Troche się rozpisze, aby przedstawić sytuacje. Auto zakupiłem w 2018r., pierwsza rejestracja w kraju przeze mnie, oryginalny nalot 260tys, ogólnie oprócz paru szczegółów egzemplarz bardzo zadbany. Po zakupie wymiany wszystkiego co trzeba, pozbycie się klap w kolektorze i potwierdzenie mechanika, że był to naprawdę udany zakup. Po jakimś czasie zwróciłem uwagę na delikatne drgania podczas jazdy, prawie niewyczuwalne, czasami po odpaleniu na zimnym też dało się wyczuć minimalnie nierówną prace silnika - przyznam, że trzebabylo się naprawdę na tym skupić, aby to wyczuć, ale nie ukrywam, że przez to, że zacząłem zwracać na to uwagę, zaczęło mnie to denerwować. W styczniu wywaliłem EGR. W marcu br. sprawdziłem korekty wtryskiwaczy: 1 : 1,44 2 : 2,62 3 : -2,63 4 : -1,33 5 : -0,94 6 : 0,34 Dolałem LQ do czyszczenia układu, wyjeździłem dwa zbiorniki i dolałem LQ typowy do CR. Po 2tys. sprawdziłem korekty i mają się tak: 1: 3,89 2: 5,86 3: - 3,62 4: - 2,79 5: - 2,86 6: - 1,15 Auto o dziwo takich wskazań naprawdę jeździ, odpala bez zarzutu, nawet dymka nie puści. Gdybym nie podłączał kompa nigdy nie zdecydowałbym się na regenerację wtryskiwaczy. Wtryskiwacze wysłałem do Stalowej Woli, na drugi dzień zadzwonili, że kazdy wtryskiwacz jajowaty, wypalony, przegrzany, obecność opiłków itd. Koszt każdej sztuki wycenili na 720zl. Z uwagi, że nowe kosztują 990zl nie zdecydowałem sie na regenerację, na dniach powinienem otrzymać zwrot. Na pytanie, czy dostanę jakiś wydruk z maszyny otrzymałem odpowiedź, że uszkodzenia zostały stwierdzone przy oględzinach wstępnych. Wtryskiwacze zdecydowałem oddać do innego warsztatu. I teraz moje pytania: - czy demontować pompę wysokiego ciśnienia i poddać ją również regeneracji? mimo tego, że po moich oględzinach wstępnych nie widać wycieków, czy uszkodzeń zewnętrznych? - czy jest faktycznie konieczność odkrecania baku, czyszczenia/płukania całego układu? - gniazda po wtryskiwaczach na ścianach są czyste, jedynie na dole miejscami delikatny nagar - czy wysyarczy je przedmuchać i wyczyścić szmatą? czy trzeba używać specjalego freza? - czy przy montażu zregenerowanych wtryskiwaczy na początku należy je napełnić paliwem, przez kręcenie rozrusznikiem bez podpietego zasilania elektrycznego do wtryskiwaczy? - kiedy przeprowadzić reset wtryskiwaczy? po rozgrzaniu i odpowietrzeniu, czy od razu? To chyba tyle. Regeneracja nie będzie tania dlatego chce, żeby wszystko było zrobione jak należy.