Skocz do zawartości

Fuser

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    2 476
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

4 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 525d Touring, E39 530dA sedan

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Fuser

  1. Fakt. U mnie jest OK, źle tutaj przepisałem. Jesteś czujny :) W katalogu C:\ncsexper\daten są pliki tekstowe *.000 to samo jest w ZEKO. W pliku E39ZST.000 jest lista wszystkich opcji wyposażenia z kluczami GM, SA, VN, które należy do aktualnych ZCS dodać szesnastkowo lub odjąć. Opcja MFL S249A ma same zera, dlatego znika, bo nie zmienia wartości ZCS 🤣 W programie ZEKO te opcje są oznaczone na żółto. Dobra, to teraz mi powiedzcie jak zaprogramować te nowe kody w aucie.
  2. Próbowałem różnych kombinacji. Wziąłem model i typ z początku produkcji i te same opcje są na liście cały czas na żółto. Po dodaniu i przeskoczeniu F8 znikają.
  3. Muszę pokonać sam Jeszcze się nie poddałem. Trochę ogarnąłem, jest postęp. Wpisujemy model (E39), datę produkcji (nie znam dnia, przyjąłem 01-10-2001) oraz typ (u mnie DP91 - wziąłem z realoem). Potem tak jak pisałeś - F8 przeskakujemy na dół i wpisujemy aktualne kody ZCS sczytane z auta poprzez NCS. U mnie to jest: GM 5C910000 K SA 20000880040484 8 VN 5012000882 L Przeskakujemy F8 na górę, i pojawiają się aktualne kody wyposażenia w sekcji OC/CC. Tabulatorem przechodzimy na koniec i w wolnym polu wpisujemy kod wyposażenia, które dołożyliśmy lub wybieramy z listy klawisz F2. Przeskakujemy następnie F8 na dół i mamy zaktualizowane kody ZCS. Nie dotykałem w ogóle VIN. Dopisałem czujnik deszczu RLS jako 0521. Można wyszukać co się zmieniło . Nowe kody wpisałem na sucho do NCS poprzez [Enter ZCS], podajemy VIN, nowe kody bez cyfry/litery kontrolnej na końcach, ptaszek przy Calculate Checksum i pojawia się lista modułów z dołożonym wyposażeniem. Faktycznie jest teraz RLS. Co jeszcze zauważyłem w ZEKO, na rozwijanej liście F2 można dodać tylko to wyposażenie zaznaczone czerwoną czcionką. Chciałem dołożyć S248 Steering wheel heater i S249 Multifunction f steering wheel ale oba są na żółto i po przeskoczeniu F8 wyposażenie znika z listy 😒 Trochę dziwne, MFL nie można dodać ? To przecież była popularna opcja.
  4. Dla odświeżenia i usystematyzowania, żeby mieć to w jednym miejscu, jakby koledzy eksperci podzielili się wiedzą jak się generuje nowe kody. Program ZEKO, uruchamiam na osobnym kompie bezpośrednio z USB na MS-DOS, żeby płynniej działało. Mam coś takiego i co dalej ?
  5. Fuser

    Doposażenie RLS - kodowanie

    Powinno działać, bo czujnik deszczu i świateł jest od 09/2001 https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DP91-EUR-10-2001-E39-BMW-525d&diagId=61_5800#61356923954 Pewnie coś źle robię. Może inaczej. Osobny temat, bo jak sam tego nie ogarnę to następnym razem znowu nie będę wiedział o co kaman.
  6. Fuser

    Doposażenie RLS - kodowanie

    Wyrzucam ostatni znak w GM, SA oraz VN. Dodaję 1 na 10 pozycji od lewej, "checksum" i dalej mam te same opcje 🤨
  7. Fuser

    Doposażenie RLS - kodowanie

    A ogarniasz za co odpowiadają te wszystkie opcje wyżej od czułości świateł ? Kolejna zagadka...
  8. Może są po prostu walnięte. Trochę zgaduję, bo nie mam nivo, ale one są podobne jak dla xenon. Wymieniałem kiedyś przedni od xenona, bo pokazywał bzdury. Jak ten stary rozciąłem to wewnątrz było wszystko mokre. Nie miał prawa dobrze działać.
  9. Fuser

    Doposażenie RLS - kodowanie

    Bardzo chętnie Jutro sczytam i podeślę. Może przy okazji razem z MFL jeśli tam też są jakieś opcje w NCS. Nie pamiętam co się z tym robiło. @szumrak mi to tłumaczył przy okazji TCU, ale to było kilka lat temu... W międzyczasie dla porównania ustawienia z drugiego auta RLS, który tam jest od urodzenia. INPA faktycznie podaje tutaj E39/E53, a w tamtym czujniku jest E46 i Mini. Jakby co to mogę odczytać z niego jakieś potrzebne dane. I dostępne opcje w NCS. Pewnie chodzi o tę ostatnią pozycję dla czujnika deszczu E46 lub E39.
  10. Fuser

    Doposażenie RLS - kodowanie

    Trochę rozkminiłem RLS, pomógł NCS Dummy, dotyczy GM3. WISCHERPOTI (WINDSCREEN WIPERS POTENTIOMETER TIMING) - aktywacja potencjometru do funkcji zmiany długości czasu interwału pracy wycieraczek, STANDRUECKSCHALTUNG (WIPERS RETURN TO INTERVAL WHEN CAR STOPPED) - przejście na pracę przerywaną po zatrzymaniu samochodu. Jest jeszcze opcja powiązana, 3sek lub 5sek na postoju. Obie opcje w Dummy mają dopisek WITHOUT RAIN SENSOR czyli mają sens jak nie ma czujnika deszczu i wtedy można dać Active. Jak czujnik deszczu jest obecny to po przełączeniu tych funkcji na Active zostaje zignorowany. W LCM zmieniamy AUTOM_FAHRL_STEUERG na Active i to jest logiczne - następuje zakodowanie LCM'a na przełącznik z dodatkowym położeniem na światła automatyczne. Wracając do czujnika deszczu to niestety nie działa, nie wykrywa wody 😒. Podejrzewam, że problemem jest powietrze między szybą, a żelkiem centralnie na jednym z czujników. Przy pomocy igły w większości to usunąłem, ale bardziej nie dałem rady. Mam go rwać ? Mam jeszcze trzy sztuki tylko robota upierdliwa. Jak poprawnie przykleić bez powietrza ? Nie można deaktywować tego jednego czujnika ? Jak będę miał dostęp do drugiego auta to podejrzę w NCS jakie tam są opcje. INPA pokazuje takie oto wartości Pierwsze dwa nie wiem co oznaczają. Domyślam się, że Current Section of Measurements to są sygnały z sekcji czujników deszczu, nr 1 odstaje od pozostałych. Co prawda on potem spadł na 206, ale to nic nie zmienia. Czy te wartości powinny się zmieniać po wykryciu deszczu ? U mnie nic takiego się nie dzieje. Inicjalizacja czujnika nic więcej nie daje. Tutaj dalsza część Pierwsze cztery u góry to czujniki od świateł i to przynajmniej działa. Po całkowitym zakryciu spada do zera i światła się zapalają. Potem mamy temperaturę, chyba w stopniach Fahrenheita, co by się zgadzało 95F=35C. Ostatnie cztery nie zmieniają się, nie wiem co to jest. Dla sprostowania, czujnik jest od E83 z 2009 roku jeśli to coś zmienia.
  11. Fuser

    Moduł LCM bmw e 39 M54

    Co za różnica. Moduł to moduł. Ważne, że wtyczka zdjęta 🤣🤣🤣
  12. Fuser

    e39 touring amortyzatory

    Tuleje gumowe w tych wahaczach powinny być na tyle twarde, żeby nie dało się ruszyć ręką jak wsadzisz wkrętaka w otwór. Dlatego w nowych wymieniałem na Meyle. W zeszłym miesiącu mój febi na przeglądzie powiedział diagnoście, że ma niewielki luz na przegubie po 45k km. Nie wiem czy taki przebieg to dobry wynik. W drugim aucie Lemforder nic nie mówi od 55k km, ale to wyższa półka. Zastanawiam się czy Master-Sport banany są wystarczająco dobre jak tylne.
  13. No, nie wiem czy ten YATO nie polegnie. Tam potrzeba coś większego kalibru, np. Satra S-B4CB. Też będę musiał wymienić banan, bo ma już minimalny luz, ale zastanawiam się czy warto samemu się z tym szarpać.
  14. Fuser

    Moduł LCM bmw e 39 M54

    Wkładasz płaski wkrętak tak jak strzałka, przesuwasz obudowę tej kostki i całość sama wyjdzie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.