Skocz do zawartości

Kozenko

Zarejestrowani
  • Postów

    304
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F31 320d (N47) EfficientDynamics '13,
    F20 118d (B47) '17
  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Kozenko

  1. Odgrzeję kotleta... boooo mam ten problem od początku posiadania mojego BMW (czyli od 2018 roku). Ponad 5 lat. Tzn problem jak problem. Raz kręci jak młody bóg a innym razem leeeedwo co. Albo załechta z bólem pupy 2,3 razy i wyrzyguje błąd, że masz pan problem z układem rozruchowym. Po czym mija minuta i odpalam jak biały człowiek... jak masełko. Do wczoraj. W zeszłym tygodniu po raz pierwszy samochód nie odpalił. Zrobił te ciężkie łechtania i sobie podziękowaliśmy. Wyrzygał mi na ekranie pięknie problem z układem rozruchowym. Dodam, że silnik był rozgrzany do temperatury roboczej. Zatrzymałem się na 2-3 minuty do sklepu. Wróciłem do rzęcha i tym razem już nie odpalił. Serwisł podładował mi aku, posprawdzał kilka innych rzeczy (przewody, mase, itp). Po diagnostyce nie znaleźli przyczyny. Jedna rzecz mnie zastanawia bo jak szukali rozrusznika to wyskoczył im rozrusznik 2,2 kW.... orpócz tych standardowych (czyli taki jak ja mam również u siebie) 1,4 kW. Finalnie nie zdecydowałem się na wymianę rozrusznika. Ktoś coś? Jakieś pomysły jeszcze? Poniżej video. Nie mój filmik ale wypisz wymaluj mój przypadek. 🙂
  2. Heja, Zachęcam do znalezienia i poczytania analiz VOA/UOA. Wspomniany Millers jest droższy a niczym szczególnym się nie wyróżnia na tle konkurencji. 🙂 To, co kluczowe, to interwał po jakim wymieniasz olej. Jak będziesz wymieniał po 25-30kkm to możesz wlać tam hiper-duper olej a i tak zrobi Ci się syf w motorze. Co do LL04, to specyfikacja... powiedziałbym mocno przeciętna. I nie sugerujcie się proszę odczuciami akustycznymi... to jak pracuje silnik na danym oleju absolutnie nic nie mówi o tym jakiej jakości jest olej. Nie piszcie takich bzdur. Please! Relative Performance Comparison Tool for Passenger Car Specifications - Engine Oil Additives - The Lubrizol Corporation Pod powyższym linkiem, możecie sobie zobaczyć trochę więcej szczegółow oraz poklikać/porównać jak na tle innych specyfikacji wypada LL04. Pzdr
  3. Kozenko

    Mazowieckie

    Również mogę polecić Pana Adama. Wymieniałem u Pana Adama kompletny rozrząd plus sprzęgło, olej itp...
  4. Skoro wymieniasz w okresie gwarancyjnym to wlej OEM BMW. To są przyzwoite oleje - nic im nie brakuje.
  5. Kozenko

    Mazowieckie

    Panowie, Pacjent BMW F30 320d (N47) Gdzie regenerować manualną skrzynie? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
  6. cześć. czy ktoś wie jak wyłączyć odcinanie spryskiwacza tylnej szyby i reflektorów w momencie kiedy samochód sygnulizuje mały poziom płynu spryskiwacza? Wyjątkowo irytujące..
  7. Kozenko

    Mazowieckie

    Cześć, Pada mi manualna skrzynia w F31 320d (N47). Ma ktoś godne polecenia miejsce, gdzie podejmą się regeneracji/wymiany? Warszawa i okolice.
  8. Świadomemu do standardowej eksploatacji w zasadzie też. :) Byle był to przyzwoity olej spełnjący odpowiednie normy. To raczej nasza chęć zalania czegoś lepszego sprawia, że szukamy a tak naprawdę koniec końców nie wiemy jak wpłynęło to na motor i w jakiej kondycji zlewamy stary olej bo nie robimy analizy co wyminę. Tych ktorzy szukają oleju i przestrzegają interwałów jest promil. Reszta przemieszcza się z punktu A do punktu B a olej zmienia jak sie kontrolka zapali. A jaki? Czy to ważne… ;) Ja czasami łapię się sam na tym ile na to poświęcam czasu i sie z tego śmieje. A szanowna małżonk mówi do mnie „ile można patrzeć w te oleje!!”. ;)
  9. Jeśli można, dlaczego bierzesz pod uwagę tylko Ravenol? ;) To nie złośliwość tylko zwykle pytanie. Czym sie kierujesz? Głównie zawartością PAO? Czy czymś jeszcze?
  10. W porządku zestaw. Interwał nie większy niż 10 000 i będzie OK. Zdecydowanie ważniejszy jest interwał. Zrobić płukankę przed wymianą również warto. np.: https://sklep.archoil.pl/?product=oilem-releasetech-power-flush OEM BMW jest dobrym olejem - prawdopodobnie jest to Shell AM-L. Jeśli robisz tak jak wspomniałeś 5 wymian w roku to ze swojej strony mogę polecić: Mobil 1 ESP 5W30 - dobry olej (zawiera PAO w mieszaninie olejów bazowych) Ja aktualnie jeżdżę na Millers XF Premium Engine Oil C3 VW 5W30 w BMW3 N47 oraz wyżej wymieniony Mobil w B47. Ravenol jest co prawda oparty na PAO ale zapłacisz dużo a w Twoim trybie eksploatacji oraz naszym klimacie nie skorzystasz z tego co PAO oferuje. :wink:
  11. Ja korzystam przez BT i jest świetnie. Koszt zakupu aplikacji to jeśli dobrze pamiętam +/- 150zł na iOS.
  12. O to właśnie chodzi. Dlatego coś się tutaj nie zgrywa w Twoich odpowiedziach bo wskazałeś wyraźnie na różnicę w bazach (HC vs PAO) jako wyznacznik "świetnego oleju". Liczy się całość dlatego kluczem do sukcesu jest odpowiednio zbilansowane połączenie olejów bazowych z nowoczesnymi pakietami dodatków, a nie jak największa zawartość PAO. Koniec końców teraz doszliśmy chyba do tego samego. :wink:
  13. Jako ciekawostka - przykładowe formulacje 0W-20. Wnioski chyba każdy sam wyciągnie. :wink: Nie pisz więc, że nie ta liga bo jak widać oleje oparte na PAO w określonych warunkach eksploatacji nie będą mieć jak widać przewagi nad HC.
  14. Z całą pewnością nie jest to reguła bo każdy silnik mimo, że ma te same cyferki oznakowania to po czasie nie jest już taki sam bo dochodzą warunki eksploatacji, przebieg, stan silnika i wiele wiele innych zmiennych. Wtedy takie kwestie jak pobór oleju staje się sprawą idywidualną dla danej jednostki. :wink: @AndrzejekWWA jeśli będziesz mógł, to podziel się proszę informacją jaki był finał całej historii. Dzięki!
  15. Rzadszy? W40 "rzadszy" od W30? Jeżeli już to jest to olej o niższej lepkości ale to również nie prawda!!. Olej z oznaczeniem W40 posiada wyższą lepkość od oleju z oznaczeniem W30. Nie piszcie takich rzeczy bo wprowadzacie w błąd innych. A 0W zamiast 5W z przodu oznacza inne/lepsze właściwości oleju w niskich temperaturach. W naszym klimacie korzyści w stosowaniu 0W a 5W jest raczej pomijalna. To, że to są świeże oleje na rynku to prawda ale "kilka" osób już u siebie miało ten olej i nie było aż takiego zonka. :shock: Odnośnie tego oleju był dosyć kontrowersyjny temat poruszany na polskim forum olejowym. Dotyczył on aprobat które olej spełnia/nie spełnia, jakie testy przeszedł/nieprzeszedł itp. Generalnie w mojej ocenie jeśli olej pochodził od oficjalnego dystrybutora to raczej małe szanse, że jego zastosowanie było przyczyną wystąpienia awarii. Nawet przeciętny/słaby olej który nie ma aprobaty LL04 nie wykończyłby silnika ot tak. W mojej ocenie tu zadziało się coś innego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.