Skocz do zawartości

Fuser

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    2 436
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

4 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 525d Touring, E39 530dA sedan

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Fuser

  1. Poduszka amortyzatora E39 - wpisujesz w allegro i masz kilkadziesiąt stron.
  2. Wentylator chłodnicy jest zasprzęglany mechanicznie przez wisko na pompie wody przy 90C, a rozsprzęglany przy 60C jeśli oczywiście wisko jest sprawne. Jak zgasisz silnik to się przestaje kręcić i tyle. Do 09/1998 był w chłodnicy podwójny czujnik temperatury 91C i 104C załączający wentylator od klimatyzacji na 1 lub 3 bieg. możesz sprawdzić czy masz go u siebie. Według mojej wiedzy po 09/1998 wentylator elektryczny nie bierze udziału w procesie chłodzenia silnika poza sytuacją awaryjną, ale jest załączany przez sterownik silnika. Nie wiem jaka to jest temperatura, ale wtedy to już "planeta się pali"
  3. Mimo wyłączonej klimatyzacji załącza się wiatrak elektryczny ?
  4. Tak, termistor jest na dole koła kierownicy.
  5. Mata dotarła, są postępy Na dole kierownicy zrobiłem kokon do testów, żeby ogrzewać termistor. Widać, że moduł grzania działa autonomicznie pod warunkiem, że MFL z przyciskiem od grzałki również jest podłączony do zasilania. Rezystancja maty około 4 Ohm, prądu bierze trochę ponad 2A przy zasilaniu 13V. Nagrzewa się tak jak w specyfikacji, czyli około 36-38C po czym zasilanie grzałki jest modulowanie on/off. Budowa maty to linka grzewcza, średnica max 0,2mm przyszyta do fizeliny. Niestety po długości brakuje około 10 cm. Zastanawiam się tylko którą stroną przykleić ją do kierownicy.
  6. Wentylator elektryczny jest od klimy. Chłodzenie silnika jest wiatrakiem mechanicznym - silnik stop, wisko stop.
  7. To nie oznacza jeszcze, że są do wymiany.
  8. Sprawdź jednak najlepiej co faktycznie masz w napędzie, bo było podobno kilka wersji tego samego typu. Kształt taśmy i cos tam jeszcze się różniło.
  9. Wydaje mi się, że do MK4 będzie SF-HD8. Wymontowujesz stary, zakładasz nowy, wpinasz taśmę i trzeba polutować jakąś zworkę lub rozlutować, dawno było, nie pamiętam, sprawdź.
  10. Nie znalazłem gładkiego obszycia w masowej sprzedaży więc zamówiłem to co było dostępne. Za dwa tygodnie powinno dotrzeć to przymierzę.
  11. Fuser

    Alternator e39 m52b20

    Szukaj na schematach WDS Online.
  12. 28mm vs 25mm bez obszycia mierzone w krótszej średnicy, bo przekrój nie jest kołem. Właściwie to nie wiem co dają te pomiary, bo po założeniu nowej skóry wymiar powinien wrócić do nominalnego. Zastanawia mnie tylko czy nowe obszycie jest mierzone do nałożenia na stare czy bez ? Jak się okaże, że jest za duże..., ale w sumie to mata powinna też coś dodać po grubości.
  13. Za kierę 140 zł z przesyłką, za poduszkę z przyciskami 130zł. Nawet nie, ale dla porównania zmierzę jej przekrój oraz tej co mam w aucie. Jednocześnie fotel i kierownicę ? Ciężko powiedzieć. Nie wiem jakiej mocy jest mata fotela. Jak są porównywalne to można przeciążyć sterownik fotela. Jak różnica w mocy byłaby duża to sterownik nie zauważy, ale fotel będzie gorący, a kierownica nie bardzo. To chyba nie ma sensu. Już myślałem nad ogrzewaniem w drugim aucie kierownicy trójramiennej, bo tam nie było takiej opcji i chyba lepiej to zrobić oryginalnie jak Chińczyk proponuje czyli on/off, albo z regulacją mocy (85zł). Przełącznik poza widokiem, ważne, że cel osiągnięty. Jeszcze opis z TIS'a jak działa oryginalna ogrzewana Kontrola temperatury Temperatura kierownicy mierzona jest przez czujnik temperatury umieszczony na elemencie grzewczym. Sterowanie elektroniczne zapewnia możliwie najszybsze nagrzanie kierownicy do określonej temperatury 36°C. Tuż przed osiągnięciem tej temperatury moc grzewcza kierownicy zostaje zmniejszona. Po osiągnięciu ustawionej temperatury temperatura kierownicy jest kontrolowana za pomocą sygnału modulowanego szerokością impulsu. Gdy temperatura kierownicy jest wyższa od wartości zadanej, element grzejny działa przez 10% cyklu grzewczego. Ogrzewanie kierownicy pozostaje włączone, a sterowanie jest nadal aktywne. Element grzejny i monitor włączenia wyłączają się w przypadku przerwy lub zwarcia czujnika temperatury. Układ ogrzewania kierownicy jest monitorowany. Funkcje monitorujące sprawdzają, czy kierownica nagrzewa się w określonych granicach temperatur. Jeśli w tym czasie nie nastąpi wzrost temperatury, ogrzewanie kierownicy i kontrolka działania zostaną wyłączone. Charakterystyka napięcia Element grzejny kierownicy wyłącza się w przypadku zbyt niskiego lub zbyt wysokiego napięcia. Element grzejny zostanie wyłączony, jeśli napięcie zasilania na wyłączniku spadnie poniżej 11,6 V na 5 sek. Monitor włączenia w przełączniku pozostaje aktywny. Stan ogrzewania kierownicy zostaje zachowany. Ogrzewanie kierownicy zostaje ponownie włączone, gdy napięcie zasilania wzrośnie powyżej 12,4 V na 5 sek. Element grzejny wyłącza się, jeśli napięcie zasilania na wyłączniku wzrośnie powyżej 16,5 V na 5 sek. Monitor włączenia w przełączniku pozostaje aktywny. Stan układu ogrzewania kierownicy zostaje zachowany. Ogrzewanie kierownicy włącza się ponownie, gdy napięcie zasilania spadnie poniżej 15,5 V na 5 sek.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.