Skocz do zawartości

JEDREK89

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E87 120i 170km 2007r

Osiągnięcia JEDREK89

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam, posiadam od dwóch lat E87 z silnikiem n43b20a o mocy 170 KM. W aucie zrobiłem rozrząd, wtryski świece cewki i kilka innych pierdół. Auto jak dla mnie jest trochę mulne. Zastanawiam się czy by nie wymienić na 130i z silnikiem n52b30a - 265 KM (jeśli się pomyliłem w oznaczeniu poprawcie mnie), lecz słyszałem, że w niektórych egzemplarzach występuje problem z poborem oleju oraz głowicą. Jak jest naprawdę ? Mam na oku jedyneczkę z właśnie z tym silnikiem - 2005 rok.
  2. Jeśli chodzi o bezprzewodowy to może być Carista i program B Tool. Jeśli przewodowy to polecam kabel D-Can
  3. Najgorsze jest to, że na kompie zero błędów a zawartość siarki to 300-500 mg. Błąd o zasiarczeniu pojawia się u mnie jak mam 700-750 mg. Mam zamiar jechać do kumpla (ma warsztat i narzędzia) przeczyścić EGR, przepustnicę, elektrozawory od Vanosa (zmierzyć rezystancję cewki i sprawdzić czy odbijają jednakowo), ewentualnie czyszczenie kolektora dolotowego.
  4. Tak ogólnie to jeszcze nie rozkręcałem mojej Buni, bo zauważyłem jedną rzecz a mianowicie Auto chodzi spoko gdy przegonię go po trasie. Ostatnio właśnie zrobiłem prawie 300 km po trasie i przez tydzień nie szarpał, dobrze reagował na gaz, tak, że bokiem by poszedł gdybym trakcję wyłączył. Po tygodniu jazdy w mieście z powrotem zamułka. Nie wiem gdzie szukać... może elektrozawory od Vanosa ? Czekam na jakieś rady od kolegów posiadających również N43.
  5. Sprawdziłem. Żaden z programów Inpa czy Ista nie zwraca żadnych błędów. Myślałem, że to od zasiarczonego DeNoxa 30EA - taki błąd był wczesniej. Wymusiłem wypalanie - zostało 200 mg siarki, skasowałem błąd i dalej samochód chodzi byle jak. Raz dobrze raz źle... masakra. Wtryski, cewki, świece wymienione kilka miesięcy temu. Jak zdiagnozować przepływkę lub przepustnicę ?
  6. Zauważyłem ostatnio, że moja 120i zaczęła nieco ospale reagować na gaz i szarpać pomiędzy zmianą biegów. Tak jakby ze 170 km zrobiło się 100 albo i mniej. Gdzie szukać potencjalnej przyczyny usterki ?
  7. No właśnie nie mam przycisku do składania - czyli chyba nie będzie takiej możliwości. Zostaje mi kombinowanie ze światłami do jazdy dziennej.
  8. Dzięki za radę. Teraz działa jak należy. Start Stop wyłączony na pierwszy ogień :D. Jutro pokombinuję ze światłami do jazdy dziennej i lusterkami - bo chyba są składane.
  9. Wlany jest Motul 5W40 LL-04. Dzisiaj przeciorałem go 80 km po trasie i zero błędów - kontrolka się nie zapala. Także myślę, że mogła to być wina elektrozaworu, lub tego dziadowskiego oleju, który mi wlali na wymiance.
  10. Ciężko jest znaleźć Inpę, która by współpracowała ze sterownikiem od N43. Instalowałem chyba ze 3 albo 4 wersje i tylko jedna działa. W NCS mam błąd "Following feature is invalid for FA:$1CC". Wykonałem czynności uwzględnione w wątku: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=223979 prócz instalacji INPY, bo ta wersja "INPA - for Fxx" nie obsługuje E87 z N43. Jaki będzie rezultat przekonam się dopiero jutro - dzisiaj nie chce mi się już kompa podłączać. Ściągnąłem pliki sp daten do E89 v60. Bo rozumiem, że mam korzystać z plików z E89. NCS się nie łączy z samochodem ale INPA i ISTA działają nie wytrzymie :mad2:
  11. Witam. Zastanawiam się czy warto zakupić interfejs diagnostyczny Carista. Mam 120i po lifcie N43 i chciałbym pobawić się w programowanie. Do diagnostyki mam lapka z Inpą, Istą i NCS - który nie chce działać z moim samochodem. Czy posiada ktoś ten interfejs ?. Jest wart zakupu ?. Mam zamiar pozbyć się start stopu.
  12. Domyślam się że silnik to N43. Mam 120i i mam tak samo. Niektórzy twierdzą, że to odpowietrznik tak cyka. Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy łańcuch nie hałasuje. Jeśli łańcuch jest spoko to nie ma się czym martwić. U mnie zauważyłem ten dźwięk tylko na postoju jak np wracam z pracy zatrzymuje się i idę bramę zamknąć. Wtedy po tych 20 -30 sekundach po tym, jak wysiądę z samochodu pojawia się to cykanie.
  13. Witam szanownie wszystkich forumowiczów. Ostatnio zakupiłem w dobrej cenie wyświetlacz od nawigacji dla E87. Wyświetlacz na dniach przyjdzie, jest sprawny lecz nie działa wyświetlacz. Mam zamiar zamontować w środku tablet lub smartfon. Pytanie brzmi: co i gdzie podłączyć i czy istnieje taka możliwość ? - jeśli chodzi o montaż w miejscu zamiast schowka na okulary. Ewentualnie na który przewód podać napięcie i o jakiej wartości aby wyświetlacz się wysunął ?
  14. Właśnie też coś czytałem, że inpa nie do końca współpracuje z N43. Nie pokazuje niektórych błędów i zaniża wartość ciśnienia oleju. https://bimmerprofs.com/oil-pressure-n-series-engines/ Co do rzeczywistej próby olejowej - żaden z mechaników do których jeżdżę nie ma odpowiednich przyrządów - co za lamusy :D Miałem takie błędy: 0x30C1 0x30C1 Motoröldruckregelung, statisch P15A0 Motoröldruckregelung, statisch - Umschaltung in Notlauf-Betrieb, da Motoröldruck im Kennfeld-Betrieb zu niedrig Fehlerhäufigkeit: 7 Logistikzähler : 40 1. Umweltsatz Kilometerstand 208160 km Ist-Öldruck 1760.00 hPa Öldruck Sollwert 3232.00 hPa (Motor)-Öltemperatur 0.00 °C Motordrehzahl 2464.00 rpm 2. Umweltsatz Kilometerstand 208264 km Ist-Öldruck 1632.00 hPa Öldruck Sollwert 3168.00 hPa (Motor)-Öltemperatur 6.00 °C Motordrehzahl 2208.00 rpm 3. Umweltsatz Kilometerstand 208416 km Ist-Öldruck 1440.00 hPa Öldruck Sollwert 2848.00 hPa (Motor)-Öltemperatur 10.00 °C Motordrehzahl 832.00 rpm Po wymianie czujnika, elektrozaworu i oleju jak na razie 200 km głównie po mieście i bez błędu na kompie. Komputer rejestrował głównie błędy na zimnym, lecz kontrolka ciśnienia zapalała się na rozgrzanym, po szybkiej jeździe na trasie. Muszę na trasie przetestować - akurat będę miał NOx do wypalenia. Wymieniona uszczelka pod podstawą filtra. Przy wymianie oleju nie było opiłków ani na filtrze, ani w oleju ani na elektrozaworze. Sprawdziłem prowadnice które dali mi po wymianie rozrządu - są całe - czyli nic się nie posypało w związku z luźnym łańcuchem rozrządu. Miałem jeszcze historię z lejącymi wtryskami przed problemami z ciśnieniem. Gość co wymieniał mi olej był zdziwiony, że taki rzadki był.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.