Skocz do zawartości

Fuser

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    2 407
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

4 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 525d Touring, E39 530dA sedan

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Fuser

  1. Fuser

    e39 99 i grzana kierownica

    Właśnie nie. Tak jak Szumrak pisał, lewe gniazdo 2-pin w taśmie jest nieaktywne bez opcji grzania. Ta czwarta wtyczka na tamtym zdjęciu wchodzi do przycisków po prawej stronie, a tam akurat jest niepodpięta.
  2. Fuser

    e39 99 i grzana kierownica

    Tak, w polifcie nie ma osobnego modułu. Właśnie nie mogę znaleźć na realoem opcji taśmy z grzaniem. Jest tylko 8379091 od 03/1999.
  3. Fuser

    e39 99 i grzana kierownica

    Nie mam MFL, właśnie chciałbym dołożyć. Ta wtyczka po lewej nie ma u mnie pinów. Czyli do grzania się ten zwijak nie nadaje, ale bez grzania będzie OK ?
  4. Fuser

    e39 99 i grzana kierownica

    To jest okablowanie takiej samej poduszki jak moja tylko z przyciskami. Wygląda, że dodatkowa biała wtyczka jest pod gniazdo 4-pin, które u mnie jest wolne. Myślisz, że jeszcze trzeba dokładać jakieś kable ? A kierownica grzana potrzebuje innej instalacji (zwijak) ?
  5. Fuser

    e39 99 i grzana kierownica

    OK i to jest P&P jeśli chodzi o okablowanie ? A panele z przyciskami różnią się przedlift/polift ? Takie mam gniazda. To od lewej nie ma pinów, puste.
  6. Fuser

    e39 99 i grzana kierownica

    Czy trzeba zmieniać całą kierownicę, żeby dołożyć MFL, czy wystarczy poduszkę z przyciskami ? Auto polift, taka kierownica teraz jest:
  7. To jest to samo turbo.
  8. Może skrócony amortyzator byś wyciągnął, ale w normalnym zawieszeniu raczej nie. Na szczęście sam tego nie musiałem robić, ale Autodoc na filmie pokazuje, że ściągał całą zwrotnicę.
  9. Fuser

    e39 99 i błotnik

    Może błotnik miał wadę, albo auto było po kolizji i nie trzyma wymiarów. Wymieniałem u siebie błotnik "made in Taiwan" i spasował się bardzo dobrze.
  10. Okey, ja byłem przekonany, że na szybie jest jakiś filtr optyczny, a tu wynika, że podstawka pełni rolę filtra. Faktycznie, nie ma co kombinować z jakimiś protezami, może się trafi sztuka w odpowiedniej cenie.
  11. Coś takiego. I dopiero na tę podstawkę przyklejoną na żelka do szyby zatrzaskujesz puszkę z czujnikami.
  12. No, tak jak się trafi z podstawką. I przykleiłeś to do zwykłej szyby (?), bo tam jakiś filtr jest oryginalnie namalowany czy coś ?
  13. Tak właściwie to chyba nie ma sensu sterować światłami przy pomocy mikrokontrolera. Wystarczy czujnik zmierzchu na fotorezystorze XH-M131, który przekaźnikiem zasymuluje załączenie świateł mijania zamiast przełącznika 🤔
  14. Światła mijania zapalane po zmierzchu. Pomijam automatyczne wycieraczki, wg mnie zbyt duży koszt, funkcjonalność z mojego doświadczenia jest średnia. Od 09/2001 zamiast czujnika deszczu 6904012 jest czujnik RLS (deszczu i świateł) 6923954. Czujnik drogi i mała dostępność. Dużo tańsze są od E60 i pochodne, wyglądem identyczne, ale komunikacja jest po CAN, chyba, że jakoś można to przerobić na I-bus. Mimo wszystko i tak problematyczny będzie montaż na szybie, bo podstawka niedostępna jako część osobna, wydaje mi się, że występuje łącznie z szybą. Ewentualnie wykorzystanie tylko czujników zmierzchu z całego sensora, aczkolwiek pod Arduino jest kilka dedykowanych. Nie wiem czym się różnią i jak dobrać do tego zastosowania tak, żeby, np. światła nie gasły podczas jazdy pod lampami ulicznymi lub w przypadku oślepiania z innego samochodu. Kwestia wyciągnięcia z oryginalnego czujnika komunikatów odpowiadających za sterowanie światłami i zakodowanie modułu. Nie wiem, który LCM obsługuje RLS, podejrzewam, że te wyższe i jak to ugryźć bez wymiany jeśli nie obsługuje. Jeśli INPA pokazuje to mogę odczytać co jest u mnie. Na koniec S8 Light Switch 6909779, również mała dostępność i wysoka cena, ale może da radę przerobić standardowy 8363683, już go rozbierałem. W tygodniu postaram się wymontować ten z automatyką świateł i zobaczę jak koduje światła do czujnika zmierzchu, bo w schematach tego nie znalazłem. Jest tylko zwykły wyłącznik.
  15. Szansa jest, ale nikt gwarancji nie da. Jak masz jeszcze stare amortyzatory to porównaj wymiary, bo nowe albo są za długie, albo za wysoko osadzone w zwrotnicy. Talerzyk jest zdecydowanie za wysoko w stosunku do opony. Osłony przeciwkurzowe powinny cały czas zasłaniać tłoczysko, bo inaczej nie mają sensu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.