Skocz do zawartości

Fieras

Zarejestrowani
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 318i

Osiągnięcia Fieras

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Dziękuje wszystkim wyświetlającym za zainteresowanie. Problemem okazał się złe działający układ nox. Zdecydowałem się na noxem i readaptację całego silnika i od tamtej pory nic niepokojącego się nie dzieje.
  2. Cześć wszystkim, Pacjent to E90 318i 2009r Po dłuższym czasie spokoju, powrócił problem nierównej pracy silnika. Odkad samochód jest w moim posiadaniu, zostały wymienione następujące rzeczy: Rozrząd + vanosy Jeden elektrozawór Wtryski Cewki Od jakiegoś czasu silnik zaczyna nierówno pracować po redukcji obrotów, np po zwolnieniu, zatrzymaniu lub wrzuceniu na luz podczas jazdy. Po odpaleniu i przez pierwsze minuty jazdy jest idealnie. Moje podejrzenia padają na sondę nox oraz drugi elektrozawór (chociaż w przypadku awarii pierwszego, inpa pokazywała błąd na rozrządzie) Podczas oststniej diagnozy, widoczne były błędy dotyczące sond lambda i zasiarczenia katalizatora. Nie było nic na temat rozrządu czy cylindrów. Czy szanowni koledzy mają pomysł, co można jeszcze sprawdzić / wymienic? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie. Zbliża mi się wymiana oleju, więc od razu mógłbym podrzucić mechanikowi części.
  3. Cześć wszystkim :) Cały czas jeżdżę na światłach automatycznych i gdy była okazja, korzystałem z asystenta światła drogowego. Nagle asystent przestał się włączać. Po pchnięciu manetki kierunkowskazów do przodu, kompletnie nic się nie dzieje. Jedynie na ustawieniu ręcznym świateł, pchnięcie w przód włącza drogowe. Na początku pomyślałem, że to wina przełącznika świateł, bo już raz go kleiłem - pisałem nawet w tej sprawie posta ze 2 lata temu. Po rozłożeniu przełącznika okazał się być ok. Podłączyłem ISTĘ i wykonałem testy zarówno przełącznika świateł jak i manetki. Wszystko działa dobrze. Chciałem również wykonać test asystenta, ale każe go włączyć, a ja nie mogę. Żadnych błędów nie ma, w opcjach samochodu "high beam assistant" jest włączony. Czy ktoś wie, gdzie bym mógł jeszcze poszukać? Z góry serdecznie dziękuję za pomoc i życzę zdrowia w tych trudnych czasach ;)
  4. Cześć wszystkim, Dziś zorientowałem się, że po ruszeniu z podjazdu została na nim plastikowa część (mogłem o coś zahaczyć). Numer to 51717116911. Okazuje się, że jest to lewe przedłużenie osłony podwozia. Za co ta część odpowiada? Czy będą jakieś konsekwencje jeżdżenia bez tej części?
  5. Rozwiązałem problem: Powodem błędów z synchronizacją rozrządu był wadliwy elektrozawór Powodem trybu awaryjnego i odcinania jednego cylindra był wtryskiwacz.
  6. Pierwszy raz zapłon wypadł przed wymianą wtryskiwacza, myślałem wtedy, że padł wtryskiwacz, który i tak szwankował. W lipcu spróbuję oddać do jakiegoś lepszego warsztatu albo nawet ASO. Co do elektrozaworu: wymieniłem, ogólnie teraz to wygląda tak, że trzęsie mniej, nie ma problemów z ruszeniem, ale co jakiś czas po odpaleniu jest tryb awaryjny i praca na 3 gary. Nie diagnozowałem tego jeszcze, ale podejrzewam, że błędy bez zmian
  7. Wymienię elektrozawór, postaram się ogarnąć adaptację i dam znać jak poszło. Wielkie dzięki! :)
  8. Dziękuję za odpowiedź, Wtryskiwacz wymieniał mechanik. Myślę, że to zrobił. Dopytam się. Po wymianie świec/cewek nic nie było kasowane, po zamianie elektrozaworów raczej też. Czy do tych wszystkich rzeczy konieczna jest inpa? Czy można było to zrobić czymś innym? Jeden elektrozawór będę miał na dniach i go wymienię. Powinienem od razu dwa wymienić?
  9. Witam wszystkich, Przekopałem trochę forum i nie znalazłem nic, co by chociaż w większości pasowało do mojego problemu. Liczę skromnie, że ktoś może mnie naprowadzi na źródło, bo kończą mi się pomysły :( Od początku: Samochód zaczął nierówno pracować - okazjonalnie pojawiał się komunikat "Engine fault". Wskazania diagnostyki: 2A99 - Synchronizacja wałka rozrządu zaworu dolotowego 3072 - Wyrównianie położenia cylindrów, cyl 3 nierównomierna praca Wymieniłem rozrząd, pełen komplet z vanosami (pewien warsztat w Szczecinie stwierdził, że to już "grzechotnik" - faktycznie było go dość mocno słychać. Problem nie ustąpił. Następnie wymieniłem wszystkie 4 świece (NGK) - problem chwilowo ustał. Po miesiącu znów zaczęło trząść - mechanik zasugerował wtryskiwacz, bo jak długo stał w miejscu to śmierdziało benzyną. Mechanik wyczyścił i zamienił miejscami elektrozawory od vanosów - znów jakiś czas był spokój, ale problem wrócił. Wymieniłem cewkę na trzecim cylindrze. Parametry pracy cylindrów znacznie się poprawiły. Błąd 2A99 zamienił się na 2A98 - kwestia zamiany miejscami elektrozaworów? Po czasie pierwszy raz wypadł zapłon - check engine migał a samochód ledwo jechał. Byłem na 100% pewny, że winny jest wtryskiwacz na trzecim cylindrze - diagnostyka komputerowa stwierdziła wypadanie zapłonu na cylindrze 2 - kodu błędu nie widziałem. Szybka konsultacja z zaufanym mechanikiem - zamienić cewkę 2 z 4, wymienić trzeci wtryskiwacz bo i tak leje paliwo. Po zamianie cewek i diagnozie - parametry pracy na drugim się polepszyły, ale na 4 się pogorszyły - wymieniłem cewkę na 4. Samochód po tym jeździł dłuższy czas normalnie. Co jakiś czas pojawiał się "Engine fault" a diagnoza wskazywała na 2A98. Nie było kangura, obroty równe, przyspieszenie zadowalające. Przy okazji wymieniłem także pozostałe 2 cewki na nowe, identyczne jak te, co wymieniłem wcześniej (Bosch). Kilka dni później, po dłuższej trasie (180 km) drugi raz wypadł zapłon. Na następny dzień było już normalnie - pojechałem na diagnozę: 2A98 - synchronizacja wałka 2A82 Zawór elektromagnetyczny vanos Błąd mechaniczny 2AF4 Czujnik tlenków azotu Zwarcie 2AF2 Czujnik tlenków azotu Zwarcie 2AF6 Czujnik tlenków azotu Zwarcie 29CE Przerywacz spalania cylinder 2 Odłączanie dopływu paliwa aktywne Następny dzień znów wypadł zapłon, ale po kilku próbach gaszenia i odpalenia się uspokoił - Błędy były trochę inne: 2E19 Moduł diagnostyki zapłonu cyl.2 Za krótki czas spalania 29CE Przerywacz spalania cylinder 2 Odłączanie dopływu paliwa aktywne Trasa powrotna (180 km) - samochód chwilami "zamulał" na max 1 sekundę - było to dosyć odczuwalne. Poza tym przez tydzień jeździł w miarę dobrze (telepało delikatnie nadal) Po tygodniu znów wypadł zapłon - pojechałem na diagnozę i wywaliło z grubsza te same błędy co wyżej - czujniki tlenków, synchronizacja, odłączanie zapłonu i elektrozawór vanos. Mechanik, którego mam pod ręką podejrzewa, że drugi wtryskiwacz może szwankować lub cylinder bierze olej. Twierdzi też, że gdyby to była wina elektrozaworu, to wariowałyby wszystkie cylindry, nie tylko drugi. Za jakiś czas będę miał elektrozawór na podmiankę, to przetestuję. Dziś też wypadł zapłon, ale po godzinie było już okej. Mechanikowi kończą się pomysły, poza tym ma napięty terminarz. Chciałbym dowiedzieć się czegoś, co by pomogło nam zdiagnozować problem. Nie mam dostępu do inpy - mam jeden interfejs, ale za cholerę nie chce się łączyć z samochodem. Jak trzeba będzie, to kupię drugi. Proszę, pomóżcie
  10. Dzięki wielkie za odpowiedź :) Mógłbyś jeszcze podpowiedzieć jak zatem włącza się długie na stałe?
  11. Korzystając z okazji, chciałbym przywitać się ze wszystkimi na forum :) Cześć, jestem Adam. Dziś kupiłem BMW E90, jakoś nic mnie nie tchnęło, żeby sprawdzić światła, ponieważ ustawione były na A i świeciły, poza tym samochód pół roku temu przeszedł przegląd. Jak zacząłem się nim na spokojnie bawić, zauważyłem, że nie mogę ręcznie włączyć świateł mijania. Pokrętło nie klika przy przekręcaniu z pozycyjnych na mijania. Czy może to wskazywać na uszkodzone pokrętło? Można je wymienić bez zabawy w kodowanie/programowanie? Manetka świateł długich też dziwnie się zachowuje. Do tyłu włącza na przytrzymanie (tak powinno raczej być), a do przodu nie włącza nic. Jakiś pech z tymi światłami :( Czy mógłby ktoś mi powiedzieć, co zrobić/sprawdzić/wymienić? Z góry dziękuję za pomoc :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.