Skocz do zawartości

toybro

Zarejestrowani
  • Postów

    37
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 Compact M50B25NV
  • Lokalizacja
    Kartuzy
  • Zawód
    Technik Informatyk, Projektant witryn sklepowych

Osiągnięcia toybro

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Siemano, robię odkop. Licznik z sedana, w sedanie działa git, w compocie pokazuje tylko średnie spalanie na danym biegu. i wyższy bieg tym ekonomizer wychyla się w lewo.
  2. Odciąłem wtyczke sondy, połączyłem masę z ekranem. Taki mix podpiąłem pod obudowę sterownika i auto zaczęło pracować lecz brak jest odcinki. pojechałem się przejechać, niestety, auto zaczęlo falować i gasnąć podczas jazdy. Normalnie licznik się wyłączał, dla testu podłączyłem 3 sprawny sterownik i wciąż to samo.
  3. Przejście jest, tzn miernik piszczy gdy przyłożę byle jaki kabel masowy do plusa, rocznik to 96 oryginalnie 1.6 M43, a teraz M50B25NV z 04/92. Sprawdzane 3 sterowniki, każdy tak samo reaguje. Póki co mam wybebeszone całą instalacje kabiny, radio, licznik, przełączniki itp, zero oznak przyjarania. Miernik dewalt, gdy przyłożę go miedzy kablem skrzynki bezpieczników a plusem na skrzynce to pali bezpiecznik miernika. Napięcie 0,43 podczas rozruchu, gdy odepnę masę z sterownika ( mam kabel przymocowany a sterownik na wierzchu bo go i tak do budy się przykreca na miejscu) to auto odpala bez żadnego problemu i jeździ. Masy na silniku sprawdzone, w razie co dałem dodatkową prosto z aku na cewki. Dodam że gdy auto już odpali na masie przymocowanej do kompa to potrafi z dupy zgasnąć i reakcja na gaz jest zerowa, plus puka w dolot, tak jakby nie było paliwa a wiem że wtryski są sterowane masą
  4. Witajcie. W zeszły czwartek przetarłem kable sondy podczas wyjazdu z podwórka (za niskie auto). Po przetarciu auto zaczęło szarpać i zgasło. Zapchaliśmy auto do domu, sprawdziłem wszystko, zrobiłem nową wiązkę sondy i masę wtrysków (auto tak szarpnęlo że kabel masowy listwy wtrysków się urwał). Po odpaleniu auto chodziło na 4 cylindry więc pojechałem kupić nowy sterownik, wszystko zaczęło działać. Niestety, auto zaczęło znów przerywać, po przejrzeniu każdej masy, sprawdziłem że gdy jest zapłon przekręcony to pomiędzy blokiem silnika a plusem na aku jest przejście, nie wiem czy to dobrze ale jest. Po dołożeniu drugiej masy między kabiną a silnikiem auto wciąż przerywało, podpiąłem stary sterownik bez obudowy auto chodziło i nie gasło, podpiąłem nowy sterownik i połozyłem go na kolektorze dolotowym, auto nie gasło, wsadziłem go w komorę sterownika i auto zgasło, co ciekawe okazało się że gdy podam masę na sterownik silnika to auto gaśnie. tak jakby by było przepięcie. Kupiłem nowy alternator i rozrusznik gdyby coś tam się działo, dalej nic. DIS nie widzi błędów sterownika, lecz pokazuje się błąd 129 sterownika ABS'u (fahrzeuggeschwindigkeit abs regelung nicht aktiv bls nicht bestätigt keine unterspannungserkennung) [kontrola prędkości abs pojazdu nieaktywna BLS nie potwierdzona brak wykrywania podnapięcia]. Czujniki wszystkie cacy, każdy prawidłowo oporność, również przy pompie abs. Zwarcie jest gdzieś za puchą bezpieczników bo jest tam pobór około 6,3A, Po odłączeniu wiązki kabinowej pobór jest wciąż.
  5. no niestety, zrobiłem tak, wciąż nie widzi, interfejs od nerwusa, ani carsoft
  6. Siemano, mam kompota po swapie na M50B25NV. Buda 96r 1.6 z EWS'em. Problem jest taki że chcę przekodować licznik, wiem że compacty nie posiadają kabli TXD oraz RXD w liczniku więc podłączyłem je na krótko do gniazda pod maską, fioletowo/biały TXD do 12 pinu w liczniku a żółto/biały do 11 pinu w liczniku, problem jest następujący. Mam dwie kostki X16, biała i niebieska, w każdej piny 11 i 12 są wolne, kabelki miałem wpięte do obydwu na każdą próbę, lecz na zagranicznym forum pisali że w compactach jest to niebieska wtyczka, ta środkowa. Niestety, ani inpa, ani carsoft, ani NCS nie widzi licznika. EWSa nie posiadam, Albo wyskakuje Chasis is faulty albo wyrzuca Vin is Faulty, IFH-0009. Może ktoś to robił z Was?
  7. Witajcie. Już od kilku miesiecy próbuję ogarnąć ten kabelek. Mianowicie, jest to kabelek typu viaken na RS232. W opisach aukcji bronią się rękami i nogami że posiada wykrywanie zapłonu ale tak nie jest. Od początku nie wykrywał ani baterii ani zapłonu. Sprawdzane w E36 M43, E36 M50B25NV, i E46 M54B30, Postanowiłem się tym zająć. Dolutowałem mu to od pinu 16 Niestety Wykrywa tylko baterię, . Co można jeszcze zrobić żeby to chodziło. Zalezy mi na NCSie gdyż muszę przekodować licznik na R6 i wyłączyć poduszkę kierowcy.
  8. Odgrzewam kotlet. Męczę się z tym kabelkiem. Ediabas 6.4.3 tak samo nie widzi. Carsoft widzi tylko airbag i ABS. Da się normalnie sczytać błąd. Gdy po carsofcie odpalę inpe to bez zapłonu(stacyjka przekręcona) zobaczy te same moduły co cs
  9. Wszystko zrobione, auto działa, jeździ itp itd. Problemem była pierwsza wiązka, miała złączone dwa kable sondy w otulinie więc paliła sterowniki. Jak zacząłem wymieniać wiązke to już nic nie dawało bo sterowniki były spalone, kupiłem sterownik ostatni raz i zadziałalo :)
  10. Halo halo, temat ciągnie się nadal. Dojechałem bez gazu na analizator spalin, CO2 przekroczone chyba 4ro krotnie. Coś każe dme lać 2x więcej paliwa niż powietrza.
  11. Tylko airbag i abs, abs bo prawy tył ma urwany kabel i airbag po poduszka kierowcy ma urwaną taśmę.
  12. Tak dokręcona. Ale ona idzie na listwę wtrysków nie na cewki.
  13. Przepraszam że pisze posta pod postem, ale pewnie kazdy ma ten problem w dupie :( no a ja niestety wciąż jestem bez auta. W jednym miejscu masa uciekła, zrobiłem to, ale wciąz autko nie pali jak powinno
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.