Skocz do zawartości

JacWichura

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW F21 116d (2.0 115 KM - po chipie: 188 km i 422 nM)
    Rok produkcji: 11.2012

Osiągnięcia JacWichura

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. W lipcu zeszłego roku czyściłem DPF i wymieniałem filtr powietrza. Przepływomierza nie sprawdzałem, ale szczerze wątpię żeby był oz nim coś nie tak.
  2. Tak jak napisałem, brak jakichkolwiek komunikatów.
  3. Cześć, Nie wiem czy spotkaliście się z czymś takim, że przy pewnej prędkości włącza się jakby tryb awaryjny/kaganiec, który nie objawia się żadnym komunikatem, a pedał gazu reaguje tylko na lekkie wciśnięcie. Nawet jak dacie na max przepustnice to i tak auto zachowuje się jakbyście wcisnęli pedał gazu na co najmniej 5%. Tym bardziej jest to dziwne, że raz włącza się to przy 230, innym razem przy 200, a przy włączonej klimie przy 180. Żeby wszystko wróciło do normy muszę sie zatrzymać, wyłączyć i uruchomić na nowo silnik. Co ciekawe, na hamowni nic takiego się nie dzieje i kaganiec działa prawidłowo, czyli nie pozwala rozpędzić się powyżej 250 km/h. Firma od chiptuningu i innych myczków w sofcie nie umiała mi pomóc. Ktoś wie o co tu chodzi i czy auto przechodzi w jakiś tryb awaryjny? Da się to jakoś wyłączyć? Pozdrawiam
  4. JacWichura

    Pożar f20

    W jakich okolicznościach doszło do pożaru? Na zimnym/ciepłym silniku? Przy spokojnej czy dynamicznej jeździe? Podejrzewasz, że to wina EGR'a?
  5. Miałem ten sam komunikat. Okazało się, że urwał mi się element sterujący turbiną. To jest taka jakby kilku centymetrowa śrubka. Nie pokaże Ci jak to wygląda bo nawet w realOEM nie umiałem tego znaleźć. Po zgaszeniu i ponownym uruchamianiu auta błąd znikał, ale była zauważalna mniejsza moc za każdym razem kiedy wyskakiwał błąd. Po jakimś czasie autem zaczęło szarpać aż ostatecznie zdechło na amen. Okazało się, że przez ten urwany element sterujący turbiną zaczęło mi walić sadzą po turbinie, zaworze EGR i chłodnicy z EGR'a. Całe szczęście, dało się to wszystko wyczyścić i auto nabrało nawet większego kopa. PS: Czytając fora internetowe zauważyłem, że ten błąd lubi wyskakiwać przy różnych sytuacjach, i za każdym razem wina leży gdzie indziej. Jaki masz przebieg? Może w Twoim przypadku to wina rozrządu?
  6. JacWichura

    Rozrząd 118d 2012

    Wrzucam oferte, którą otrzymałem od Pana Macka z czescidobmw.pl nr 1 https://czescidobmw.pl/partscatalogue/13528589971-oryginal-bmw,11-13528589971-FOEBMW-0-0-13528589971.aspx nr 2 https://czescidobmw.pl/partscatalogue/13527797906-oryginal-bmw,11-13527797906-FOEBMW-0-0-13527797906.aspx nr 3 https://czescidobmw.pl/partscatalogue/13527800395-oryginal-bmw,11-13527800395-FOEBMW-0-0-13527800395.aspx nr 4 https://czescidobmw.pl/partscatalogue/13528580559-oryginal-bmw,11-13528580559-FOEBMW-0-0-13528580559.aspx nr 5 (wymagana ilość to 3 sztuki) https://czescidobmw.pl/partscatalogue/13527797908-oryginal-bmw,11-13527797908-FOEBMW-0-0-13527797908.aspx nr 6 https://czescidobmw.pl/partscatalogue/13528573159-oryginal-bmw,11-13528573159-FOEBMW-0-0-13528573159.aspx nr 7 https://czescidobmw.pl/partscatalogue/13527797905-oryginal-bmw,11-13527797905-FOEBMW-0-0-13527797905.aspx nr 8 (wymagana ilość to 3 sztuki) https://czescidobmw.pl/partscatalogue/13527800396-oryginal-bmw,11-13527800396-FOEBMW-0-0-13527800396.aspx nr 9 https://czescidobmw.pl/partscatalogue/13527797909-oryginal-bmw,11-13527797909-FOEBMW-0-0-13527797909.aspx Alternatywny zestaw Febi składający się z części nr: 1, 4, 6, 7 https://czescidobmw.pl/partscatalogue/48775-febi-bilstein-zestaw-lancucha-rozrzadu,11-48775-0101-01389--48775~2FEB.aspx Numery części według dołączonego do wiadomości schematu 'łańcuch górny' nr 1 https://czescidobmw.pl/partscatalogue/11318570649-oryginal-bmw,11-11318570649-FOEBMW-0-0-11318570649.aspx nr 2 - 'zdublowana' część z poprzedniego schematu nr 3 - 'zdublowana' część z poprzedniego schematu nr 4 https://czescidobmw.pl/partscatalogue/11317797514-oryginal-bmw,11-11317797514-FOEBMW-0-0-11317797514.aspx nr 5 (wymagana ilość to 3 sztuki) https://czescidobmw.pl/partscatalogue/11317797516-oryginal-bmw,11-11317797516-FOEBMW-0-0-11317797516.aspx nr 6 https://czescidobmw.pl/partscatalogue/11317797899-oryginal-bmw,11-11317797899-FOEBMW-0-0-11317797899.aspx nr 7 (wymagana ilość to 2 sztuki) https://czescidobmw.pl/partscatalogue/11317797900-oryginal-bmw,11-11317797900-FOEBMW-0-0-11317797900.aspx nr 8 https://czescidobmw.pl/partscatalogue/11317797898-oryginal-bmw,11-11317797898-FOEBMW-0-0-11317797898.aspx nr 9 https://czescidobmw.pl/partscatalogue/13527797908-oryginal-bmw,11-13527797908-FOEBMW-0-0-13527797908.aspx nr 10 (z 11 w komplecie) https://czescidobmw.pl/partscatalogue/11318586699-oryginal-bmw,11-11318586699-FOEBMW-0-0-11318586699.aspx Alternatywny zestaw Febi składający się z części nr: 1, 6, 8, 10 https://czescidobmw.pl/partscatalogue/30349-febi-bilstein-zestaw-lancucha-rozrzadu,11-30349-0101-01389--30349~2FEB.aspx Inne części zalecane przy wymianie rozrządu: Łańcuch napędzający pompę oleju, koło zębate pompy oleju oraz śrubę koła zębatego pompy oleju: - łańcuch https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-11417797896.aspx? - koło zębate https://czescidobmw.pl/partscatalogue/11417798019-oryginal-bmw,11-11417798019-FOEBMW-0-0-11417798019.aspx - śruba koła zębatego https://czescidobmw.pl/partscatalogue/11417807350-oryginal-bmw,11-11417807350-FOEBMW-0-0-11417807350.aspx Uszczelniacz wału korbowego od strony rozrządu: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-11147797490.aspx? Zestaw uszczelek pokrywy zaworów: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-11128511814.aspx? Podkładki uszczelniające wtryskiwacze (wymagana ilość to 4 sztuki): https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-13532247156.aspx? Do uszczelnienia osłony rozrządu oraz miski olejowej BMW stosuje uszczelniacz płynny Loctite 5970 (wymagana ilość to 2 sztuki): https://czescidobmw.pl/partscatalogue/83190404517-oryginal-bmw,11-83190404517-FOEBMW-0-0-83190404517.aspx Powyższy uszczelniacz płynny Loctite 5970 można zastąpić następującym produktem Elring (wymagana ilość to 2 sztuki): https://czescidobmw.pl/partscatalogue/036-163-elring-uszczelka-pokrywa-glowicy-cylindrow,11-036~9163-0010-00321--60058501.aspx Do tego wszystkiego musisz doliczyć jeszcze: olej, filtr oleju i płyn chłodniczy.
  7. Celem nowych aut jest przebrnięcie przez okres gwarancji. Jeśli samochód bezproblemowo jeździ po jej skończeniu to jest to tylko i wyłącznie strata dla producenta. Pracownicy ASO muszą tak odpisywać, jest to ich gotowa formułka. Natomiast na boku często sami mówią jak jest. Celowo nie podałem w którym ASO byłem bo jeszcze by przeze mnie pracowników zwolnili... Krzysiek-1973, jeśli będziesz eksploatował auto po skończeniu gwarancji, to na Twoim miejscu zmieniłbym już olej. Osobiście polecam Motul. Zaobserwowałem, że silnik mi ciszej pracuje na nim. No i nie zapominaj oczywiście o filtrze oleju :)
  8. Rozrząd też masz od strony skrzyni biegów, więc przypuszczam, że koszta jego wymiany są takie same jak u mnie. Wiem tylko, że względem n47 poprawili ślizgi. Na forum możesz poczytać też, że niektórzy mają 200 tyś i dopiero wtedy profilaktycznie wymieniają rozrząd. Ciekawi mnie tylko jedna rzecz, bo pytałem mechanika (u którego robiłem rozrząd u siebie) czy warto przesiadać się na nową jedynkę ale w benzynie, to odpowiedział, że mieli już pare przypadków gdzie rozrząd był do wymiany w okolicach 120k. No i po za tym coraz więcej aluminium ładują w te silniki i potem pękają m.in. głowice. No ale ten problem też już występuje w n47, tyle że przy dużych przebiegach. PS: Ostatnio po rozmowie z jednym z pracowników ASO, gość zalecał mi wymiane oleju co 15k bo interwały, które oni robią, czyli co 25-30k są za długie. No ale to nie tyczy się osób, które wymienają auto po zakończeniu gwarancji :)
  9. Nie wiem jak w benzynach (z tego co słyszałem podobnie), ale w dieslach rozrzad wytrzymuje średnio 150 tyś, chociaz jak bedziesz wymieniał olej co 12-15k i nie będziesz non stop po mieście jeździł to powinien do 200k wytrzymać, a nawet i więcej. Wymiana rozrządu to ok. 4000-4500 zł ze względu na jego lokalizacje od strony skrzyni biegów (trzeba cały silnik wyciągać). Jak będziesz ignorował pewne charakterystyczne objawy jak grzechotanie silnika czy też czasem metaliczne dźwięki i "pływanie" obrotów na postoju to w efekcie może sie łańcuch zerwać. Naprawa jest wtedy tak droga, że bardziej opłaca się wymieniać cały silnik. Warto jeszcze przy 150k przebiegu przeczyścić EGR i turbine, ale to raczej w większości aut powinno się robić. Wersja 116d i 118d to dokładnie ten sam silnik, tyle że z innym oprogramowaniem. Wersja 120d ma już inne wtryski, turbine i hamulce, natomiast wersje 116d która sam posiadam da rade schipować na bezpieczne 184 KM i 400 Nm, czyli wynik zbliżony do 120d (ten silnik da się jeszczedo 217 KM "podkręcić", no ale to już wpływa na żywotność). Jest jeszcze pare innych pierdół, chociaż nie w każdym egzemplarzu. Przykładowo często spotykany problem, o którym większość użytkowników nawet nie wie to woda która wlewa się do schowka (lewego lub prawego) w bagażniku. Problem znany już w e87. Winna uszczelka z kratki wentylacyjnej. Niby drobnostka, ale strasznie irytująca w samochodzie tej klasy. Podsumowując, mimo kłopotliwego rozrządu, który trapi silniki n47, to i tak drugi raz kupiłbym moje f21. Frajda z jazdy i spalanie robią robote. Polecam ;)
  10. JacWichura

    Woda w bagazniku

    Wczoraj ponownie zawitała u mnie woda w lewym schowku. Obstawiam, że szlak trafił uszczelke z tej kratki wentylacyjnej. Czy ktoś wie, jak dostać się do tej kratki z drugiej strony?
  11. Pan Maciek z czescidobmw.pl zrobił mi wycenę oryginalnych części i wersję, którą On poleca czyli zamienniki+niektóre ORI tłumacząc się, że "Części rozrządu dostarcza dla BMW firma Iwis. W zestawach rozrządów Febi również są oferowane podzespoły Iwis. Części rozrządu OE BMW posiadają na sobie podpis producenta Iwis, logo BMW oraz numer katalogowy BMW. Części w zestawach Febi to dokładnie te same części z widocznym podpisem Iwis oraz śladami po usunięciu logo BMW i numeru katalogowego BMW. W związku z powyższym zdecydowanie polecamy wybór dwóch zestawów rozrządu Febi oraz dodatkowych części Oryginalnych BMW". Niestety, żaden mechanik specjalizujący się w naprawach BMW nie chciał się podjąć stosowania zamienników ze względu na to, że albo "przerabiali to kiedyś i były problemy", albo "rozrząd to zbyt poważna rzecz, żeby stosować zamienniki". Ponadto BMW daje 2 lata gwarancji na części, a nie wiem jak się ma sytuacja z zamiennikami. Wrzucam jeszcze zdjęcia z dokładnej wyceny jaką otrzymałem: - części oryginalne (2826,03 zł) http://imagizer.imageshack.us/a/img922/2041/nXaCEM.png - ORI+zamienniki (1543,82 zł) http://imagizer.imageshack.us/a/img921/820/Ap2gac.png
  12. Sam oryginalne części kosztują 2800 zł. Większość serwisów wymienia też dodatkowo łańcuch i koło zębate pompy oleju, uszczelki pokrywy zaworów i podkładki uszczelniające wtryskiwacze. Średnio trzeba liczyć 4-4.5k za całość (części+robocizna).
  13. JacWichura

    Woda w bagazniku

    Winowajcą jest kratka wentylacyjna. U mnie (F21 116d rok 2012) wygląda ona podobnie jak na poniższym zdjęciu: http://uploads.tapatalk-cdn.com/20130110/nebu8u9u.jpg U mnie lekko ułamał się zaczep tej kratki. Na szczęście wystarczyło mocno pociągnąć do siebie tak żeby wskoczył na nowo.
  14. Akurat jutro jadę na wymianę rozrządu. Co prawda mam wersje 116d (rok produkcji 2012), ale to ten sam silnik co w 118d, przebieg 180k. Od mniej więcej 178-179k zaczęło mi "grzechotać" na zimnym. Po ok. 5 km przestaje. Wydzwoniłem chyba wszystkie warsztaty specjalizujące się w naprawach BMW w woj. Opolskim i Śląskim i większość mówi że te łańcuchy wytrzymują średnio 150k. Oczywiście to też zależy od tego jak jeździsz i jak często wymieniasz olej. Ja sprowadzałem auto od niemca, który w 2,5 roku przejechał 138k głównie po autostradach, a wymieniał olej dopiero wtedy kiedy mu komputer pokazał, czyli średnio co 25-30k. Ponoć jak się wymienia olej co 12-15k to spokojnie idzie 250k zrobić, a nawet więcej, no ale to już info nie ode mnie. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.