JEDREK89
Zarejestrowani-
Postów
22 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E87 120i 170km 2007r
Osiągnięcia JEDREK89
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Witam, posiadam od dwóch lat E87 z silnikiem n43b20a o mocy 170 KM. W aucie zrobiłem rozrząd, wtryski świece cewki i kilka innych pierdół. Auto jak dla mnie jest trochę mulne. Zastanawiam się czy by nie wymienić na 130i z silnikiem n52b30a - 265 KM (jeśli się pomyliłem w oznaczeniu poprawcie mnie), lecz słyszałem, że w niektórych egzemplarzach występuje problem z poborem oleju oraz głowicą. Jak jest naprawdę ? Mam na oku jedyneczkę z właśnie z tym silnikiem - 2005 rok.
-
Czy warto kupić interfejs diagnostyczny Carista ?
JEDREK89 odpowiedział(a) na JEDREK89 temat w E81, E82, E87, E88
Jeśli chodzi o bezprzewodowy to może być Carista i program B Tool. Jeśli przewodowy to polecam kabel D-Can -
E87 120i N43- Szarpie i ospale reaguje na gaz.
JEDREK89 odpowiedział(a) na JEDREK89 temat w E81, E82, E87, E88
Najgorsze jest to, że na kompie zero błędów a zawartość siarki to 300-500 mg. Błąd o zasiarczeniu pojawia się u mnie jak mam 700-750 mg. Mam zamiar jechać do kumpla (ma warsztat i narzędzia) przeczyścić EGR, przepustnicę, elektrozawory od Vanosa (zmierzyć rezystancję cewki i sprawdzić czy odbijają jednakowo), ewentualnie czyszczenie kolektora dolotowego. -
E87 120i N43- Szarpie i ospale reaguje na gaz.
JEDREK89 odpowiedział(a) na JEDREK89 temat w E81, E82, E87, E88
Tak ogólnie to jeszcze nie rozkręcałem mojej Buni, bo zauważyłem jedną rzecz a mianowicie Auto chodzi spoko gdy przegonię go po trasie. Ostatnio właśnie zrobiłem prawie 300 km po trasie i przez tydzień nie szarpał, dobrze reagował na gaz, tak, że bokiem by poszedł gdybym trakcję wyłączył. Po tygodniu jazdy w mieście z powrotem zamułka. Nie wiem gdzie szukać... może elektrozawory od Vanosa ? Czekam na jakieś rady od kolegów posiadających również N43. -
E87 120i N43- Szarpie i ospale reaguje na gaz.
JEDREK89 odpowiedział(a) na JEDREK89 temat w E81, E82, E87, E88
Z poziomu Isty sprawdzę to ? -
E87 120i N43- Szarpie i ospale reaguje na gaz.
JEDREK89 odpowiedział(a) na JEDREK89 temat w E81, E82, E87, E88
Sprawdziłem. Żaden z programów Inpa czy Ista nie zwraca żadnych błędów. Myślałem, że to od zasiarczonego DeNoxa 30EA - taki błąd był wczesniej. Wymusiłem wypalanie - zostało 200 mg siarki, skasowałem błąd i dalej samochód chodzi byle jak. Raz dobrze raz źle... masakra. Wtryski, cewki, świece wymienione kilka miesięcy temu. Jak zdiagnozować przepływkę lub przepustnicę ? -
Zauważyłem ostatnio, że moja 120i zaczęła nieco ospale reagować na gaz i szarpać pomiędzy zmianą biegów. Tak jakby ze 170 km zrobiło się 100 albo i mniej. Gdzie szukać potencjalnej przyczyny usterki ?
-
Czy warto kupić interfejs diagnostyczny Carista ?
JEDREK89 odpowiedział(a) na JEDREK89 temat w E81, E82, E87, E88
No właśnie nie mam przycisku do składania - czyli chyba nie będzie takiej możliwości. Zostaje mi kombinowanie ze światłami do jazdy dziennej. -
Czy warto kupić interfejs diagnostyczny Carista ?
JEDREK89 odpowiedział(a) na JEDREK89 temat w E81, E82, E87, E88
Dzięki za radę. Teraz działa jak należy. Start Stop wyłączony na pierwszy ogień :D. Jutro pokombinuję ze światłami do jazdy dziennej i lusterkami - bo chyba są składane. -
E87 120i 2007 r. [N43] Niepokojący spadek ciśnienia oleju
JEDREK89 odpowiedział(a) na JEDREK89 temat w E81, E82, E87, E88
Wlany jest Motul 5W40 LL-04. Dzisiaj przeciorałem go 80 km po trasie i zero błędów - kontrolka się nie zapala. Także myślę, że mogła to być wina elektrozaworu, lub tego dziadowskiego oleju, który mi wlali na wymiance. -
Czy warto kupić interfejs diagnostyczny Carista ?
JEDREK89 odpowiedział(a) na JEDREK89 temat w E81, E82, E87, E88
Ciężko jest znaleźć Inpę, która by współpracowała ze sterownikiem od N43. Instalowałem chyba ze 3 albo 4 wersje i tylko jedna działa. W NCS mam błąd "Following feature is invalid for FA:$1CC". Wykonałem czynności uwzględnione w wątku: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=223979 prócz instalacji INPY, bo ta wersja "INPA - for Fxx" nie obsługuje E87 z N43. Jaki będzie rezultat przekonam się dopiero jutro - dzisiaj nie chce mi się już kompa podłączać. Ściągnąłem pliki sp daten do E89 v60. Bo rozumiem, że mam korzystać z plików z E89. NCS się nie łączy z samochodem ale INPA i ISTA działają nie wytrzymie :mad2: -
Czy warto kupić interfejs diagnostyczny Carista ?
JEDREK89 opublikował(a) temat w E81, E82, E87, E88
Witam. Zastanawiam się czy warto zakupić interfejs diagnostyczny Carista. Mam 120i po lifcie N43 i chciałbym pobawić się w programowanie. Do diagnostyki mam lapka z Inpą, Istą i NCS - który nie chce działać z moim samochodem. Czy posiada ktoś ten interfejs ?. Jest wart zakupu ?. Mam zamiar pozbyć się start stopu. -
[E87] 116i - odgłos "Klikania" przy przepustnicy
JEDREK89 odpowiedział(a) na Fiiii temat w E81, E82, E87, E88
Domyślam się że silnik to N43. Mam 120i i mam tak samo. Niektórzy twierdzą, że to odpowietrznik tak cyka. Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy łańcuch nie hałasuje. Jeśli łańcuch jest spoko to nie ma się czym martwić. U mnie zauważyłem ten dźwięk tylko na postoju jak np wracam z pracy zatrzymuje się i idę bramę zamknąć. Wtedy po tych 20 -30 sekundach po tym, jak wysiądę z samochodu pojawia się to cykanie. -
Witam szanownie wszystkich forumowiczów. Ostatnio zakupiłem w dobrej cenie wyświetlacz od nawigacji dla E87. Wyświetlacz na dniach przyjdzie, jest sprawny lecz nie działa wyświetlacz. Mam zamiar zamontować w środku tablet lub smartfon. Pytanie brzmi: co i gdzie podłączyć i czy istnieje taka możliwość ? - jeśli chodzi o montaż w miejscu zamiast schowka na okulary. Ewentualnie na który przewód podać napięcie i o jakiej wartości aby wyświetlacz się wysunął ?
-
E87 120i 2007 r. [N43] Niepokojący spadek ciśnienia oleju
JEDREK89 odpowiedział(a) na JEDREK89 temat w E81, E82, E87, E88
Właśnie też coś czytałem, że inpa nie do końca współpracuje z N43. Nie pokazuje niektórych błędów i zaniża wartość ciśnienia oleju. https://bimmerprofs.com/oil-pressure-n-series-engines/ Co do rzeczywistej próby olejowej - żaden z mechaników do których jeżdżę nie ma odpowiednich przyrządów - co za lamusy :D Miałem takie błędy: 0x30C1 0x30C1 Motoröldruckregelung, statisch P15A0 Motoröldruckregelung, statisch - Umschaltung in Notlauf-Betrieb, da Motoröldruck im Kennfeld-Betrieb zu niedrig Fehlerhäufigkeit: 7 Logistikzähler : 40 1. Umweltsatz Kilometerstand 208160 km Ist-Öldruck 1760.00 hPa Öldruck Sollwert 3232.00 hPa (Motor)-Öltemperatur 0.00 °C Motordrehzahl 2464.00 rpm 2. Umweltsatz Kilometerstand 208264 km Ist-Öldruck 1632.00 hPa Öldruck Sollwert 3168.00 hPa (Motor)-Öltemperatur 6.00 °C Motordrehzahl 2208.00 rpm 3. Umweltsatz Kilometerstand 208416 km Ist-Öldruck 1440.00 hPa Öldruck Sollwert 2848.00 hPa (Motor)-Öltemperatur 10.00 °C Motordrehzahl 832.00 rpm Po wymianie czujnika, elektrozaworu i oleju jak na razie 200 km głównie po mieście i bez błędu na kompie. Komputer rejestrował głównie błędy na zimnym, lecz kontrolka ciśnienia zapalała się na rozgrzanym, po szybkiej jeździe na trasie. Muszę na trasie przetestować - akurat będę miał NOx do wypalenia. Wymieniona uszczelka pod podstawą filtra. Przy wymianie oleju nie było opiłków ani na filtrze, ani w oleju ani na elektrozaworze. Sprawdziłem prowadnice które dali mi po wymianie rozrządu - są całe - czyli nic się nie posypało w związku z luźnym łańcuchem rozrządu. Miałem jeszcze historię z lejącymi wtryskami przed problemami z ciśnieniem. Gość co wymieniał mi olej był zdziwiony, że taki rzadki był.