Skocz do zawartości

Matraxx

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E65 750i PRE

Osiągnięcia Matraxx

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Dziękuję bardzo, miła obsługa ale nie wykonują żadnych napraw silnikowych gdy jest instalacja LPG.
  2. Witam, borykam się z błędem niskiej efektywności katalizatora od strony kierowcy. Kupiem autko z przebiegiem 267k i na oleju 5W40 LM. Samochód zjadał ten olej średnio litr na 2000-2400km więc już się trochę zdziwiłem ale nie puszczał regularnie olejowych bąków więc zacząłem czytać i trafiłem na rozbieżności typu, tak, tak, te silniki już zjadają olej albo, że mój 4.8 nie zjada nic od serwisu do serwisu. Zrobiłem na oleju LM około 11kkm gdyż czekałem do inspekcji oleju na komputerze. Założyłem gaz, wymieniłem czujnik spalania stukowego gdyż miał jakieś uszkodzenie wiązki i przy niskich obrotach ale wyższym obciążeniu wydobywał się dziwny stukot jak z katalizatora. Wymieniłem po 500km od założenia gazu olej na Valvoline VR-1 5W50, założyłem nowy filtr i skasowałem inspekcję oleju. Niedługo po wymianie oleju pojawił się błąd niskiej efektywności katalizatora. Pojawiał się po maksymalnie 70-80km pracy na LPG i po 80-160 na benzynie. Wypadał mi czasem zapłon na LPG gdy przyszły niższe temperatury ale zostało to naprawione przez serwis STAGa. Błąd jeden raz pojawił się na obydwa katalizatory ale po skasowaniu strona pasażera nigdy już nie zgłosiła problemu z katalizatorem. Wymieniłem odmy olejowe i tego 5W50 dalej ubywa tak po 2000-2400km także gotowy jestem także na uszczelniacze. Rozbieżności w błędach są dość duże bo pokazują np raz efektywność na poziomie 24kg/h albo 70kg+/h. Zakładałem szerokopasmową sondę z analizatorem i CO mam na poziomie 0.03. CO2 jest dużo poniżej normy, HC również super ale mam bardzo dużo tlenu bo na poziomie 6.50/7.00 na obydwu paliwach. Kolejna zmiana nastąpiła gdy założyłem termostat na 91 stopni. Błąd katalizatora na LPG potrafi pojawić się już po 15km, a na benzynie po około 130km. Czy macie jakieś pomysły co na to poradzić? Radzono mi by zamienić ze sobą sondy lambda i sprawdzić czy te rozbieżności i błędy nie są spowodowane sondami gdyż wartości błędów i regularność pojawiania się są bardzo niespójne. Wyłączenie tego w komputerze czy zakładanie "emulatora" bądź wymiana katalizatora to już ostateczności. Samochód sprawuje się świetnie, nie brakuje mu mocy. Codziennie jeżdżę do pracy autostradą 30km także nie "dusi" się w mieście. EDIT 10.07.2020 - dzisiaj zrobiłem już ponad 30km na gazie ale wymieniłem filtry powietrza na nowe i błędu nie ma, a wyskakiwał po zmianie termostau po 15km jazdy na LPG :mad2: EDIT 11.07.2020 - w końcu miałem czas by przetestować auto na autostradzie. Zrobiłem ponad 140km na LPG bez pojawienia się błędu z czego 110km przejechałem po autostradzie jadąc średnio 180kmh i błąd pojawił się dopiero jak wjechałem do miasta i miałem kilka odcinków z niską prędkością obrotową także uszczelniacze idą do wymiany. Z góry dziękuję i pozdrawiam
  3. Witam serdecznie, w najbliższym czasie będę się zabierał za serwis uszczelniaczy w moim N62B48 i mechanik poradził mi bym przy okazji poszukał kogoś kto przerabia bądź sprzedaje przerobione termostaty dla tego silnika by od razu mieć to z głowy. Znalazłem oczywiście ten temat: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=355333 Jednakowoż nie ma tam żadnych namiarów gdzie go dostać bądź przerobić. Znalazłem ofertę na OLX: https://www.olx.pl/oferta/termostat-bmw-n62-custom-przerobiony-e53-e70-e60-e66-745-4-4-4-8-545-CID5-IDzXKsh.html Ze względu na brak alternatyw na OLX/Allegro i chęć wystawienia mi termostatu na Allegro zamówiłem go i zobaczę jak się będzie zachowywać. Na początku mój post był nakierowany tak by się więcej dowiedzieć ale miałem chwilę w pracy by odrobić pracę domową na temat tego termostatu i jakby ktoś potrzebował to wyżej jest link i można się zgłaszać. Termostat jest kompletnie nowy, na nowych częściach. :)
  4. Ja również nie polecam BMW Garage w Jerzmankach. Kontakt z mechanikiem tragiczny, auto trzymane niesamowicie długo (2 lata) i robota nie zrobiona, a wymówki "managera" to, że umówiłem się z mechanikiem, a nie z nim na zrobienie auta i on nic nie pomoże. Poza tym wielokrotnie alkohol w środku tygodnia przed 12... ------------------------------------------------------------------------------------------------------ Polecacie kogoś rzetelnego w rejonie Zgorzelca/Lubania/Bolesławca/Bogatyni na zrobienie uszczelniaczy? 4.8 lubi puścić niebieski dymek jak go na postoju rozgrzanego kopnę oraz zjada litr 5W50 na 2000km.
  5. Super, dziękuję i w najbliższym czasie wezmę się do roboty :)
  6. Dziękuję za schematy ale nie rozumiem do końca co masz na myśli :) Edit: Edytowałeś post i za szybko odpisałem i już teraz jest wszystko jasne. Wyciągnąłem wtyczkę i jest tak: PIN1: czerwony, zielony, żółty PIN2: brąz PIN3: czerwony, żółty PIN4: siwy, czerwony Masz rację, zamieniłem je ze sobą gdyż nie zwróciłem uwagi na numerację na kostce.
  7. Auto: 04.2005 pre-production (była egzemplarzem pokazowym i nie wiem czy ma to znaczenie) Chłodziarka: pochodzi z E65 2004 wg poprzedniego właściciela i ma tylko jeden numer/oznaczenie na obudowie: 64.11-6 917 254 Mam 4 przewody i jedną kostkę na 4 piny, która jest wpięta w chłodziarkę. Kolory kabli to: 1. Czerwony z cienkim zielonym paskiem wzdłuż i żółtymi w poprzek (opisany przez poprzednika jako prądowy plus) 2. Brązowy (opisany jako masa) 3. Siwy z cienkim czerwonym paskiem wzdłuż (opisany jako podświetlenie przycisku) 4. Czerwony z cienkim żółtym paskiem wzdłuż (opisany jako "plus?") Kość wygląda identycznie jak ta z linku tylko jak odbicie lustrzane rysunku. Klimatyzacja to S534A. Przeczytałem to co było opisane w linku i uważam, że mam wersję High bez trzeciej i czwartej strefy.
  8. Witam wszystkich, kupiłem używaną elektryczną chłodziarkę do mojej E65 i chciałbym się dowiedzieć jak ją podłączyć bądź kupić wiązkę. Chłodziarka jest sprawna lecz niestety ktoś uciął kable z jednej strony i jedyna wtyczka jaką mam to ta, która wchodzi do chłodziarki. Z góry dziękuję i pozdrawiam :)
  9. Dzisiaj przyjdzie mi kabel do BMW Scannera i kilka minut temu znalazłem poradnik jak to zrobić. Dzięki za podpowiedź bo te stare posty o wyciąganiu danych ze starego LCM wprowadziły lekką panikę.
  10. Witam serdecznie, niestety wczoraj mój LCM III się spalił. Miałem wersję HW01 wraz z SW 4.1.1. Kupiłem LCM III o takim samym numerze części ale HW00 i SW 4.1. Wszystko działa bez problemu, nawet koduję mu opcje jak DRL itd. tylko wywala mi w NCS błąd, że moduł odrzuca funkcję WRITE. Jednak do rzeczy. Wyskoczyła mi kropka obok tripa pewnie ze względu na to, że VIN oraz przebieg "nowego" LCM się nie zgadzają z zegarami. Czytałem, że PASoftem można odczytać dane ze starego LCM i przerzucić je na nowy. Mój problem polega jednak na tym, że stary LCM tak się sfajczył, że nie ma z nim żadnego kontaktu po podpięciu do samochodu i jedyne co robi to włącza wszystkie światła na raz. Czy jest możliwość naprawienia tego błędu bez odczytywania danych ze starego LCM? Dziękuję i pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.