pplon
Zarejestrowani-
Postów
17 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
g30 540i
Ex: E90 LCI N54B30A -
Lokalizacja
lublin
Osiągnięcia pplon
Debiutant (2/14)
0
Reputacja
-
535i brak mocy, gaśnie po odpaleniu, cykanie z silnika
pplon odpowiedział(a) na maciek535i temat w F10, F11
1.ISTA -> błędy 2. ISTA_> sprawdzenie parametrów pomp...dostępne są wartości obu pomp jeśli masz czujnik przed pompa wysokiego ciśnienia. Jeśli nie to manometr wpiąć i porównać z wartościami nominalnymi , ciśnienie z pompy wysokiego ciśnienia z czujnika na szynie -> ISTA ja miałem 2 objawy: ja mało paliwa w baku to błąd o ograniczonej mocy oraz dłużej kręcił na ciepłym. po wymianie pompy wysokiego jak ręką odjął. Pompa niskiego ciśnienie wzorcowe. -
Można się też pobawić i kupić wydech od M5 z klapkami - sterowanie klapkami na podciśnienie + sterowanie podciśnieniem na pilota - prosty układ RF. Jak masz homelink w lusterku to można sparować pilota w lusterku ze sterowaniem zaworu klap i voila ... taki mi pomysł chodzi po głowie tez mam 535i :D
-
n55 prod 2010, polska dystrybucja - 187kkm - panewki w bardzo dobrym stanie. Od 120kkm olej co 10-12kkm wcześniej interwały ASO czyli pewnie po 25kkm. Ogólnie silnik w środku czysty, nie było żadnych niespodzianek w misce. aha, raz zalałem płukankę przy wymianie oleju potem wymiana oleju po 3kkm i powrót do 10kkm. Olej jaki leje to Valvoline 5w30 lub 5w40. wcześniej poprzedni właściciel na Castrolu jeździł.
-
Witam, Za tydzień potwierdzę, ale oddałem do mechanika, który zajmuje się wyłącznie BMW w moim rodzinnym mieście Lublinie. Od razu powiedział, że to rozrząd. I faktycznie był przestawiony a właściwie źle ustawiony, ktoś przy jakiejś wcześniejszej robocie źle zblokował "koło zamachowe" na którym jest blaszka z blokadą zobacz sobie na zdjęciach nr części 8604045, ta blaszka była wygięta i dało to przesunięcie/obrót wału względem GMP o kilka stopni. Przy okazji poprosiłem o wyczyszczenie dolotu i wylotu z nagaru a było go dość sporo, wymianę uszczelniaczy itd, sprawdzenie panewek. Panewki w bardzo dobrym stanie co mnie ucieszylo. Dodam, że ja olej wymieniam co max 10kkm. Głowica wyczyszczona, splanowana i gotowa do montażu. Dam znać jak odbiorę auto. Nie mam pojęcia gdzie i kto wcześniej grzebał w rozrządzie. W historii bmw mam wymianę śrub na przestawnikach vanos ale nie chce mi się wierzyć aby w ASO tak speir...li robotę. Samochód z polskiego salonu z historia.
-
vanos, valvetronic...
-
Ja mam u siebie w N55 mam 186kkm i jestem umówiony na panewki + głowica (uszczelniacze, sprawdzenie wałków + valvetronic) - olej co 8-10kkm silnik czysty i cichy. Mapa na 350KM. Jak już będę po to dam znać co tam wyszło. Na razie ogarniam n52 w e60 - głowica po zassaniu ośki z urwanej DISY :-) na szczęście nic się nie stało ale jak już miałem ściągnięta głowicę to poszła do regeneracji. Kompresja na wszystkich 6 cyl chyba 14bar - przbieg 200kkm.
-
Moduł: FRM > 3060 FRM_U_EFFEKTIV, 20 > U_EFF_SM_V Zmień z Wert_02/werte=03 na : Wert_01/werte=00
-
Witam, roboty sporo aby wyjąć lampę. Miałem ten sam przypadek "obrysówki" po stronie kierowcy zgasły - proponuje wykodować z modułu FRM i po problemie.
-
witam, Jako, że nie lubię zostawiać otwartych tematów, moja walka dobiegła końca...z "happyendem" a więc po wymianie pompy wysokiego ciśnienia wszystkie problemu "nagle" ustały. z diagnozą było ciężko, gdyż nie było żadnych błędów itd. dopiero jak zalogowałem samochód i przeglądałem logi zauważyłem ze podczas WOT od około 1500obr/min do 2500obr/min na 4 biegu ciśnienie na listwie spadało poniżej 7MPa, a tak być nie powinno - poza tym, w wyższych partiach obrotów pompa trzymała ciśnienie. Pozdrawiam, Piotr
-
około 166 tyś u mnie
-
176kkm - 2010r.
-
CHIPTUNING BMW F30 F10 F01 F20.. & SERIA Exx OFERTA-PROMOCJA
pplon odpowiedział(a) na ANDRZEJ 540 temat w Dział Sponsorowany
Witam, Jakieś aktualne promocje na chip tuning dla F10 535i ? Pozdrawiam, Piotr -
Mam ten sam silnik (N55) tylko w f10. Też myślałem o czyszczeniu kanału dolotowego ale poczytałem na US BMW forum, gdzie tych silników jest o wiele więcej, że w zasadzie nie ma po co bo nagar nie osadza się tak bardzo jak na N54 (które też miałem). Widziałem zdjęcia po przebiegu około 80-150kkm i wyglądały OK. Inaczej sprawa wygląda w N54 gdzie nagar czyści się już po koło 50kkm i jest go bardzo dużo. Dowiadywałem się w Warszawie, Poznaniu i Inowrocławiu - cena 850PLN a czas to około 8 godzin. do tego trzeba doliczyć koszt uszczelek - uważam, że dość sporo - koszt materiału to 100PLN za 5kg granulatu z orzecha. myślałem, żeby wyczyścić z powodu drgającego silnika na wolnych obrotach i dłuższego kręcenia na ciepłym silniku ale to chyba zły trop.
-
Witam, ja walczę z tymi drganiami dalej... byłem w ASO, podnieśli do najnowszego I-level, nic nie pomogło. Błędów brak. Zrobiona próba dymowa - nie ma lewego powietrza. Silnik ma wolnych się trzęsie - czuć na kole kierownicy, potrafi zatrząść całą budą. Drugą sprawą jest dłuższe kręcenie ok 2-3 sec TYLKO na ciepłym silniku. Nie ma tu wpływu czas postoju po zgaszeniu i ponownej próbie uruchomienia samochodu czy jest to 5 sec i czy 3 godziny - silnik wciąż ciepły. Jak tylko jest się ochłodzi zapala w 1s. i subiektywne odczucie jakby brak mocy w niskim zakresie obrotów 1000-2000 potem ciągnie. pisze subiektywne bo miałem e90 335i i autko troch lżejsze od f10. Wykręciłem wszystkie świece i wyglądają jakby była uboga mieszanka, biały izolator, czyste, suche - powinny być lekko brązowe ? - proszę o ocenę. Dwie cewki dość wyraźnie śmierdzą paliwem - 3 i 4 cylinder - ale nie wykazują błędów. ASO chce wymienić wtryski - spytałem na jakiej podstawie - odp, że dość sporo w tych silnikach N55 ich wymieniali :x - na jakiej podstawie nie wiem? ponoć korekcje są ok wg ASO...ale mogą lać..tak mi powiedzieli - wg tego co widzę na świecach to raczej wskazuje na zapchane, brudne dające mniej paliwa niż lejące. mam podejrzenia co do: Wtryski - zapchane, zabrudzone Pompa wysokiego ciśnienie - tu problemy z N54 ale tez i N55 są znane - za niskie ciśnienie na pompie - mało paliwa uboga mieszanka - patrz jak wyglądają świece Czujnik ciśnienia paliwa - za niskie ciśnienie jak jest ktoś z Bydgoszczy lub okolic z ISAT D i chętny na podłączenie i sprawdzenie ciśnienia na czujnikach i wtrysków proszę dać znać Pozdrawiam Piotr
-
Witam, Jakieś wieści na temat tych drgań? Mam to samo, Aso nic nie zdjagnozowało, wygrali nowy soft i tyle. Ja dodatkowo przy dość szybkich, gwałtownych przyspieszeniach czuje bardzo krótkie odcięcia zapłonu , jakby wylatujące zapłony . Nie generuje to błędów , po 2-3 takich mini odcieniach samochód dalej żwawo przyspiesza. Piotr