Skocz do zawartości

Maniak57_BMW

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia Maniak57_BMW

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Nie napisałeś jaki sposób użytkowania auta. Jeśli jeździsz zwyczajnie, delikatnie to możesz szukać czegoś na bazach HC typu: Motul Valvo A jeśli lubisz sobie czasami docisnąć, bądź jeździsz zwyczajnie, ale chcesz mieć pewność, że olej będzie bardziej wytrzymały to szukaj czegoś co jest na PAO bądź ma dużo PAO w składzie typu: PMO Ravenol Amsoil A co do lepkości to albo 5w30 C3 albo 5w40 C3 i szukaj z normą BMW LL04. Każdy z wyżej wymienionych w 5w30 i 5w40 ma taką normę ;)
  2. Widziałem twoją analizę na forum (zakładam ze to ty wrzuciłeś bo nick taki sam) i faktycznie wygląda nieźle. A mówi się, że olej po 20 tysiącach to już totalny śmietnik. A tutaj nawet lepkości zachowane. PMO ma sporo baz PAO w swoim każdym oleju więc w mojej ocenie to trochę wpływa na trwałość oleju i na jego spowolnioną degradację. A tak przy okazji masz jakeiś doświadczenie z olejami do automatów? Też polecasz PMO czy coś innego szukać?
  3. A gdzie wysyła się taki olej? Daj namiar na priv. U mnie było to samo, ze olej stracił swoje parametry ale na wychwalanym RAvenolu. Kazdy podniecał sie parametrami, kupiłem go i jedna wielka klapa. Więcj do tego oleju nie wroce. Na PMO na razie jest spokój. Ja mam zaufanie tylko do dwóch marek teraz LM i PMO. Z czego PMO niższa cena więc tego sie trzymam. Jak podwyższą cenę to wracam do LM. Chociaż parametry LM ma gorsze, ale w moim silniku sprawował się równie dobrze, więc narzekać nie mogłem :)
  4. No to akurat prawda że PMO ma lepsze parametry, ale moim zdaniem najlepiej sprawdzić jak olej zachowuje się w praktyce w silniku. Ja mam bezpośrednie porównanie pomiędzy tymi olejami i mimo wszytsko bardziej do gustu przypadło mi PMO. Na ravenol po mniej więcej 8 tysiącach słychać jak zmienia się kultura pracy silnika, nie wiem z czego to wynika ale u mnie w aucie nie tylko ja to zauważyłem. A na PMO teraz mam już znacznie więcej przejechane niż miałem na ravenol i jest tak samo jak po zalaniu. Innych zmian nie widzę, konsumpcja oleju podobna, ale jednak ta zmiana dźwięku pracy silnika jest zastanawiająca i jak dla mnie pmo >ravenol pomimo większej zawartości baz PAO. Jak widać dużo bazy PAO to nie wszytsko. Olej to kolektyw baz i dodatków :)
  5. Coooo? Co Ty za bzdury gadasz, że ten parametr jest istotny TYLKO z punktu widzenia zakwalifikowania oleju :shock: Ten parametr jest mega ważny i mówi odparowywalnosci oleju w wysokich temperaturach. Fakt, że musi on być nie większy niż 15% już swiadczy o tym, że jest ważny. To, że jest taka granica nie znaczy, że dobry olej to taki który będzie miał 14,9 bo się łapie w normie. Normy są dosyć luźne tak aby każdy producent mógł się w tym zmiescić, ale to nie znaczy, że nie jest to istotny paramter. HTHS i NOACK to dwa kluczowe parametry oleju. I pisanie o tym, że jest on tylko aby spełnić normę jest bezsensem :shock: Fakt, że 10 dla oleju 0w30 nie jest złym wynikiem, jest po prostu poprawnym. Ale z pewnością nie można pisać, że nie jest on istotny.
  6. Dokładnie, to że czyjś szwagier nie był zadowolony z Motula to jeszcze nie czyni Motula złym olejem. To Silnik benzynowy więc nie było mowy o rozcienczeniu paliwem. A po drugie ja tylko mówię to co slyszałem. Wcale nie oceniam oleju po jednej akcji, być może przypadek, ale ja uraz do Motula już mam i tyle. Po co narażać się drugi raz ;)
  7. Widzę, że czasami na temat olejów lubią sie wypowiadać ludzie ktorzy nigdy danego oleju nie mieli u siebie w silniku. Zapamietajcie sobie, ze olej to nie tylko głupie cyferki w kartach czy zawartość PAO. Olej to technologie, to uszlachetniacze i ich jakość, to różne procesy techonologiczne i surowce. :roll: Ktoś pisze, że PMO obniżyło ilosc PAO z 70% do 30% no i co z tego? Skoro byli w stanie zrobić tak, że dają mniej PAO ale za to dają lepsze uszlachetniacze i finalnie olej nie jest gorszy to dla nas uzytkowników jakie to ma znacznie :?: :?: Mnie szerze mało interesuje jaki olej ma skład czy ma PAO 10000% czy tylko 20%. Wiadomo, że fajnie jak ma te PAO bo to lepsza baza, ale może się okazać, że ten olej co ma tylko 20% PAO albo ileś tam jest lepszy od tego co ma 99% PAO. Żeby dobrze poznać olej to polecam najpierw kupić, przetestować u siebie w silniku i jak będzie źle to wtedy się wypowiadać. :mad2: Ja testowałem wiele olejów, począwszy od tanich typu Specol poprzez wychwalane na forach Motule, Liqui Moly czy nawet Millersa aż po PMO. I mówię szczerze, że ze PMO jestem bardzo zadowolony, silnik znacznie lepiej pracuje niż np na Motulu. Ciszej niż na Millersie (ale akurat millersa nie uważam, za jakieś super oleje- przereklamowane). Drugi olej który w moich samochodach wypadał dobrze to własnie Liqui Moly. Ale skoro PMO mam w niższej cenie a jest równie dobrze to po co przepłacać? A rozprawy na temat baz PAO jest głupotą. To fajny dodatek, ale jak sie okazuje 30% to wystarczająca ilość aby olej był dobry. Szczerze, jak ktoś stworzy olej HC który będize jeszcze lepszy od PMO/ Liqui Moly to na takim też mogę jeździć. :cool2: Aaa i jeszcze mi się przypomniała ciekawa sytuacja u mojego szwagra który zachwalał Motula. Ostatnio po ostrzejrzej jeździe (miał trochę tras z gazem w podłodze :twisted: ) okazało się, żę u niego w N52 w e90 po 6 tysiącach na "wspaniałym" motulu łańcuch zaczynał hałasować. TO ja sie pytam gidze jest ta jakość oleju skoro po 6 tysiącach on już smaruje na tyle źle że łancuch zaczyna hałasować?? Dobry świezo po zalaniu ale zaraz po tym robi się przeciętny. Mowie mu, zalej PMO, masz tanszy olej, parametrami lepszy i nie kombinuj w przerekalmowane gówno. Kupił, jeździ już 16 tysięcy na PMO i łańcuch cisza. Jest różnica? Jest.
  8. Więc może Eurol 5w30 to też dobry olej, na ten temat wypowiadać się nie będę (bo nigdy na tym oleju nie jeździłem). Ale nie mów, że PMO od niego odstaje bo jest zupełnie odwrotnie. To Eurol odstaje (nie jakoś znacznie, ale jednak) a do tego ma z pewnością mniej PAO.
  9. Nie wiem kto Ci takich głupot nagadał, że to inne półki. Porównałem parametry jednego i drugiego i PMO w tych najważniejszych jest lepsze- mówię o Indeksie lepkości i lepkości w 100 stopniach. Do tego lepsza temperatura zamarzania, ktore moze sugerować, że PMO ma więcej PAO. Skoro twierdziłeś, że PMO ma TYLKO 30% (czy tam 25% PAO ) to ile ma wychwalany Eurol? Albo wcale albo jakieś kilka % więc jeszcze mniej. A to, że Eurol 0w30 ma dobre parametry wynika z tego, ze on faktycznie ma dużo PAO, pewnie też nikt nie wie ile, ale z pewnością ma więcej i tam faktycznie parametrami wygląda nieźle. Ja do swojego BMW leje to co zaleca producent czyli 5w30 C3, wiec szczerze mowiąc tego oleju Eurola 0w30 nigdy nie brałbym pod uwagę tym bardziej, że nie spełnia normy LL 04. A to, ze przedstawiciel mowi ze mozna lac to co w tym dziwnego? MIał powiedzieć, "ej nie kupuj tego, to sie nie nadaje, kup inny olej konkurencji". Więc zamiast ślepo wierzyć w to co mówi producent/sprzedawca trzeba myśleć swoją głową. SKoro nie spełnia norm BMW to z jakiegoś powodu nie spełnia. I faktycznie może to być super olej, ale widocznie do silników BMW czegoś mu brakuje i tyle w temacie.
  10. Zgadzam się z kolegą wyżej. Przecież te oleje to dwie różne półki cenowe. Fakt, Eurol 0w30 to dobry olej ale on kosztuje blisko 200 zł :roll: PMO w Warszawie w jednej hurtowni da się kupić za 111 zł o ile dobrze pamietam, więc takie porównania są bez sensu. Uważam, że w graniach ok. 100 zł PMO nie ma konkurencji, a w cenie ok. 200 zł to już inna liga i pojawiają się takie marki jak Penrite czy Millers i to do nich trzeba porównywać Eurola. PMO 100% PAO :?: Możesz to rozwinąć, skąd takie info?
  11. Maniak57_BMW

    320d olej silnikowy

    Ja ostatnio wybierałem pomiędzy Motulem, Valvoline i PMO. Porównywałem parametry każdego z nich i PMO w każdym parametrze wyglądało konkurencyjnie a w niektórych nawet najlepiej z tej trójki. Oprócz tego PMO ma spory udział bazy PAO (oleje z PAO lepiej zachowują się w każdej temperaturze i nie syfią silnika jak oleje oparte tylko o bazy HC). A cenowo taniej niż Motul (przynajmniej tam gdzie kupowałem- warszawska hurtownia) Wiem że są oleje co maja jeszcze więcej PAO np Millers, ale ponad 200 zł za olej to płacić akurat nie będę. Są jakieś granice xD
  12. Do tego silnika 5w30 C3 z normą BMW LL04. Z marek, które bym polecił to z pewnością chyba najbardziej ciekawy olej teraz do kupienia czyli PMO ( 5w30 C3 ). Solidne parametry, spory dodatek baz PAO (około 30 % ) i podobno bardzo dobre pakiety czyszczące silnik z nagaru i innego szlamu. Cena to około 110 zł za 4 litry, czyli bardzo przystępnie. Z innych marek możesz szukać Penrite albo Amsoil, ale to oleje, które już są w cenie 200-300 zł, więc zastanówi się czy warto aż tyle dopłacać. A marki typu Motul czy Liqui Moly to sobie odpuść, to było dobre 5 lat temu jak wchodzili na rynek. Teraz to takie średniaki w całkiem wysokiej cenie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.