Skocz do zawartości

h1dd

Zarejestrowani
  • Postów

    48
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F31 2014 r. 318d

Osiągnięcia h1dd

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Cześć, W moim aucie zaczęły występować dwa błędy: 24CF00 –AIR MASS METER: RATIO OF MEASURED TO CALCULATED AIR MASS TOO SMALL 290900 – AIR SYSTEM, AIR TO EGR MASS FLOW PLAUSABILITY: MEASURED AIR MASS TOO HIGH COMPARED TO CALCULATED AIR MASS Powoduje to powracający check engine W aucie nie brakuje mocy, spalanie normalne. Czy ktoś miał historię takich błędów jednocześnie? Czy jest to związane z akcją serwisową EGR? Oczywiście auto jutro ląduje u mechanika, ale wszelkie wskazówki/porady mile widziane.
  2. Dzień dobry, nasza oferta na hamulce przednich kół do Pańskiego BMW: - przednie tarcze hamulcowe (ceny za 1 sztukę) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=34116792217 Oprócz standardowych tarcz hamulcowych w ofercie znajdują się: - wiercone tarcze hamulcowe Zimmermann Sport 150.3497.52 Korzyści z zastosowania wierconych tarcz hamulcowych (tarcze z otworami) Zimmermann Sport to ograniczenie zjawiska fadingu hamulców podczas dynamicznej jazdy z częstymi hamowaniami z wysokich prędkości. Oprócz tarcz hamulcowych Oryginalnych BMW polecam: ATE, Brembo oraz Zimmermann. Jeśli zależy Panu na cichej oraz komfortowej pracy układu hamulcowego, polecam standardowe 'gładkie' tarcze hamulcowe ; jeśli preferuje Pan bardzo dynamiczny styl jazdy do hamulców przednich kół polecam wiercone tarcze hamulcowe Zimmermann Sport. - przednie klocki hamulcowe (ceny za komplety na 2 przednie koła) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=34116874331 Oprócz konwencjonalnych klocków hamulcowych w ofercie znajdują się: - bezpyłowe ceramiczne klocki hamulcowe ATE Ceramic 13.0470-3866.2 - niskopyłowe klocki hamulcowe Brembo Xtra P 06 070X Informacje o ATE Ceramic: http://www.ate-hamulce.pl/products/disc-brakes/ate-ceramic-brake-pads/ Informacje o Brembo Xtra: https://www.bremboparts.com/europe/pl/produkty/klocki-hamulcowe/klocki-hamulcowe-brembo-xtra Oprócz klocków hamulcowych Oryginalnych BMW polecam: ATE, ATE Ceramic, Brembo Xtra oraz Textar. Jeśli ważne jest dla Pana jak najmniejsze pylenie na felgi oraz wydłużenie okresu eksploatacji tarcz hamulcowych, polecam ceramiczne klocki hamulcowe ATE Ceramic oraz niskopyłowe klocki hamulcowe Brembo Xtra ; jeśli stopień pylenia na felgi jest dla Pana kwestią drugorzędną, polecam konwencjonalne klocki hamulcowe ATE oraz Textar. Uwaga - do wierconych tarcz hamulcowych Zimmermann Sport nie zaleca się stosowania ceramicznych klocków hamulcowych ATE Ceramic. Do tego typu tarcz hamulcowych polecam konwencjonalne klocki hamulcowe: ATE, Textar oraz niskopyłowe klocki hamulcowe Brembo Xtra. Wraz z klockami hamulcowymi rekomendowana jest wymiana czujnika zużycia: - czujnik zużycia przednich klocków hamulcowych (ceny za 1 sztukę ; czujnik stosowany jest tylko 1 na oś) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=34356792289 Czujnik polecam: ATE. Dodatkowo podczas wymiany klocków hamulcowych BMW zaleca wymianę sprężyn stabilizujących zaciski hamulcowe jeśli są one starsze niż 4 letnie: - sprężyny stabilizujące przednie zaciski hamulcowe (dla OE BMW cena za 1 sztukę ; dla Frenkit cena za 2 sztuki ; komplet na 2 przednie koła to 2 sztuki) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=34116850645 Sprężyny Frenkit polecam jako zamiennik wysokiej jakości. Oprócz w/w części potrzebne będą: - 2 śruby mocujące tarcze hamulcowe (cena za 1 sztukę) https://czescidobmw.pl/produkt-oe-34211161806--34211161806 Uwaga - śruby są dołączone w komplecie do tarcz hamulcowych ATE oraz Brembo. - 2 opakowania pasty do hamulców (cena za 1 opakowanie) https://czescidobmw.pl/pasta-do-ukladow-ham-3g-83192158851--83192158851 Pozdrawiam Maciej Ziółkowski Panie Macieju, przepraszam za problem, ale zakupiłem jarzma pod 312mm i chciałbym zrobić swap na 312mm. Czy mógłbym poprosić o podobny zestaw dla 312mm? Najbardziej interesują mnie tarcze zimmerman sport + dobre klocki i resztą sprzętu potrzebnego do wymiany.
  3. Cześć, Muszę wymienić tarcze i klocki, mam u siebie przód 300mm i chciałbym zmienić na 312mm. Czy muszę zmienić tylko jarzmo? Czy cokolwiek więcej musi być potrzebne? Czy większe różnice odczuje w hamowaniu zakładając 312mm czy 300mm zimmerman sport?
  4. Dzień dobry, Potrzebuję pełen zestaw hamulców na przód do K288159 (tarcze, klocki+??) dziękuję
  5. Poproszę o sprawdzenie: K288159 dzięki
  6. Akcja na chłodnicę EGR ale tylko po zgłoszeniu usterki Dzwoniłem dzisiaj do BMW w Toruniu i powiedziano mi, że nie ma akcji. Oczywiście powiedziałem, że płynu ubywa (minimalnie bo minimalnie ale zawsze), stwierdzono że trzeba się umówić na weryfikację. Pytałem o potencjalne koszta, nie było odpowiedzi, raczej wymijająca, że to zależy od producenta itd. etc. Ktoś się spotkał z czymś takim?
  7. Prośba o sprawdzenie K288159 z góry dziękuję
  8. Trzeba cały element wymienić. Obkleić oczywiście też można. Skąd jesteś ? Toruń
  9. Cześć, Mam pytanie, czy da się zamienić listwę w listwie dekoracyjnej deski rozdzielczej? Chodzi o wersję m-pakietową, gdzie są kolory czarna, czerwona, niebieska. Chciałbym zamienić niebieską na czarną.. czy lepiej obkleić ? zrzut.png
  10. Cześć, poproszę o sprawdzenie K288159 dzięki
  11. Tak da radę podłączyć pod CIC, jedyny warunek to auta od 2014 r. wzwyż Wysłałem link na pw
  12. Cześć, Jakiś czas temu stwierdziłem, że chciałbym mieć w swoim aucie CarPlay - niestety moje auto to F31 z 2014 r. i NBT, więc tak naprawdę są tylko 3 sposoby żeby to zrobić: - wymiana NBT na NBT EVO id5 - instalacja ekranu Android - zakup interfejsu dorzucanego miedzy nawigacje a wyswietlacz Pierwsza opcja to koszt około 4-5k zł, druga opcja to koszt 2,5-3k zł, a trzecia.. no właśnie. W trzeciej opcji występuje kilka producentów / importerów, np. Unichip, Unique AD, producenci bezpośrednio z chińskiego portalu, który każdy zna. Dwie pierwsze to koszt zakupu za około 1,5-2 tys. zł co nadal wydaje się dosyć sporym zakupem. Unichip wymaga też zewnętrznego mikrofonu, a Unique AD oferuje korzystanie z wbudowanego mikrofonu. Ja natomiast zdecydowałem się na zakup bezpośrednio z chin, producenta Carlinkit. Z wykorzystaniem jakiegoś tam kuponu na 5$ wyszło razem 917 zł - z dostawą. Sprzedawca od razu wysyła jako gift, poszło bez cła. Co ciekawe, zamówiłem w piątek, a w poniedziałek paczka była u mnie! Założenie jest dosyć proste, wszystko plug n play, ale dla mnie stresujące byłoby zdejmowanie plastików, żeby nie połamać, więc pojechałem do zaprzyjaźnionego serwisu, który zrobił to w cenie 100 zł. Po włączeniu musiałem zrobić update (z pendrive). Wszystko działało od razu, bez żadnego problemu. Na youtube jest pełno filmów jak to założyć. Wnioski po 2 tygodniach użytkowania Plusy: - nie zacina się, nie wiesza - bardzo proste i intuicyjny przełączanie między menu BMW a Carplay - bardzo proste i intuicyjne zarządzenie menu Carplay zarówno poprzez pokrętło jak i z kierownicy - wszystko działa bardzo szybko, ale warunkiem jest korzystanie z dobrej jakości kabla lighting (najlepiej oryginał) - urządzenie bez problemu korzysta z wbudowanego mikrofonu, rozmowy mają lepszą jakość niż przez BT Minusy: - kolory dosyć blade, może tylko moje subiektywne wrażenie - działa na pełnym ekranie, ale rozdzielczość jest dobra, ale oryginał BMW ma lepsza rozdziałkę, nie przeszkadza to w użytkowaniu. Możliwe, że poprawią to poprzez update. Podsumowując, w cenie 1 000 zł ze wszystkim można sobie wrzucić Carplay do auta, wszystko działa, nie zacina się, nie wiesza. Carplay spowodował, że nie używam prawie w ogóle menu BMW. Gdyby koś miał pytania - służę pomocą. Przekopałem się przez różne tematy dotyczące dorzucenia Carplaya ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi co najlepiej zrobić, stąd pomysł na stworzenie tego tematu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.