Skocz do zawartości

Fuser

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    2 408
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

4 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 525d Touring, E39 530dA sedan

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Fuser

  1. Fuser

    e39 99 i grzana kierownica

    OK, zatem sytuacja wygląda tak, że to jest jak najbardziej poprawny numer 8379091. Jeśli kierownica była grzana to w fabryce dawali taśmę ze wszystkimi pinami, jeśli nie to wtyczka 2-pin jest pusta. Nowa taśma kupiona jako część zamienna posiada wszystkie styki. Zdjąłem poduszkę w drugim aucie, bo tam była kiedyś wymieniana taśma (2014) i faktycznie są wszystkie styki. Starą taśmę mam z tamtym pudełkiem i brak dwóch pinów, numer na pudełku jest ten co podałem. W E39 mogło tak być przed 03/1999, tak wnioskuję ze zdjęć na aukcjach, bo okablowanie kierownicy inaczej wygląda. Może ktoś potwierdzi. Jeszcze pytanie, jak wygląda samodzielne obszycie kierownicy, materiał, jaki efekt, ewentualne trudności, czy to w ogóle ma sens samemu robić ?
  2. Fuser

    e39 99 i grzana kierownica

    Właśnie nie. Tak jak Szumrak pisał, lewe gniazdo 2-pin w taśmie jest nieaktywne bez opcji grzania. Ta czwarta wtyczka na tamtym zdjęciu wchodzi do przycisków po prawej stronie, a tam akurat jest niepodpięta.
  3. Fuser

    e39 99 i grzana kierownica

    Tak, w polifcie nie ma osobnego modułu. Właśnie nie mogę znaleźć na realoem opcji taśmy z grzaniem. Jest tylko 8379091 od 03/1999.
  4. Fuser

    e39 99 i grzana kierownica

    Nie mam MFL, właśnie chciałbym dołożyć. Ta wtyczka po lewej nie ma u mnie pinów. Czyli do grzania się ten zwijak nie nadaje, ale bez grzania będzie OK ?
  5. Fuser

    e39 99 i grzana kierownica

    To jest okablowanie takiej samej poduszki jak moja tylko z przyciskami. Wygląda, że dodatkowa biała wtyczka jest pod gniazdo 4-pin, które u mnie jest wolne. Myślisz, że jeszcze trzeba dokładać jakieś kable ? A kierownica grzana potrzebuje innej instalacji (zwijak) ?
  6. Fuser

    e39 99 i grzana kierownica

    OK i to jest P&P jeśli chodzi o okablowanie ? A panele z przyciskami różnią się przedlift/polift ? Takie mam gniazda. To od lewej nie ma pinów, puste.
  7. Fuser

    e39 99 i grzana kierownica

    Czy trzeba zmieniać całą kierownicę, żeby dołożyć MFL, czy wystarczy poduszkę z przyciskami ? Auto polift, taka kierownica teraz jest:
  8. To jest to samo turbo.
  9. Może skrócony amortyzator byś wyciągnął, ale w normalnym zawieszeniu raczej nie. Na szczęście sam tego nie musiałem robić, ale Autodoc na filmie pokazuje, że ściągał całą zwrotnicę.
  10. Fuser

    e39 99 i błotnik

    Może błotnik miał wadę, albo auto było po kolizji i nie trzyma wymiarów. Wymieniałem u siebie błotnik "made in Taiwan" i spasował się bardzo dobrze.
  11. Okey, ja byłem przekonany, że na szybie jest jakiś filtr optyczny, a tu wynika, że podstawka pełni rolę filtra. Faktycznie, nie ma co kombinować z jakimiś protezami, może się trafi sztuka w odpowiedniej cenie.
  12. Coś takiego. I dopiero na tę podstawkę przyklejoną na żelka do szyby zatrzaskujesz puszkę z czujnikami.
  13. No, tak jak się trafi z podstawką. I przykleiłeś to do zwykłej szyby (?), bo tam jakiś filtr jest oryginalnie namalowany czy coś ?
  14. Tak właściwie to chyba nie ma sensu sterować światłami przy pomocy mikrokontrolera. Wystarczy czujnik zmierzchu na fotorezystorze XH-M131, który przekaźnikiem zasymuluje załączenie świateł mijania zamiast przełącznika 🤔
  15. Światła mijania zapalane po zmierzchu. Pomijam automatyczne wycieraczki, wg mnie zbyt duży koszt, funkcjonalność z mojego doświadczenia jest średnia. Od 09/2001 zamiast czujnika deszczu 6904012 jest czujnik RLS (deszczu i świateł) 6923954. Czujnik drogi i mała dostępność. Dużo tańsze są od E60 i pochodne, wyglądem identyczne, ale komunikacja jest po CAN, chyba, że jakoś można to przerobić na I-bus. Mimo wszystko i tak problematyczny będzie montaż na szybie, bo podstawka niedostępna jako część osobna, wydaje mi się, że występuje łącznie z szybą. Ewentualnie wykorzystanie tylko czujników zmierzchu z całego sensora, aczkolwiek pod Arduino jest kilka dedykowanych. Nie wiem czym się różnią i jak dobrać do tego zastosowania tak, żeby, np. światła nie gasły podczas jazdy pod lampami ulicznymi lub w przypadku oślepiania z innego samochodu. Kwestia wyciągnięcia z oryginalnego czujnika komunikatów odpowiadających za sterowanie światłami i zakodowanie modułu. Nie wiem, który LCM obsługuje RLS, podejrzewam, że te wyższe i jak to ugryźć bez wymiany jeśli nie obsługuje. Jeśli INPA pokazuje to mogę odczytać co jest u mnie. Na koniec S8 Light Switch 6909779, również mała dostępność i wysoka cena, ale może da radę przerobić standardowy 8363683, już go rozbierałem. W tygodniu postaram się wymontować ten z automatyką świateł i zobaczę jak koduje światła do czujnika zmierzchu, bo w schematach tego nie znalazłem. Jest tylko zwykły wyłącznik.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.