Skocz do zawartości

clu clu

Zarejestrowani
  • Postów

    245
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    '09 e90 320d 177km chip@218km

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia clu clu

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Podzielę się swoją historią. W lecie temperatura oleju dochodziła do 89 stopni w trasie, zaś w korku bywało nawet i 97. Przyszła zima, minusowe temperatury, temperatura płynu oscylowała w granicach 82-85 stopni. Wyłączając ogrzewanie temperatura dobijała do 87. Wydawało mi się to normalne, strata temperatury przez zimową aurę. Postanowiłem jednak wymienić termostat behr, z racji iż był on wymieniany 5 lat temu, postanowiłem teraz wybrać inny zamiennik i padło na zestaw Febi Bilstein 44685. Po wymianie termostatu z płynem chłodzącym, silnik przy obecnej panującej temperaturze (-7 stopni) dogrzał się w mieście do 89 stopni i bezproblemowo tą temperaturę utrzymywał. Dogrzanie trwało jakieś 25 minut, ale ważne że temperatura trzyma 🙂 Koszt wymiany niewielki, a potencjalnie sprawny termostat okazał się wadliwy.
  2. 4 lata kupiłem czujnik Hella i do dzisiaj nie mam żadnych problemów. Na czujniku było zamazane logo bmw, różnicy pomiędzy 10 letnim czujnikiem a nowym Hella nie było.
  3. A to myslalem, ze m-pakietowa jest krotsza.. Źle doczytałem, myślałem że masz standardowe zawieszenie do m-pak sprężyn. Tutaj sytuacja odwrotna, czyli sprężyna o wyższym zakresie niż amortyzator, spowoduje to najprawdopodobniej uszkodzenie amortyzatora (wyleje się, bądź mechanicznie uszkodzi).
  4. Amortyzator nie będzie działał w pełnym zakresie na krótszej sprężynie, co przyczyni się do jego szybszego zużycia.
  5. Cześć, W nawiązaniu do rozmowy telefonicznej, potwierdzam montaż nawigacji android 12 + kamery cofania we Wrocławiu (15/05/2023). Bmw e90 CIC.
  6. Nazywaj sobie to jak chcesz, 5 to też czujnik ciśnienia spalin
  7. W n47 są dwa czujniki spalin, jeden przed turbiną, drugi przed dpf. Należy wyczytać, którego błąd dotyczy. Nr 3 i 5 na schemacie
  8. Jest ok, cyrki zaczynają się w okolicach 2.0~
  9. clu clu

    Brak ABS

    Próbuj szczęścia, może to pomoże Jak to nie zadziała, wypadałoby sczytać błędy z ECU, wygląda to na problem z napięciem (regulator napięcia/akumulator).
  10. :cool2: napisz jeszcze jakie poduszki zamontowałeś ori OE czy jakieś OEMy. Są negatywne opinie o OEMach, gdyż często wibracje nasilają się po ich wymianie, a na końcu okazuje się że poduszki dobre, a inna zużyta część "przejęła" drgania po starej poduszce (nowa usztywniła silnik, słabszy element przejął drgania).
  11. No i pytanie czy czujnik ori OE, gdyż OEMy średnio się nadają, bo podają właśnie zawyżone wartości.
  12. Musicie pojąć, że wartości podawane przez ECU są zbliżonymi wartościami sadzy, obliczanymi na bazie ciśnienia wstecznego. Popiół jest ilorazem wypaleń, zwiększa się co każde wypalenie. Wypalanie dojdzie w okolice 2g, jeśli będziecie podtrzymywać warunki spalania (głównie chodzi o temperaturę spalin), ale tym do końca i tak bym się nie sugerował, gdyż te 2g czy 5g ma się nijak do rzeczywistości. Zauważcie, że wypalanie zostało tak skonstruowane, aby kierowca nie zdawał sobie sprawę kiedy DPF się wypala. Tym samym, jak raz się DPF nie wypali, nic złego się nie stanie. Jeżeli ciśnienie wsteczne będzie za wysokie, regeneracja uruchomi się po prostu szybciej, gdy przerwiecie ją w trakcie, będzie zaplanowana przy kolejnym uruchomieniu silnika. Gorzej jak nie dopuszczacie pełnego wypalenia do któregoś z kolei, wtedy zaczynają się problemy z zapchanym DPF.
  13. Przez appkę zarejestrujesz tylko wymianę akumulatora, nie zmienisz pojemnosci, do tego potrzeba kodowania. Jesli roznica w pojemnosciach jest nieduża, nie powinno sie nic złego stać.
  14. To nie jest liqui moly tylko oryginalny dodatek do diesla od bmw. Aso po jakimś przebiegu rekomenduje zalanie tego specyfiku 3 razy (na 3 baki), w celu wyczyszczenia układu paliwowego (głównie wtrysków). Profilaktycznie można lać, ja osobiście od 3 lat dolewam Archoila AR6900-D po każdym tankowaniu i problemów z układem paliwowym w swoim 13 letnim dieselku jeszcze nie miałem :8)
  15. Przyczyn może być wiele. Najbardziej prawdopodobne to złe odczyty z czujnika, zacząłbym od jego wymiany - czujnik ciśnienia paliwa, znajduje się na końcu listwy CR.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.