Skocz do zawartości

tattva

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 318i 2009

Osiągnięcia tattva

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Stwierdziłem, że będę na bieżąco update'ował ten wątek, bo może komuś w przyszłości się przyda. W zeszłym tygodniu zawiozłem samochód do warsztatu, który specjalizuje się w BMW (AUTO FX Service w Poznaniu - pierwsze wrażenia bardzo dobre). Zaczęliśmy od update'u sterowników, bo to zwykle pierwszy krok i podobno czasami pomaga. Niestety nie tym razem... Tuż po wyjechaniu z warsztatu po raz kolejny zapaliła się kontrolka engine fault. Szybkie podpięcie pod komputer i : 30C1 - Regulacja ciśnienia oleju, statyczna, - nieciągły 2A99 - Czujnik pozycji wału korbowego, wylotowy wał rozrządu, korelacja - nieciągły Co ciekawe: w trybie awaryjnym głośność silnika w miarę ok, a po wykasowaniu błędów słychać wyraźne terkotanie, które się nasila z czasem. Pomiar ciśnienia oleju robiony w trybie awaryjnym i po wykasowaniu błędu - prawidłowy. Pierwszy podejrzany: pompa oleju. Niestety zapowiadają się wydatki :/
  2. Dzięki za odpowiedź. U mnie był wlewany 5W30 AVIA SYNTH LSP PLUS. Sam olej chyba nie spowodowałby błędów komputera?
  3. Witajcie! Kilka miesięcy temu kupiłem BMW E90 (318i). Wszystko było ok do czasu, kiedy zacząłem jeździć w dłuższe trasy. Najpierw pojawiła się kontrolka niskiego ciśnienia oleju. Zgasła po zgaszeniu silnika i bez problemów przejechałem od tego czasu kilkaset kilometrów. Mechanik przekonał, że to pewnie jakiś zły odczyt i mam się nie przejmować. Sytuacja powtórzyła się w kolejnej dłuższej trasie. Tym razem niskie ciśnienie oleju + po chwili (nie mogłem się od razu zatrzymać) engine fault. Silnik zaczął trochę głośniej pracować. Po wyłączeniu silnika obie kontrolki zgasły, a silnik zaczął pracować (prawie) normalnie. Niestety po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów problem się powtórzył. Samochód musiał postać 15 minut, żeby potem przez godzinę jeździć normalnie. Pojechałem ponownie do mechanika - tym razem został wymieniony czujnik ciśnienia oleju. Nalegałem też na sprawdzenie ciśnienia manometrem - podobno wszystko ok, mimo że silnik był mocno grzany i osiągał maksymalną temperaturę. Samochód został też podłączony pod komputer - lista błędów poniżej: CDA8 Message (status, instrument panel, 0x1B4) faulty, receiver DME, transmitter KOMBI - History CDA0 Message error (terminal status, 0x130), DME receiver, CAS transmitter - History 2DC3 DME: Monitoring terminal 15 - History 2F49 DME: Immobilizer anti-tampering protection - History 30EA DME: DeNox catalytic converter, sulphurized - Current 30C1 DME: Engine-oil pressure control, static - History 2A99 DME: Crankshaft - exhaust camshaft, reference - History Myślałem, że teraz już wszystko będzie ok, ale wczoraj znowu ruszyłem w trasę i po ok. 80km zaświeciła mi się kontrolka engine fault. Wyłączyłem auto - po ponownym odpaleniu nie było kontrolki, ale samochód pracował już nieco głośniej. Zawróciłem i przy ok 150km pojawiła się kontrolka niskiego ciśnienia oleju. Po wyłączeniu silnika, zniknęła. No i teraz zastanawiam się, co mam robić dalej... Na pewno będę się wybierał do mechanika, ale może ktoś z Was miał podobny problem i coś podpowie? Jeszcze raz w skrócie: * silnik po odpaleniu przez moment głośniej, metalicznie cyka - po chwili pracuje już normalnie (czytałem, że te auta mogą tak po prostu mieć, ale może ma to jakiś związek?) * nie czuję spadku mocy, ale silnik w czasie jazdy pracuje trochę głośniej, niż wcześniej - słychać rytmiczne cykanio-terkotanie (szczególnie zauważam to na 3 biegu). * przez pierwsze 60-100 km jazdy zwykle nic się nie dzieje, problemy z kontrolkami pojawiają się dopiero później. * został wymieniony czujnik ciśnienia oleju, teoretycznie ciśnienie było sprawdzone manometrem. * olej był wymieniany tuż po zakupie - to samo dotyczy wszystkich filtrów. Czy ktoś ma pomysł, co to może być? Dzięki z góry i pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.