Trochę rozkminiłem RLS, pomógł NCS Dummy, dotyczy GM3.
WISCHERPOTI (WINDSCREEN WIPERS POTENTIOMETER TIMING) - aktywacja potencjometru do funkcji zmiany długości czasu interwału pracy wycieraczek,
STANDRUECKSCHALTUNG (WIPERS RETURN TO INTERVAL WHEN CAR STOPPED) - przejście na pracę przerywaną po zatrzymaniu samochodu. Jest jeszcze opcja powiązana, 3sek lub 5sek na postoju.
Obie opcje w Dummy mają dopisek WITHOUT RAIN SENSOR czyli mają sens jak nie ma czujnika deszczu i wtedy można dać Active. Jak czujnik deszczu jest obecny to po przełączeniu tych funkcji na Active zostaje zignorowany.
W LCM zmieniamy AUTOM_FAHRL_STEUERG na Active i to jest logiczne - następuje zakodowanie LCM'a na przełącznik z dodatkowym położeniem na światła automatyczne.
Wracając do czujnika deszczu to niestety nie działa, nie wykrywa wody 😒. Podejrzewam, że problemem jest powietrze między szybą, a żelkiem centralnie na jednym z czujników.
Przy pomocy igły w większości to usunąłem, ale bardziej nie dałem rady.
Mam go rwać ? Mam jeszcze trzy sztuki tylko robota upierdliwa. Jak poprawnie przykleić bez powietrza ? Nie można deaktywować tego jednego czujnika ? Jak będę miał dostęp do drugiego auta to podejrzę w NCS jakie tam są opcje. INPA pokazuje takie oto wartości
Pierwsze dwa nie wiem co oznaczają. Domyślam się, że Current Section of Measurements to są sygnały z sekcji czujników deszczu, nr 1 odstaje od pozostałych. Co prawda on potem spadł na 206, ale to nic nie zmienia. Czy te wartości powinny się zmieniać po wykryciu deszczu ? U mnie nic takiego się nie dzieje. Inicjalizacja czujnika nic więcej nie daje.
Tutaj dalsza część
Pierwsze cztery u góry to czujniki od świateł i to przynajmniej działa. Po całkowitym zakryciu spada do zera i światła się zapalają. Potem mamy temperaturę, chyba w stopniach Fahrenheita, co by się zgadzało 95F=35C. Ostatnie cztery nie zmieniają się, nie wiem co to jest.
Dla sprostowania, czujnik jest od E83 z 2009 roku jeśli to coś zmienia.