Skocz do zawartości

pantralalinski

Zarejestrowani
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 545i 2004

Osiągnięcia pantralalinski

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Przeszukałem już chyba wszystkie możliwe miejsca i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujący mnie problem. Gaszę silnik, kluczyk w pozycji 1, włączam REST i ustawiam siłę nawiewu na najmniejszą, żeby nie rozładować akumulatora. Przekręcam kluczyk na 0 i dmuchawa rozpędza się do połowy i nie ma możliwości zmniejszenia nawiewu. Czy ktoś wie albo ma pomysł gdzie szukać rozwiązania?
  2. Odgrzewam temat, ponieważ udało mi się rozwiązać problem z webasto w swoim samochodzie. Pacjent to E61 benzyna. Odczytałem błędy: 7A SHZH OKAY 3 Fehler eingetragen 9B29 24 9B2A 20 9B2E 21 INPA nie poradziła sobie z ich usunięciem. Wyglądało na to, że webasto jest zablokowane. Wyczytałem gdzieś, że Toolset32 jest w stanie je odblokować. Nie udało mi się odnaleźć takiej funkcji (wiadomo język wroga). Próbowałem skasować błędy toolsetem ale wyskakiwał taki sam komunikat jak w INPIE: ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT_OR_REQUEST_SEQUENCE_ERROR Ostatecznie udało się webasto odblokować programem ISTA-D. Tym programem skasowałem też błędy. Po odpaleniu INPY błędy się już nie pojawiły. Webasto w dalszym ciągu nie chciało wystartować, więc odpaliłem NCS i tam funkcję: PTC - AUXILIARY HEATER WITH POSITIVE TEMPERATURE COEFFICIENT (PTC) zaznaczyłem na nicht_aktiv. Piec w końcu wystartował, jednak nie jestem przekonany czy miała na to wpływ funkcja PTC czy po prostu nadpisanie konfiguracji po odblokowaniu pieca. Możliwe, że wystarczyło zakodować pustym plikiem MAN. Dodam jeszcze, że próbowałem wyciągać bezpiecznik, usuwać opcję wyposażenia (VO) i nic nie pomagało, błędy natychmiast wyskakiwały ponownie. Mam nadzieję, że komuś się ta garstka informacji przyda, cześć!
  3. Spróbuję zrobić tak jak radzisz, chociaż byłem przekonany, że pierwsze primo to typ akumulatora a pojemność mniej istotna. Zastanawiam się czy rejestrowanie częściowo rozładowanego akumulatora może mieć znaczenie. Dzisiaj szarpnąłem się i kupiłem ładowarkę CTEK MXS 10. Zobaczymy czy da radę akumulatorowi do rana. P.S. Po 2 dniach od zamontowania akumulatora w aucie miał takie parametry: 12.47V (samochód nie uśpiony) 584A z nominalnych 950A Test był robiony urządzeniem Midtronics MDX-650p. Facet który robił test ustawił Battery Location - out of vehicle. Myślę, że to mogło mieć wpływ na wynik pomiaru, jednak nie zmienia to faktu, że akumulator raczej dętka. Mam nadzieję, że nie kupiłem całkiem padniętego akumulatora. Jeszcze jedno pytanie. Czy jeżeli zmienię pojemność akumulatora w VO to skasują mi się wszystkie opcje, które wcześniej kodowałem? Na przykład światła do jazdy dziennej?
  4. Cześć wszystkim, to mój pierwszy post na forum więc najpierw się przywitam. Mam na imię Wojtek, mieszkam w Krakowie i właściwie od początku przygody z E60 mam większe lub mniejsze problemy z prądem. Wymieniałem już kilka razy alternator, regulator napięcia, klemę IBS i orałem to wszystko NCS'em. Wydawało się, że wszystko jest już OK, jednak przyszły mrozy i zacząłem używać webasto. Ogrzewanie pracuje kilka minut i później się wyłącza. Z diagnostyki wychodzi, że powodem jest spadek napięcia do około 11V. Zmieniłem akumulator na 105Ah AGM, na szybko zakodowałem wartość nowego (używanego ori) akumulatora i przeoczyłem to "AGM". Czyli zarejestrowałem akumulator jako kwasowy. W efekcie akumulator jest niedoładowany i webasto dalej nie działa tak jakbym chciał. Dzisiaj odpaliłem NCS i zacząłem drążyć temat. Wydrążyłem tyle że e E60 nie było opcji AGM 105Ah. Teraz pytanie. Czy mogę dodać w FA wartość A105 lub A100? Najbliższa pojemność akumulatora dostępna bez kombinowania to 90Ah. Na razie tyle ustawiłem ale głupio się czuję z myślą, że mam wozić taką bambaryłę w bagażniku i nie wykorzystywać w pełni jej możliwości.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.