Skocz do zawartości

Zygi-BMW

Zarejestrowani
  • Postów

    50
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    320D E91 M47N2
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Zawód
    Universal - freelancer

Osiągnięcia Zygi-BMW

  1. Część modeli BMW nie ma czujnika ani alarmu otwartej maski silnika. Moje E91 nie ma takiego czujnika, po prostu go nie dali! Auto się usypia niezależnie od tego, czy maska jest otwarta, czy zamknięta. Ładowarki i akumulatory. Wszystko zależy od tego, jaką mamy sytuację "logistyczną". W jednej lokalizacji mam garaż i zasilanie 230V, w drugiej lokalizacji nie mam. Jak mam garaż i zasilanie, to ładowarka 5 amperowa jest OK. Wszystko sprowadza się do bilansu energii. Standardowy akku BMW ma pojemność 80Ah. Trzeba w niego władować min 100Ah (to wynika ze sprawności przetwarzania energii w akku) od stanu 10-20% naładowania. Prosty rachunek - 5 amperowa ładowarka naładuje akku w 20 godzin (albo 2 x po 10h). W większości przypadków w nocy nie jeździmy, podłączamy wieczorem i następnego dnia akku jest naładowany. Jeżeli mamy przypadek, że jest mniej czasu na ładowanie, to potrzebna jest wzmiankowana ładowarka 10 A lub 15A. Taka ładowarka jest oczywiście droższa. Przykładowo ładowarka 10A kosztuje około 160PLN - na na fotce poniżej. Ta ładowarka Blue Smart IP22 Charger z filmiku "raz3rek" kosztuje 600 PLN. Pozdrawiam ZYGI-BMW
  2. Witajcie Akumulator jest wynalazkiem diabła! Pieszczotliwie to ujmując. Problem z akumulatorami jest taki, że w trakcie procesu eksploatacji akumulator zawsze słabnie, zużywa się. Rośnie jego rezystancja wewnętrzna, a pojemność maleje. W systemach BMW, które nawiasem mówiąc są energio-żerne wprowadzono parametry kompensacji zużycia akumulatora. Dlatego też po wymianie akumulatora należy zrobić jego adaptację, tj. konieczność tzw. zakodowania akumulatora, czyli poinformowania komputera pokładowego o montażu nowego akumulatora. Jeżeli tego nie zrobimy, to system pamięta stary akumulator i może chcieć ładować go podwyższonym napięciem*. To będzie prowadzić do zwiększonego prądu ładowania, co prowadzi do niepotrzebnych strat energii, zużycia alternatora, a przede wszystkim do szybszego zużycia akumulatora. Niestety nie udało mi się ustalić szczegółów pomiarowych w takiej sytuacji. Natomiast wykonałem kilka innych eksperymentów. 1. Eksperyment #1. Przy wymianie akumulatora 80Ah na taki sam 80Ah dokonałem pomiaru pobieranego prądu przez wszystkie systemy auta E91. Amperomierz był włączony pomiędzy ujemny biegun akumulatora i masę pojazdu, z tyłu, w bagażniku. Auto było otwarte, lampki oświetlenia bagażnika ( 2 x 5W) aktywne. Samochód był otwarty "z pilota". Prąd pobierany z akumulatora - 7.5Ampera! 2. Eksperyment #2. Auto E91 otwarte "z pilota". Po podniesieniu maski auta podłączyłem automatyczna ładowarkę mikroprocesorową (dająca prąd ładowania 5 Amperów. Auto nie było zamknięte "z pilota". Okazało się, że bilans energetyczny - zużywany prąd przez wszystkie systemy auta był taki sam, jak energia (prąd) dostarczany z ładowarki! Podłączony woltomierz cyfrowy do zacisków ładowania pod maska auta ( + i -) pokazywał praktycznie nie zmieniające się napięcie na szynie zasilania. Ładowarka dawała 5A, system zabierał 5A. Trochę to szokujące, prawda? Po zamknięciu auta pilotem, auto weszło po jakimś czasie w tryb uśpienia i dopiero wtedy napięcie mierzone woltomierzem na szynie zasilania zaczęło rosnąc. 3. Jeżeli prowadzisz długotrwałe prace warsztatowe, konserwację, inne czynności i auto jest otwarte i systemy są aktywne (pilot jest włożony w key-fob)- podłącz zawsze buforowo ładowarkę. Podłącz, bo za chwilę nie odjedziesz tym autem, zwłaszcza jak masz słaby akumulator. Taka supermarketowa ładowarka (5 amperowa) w zupełności wystarczy do obsługi BMW. Tylko należy posługiwać się nią "z głową". Cena aktualnie 01.2024 r. - 60-100PLN. * Zależy od systemu auta, np. nie wszystkie modele BMW, czy wersje mają klemę IBS i nie mają odczytu wszystkich parametrów stanu akumulatora - SOC, SOH, napięcia, prądu, przebiegu od ostatniej wymiany, prądu ładowania. Pozdrawiam Was ZYGI-BMW
  3. Witajcie Ja używam XIAOMI RedMi5 i interfejsu kupionego 2 lata temu w Viaken chyba za 100PLN. Działa. Apka --> USB OTG Checker pokazuje "OK". ZYGI-BMW
  4. Przy okazji, bo ten temat żyje! Zła wiadomość. NewTIS.info zamknięty! Zespół NewTIS.info zmuszony został do zamknięcia portalu. To naruszenie elementarnych praw konsumenckich w EU. Portal informacyjny BMW jest teraz wysokopłatny - $2500 / rok. ZYGI BMW
  5. Zespół NewTIS.info zmuszony został do zamknięcia portalu. To naruszenie elementarnych praw konsumenckich w EU. Portal informacyjny BMW jest teraz wysokopłatny - $2500 / rok. ZYGI BMW
  6. Pięknie! Trochę czasu upłynęło od 2018 roku. Nie wiem, czy wypada pytać, ile dałeś za tą furę BMW? No tak "circa about". Napisz na priva - e-mail: z@rf.pl *Aha, to dotyczy fury BMK. Założyciela tego wątku. ZYGI-BMW
  7. Szpady66 Popraw w trybie edycji i nie rób wstydu! Bo to zostanie tak na zawsze... ZYGI-BMW
  8. Witam Was Mierzenie oporności podgrzewacza paliwa BMW (Fuel Heater) jest pozbawione sensu. Tą metodą nie da się postawić diagnozy. Podgrzewacz z zewnątrz wygląda dość niepozornie. Fuel Heater jest autonomicznym "modułem" i ma wbudowaną skomplikowaną elektronikę. Sterowanie grzaniem jest przez PWM. Szeregowo jest też wstawiony wykonawczy tranzystor mocy. Moduł podgrzewacza paliwa jest w zasadzie nienaprawialny. Główny problem polega na tym, że wersję 3-pinowa można kupić (116 PLN +PP), to wersji 4-pinowej kupić już nie można. Połowa modeli BMW z DDE ma wersję 3-pinowa, połowa ma wersję 4-pinową. Pozdrawiam ZYGI-BMW
  9. Nie potrzeba diagnosty tylko umiejętności użycia opcji "Szukaj", dzięki której można znaleźć dziesiątki postów o problemie z podgrzewaczem / jego wymianie / uszkodzonym podłączeniu. Szanowny kolego Kuj0n Gdybym znalazł racjonalne odpowiedzi na postawione pytanie, to bym nie pisał. Niestety w 52 wpisach (dotyczących różnych modeli BMW) nie ma dobrego rozwiązania problemu podgrzewacza paliwa do BMW. Pozornie prosty problem, nie jest prosty, bo nie można kupić samego podgrzewacza paliwa do wielu typów BMW (tzw. 4-pinowego). Nikt też nie udzielił odpowiedzi, jak działa ten podgrzewacz (np. połączenie z modułem CAS). Pozdrawiam ZYGI-BMW
  10. Podgrzewacz paliwa BMW M47 Schemat z newtis.info. Wygląda na to, że są 4 przewody. 1. Zasilanie z JunctionBox (przez fuse 50A) 2. CAS -- NC? 3. DDE 4. X165 ground (ninus instalacji) Wymagana dalsza analiza. Ale mamy progres w badaniach! Aha, powinniśmy to rozpracować, bo tego 4-pinowego podgrzewacza nie ma na rynku (mogła być ściema - 1 pin NC). A ten 3-pinowy jest do kupienia za 116 PLN+PP. To by było dla dobra wszystkich! * Burza1234 --> Podałeś tabelę z innego modelu BMW, bo E87. Być może jest tak samo jak w E90 / E91. ** BINGO! Jest opis działania. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde6/low-pressure-fuel-system/fuel-filter/fuel-filter-heating/XFICbdC ----------------------- Fuel heating The fuel heating unit is integrated in the fuel filter and is activated depending on the temperature and pressure in the fuel filter. Pressure switches and thermostats are also integrated in the fuel filter. The fuel heater only works with the ignition switched on. The fuel heater is switched on in the case of: - Fuel pressure > 6 bar AND - Fuel temperature < 2 °C The fuel heater is switched off again in the case of: - Fuel pressure < 5.5 bar for a duration of > 5 min OR - Fuel temperature > 12 °C OR - During the starting process: if the electronics in the fuel filter detect a battery voltage < 7.5 V for longer than 0.2 s Troubleshooting The fuel heater is not activated by the DDE control unit. However, the fuel heater reports a detected filter blockage via the signal DIAG_DKH to the DDE control unit. The DDE control unit then stores the fault. -------------------- ZYGI-BMW
  11. Niestety nie jestem pewny, że podgrzewacz paliwa ma 3 piny. Nigdy na oczy nie widziałem tego elementu, on jest za osłoną, trzeba ją odkręcić. Filtr paliwa kazałem wymienić w warsztacie, matoły oczywiście poszły po najmniejszej linii oporu, błąd "4587 fuel filter" jak był przed, tak i został po wymianie. Bazuję na zdjęciach z Alle...o. 1. https://allegro.pl/oferta/oryginalny-podgrzewacz-filtra-paliwa-bmw-7359094223?reco_id=c717a363-edda-11ea-be8c-000af7f60c40&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951 2. https://allegro.pl/oferta/oryginalny-filtr-paliwa-z-podgrzewaczem-bmw-7619003568?reco_id=63e6eea3-eddf-11ea-91f5-b026284b7e80&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951 Jeżeli są 4 piny, to albo jest odczep elementu grzejnego, albo czujnik temperatury jest osobno wyprowadzony. Nigdzie nie znalazłem do tej pory jakiejkolwiek dokumentacji tego "elementu" - podgrzewacza paliwa BMW. Jeżeli go wymienię, to zrobię dokumentację, jest to dość prosty element, aczkolwiek nierozbieralny i raczej nieserwisowalny. trzeba go rozciąć i zobaczyć, co jest w środku. To wszystko może jest bardzo ciekawe (pewnie nie dla każdego), ale jest to też "chore". BMW kierowało się i kieruje jakąś popapraną logiką zamącenia wszystkiego, aby nam dowalić. Detekowane błędy są błędami pośrednimi. Na tym przykładzie de facto błąd podgrzewacza paliwa nazywany jest "4587 fuel filter". Być może dlatego, że w serwisie BMW nie można kupić osobno elementu podgrzewacza, tylko jeden element wspólny "filtr-podgrzewacz". I mają naszą kasę. No tak, jesteśmy dawcami kasy. ZYGI BMW
  12. Jack79 - dzięki za reakcję. To jest poprawna logika. Filtr paliwa nie ma czujnika. Podgrzewacz paliwa ma 3 wyprowadzenia elektryczne. Na razie to są moje rozważania teoretyczne. Sam podgrzewacz paliwa nie jest szczególnie drogi (oryginalny 116PLN+PP), filtr paliwa (oryginalny 260PLN+PP). Ale komplet razem 1290PLN! Myślę, że w serwisie autoryzowanym cena kompleksowej wymiany może dojść do 2000PLN. Audyt instalacji wymaga podnośnika warsztatowego lub kanału i odkręcenia paru brudnych elementów, jak zawsze - warsztat, albo walka samemu. ZYGI-BMW
  13. Witajcie Ten wątek (dzięki BTOOL) jest obecnie najbardziej aktywny na Forum. W dziale "diagnostyki" (Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów), to jakby pomarli! Taki drobiazg BMW. Diagnoza. Błąd filtra paliwa. Błąd, który przewija się czasem w wątku. Ale nigdy nie widziałem analizy i odpowiedzi, jaka jest przyczyna błędu. ------------------------------------------------------------------ 2020-08-27 17:18:46 3'/E90/M47 / D60M47A0 ------------------------------------------------------------ MOTOR (!) [Engine] 4587 fuel filter ------------------------------------------------------------ ----- bimmer-tool 2.186-expert ----- ------------------------------------------------------------------ Ten błąd po skasowaniu pojawia się rekurencyjnie. Po wymianie filtra paliwa na nowy nic się nie zmieniło, błąd powraca. Czy ktoś z Was z tym kiedyś walczył? Nie jest to błąd "krytyczny". Filtr paliwa ma podgrzewacz, a kontrola błędu filtra paliwa / układu jest w BMW zrobiona tak jakoś dziwnie. Jest gdzieś w dokumentacji wzmianka o tym. ZYGI-BMW
  14. Mam wrażenie, że wszyscy tu pomarli... Widzę na polskich ulicach i drogach coraz więcej maszyn BMW. Ale "Diagnostów" to chyba nie przybywa. ZYGI-BMW
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.