Skocz do zawartości

damsob

Zarejestrowani
  • Postów

    42
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O damsob

  • Urodziny 1 Kwietnia

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    AKTUALNIE: BMW E60 525xi 2009
    DAWNIEJ:
    BMW E87 120d 2006
    BMW E46 318td 2003

Osiągnięcia damsob

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. super ze podesłałeś linki, może ktoś inny skorzysta. Ja właśnie wróciłem z dłuższej wieczornej przejażdżki i przyznaje ze radość z jazdy wróciła
  2. Wiesz co BaX weryfikowałem to, zgodnie z fakturą z Bawaria Motors (ASO) komplet pokrywa, uszczelka i śruby wyszedł dokładnie 2259 zł. Patrzyłem na zamienniki, niestety nie zdecydowałem się bo uznałem ze różnica w cenie niewielka a oryginał to zawsze oryginał. W kwestii cen pokryw tu radzę uważać bo nawet te oryginalne na aukcjach za 1700 są wystawiane bez uszczelki i bez śrub co jednocześnie wpływa na cenę.
  3. Wracam do was po dłuższym czasie, ponieważ problem okazał się większy niż początkowo myślałem. Oczywiście membrana odmy była wypruta, ale dodatkowo okazało się ze zatkane zostały kanaliki odpowietrzające w pokrywie, a pokrywa pęknięta. Kupiłem oryginał w bmw i po wymianie znów radość wróciła, bunia reaguje natychmiast na gaz i brak jakichkolwiek oznak nieprawidłowości. Żadnego telepatia ani drgań czy pisków. @e60_958 u mnie gwizd był słyszalny głównie jak spadały obroty i dojeżdżałem do świateł (przy hamowaniu), po dodaniu gazu była cisza. Powiem tylko ze warto sprawdzić to odpowietrzanie, bo im później tym gorsze efekty. Wyprzedzając niektóre pytania, w moim przypadku wymiana samego dekla i membrany była niemożliwa, natomiast koszt pokrywy to około 2,2 tyś zł, wiec polecam dobrze i szybko sprawdzić czy to ona generuje problem.
  4. Właśnie jestem świeżo po wymianie oleju i filtrów, więc na szczęście poziom oleju jest w normie, ale fakt jest taki że wcześniej troszkę ubywało. Zamówiłem kompletną odmę razem z wężykami, w przyszłym tygodniu odbiorę auto, to zabiorę się za robotę i będę dawał znać o efektach :)
  5. Sprawdziłem błędy i próbowałem odkręcić korek, generalnie zasysa mocno i obstawiam jednak te odme, ze wszystkiego to chyba i tak najmniejszy ból. Zamawiam odme i dam znać jak po wymianie
  6. Nie wiem czy to ma jakikolwiek związek, ale spalanie aktualnie na poziomie 14-15 l nie gniotąc jej zbyt mocno. W ciepłe dni wychodziło około 11-12 także wzrost tez widoczny, ale być może to norma
  7. Panowie proszę o pomoc i z góry wam wszystkim dziękuje za podpowiedzi. Mam problem z N53B30 w automacie, mianowicie jakieś pół roku temu wymieniłem hpfp co pozwoliło na ponowną radość z jazdy, ale niestety do czasu. Od kilku dni obserwuje dziwne zachowanie auta, a konkretnie kilka różnych objawów które nic konkretnego nie wskazują, a przynajmniej dla mnie jako laika. Zdarza się, że po dojechaniu do światła i zatrzymaniu, obroty nie spadają do tych 600-650 tylko zostają około 1000 i w tym momencie po puszczeniu hamulca w pozycji D auto nie rusza, rusza dopiero po dodaniu gazu i czuć wtedy lekkie szarpnięcie (sytuacja występuje stosunkowo rzadko, ale dotychczas nie zdarzała się wcale). Do tego dziś zaobserwowałem że jak tak stoję dłuższy czas na tym „zablokowanym” hamulcu to obroty dziś zaczęły mi skakać w granicach 500-900 i auto całe telepało jakby dławiła silnik, a do tego słychać jakby pisk spod maski (nie udało mi się zlokalizować skąd) głośny pisk ten również znika po ruszeniu, tak jakby były powiązane z tym falowaniem obrotów. Po ruszeniu i przejechaniu kilku metrów problem mija. Dotychczas nigdy nie zaobserwowałem podobnego pisku, a występuje tylko wtedy gdy te obroty falują po zatrzymaniu. Drugim problem który wystąpił dziś i lekko mnie przestraszył była sytuacja gdy auto po normalnej jeździe zgasiłem i około dwóch godzin później odpaliłem i po wciśnięciu gazu na jałowym auto zgasło i później kilka razy próbując je odpalić za każdym razem po załapaniu od razu gasło. Po odczekaniu odpaliła normalnie i ruszyłem. Pisze w tej sprawie do was bo obawiam się że mogą to być początki czegoś poważnego, a wolałbym sytuacji uniknąć i wyeliminować problem od razu nie generując dalszych strat. Sytuacja na gorąco, ale jutro postaram się dorzucić w temacie odczyty z kompa, bo po tym zgaśnięciu coś powinen zapamiętać. Z dodatkowych informacji które mogą się przydać to: na zimnym pojawia się dość spora chmurka dymu z tłumika (biała raczej jak parująca woda i zwykle po nagrzaniu znika) płynu nie ubywa jakas nadmierna ilość a oleju nie przybywa. Jeżeli chodzi o paliwo to zawsze tankuje coś typu verva wiec w tym tez nie upatruje winy. Może macie jakieś pomysły co się zaczyna dziać? :wink:
  8. hpfp. Ale nie trzebabylo wymieniać pompy na nową, tylko wystarczyła regeneracja w postaci wymiany jakiejś membrany, która odpowiadała za wyrównywanie ciśnienia, a dodatkowo winny okazał się czujnik na listwie, który tejże membranie podawał niewłaściwe odczyty. To tak w dużym uproszczeniu
  9. winna okazała się pompa paliwa, po wymianie powrót do pełnej sprawności i radości z jazdy :cool2:
  10. Ciśnienie lpfp potrafi "zabujać" w zakresie 5-6 bar. Nie wiem jaka wartość powinna być poprawna bo aktualnie nie mam dostępu do INPY i live datę robiłem aplikacją od kolegi z forum na android. Niemniej, wklejam link z testu, wyraźnie widać spadek wartości ciśnienia w momencie zapalenia się check - wtedy też moc spada co jest naturalne z uwagi na brak ciśnienia. https://drive.google.com/file/d/16_bcTU11OcpL_7iyg-8JiB1OozTfLkmT/view?usp=sharing
  11. odczytałem live data i faktycznie jak kolega wyżej podrzucił w linku, wszystko się zgadza, pompa ma wychylenia ciśnienia rzędu 200-150 bar i w momencie gdy wywala check pompa się wyłącza i ciśnienie jest takie jak na pompie niskiego 6bar. W takim razie zamawiam pompę i odezwę się po wymianie (chyba ze jest jakas opcja skutecznej regeneracji?). Ale niezależnie od tego zastanawia mnie czy problem z odpaleniem tez jest z tym związany, bo w przytoczonym linku raczej wskazywali iż nie jest to związane z pompa wysokiego ciśnienia.
  12. Wysokie ciśnienie mam coś koło 200000hpa z małymi wychyleniami, ale dziś jeszcze dodam pozostałe wartości. A tak z ciekawości jakie ciśnienie jest odpowiednie? Trochę zaczynam się martwić bo dziś już przy odpalaniu gaśnie sama. Dopiero po chwili mogę odpalić i odjechać
  13. Po wczorajszej diagnozie brak jednoznacznych wniosków. Dziś auto przy odpaleniu zgasło więc obstawiam pompę. Błąd pojawia się dalej niezależnie, ogranicza moc i dławi silnik, czasem podczas przyspieszania zdarzy się szarpniecie. Jakieś pomysły kolegów?
  14. Dziś odczytana na komputerze i wyskoczył tylko jeden błąd: 29F2 Kraftstoffhochdrucksystem, Kraftstoffdruck Na jutro umówiłem się z kolegą z tego forum na diagnozę, ale wstępne podejrzenie pada na pompę wysokiego ciśnienia, albo na jakiś czujnik.
  15. Jutro zrobię diagnozę i dam znać jakie błędy wyszły. I poczytałem te stronkę do której link podsylasz, ale niewiele z objawów się potwierdza.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.