Skocz do zawartości

Majster55

Zarejestrowani
  • Postów

    31
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E34 M20B20
    E34 M30B35

Osiągnięcia Majster55

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam, podłączę się pod temat, bo mam podobny problem. Mianowicie, aby wymienić zamek to... trzeba wyjąć stary i założyć nowy/inny. Niby logiczne. Ale przeszkadza szyna - prowadnica szyby. Nigdy nie rozbierałem drzwi bez ramki. Youtube i inne nie wiele pomagają. Ktoś przerabiał temat i wie jak to najłatwiej ogarnąć i nie narobić szkód?
  2. Przyszła pora na zmianę oleju w M20B20. Obecnie mam zalany Valvoline MaxLife 5w40 (ale widać ślady zużycia na krzywkach wałka rozrządu - może trafiła się podróba, a może kwestia doboru oleju). Wcześniej stosowałem Valvoline MaxLife 10w40 i byłem zadowolony. Zastanawiam się jeszcze nad Valvoline Synpower MBO 5w40 (norma BMW LL-01). Motul X-cess 10w40 zalewałem w innym samochodzie i wydaje mi się bardzo rzadki... Doradźcie coś, proszę. Może macie inne propozycje? Ze strony Motula wynika, że zalecany jest też 6100 SYNERGIE+ 10W40, ale nie miałem z nim do czynienia. A może LIQUI MOLY OPTIMAL 10W40?
  3. Witam, mam skrzynię automatyczną o oznaczeniu 4HP-22/H. Jaki olej należy stosować (z obecnie dostępnych na rynku) i jakiej marki filtr wybrać?
  4. Siema, sam "zamek" czyli mechanizm zamykania, który łapie za rygiel jest regulowany dwoma śrubami - musisz się pobawić. Element z wkładką demontujesz od środka, po zdjęciu tapicerki. Wszystko będziesz widział, ale przygotuj zapas cierpliwości, bo trochę tam ciasno.
  5. Wersja M20B20 bez wiązek do elektrycznych foteli. Chciałbym zamontować fotele z manualnym sterowaniem, ale grzane plus pompowane lędźwie w fotelu kierowcy. Chciałbym to podłączyć na + po stacyjce, aby w przypadku niewyłączenia podgrzewania nie rozładowywało aku. Mam tak podłączone radio, pytanie czy mogę podpiąć się pod ten kabel od radia, czy szukać innego kabla w kolumnie kierowniczej (chodzi o uwzględnienie przekroju kabla), tak aby to miało sens i dawało radę. Z góry dzięki za podpowiedzi.
  6. Majster55

    Pilot, a fabryczny alarm

    Siema, piloty z 2 przyciskami (takie w formie kluczyka oraz takie w formie pilota z wysuwanym grotem) są na podczerwień,a kluczyki z trzema przyciskami fdziałają na falach radiowych. Samych opcji kodowania jest kilka, ale nie wiem niestety od czego to zależy. Nadajnik był bądź w lusterku, bądź też w kratce nawiewu. A jeśli chodzi o zamki to mozna kupić zestawy wkładek i ułożyć pod dany kluczyk. Nawet aso oferowało takie coś. Przy okazji jeśli mozesz to podziel się informacją jak sprawdzić kluczyk -po nacisnieciu powinna zaświecać się dioda, czy zaświeca się dopiero po sparowaniu z autem?
  7. Za klakson, lampkę pod maską oraz klimatyzację odpowiedzialny jest przekaźnik K2 oraz bezpiecznik nr 9. W internecie jest masa różnych schematów, jednak widać, że trzeba wziąć pod uwagę różnice rocznikowe i daną wersję silnikową. Przez to, że bazowałem na niewłaściwym schemacie (wykazie bezpieczników i przekaźników) szukałem przyczyny sprawdzając niewłaściwy przekaźnik. Tak naprawdę u mnie problem leżał w bezpieczniku.
  8. Zrobione! Okazało się, że na schemacie, z którego uprzednio korzystałem zaznaczony był inny przekaźnik jako odpowiedzialny za klakson! Korzystając ze schematów podesłanych przez Burza1234 udało się rozwiązać problem (brak plusa z aku na zacisku 30 przekaźnika). Wielkie dzięki za pomoc :)
  9. Dziękuję. pierwszy schemat miałem, ten drugi rzeczywiście się różnini, jest bardziej rozbudowany. Plus po stacyjce jest, więc obstawiam, że coś nie tak jest z obwodem wyłącznika klaksonu w kierownicy (nie reaguje po podłączeniu klaksonu między 87 a masę, chociaż sam w sobie działa). Względnie coś jest odłączone między 87 na przekaźniku a wtyką klaksonu... Nawet z tego prostego schematu wynika, że po drodze powinna być wtyczka, choć nie znalazłem jej w aucie.
  10. Witam ponownie, dzisiaj wszystko posprawdzałem. Pytanie - jaki przekaźnik powinien być na klaksonie? 30 to + z akumulatora, przekaźnik przekazuje prąd na 87, który zasila klakson. We wtyczce klaksonu masa jest. Jeżeli doprowadzę do niej kabel + z przekaźnika ze styku 87 to klakson cały czas trąbi. Nie działa przycisk w kierownicy. Przypuszczam, że albo jest przerwany obwód między 87 z przekaźnika a + we wtyczce klaksonu, albo nie działa prawidłowo obwód przycisku w kierownicy (tam jest masa i +. po ich połączeniu póbówką świeci, natomiast po przyciśnięciu przycisku kierownicy próbówka gaśnie. Czy klakson ma tylko 1 przekaźnik i 1 bezpiecznik?
  11. Dzięki za porady. Co do zwarcia styków 30 i 87 to tak spróbuje, bo probówka zaświeca się, czyli prąd przechodzi. Zdziwiło mnie natomiast, że nie zaświeca się podłączona w ten sposób żarówka... Na kolumnie styki mają plus i masę, bo łączyłem je probówką i swieciła - ale odwrotnie niż powinna, bo bez wciskania klaksonu, zaś po wciśnięciu gasła. Sprawdzę i zdam relację. Dzięki
  12. Szukam warsztatu w oklolicy Zgorzelca, który wymieni olej + filtr w skrzyni automatycznej z początku lat '90. Co sądzicie o BMW Garage w Jerzmankach (słyszałęm bardzo różne opienie) lub D1 Garage Bolesławiec? A może BMW Revival Jelenia Góra? Chyba że znacie inne pewne miejsce...
  13. Cześć :) Nie działa mi klakson i lampka pokrywy silnika (E34 535 1990 r.). To co udało mi się sprawdzić: 1) styki na kierownicy - po podłączeniu próbówki świeci, a po wciśnięciu przycisku klaksonu gaśnie; 2) sam klakson sprawny (podłączałem na krótko do akumulatora); 3) przekaźnik odpowiedzilany za klakson (nr 11): prąd w styku 30 jest (prąd od akumulatora), prąd przekazywany jest na styk nr 87. Przy podłączniu próbówki między styk 30 a 87 świeci, ale jak między te styki podłączę żarówkę to nie świeci. Zakłądałem inny przekaźnik, co nie przyniosło rezultatu. Na moje wyczucie chodzi o styk masy - czy dobrze myślę? (siędzę w mechanice, ale elekryka to dla mnie trochę obcy świat). Dziwne dla mnie jest to, że po naciśnięciu przycisku klaksonu na kierownicy próbówka przestaje świecić zamiast się zaświecać... czy to dobry kierunek poszukiwań? Dziwi też to, ze nie działa lampka na klapie, choć żarówka jest w porządku. Czy może to być podłączone jakoś wspólnie, albo na tej samej masie? Dla ułątwienia podaję link do opisu przekaźników, z którego korzystałem: https://bezpieczniki.net/bmw-535i-e34-1991-1994-bezpieczniki-schemat/ Podpowiedzcie coś jak się znacie trochę lepiej... Chociaż jak co sprawdzić. Z góry wielkie dzięki za zainteresowanie
  14. Majster55

    Lampka w liczniku

    Muszą być takie, 1.2w https://allegro.pl/oferta/t5-r5-bez-oprawki-12v-1-2w-w2x4-6d-w1-2w-10-sztuk-7524320397 Ewentualnie są też takie oprawki z led: https://allegro.pl/oferta/t5-r5-oprawa-b8-5d-zegar-deska-12v-1-2w-jakosc-9007291611
  15. Zrobiłeś już? Jak odpowietrzałeś to samochód stał na płasko czy przód uniesiony? Gdzieś tu na forum była fajna instrukcja, musisz poszukać. A wcześniej było wszystko w porządku? Przy kablach nie było grzebane? Kiedyś się tak męczyłem z 2 tygodnie - odpowietrzanie, wymiana termostatu, czujników itp., a przyczyną był słaby styk na przewodzie masy i wszystko wariowało... Znalazłem: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=101732&sid=87c6e4931b165d2024af0ca48e262502
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.