Skocz do zawartości

Brzoza900

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 325i

Osiągnięcia Brzoza900

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Auto z 2005 roku Akumulator jest biały więc nie będzie to AGM. Co do tego czy został zakodowany to nie wiem, bo musiał robić to poprzedni właściciel. Alternator raczej okej, bo po wczorajszej akcji dzisiaj odpalił bez problemu (naładował się w trakcie jazdy) Czy jest to możliwe że przyrząd mówi że akumulator jest sprawny ale mimo to jest on uszkodzony (np przez niezakodowanie)?
  2. Cześć Akumulator ładowałem 4 dni temu przez 12 godzin (przez pierwszą godzinę prąd ok. 4A, po godzinie spadł do ok 1A i tak się utrzymywał do końca). Dzisiaj coś grzebałem przy aucie i miałem samochód otwarty przez godzinę (otwarte z pilota, ale kluczyk nie w stacyjce, drzwi zamknięte). Zamknąłem normalnie auto, po 5h wsiadam, próbuję odpalić i już nie kręci. Odpaliłem kablami od innego auta, przejechałem 20km i po zgaszeniu odpala już normalnie. Akumulator "BMW", 70Ah, 2016r. Jakiś czas temu gość w sklepie z akumulatorami sprawdzał mój akumulator przyrządem i mówi, że akumulator sprawny, ale naładowany jedynie w 60%. Podczas pracy silnika zmierzyłem napięcie ładowania, które wynosi 13,6V. Odłączałem też przewód od "inteligentnej" klemy, ale nic to nie pomogło. Raczej wydaje mi się, że jak normalnie zamykam samochód to jest okej, mogę jeździć przez kilka miesięcy i nie mam żadnego problemu. Problem jest kiedy auto nie jest zamknięte i powoduje to od razu padnięcie akumulatora. Proszę o pomoc w nakierunkowaniu. Zastanawiam się nad wymianą akumulatora, chociaż wciąż z tyłu głowy mam słowa gościa, który mówił, że aku jest ok, tylko niedoładowany. Chyba że zmniejszyła się jego pojemność (jest to możliwe?). Wówczas ma pojemnośc na granicy odpalenia, jak już silnik odpali to doładuje na tyle, że wystarczy na kolejne odpalenie itd. Ale jeśli podczas postoju ma minimalny pobór prądu (nie wiem, przez nawi?) to już pada na amen. Jeśli akumulator byłby sprawny to jak duży musiałby być prąd, żeby go rozładować w godzinę... Z drugiej strony czy jeśli w stacyjce nie ma kluczyka to powinno być tak, że jest jakikolwiek pobór prądu? Chyba, że pobór jest normalny i mały (np właśnie DVD czy coś), ale aku walnięte i niewiele potrzeba, żeby go rozładować. Co myślicie mądrzy ludzie, proszę o radę.
  3. Dzięki za odpowiedź. Rzeczywiście kostka od IBS jest zlokalizowana gdzie indziej, dopiero teraz ją znalazłem. Jest ona prawidłowo podłączona. Jednak wciąż pozostaje pytanie czym jest ta kostka z pierwszego zdjęcia. Dodaję jeszcze jedno zdjęcie na którym zaznaczyłem wiązki kabli które idą wraz z głównym kablem plusowym "w głąb" auta (wchodzą pod podbitkę bagażnika). 1 - Rzeczywista kostka IBS, podpięta tak, jak trzeba (być może przyczyna rozładowującego się akumulatora - przemyślę wymianę) 2 - Wiązka idąca od odłączonej kostki niewiadomego pochodzenia, o którą się rozchodzi - widoczna na pierwszym zdjęciu w pierwszym poście - prośba o pomoc w określeniu co to takiego 3 - Wiązka idąca od plusowej klemy, łączona na kostkach na górze rozdzielnicy, podpięta tak, jak trzeba - czy to jest wiązka od ładunku pirotechnicznego?
  4. Witam. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu odłączonej kostki i zaizolowanej taśmą izolacyjna (poprzedni właściciel). Kostka jest widoczna na zdjęciu. Przewód od niej wchodzi do owijki od plusowego przewodu i nie mogę zlokalizować dokąd prowadzi (musiałbym rozbebeszyć owijkę, a nie chce tego robić niepotrzebnie). Mam taki problem że co jakiś czas (kilka miesięcy) mój akumulator trzeba podładować, szukam przyczyny, czy ta kostka może mieć wpływ? Drugie zdjęcie przedstawia istniejącą (podłączoną prawidłowo) kostkę od IBS. Wydaje mi się że ktoś przy niej majstrował (jakby była zaizolowana taśmą). Czy ten przewód wygląda tak fabrycznie czy rzeczywiście może być podejrzany?
  5. Panowie, przejrzałem cały temat i się trochę w tym pogubiłem. Mam elektryczne składane lusterka z pamięcią i fotochrom i zepsuło mi się zatrzymywanie lewego lusterka we właściwej pozycji (otwiera się na max). Czy ww. funkcje oznaczają że mam lusterko 3PIN z opcją elektrycznego skladania (bo rozumiem że nie każde 3Pin tą opcję posiada ale każde składane to 3Pin)? Co z fotochromem i pamięcią? Fotochrom podobno da się przełożyć, a pamięć jest uzależniona od samego lusterka? Kolorową obudowę w kolorze karoserii mam nadzieję przełożę bez problemu? Podsumowując: czy muszę szukać lusterka 3Pin z opcją elektrycznego składania? Czy mogę kupić lusterko lewe z wersji angielskiej?
  6. Witam Mam pytanie odnośnie świateł do jazdy dziennej w reflektorze ksenonowym. Mam zaprogramowane DRL na zasadzie, że żarówka H7 od długich świeci na 30%. Nie podoba mi się żółty kolor tej żarówki. Znalazłem na allegro żarówki H7 LED o zimnym kolorze. Czy można taką żarówkę podmienić bez żadnego problemu? Do kompletu bym kupił ledowe żarówki do ringów i cały reflektor miałby "zimny" kolor. Będzie to działać?
  7. Pozwolę sobie odgrzać kotleta, bo mam wątpliwość a w internecie co post to inna teoria. Stojąc na światłach/przejeździe kolejowym mogę zamiast trzymać nogę na hamulcu, zaciągnąć ręczny i puścić hamulec nożny? Oczywiście skrzynia pozostaje w pozycji D. Mam BMW E90, 325i.
  8. Witam wszystkich Chciałbym kupić felgi 17", mógłby ktoś rzucić okiem czy będą pasować? przód: ET47, 7.5J R17 tył: ET50, 8.5J, R17 Co myślicie o takim wysokim ET przy E90 sedan?
  9. Witam wszystkich Kupiłem niedawno BMW E90 325i z nawigacją professional, z modułem bluetooth, zmieniarką CD i gniazdem AUX. Niestety zarówno bluetooth, zmieniarka CD jak i gniazdo AUX nie działają (bluetooth nie daje się włączyć w ustawieniach, zmieniarka CD nie widzi żadnej płyty oraz nie ma opcji wyboru źródła 'AUX' w radiu mimo, że kabelek jest podłączony). Chciałbym podejść trochę do zdiagnozowania problemu (oczywiście na ile pozwoli moja wiedza elektryczna). Przeryłem już forum odnośnie naprawy modułu bluetooth i zacząłem od rozpracowywania światłowodów. Chciałbym aby ktoś pomógł mi wysnuć jakieś wnioski. Uczepiłem się trzech punktów światłowodowych: MULF, zmieniarka, zmostkowane złącze nad nogami kierowcy. Świecąc sobie latarką w światłowód doszedłem do wniosku że połączenia wyglądają następująco: ??? -> | -> ZMIENIARKA -> | -> MULF -> | -> gniazdo pod kierownicą -> | -> ??? Niestety nie wiem gdzie dalej mogą iść te światłowody (skąd dochodzi wejście na zmieniarkę i dokąd idzie światłowód z wyjścia kostki pod kierownicą). Posiada ktoś może jakiś schemat lub wiedzę co dalej mogę sprawdzać? Jeśli chodzi o światełko, to na żadnej kostce nie ma czerwonego światła ciągłego. Pojawiało się ono jedynie po odpięciu światłowodu od zmieniarki lub MULF i podpięciu. Wówczas czerwone światełko świeciło się przez kilkanaście sekund po czym gasło. Czy nie powinno ono świecić cały czas? Poprzedni właściciel powiedział mi, że wydaje mu się, że bluetooth przestał działać jakoś w okolicy tego, kiedy wgrywał język polski do nawigacji. Czy jest możliwe, że będzie to jedynie kwestia dogrania oprogramowania i nie należy szukać przyczyny sprzętowej? Dodam, że po podłączeniu do komputera na przeglądzie wyszło, że komputer "nie widzi" MULFa (takie info dostałem od diagnosty, ale co on tam dokładnie widział to nie wiem :( )
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.