wpadnie czarny sufit :P
  5. Witam wszystkich, Miałem sporą przerwę od forum i publikacji postępów przy compact’ie 330ti, jednak uzasadnioną. Prace zawiesiłem (tylko czasowo) na rzecz przyśpieszenia realizacji kolejnego marzenia :8) Przedstawiam wam moje BMW e92 335i z pakietem Performance Power Kit. Auto wylicytowałem na początku stycznia w USA, po 1,5 miesiąca już ściągałem je z lawety :twisted: Dlaczego e92 335i? Moje e36 już 2 lata stoi rozłożone, a zakres modyfikacji i planów się zwiększał… Przemieszczałem się na co dzień od grupy VW do Mercedesa lecz wciąż z pominięciem BMW. Pewnego dnia na wyjazd w Bieszczady pożyczyłem od Brata e93….. Wpadłem. Wróciłem i zacząłem szukać. Warunek: coupe ze względu na sztywność. Silnik ? N54 jedyny słuszny. Specyfikacja: 205 Automatic Transmission Automatic Getriebe 2C6 L.-a. Wheels Star Spoke 189 Mix Tyres Lm Raeder Sternspeiche 189 Misch. 2VB Tyre Pressure Indicator Reifendruckanzeige 2XA Sports Leath.steering Wheel+gear Sport-lederlenk. Mit Schaltwippen 319 Integrated Universal Remote Control Integrierte Universal-fernbedienung 322 Comfort Access System Komfortzugang 403 Glas Roof, Electric Glasdach, Elektrisch 430 Interior And Exterior Mirror Packa Innen- Und Aussenspiegelpaket 431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend 441 Smokers Package Raucherpaket 459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory Sitzverstellung, Elektr.mit Memory 464 Skibag Skisack 481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer 488 Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer 494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer 4AB Fine-wood Trim Burr Walnut Edelholzausfuehrung Nussbaum Wurzel 4NA Interior Mirror With Dig. Compass Innenspiegel Mit Digitalem Kompass 502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage 507 Park Distance Control (pdc), Rear Park Distance Control (pdc), Hinten 520 Foglights Nebelscheinwerfer 521 Rain Sensor Regensensor 522 Xenon Light Xenon-licht 524 Adaptive Headlights Adaptives Kurvenlicht 534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik 544 Cruise Control With Braking Function Geschwindigkeitsregel. Mit Bremsf. 563 Lights Package Lichtpaket 5GA Prep. Anti-theft Alarm System Alarmanlagenvorbereitung 609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional 620 Voice Input System Spracheingabesystem 1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge  645 Radio Control Us Radio-steuerung Us 677 Hifi System Professional Hifi System Professional 693 Satellite Tuner Preparation Satellitentuner Vorbereitung 694 Preparation For Cd Changer Cd-wechsler Vorbereitung 6FL Usb-/audio Interface Usb-audio-schnittstelle 6UH Traffic Information Traffic Information 704 M Sport Suspension M Sportfahrwerk 823 Hot Climate Version Heissland-ausfuehrung 840 High Speed Synchronisation Hochgeschwindigkeitsabstimmung 845 Acoustic Belt Warning Akustische Gurtwarnung 850 Add Fuel Tank Filling For Export Zusaetzl. Tankfuellung Export 853 Language Version English Sprachversion Englisch 876 Radio Frequency 315 Mhz Funkfrequenz 315 Mhz 8SP Cop Control Cop Steuerung 925 Shipping Protection Package Versandschutzpaket 9AA External Skin Protection Aussenhautschutz 639 Complete Prep. Cellular Phone Usa/cdn Komplettvorb. Handy Usa/cdn Okazało się, że auto ma parę ciekawych prezentów o których nie miałem pojęcia. W 2009r zamontowany w salonie BMW Performance Power Kit, czyli program na 326km, dodatkowa chłodnica wody w lewym nadkolu, chłodnica oleju( pakiet autostradowy z vin’u), wentylator 850w m2/335is), układ wydechowy kompletny M Performance, zawieszenie KONI Sport na sprężynach HR, tarcze hamulcowe o lekkiej konstrukcji ( aluminiowy dzwon), dolot BMS, oil catch tank BMS. Oczywiście auto stanowe, więc bite. Mój pośrednik ogarnął naprawdę dobry egzemplarz. Obczajcie foty : Uszkodzenia ( oczywiście lista równa się z elementami wymienionymi ) : -maska (zamek pociągnął pas przedni) -pas przedni -obudowa wentylatora -zderzak (połamane kratki) -błotnik prawy -lampa prawa -chłodnica pogięta (nie było rozszczelnienia, ale wymieniłem na nowego Nissina) -moduł świateł skrętnych (potrzaskana lampa + deszcz i mamy zalany moduł) -wystrzelona poduszka kierowcy -napinacz pasów kierowcy -klema pirotechniczna -pęknięte plastikowe kolanko przy dojściu do termostatu To wszystkie uszkodzenia. Auto dostało w wewnętrzną część prawego reflektora, więc żaden element konstrukcyjny nie został dotknięty, nawet boczne fartuchy błotników były idealne. Kolizja jak dla mnie marzenie. Kilka zdjęć jak to wyglądało po rozłożeniu: Po wstępnym złożeniu wszystkiego: Fota wnętrza Części poszły do lakiernika, wiec to dobry czas na czynności serwisowe: Przede wszystkim wleciały nowe opony Hankook Ventus v12. Przód: 225/40 R18, a tył 255/35 R18 Przekodowałem światła i radio na Europę. Zakodowałem cyfrowy prędkościomierz, domykanie szyb z pilota, wyłączyłem podawacze pasów i kilka innych drobiazgów. Zaadaptowałem nowy moduł skrętu. Przyszła pora na silnik i wycieki… Nowa uszczelka podstawy filtra, nowa uszczelka miski olejowej. Wpadł też komplet świec razem z cewkami, pasek osprzętu, górny przewód chłodnicy, dolny przewód od termostatu. Po dokładnych oględzinach okazało się, że ma pompę wody i termostat z 2019r, miska olejowa automatycznej skrzyni jest z 2015r – wg. Historii serwisowej miał w tedy ok. 100k km przebiegu. W dniu zakupu miał 153k km :D Założyłem nowe przewody podciśnienia, nowy regulator ciśnienia paliwa (ten w baku – lubi pękać pokrywa). Zalany świeżym Valvolinem 5w40, nowym płynem chłodniczym Preston i świeżym olejem do wspomagania razem z filtrem. Nie wiem jakie miał dokładne interwały olejowe. W misce nie znalazłem żadnych opiłków, na magnesie tylko szlam. Mimo wszystko nadal panewki wiercą mi dziurę w głowie. Teraz przy wymianie oleju wyśle go na badanie :D Po wstępnym pasowaniu elementów, zaprezentował się tak: Po testach drogowych okazało się ze tuleje pływające skończyły już swój żywot. Wymienione na Lemfordery i zrobiona pełna geometria zawieszenia. Musiałem dołożyć dystanse po 15mm :p Wtryski sprawdzone, są w dobrej kondycji lecz dywizja 8 :mad2: Przed długą trasą na urlop i obawie o zalanie stożków wróciłem chwilowo do seryjnej puszki z chwytakiem powietrza i wkładką AFE. Z bieżących spraw to wymiana oleju po 6k km. Planuje Millersa EE Performance 5w40. Widzę że olej łapie już wyższe temperatury ok. 120 stopni w korku, na świeżym było to jakieś 110 stopni. Czyszczenie kanałów dolotowych, uszczelka pod pokrywą zaworów i wymiana oleju w skrzyni biegów. Myślę jeszcze nad termostatem oleju od BMS i metalowym zaworze PVC… Plany są, nie zdradzam :D Priorytet teraz to dokończenie kompota 330ti :D Na dzień dzisiejszy prezentuje się tak : A tutaj n54 i m54 na jednym zdjęciu POZDRAWIAM !
  6. Tempo prac niestety spadło, ale cały czas idzie w prawidłowym kierunku. Aktualnie działam, przy dorabianiu i doginaniu przewodów hamulcowych pod samochodem i na wahaczach. Równolegle układ paliwa pod samochodem na gotowo. W linku filmik z testowego pierwszego odpalenia. Ssący i wiązka silnika już ściągnięta, muszę poukładać kable. wprowadzić w wiązkę tempomat, klimę, czujnik wstecznego, czujniki sprzęgła itp.
  7. E36 wreszcie po bardzo długim czasie stanęło na własnych kołach Ogólnie nie jestem zadowolony. Felgi odebrałem (kozacka robota) i przymierzyłem do samochodu... Okazało się ze przednie felgi mają et13 i taką konstrukcje rotora, że zacisk od e46 nie siada. Musiałem dać na próbę dystans 15mm. To nie jest to czego oczekiwałem. Coś tam pomierzyłem i uda się zejść do dystansu 13mm bez kolizji zacisk-felga. W tylne nadkole można tico wrzucić. Regulacja skręcona na max, oczywiście na pewno siądzie jeszcze o 1cm może dwa. Będę kombinował z wyjęciem nakrętki kontrującej, albo całkiem usunę regulacje. Felgi myślę, że stylistycznie dobrze siadły. Docelowo kapsle miałem oddawać do chromowania natryskowego, ale raczej dam je w kolor nadwozia i do tego znaczek ori rial czarny napis na srebrnym tle. Pod wpływem frustracji zamówiłem dolot... Dedykowany rozmiar pod m54b30. Przerobiłem układ paliwowy pod filtr z regulatorem. Nic konkretnego poza tym nie zdziałałem. Mam zaciski na tył już pomalowane i do zmontowania na nowym tłoczku, pompa wspomy już gotowa do montażu i coś tam na krótko polutowałem wiązkę. W weekend zalewam paliwem i pale fure :D
  8. Mała aktualizacja. Maglownica wróciła z regeneracji. Konieczna była wymiana listwy, stara listwa była masakrycznie wybita w pozycji jazdy na wprost. Tutaj już zamontowana na samochodzie z nowymi drążkami i osłonami. Zregenerowany wysprzęglik i nowy przewód sprzęgła w oplocie prosto z piekła :twisted: Właściwy czujnik temperatury cieczy 2pin z M50. Wtyczka przerobiona pod wiązkę m54 Czysta łapa skrzyni z nowymi poduchami. Wszedł mały zgrzyt którego się nie spodziewałem. Silnik jest cofnięty o ok. 2 cm w stronę grodzi. Ramię wybieraka z R4 tego nie ogarnia, więc muszę nabyć ramię z R6. Wał napędowy udało się jeszcze lekko cofnąć na wieloklinie. Z perspektywy kanału wygląda to tak. Samochód jeszcze w powietrzu, ale dziś skończyłem wszystkie przygotowania do posadzenia go na kołach. Poliuretan na tylnych łącznikach. Przez ostatnie dni walczyłem głownie z przewodami hamulcowymi (temat niezamknięty - nie jestem usatysfakcjonowany estetyka ułożenia przewodów) oraz przerabiałem układ paliwowy pod nowy silnik. Paliwo jest, więc powoli można zacząć brać się za elektrykę i próbować wreszcie odpalić :) Pozdrawiam!
  9. Aktualizacja. Doszła paczka: -przewód sprzęgła w oplocie HEL -reperaturka wysprzęglika (profilaktycznie) -zestaw do regeneracji zacisków z nowymi tłoczkami (nieplanowana zmiana zacisków na tyle) -poduszki skrzyni begów -gumy mocowania wydechu -czujnik sprzęgła (będzie podjęta próba aktywowania tempomatu w multifunkcji + procedura startu :cwaniak: ) -kółko od pompy wspomy (niestety ori poległo na polu bitwy) -osłony do maglownicy -nowy zbiorniczek wyrównawczy (istotna była czysta biel :rotfl: ) -nowa nagrzewnica Nissens (profilaktycznie) -czujnik temperatury cieczy z M50 (istotna sprawa, wskazówka ma działać tak jak powinna, a nie pokazywać w kosmos :cisza: ) Jutro akcja felgi, może uda się jakieś zdjęcie zrobić jak się prezentują w pełnej krasie. W planach na przyszły tydzień- maglownica do regeneracji (3 obroty) Pozdrawiam! :ok:
  10. Dzięki Panowie za dobre słowo ! :D Mały skip w czasie i mamy dosyć przełomowy moment tego projektu :D Dostałem eleganckiego zregenerowanego i czystego Vanosa, montaż w 10min na już wcześniej przygotowanym i poustawianym rozrządzie. Siadła też podstawa z nowym filtrem i zaworkiem Wstępne ułożenie wiązki Nadszedł czas na trochę rzeźby i życiowy egzamin z plastyki. Suwmiarka w dłoń, kilka pomiarów i prototyp adaptera zacisku z łatwego do obróbki materiału. Konieczne było podcięcie tarcz kotwicznych. Prototyp numer 2 Wersja final w drodze. Jak widać musiałem zmienić zacisk z innym jarzmem, tez z e46. Tak więc mam do sprzedania zaciski tył do e46 330 zregenerowane (gumki, tłoczki, w żółtym proszku) + klocki ferodo. Zawias tył zmontowany na poliuretanie żółtym. Coś tam na przedniej osi też poskładane… Kosmetyczne poprawki zacisków. Przyszła pora na napęd. Zacząłem od dyfra (mała głowa 3.38 otwarty). Tak wiem lipa, ale jest to temat eksperymentalny, muszę wyczuć jakie przełożenie zaszperowane ostatecznie wrzucić, mocno będzie się dla mnie liczyło przyspieszenie, więc 3.38 to myślę dobry początek. Szpecić mi auta nie może to poszedł w kolor :p Półosie tez odświeżone Jak już jesteśmy przy tylnej osi to zadbałem trochę o ręczny Skrzynia biegów czysta i nie znacząca terenu olejem Najgorsza robota w zyciu. Zakuwanie i doginanie przewodów hamulcowych… żałuję, że wziąłem stalowe… Pomimo wszystko jakoś to tam wygląda. Efekt końcowy w następnych postach :P Nadszedł czas na to co najlepsze. Ostatnie uszczelnienie zostało wymienione. Wpadło sztywne lekkie koło z dociskiem z 3.0 diesla Pomierzone i wysprzęglik powinien ogarnąć, jak nie to mam wyższego grzyba na łapę. Zamykamy ! Szczegóły <3 Osłona termiczna poduchy. Mamy to. M54b30 w budzie. Siadło elegancko. Kolektory tez siadły chociaż na wsadzonym silniku trzeba było trochę pomanewrować. Czekam na dużą paczkę z częściami, między innymi przewód sprzęgła w oplocie, nagrzewnice nową itd. Plan na teraz, odebrać docelowe około i posadzić ją wreszcie na ziemi, odebrać maglownice z regeneracji i poskładać układ kierowniczy. Tłumik wpadnie na poliuretanie i łożyska w kolumnie do wymiany. STAY IN PROGRESS !
  11. Kolektor poskładany. Jeszcze wiązka i przewody od odmy :D
  12. Tymczasem, prac nad silnikiem ciąg dalszy: Nowy rozrząd, nowa pompa, nowy termostat, nowe kołko pompy... wszystko nowe :D Nakrętka pompy oleju na kleju i z momentem 25Nm Brakuje mi jeszcze nastawnika vanosa, wiec nie ma opcji całkowitego zamknięcia silnika. Pokrywa przyłożona tylko żeby nic tam się do środka nie dostało. Poza tym przymierzony kolektor wydechowy i zakręcone już łapy silnika. Troche podszlifowane dla dobrego styku masy :) Ostatecznie postanowiłem zostać przy mojej podstawie filtra oleju lecz mimo wszystko zastosuje ten zamiennik zaworka. Po czyszczeniu podstawa była tak zasyfiona w środku, że niestety wymagane było jej rozebranie na części pierwsze. Dam jej szanse, zobaczymy. W planach jest też montaż chłodnicy oleju i wskaźników ciśnienia i temperatury. Temat podstawy będzie jeszcze dotknięty nie raz. Kolektor wypucowany. Potrzebuje jeszcze parę drobiazgów i składanie :D CDN.
  13. Dzięki Panowie za miłe słowa :D Kolejna aktualizacja :) Na poważnie podjąłem się kwestii silnika. Skompletowałem wszystkie części, pomyłem poczyściłem itp. Mianowicie na poniższym zdjęciu umyte i cieszące oko gotowe do montaży elementy rozrządu :yeah: Pięknie widoczne zjawisko rozciągania łancucha w M54. Przebieg 220k km :no: Syfiasta komora rozrządu przed i po Po paru dniach bicia się z myślami postanowiłem, że jednak obecne panewki zakończa swoją warte. Trzymały wymiar, czopy wału bez rys. Składałem wszystko na oleju montażowym. Wiem, że pompę oleju już rozbierałem i była relacja, ale stwierdziłem, że w całym silniku zamontuje oringi z vitonu. Zatem pompa znów trafiła na stół :lol: Ze stołu prosto na silnik. Nowy łańcuch, co ciekawe stary tez był mocno wyjechany i wisiał na kołach zębatych. Ten natomiast wymagał lekkiej gimnastyki i koordynacji lewa prawa dłoń. Tym sposobem wyjaśniło się co tak lekko popukiwało z przodu silnika Ten widok lubię. Jak widać smok i osłona wyczyszczone + nowy oring na smoku. Składanie i ustawianie rozrządu poszły gładko. Finalnie prezentuje się to tak Segregacja, liczenie i opisywanie śrubek, blaszek, nakrętek itp. Istne męki Tantala. Drobne elementy poszły do ocynku, dekle i elementy silnika + parę innych rzeczy do malowania proszkowego. Zimno w garażu, coś dla zabicia wolnego czasu pogrzebałem w piwnicy. Taki efekt - zeszlifowany próg na przepustnicy. Szczerze mówiąc nie wiem czy to coś daje, zobaczymy :haha: Elementy wróciły z malowania, a ja jak zawsze mega zadowolony z efektów. Do zestawu jest jeszcze miska olejowa w czarnym proszku :P Mała zapowiedź planowanej felgi :hm: Popracowałem wreszcie troszkę przy karoserii. Zamontowana belka pod silnik i zawias przedni za wyjątkiem stabów H&R. Na miejsce puszki na akumulator wpadła stacja. Trochę czyszczenia. Mam takie pytanie jest sens ładować poli w łącznik kolumny kierowniczej czy zostawiac gume? Zapewne pamiętacie odboje i dzwignie maski z poprzednich fot podczas segregacji. Na dzień dzisiejszy prezentuje się tak :cwaniak: CDN.
  14. Witam ! Po sporej przerwie czas na aktualności. Szału nie ma, niestety czasu na składanie nie jest za wiele :( Nawiązując do wydarzeń z ostatniego postu to pora powiedzieć, że silnik jest już wyczyszczony i przygotowany do składania. Wszystko w środku wyropowane, a nadgorliwy nagar usunięty mechanicznie szczoteczkami do zębów i wyciorami :D Po całym zabiegu wszystko wypłukane naftą pod ciśnieniem zwłaszcza wszystkie kanały olejowe :8) Niestety nie mam fotek efektów bo wyleciało mi totalnie z głowy. Wszystko od razu owinąłem szczelnie w strecz. Taki kwiatek... Rozrząd już czeka nowy na montaż. To znacznie wpłynęło na obsunięcie ze składaniem silnika. Czekam jeszcze na nowy zaworek podstawy filtra oleju i parę uszczelek :( Między czasie wspawane zostały wzmocnienia na wahacze i belkę. Zawias i reszta fantów poszła do piasku :8) Następnie wszystkie elementy poszły w czarny proszek do Wad-Car'u. Oczywiście pomijając koło pasowe, które ma elementy gumowe i nie było by możliwe je wygrzać w piecu. Na to też poradziłem :twisted: Kółko grubo wysmarowane app-rstop, następnie epoksyd i kolor. Śrubę centralną, żeby usunąć nalot korozji wytrawiłem w kwasie fosforowym i postąpiłem analogicznie jak z kołem :8) W oczekiwaniu na zawias przystąpiłem do końcowych pracy nad karoserią. Wypiaskowałem i pousuwałem naloty rdzy w miejscach które nie były dostępne przy zamontowanym zawiasie np. gniazdo sprężyny. Na wszystko poszła gruba warstwa app r-stop, epoksydu i finalnie konserwacja. W miejscach gdzie konserwacja jest narażona na zbijanie przez kamienie nałożyłem gumę. Kierowałem się głownie estetyka wykonania nie zapominając o skuteczności ochrony podwozia, więc wszystko cieszy oko :D Tylne nadkola również przygotowałem pod wypychanie. Zobaczymy czy lakier wytrzyma :rotfl: Przewiduję po 2cm na stronę :lol: Na zdjęciach trochę się wszystko świeci, foto robione na gorąco. Po 24h wszystko było już matowe i nic się nie lepi. Szerokim łukiem omijałem "żyjące" konserwacje. Warto wspomnieć, ze wszystkie profile zamknięte zapisikane środkami wypierającymi wodę :lol: W komorze silnika nawarstwiło się sporo kurzu, więc wszystko zostało wymyte. Komora gotowa na przyjęcie winowajcy całego ambarasu :D Podczas pracy zauważyłem, że osłona termiczna na grodzi jest zniszczona od wielokrotnego wkładania i wyciągania silników. Zamówiłem złotą samoprzylepną mate termiczną. Niestety jeszcze nie jest zamontowana :( Przed myciem przebiłem się kablem wysokiego napięcia z bagażnika :lol: Zawias i fanty odebrane. Mała zapowiedź :P Trzeba robić adapter :mrgreen: Szybkie oględziny zacisków i równie szybka decyzja. Nowe tłoczki. Na następny dzień odebrałem przesyłkę z paczkomatu i oto efekty :8) Wszystko nowiutkie, nawet odpowietrzniki :lol: Złożone na smarze silikonowym. Tylko zakładać i zalewać Motulem rbf 660 :P Segregowanie śrubek i rożnych elementów zawiasu, hamulcy itp itd Poogarniałem trochę wiązki. Zmieniłem starą wiązkę na nową do zestawu Top-Hifi. Przymiarki subwoofera i wzmacniacza, mało ciekawe rzeczy :P Udało mi się jednak wywalić stary pedał gazu na linkę i zaadoptować nowy elektryczny do środowiska e36 :lol: Efekt mnie całkowicie powalił :shock: Już wiem, że chcę takie w silniku :P Ponowne sortowanie :wink: Obecnie czekam na części. Niebawem montaż sworzni i łożysk w zawias :P Stay in progress :cool2:
  15. Relacja z odbioru prac nad podwoziem. Oczyszczone zostało z jakiejkolwiek korozji, tam gdzie wyleciały dziury było cięcie i wstawianie. Między innymi dotyczy to punktów podnoszenia(poszycie progu od dołu), przednich nadkoli przy dolnym mocowaniu błotników, dolnej części tylnych nadkoli. Naprawy były niewielkie, ale warto zrobić to już na tip top. Wzmocnienie do którego przykręcony jest dyfer zespawane punktowo z podłogą. Wstawiona została też skrzynka na akumulator na wzór rozwiązania z 323ti. Wszystko należycie zabezpieczone razem z wszystkimi profilami zamkniętymi. W tym momencie prezentuje się to w taki sposób. Zawieszenie zdemontowane i rozłożone na części pierwsze. Będzie piaskowanie, a następnie czarny proszek. Śruby i nakrętki w złoty ocynk. Przed malowaniem w belkę i wahacze wspawane będą wzmocnienia. Przy demontażu sprawdziłem stan piast tylnych. Są w porządku, więc je oczyszczę i złoże na nowych łożyskach. Na przód czekają już w pudełku nowe :) Żółte poliuretany czekają na nowy zawias. Między czasie poczyściłem trochę bebechy silnika. Plany na najbliższy czas to nadal czyszczenie bebechów i przygotowania pod montaż zawiasu. Stay i progress :D EDIT: Dzisiaj musiałem zrobić małe porządki, bo w pokoju już nie było gdzie nogi postawić. Większość gratów do projektu e36 :P Porównanie tarcz hamulcowych seryjnych z docelowymi. Przód z e46 330 oraz tył z z4 3.0 ;) Ważne, że teraz obie osie będą na wentylowanej tarczy. Plus oplot Hel, klocek Ferrodo DS i Motul rbf 660. Powinno wreszcie dobrze to hamować ;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.