Skocz do zawartości

Fuser

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    2 441
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

4 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 525d Touring, E39 530dA sedan

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Fuser

  1. Dziękuję 😉 Jak jest mocowany ten kapsel na poduszce ? Jest wgnieciony jakby ktoś pięścią naparzał w klakson. Można go przełożyć bez zniszczenia z drugiej poduszki ?
  2. Po prostej jakoś szło, najgorsze były zakręty 😄 Taki na przykład babol, że obciąć nadmiaru nie można, bo szwy będą się rozchodzić. Tu widać, przesunięcie między łączeniami kawałków skóry jakby jedna strona była krótsza, albo tak się ułożyło. Skóra naprężona jak na kindybale, aż żyły prześwitują 😂 Generalnie uważam, że wyszło całkiem nieźle biorąc pod uwagę, że koszt materiału to 36zł. Teraz trzeba to zamontować czyli z drugiego auta zdjąć zwijak 🤦‍♂️, bo tamten jest z dodatkowymi stykami plus okablowanie zapewne.
  3. Zapiszę na liście rzeczy do zrobienia. Jest coraz dłuższa 🙂
  4. Założona "mata grzewcza". Musiałem ją rozdzielić na dwie części tak, żeby u góry była ciągłość powierzchni grzewczej, brakująca część została na dole w miejscu podłączenia kabli. Jestem w trakcie obszywania pokrowca. Formatka niestety nie jest idealnie dopasowana. Musiałem przyciąć na szerokość 9,5 cm, bo na gołą kierownicę jest za duża, natomiast w niektórych miejscach brakuje materiału więc tym bardziej będzie brakowało bez ściągania starej skóry.
  5. Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Po 09/1998 tego czujnika nie ma w chłodnicy, ale możesz to jeszcze sprawdzić na realoem. Czytałem to kiedyś, ale nie odważyłem się tam grzebać.
  6. Poduszka amortyzatora E39 - wpisujesz w allegro i masz kilkadziesiąt stron.
  7. Wentylator chłodnicy jest zasprzęglany mechanicznie przez wisko na pompie wody przy 90C, a rozsprzęglany przy 60C jeśli oczywiście wisko jest sprawne. Jak zgasisz silnik to się przestaje kręcić i tyle. Do 09/1998 był w chłodnicy podwójny czujnik temperatury 91C i 104C załączający wentylator od klimatyzacji na 1 lub 3 bieg. możesz sprawdzić czy masz go u siebie. Według mojej wiedzy po 09/1998 wentylator elektryczny nie bierze udziału w procesie chłodzenia silnika poza sytuacją awaryjną, ale jest załączany przez sterownik silnika. Nie wiem jaka to jest temperatura, ale wtedy to już "planeta się pali"
  8. Mimo wyłączonej klimatyzacji załącza się wiatrak elektryczny ?
  9. Tak, termistor jest na dole koła kierownicy.
  10. Mata dotarła, są postępy Na dole kierownicy zrobiłem kokon do testów, żeby ogrzewać termistor. Widać, że moduł grzania działa autonomicznie pod warunkiem, że MFL z przyciskiem od grzałki również jest podłączony do zasilania. Rezystancja maty około 4 Ohm, prądu bierze trochę ponad 2A przy zasilaniu 13V. Nagrzewa się tak jak w specyfikacji, czyli około 36-38C po czym zasilanie grzałki jest modulowanie on/off. Budowa maty to linka grzewcza, średnica max 0,2mm przyszyta do fizeliny. Niestety po długości brakuje około 10 cm. Zastanawiam się tylko którą stroną przykleić ją do kierownicy.
  11. Wentylator elektryczny jest od klimy. Chłodzenie silnika jest wiatrakiem mechanicznym - silnik stop, wisko stop.
  12. To nie oznacza jeszcze, że są do wymiany.
  13. Sprawdź jednak najlepiej co faktycznie masz w napędzie, bo było podobno kilka wersji tego samego typu. Kształt taśmy i cos tam jeszcze się różniło.
  14. Wydaje mi się, że do MK4 będzie SF-HD8. Wymontowujesz stary, zakładasz nowy, wpinasz taśmę i trzeba polutować jakąś zworkę lub rozlutować, dawno było, nie pamiętam, sprawdź.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.