Skocz do zawartości

pplon

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    g30 540i
    Ex: E90 LCI N54B30A
  • Lokalizacja
    lublin

Osiągnięcia pplon

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. 1.ISTA -> błędy 2. ISTA_> sprawdzenie parametrów pomp...dostępne są wartości obu pomp jeśli masz czujnik przed pompa wysokiego ciśnienia. Jeśli nie to manometr wpiąć i porównać z wartościami nominalnymi , ciśnienie z pompy wysokiego ciśnienia z czujnika na szynie -> ISTA ja miałem 2 objawy: ja mało paliwa w baku to błąd o ograniczonej mocy oraz dłużej kręcił na ciepłym. po wymianie pompy wysokiego jak ręką odjął. Pompa niskiego ciśnienie wzorcowe.
  2. pplon

    Układ wydechowy 535i

    Można się też pobawić i kupić wydech od M5 z klapkami - sterowanie klapkami na podciśnienie + sterowanie podciśnieniem na pilota - prosty układ RF. Jak masz homelink w lusterku to można sparować pilota w lusterku ze sterowaniem zaworu klap i voila ... taki mi pomysł chodzi po głowie tez mam 535i :D
  3. n55 prod 2010, polska dystrybucja - 187kkm - panewki w bardzo dobrym stanie. Od 120kkm olej co 10-12kkm wcześniej interwały ASO czyli pewnie po 25kkm. Ogólnie silnik w środku czysty, nie było żadnych niespodzianek w misce. aha, raz zalałem płukankę przy wymianie oleju potem wymiana oleju po 3kkm i powrót do 10kkm. Olej jaki leje to Valvoline 5w30 lub 5w40. wcześniej poprzedni właściciel na Castrolu jeździł.
  4. Witam, Za tydzień potwierdzę, ale oddałem do mechanika, który zajmuje się wyłącznie BMW w moim rodzinnym mieście Lublinie. Od razu powiedział, że to rozrząd. I faktycznie był przestawiony a właściwie źle ustawiony, ktoś przy jakiejś wcześniejszej robocie źle zblokował "koło zamachowe" na którym jest blaszka z blokadą zobacz sobie na zdjęciach nr części 8604045, ta blaszka była wygięta i dało to przesunięcie/obrót wału względem GMP o kilka stopni. Przy okazji poprosiłem o wyczyszczenie dolotu i wylotu z nagaru a było go dość sporo, wymianę uszczelniaczy itd, sprawdzenie panewek. Panewki w bardzo dobrym stanie co mnie ucieszylo. Dodam, że ja olej wymieniam co max 10kkm. Głowica wyczyszczona, splanowana i gotowa do montażu. Dam znać jak odbiorę auto. Nie mam pojęcia gdzie i kto wcześniej grzebał w rozrządzie. W historii bmw mam wymianę śrub na przestawnikach vanos ale nie chce mi się wierzyć aby w ASO tak speir...li robotę. Samochód z polskiego salonu z historia.
  5. Ja mam u siebie w N55 mam 186kkm i jestem umówiony na panewki + głowica (uszczelniacze, sprawdzenie wałków + valvetronic) - olej co 8-10kkm silnik czysty i cichy. Mapa na 350KM. Jak już będę po to dam znać co tam wyszło. Na razie ogarniam n52 w e60 - głowica po zassaniu ośki z urwanej DISY :-) na szczęście nic się nie stało ale jak już miałem ściągnięta głowicę to poszła do regeneracji. Kompresja na wszystkich 6 cyl chyba 14bar - przbieg 200kkm.
  6. Moduł: FRM > 3060 FRM_U_EFFEKTIV, 20 > U_EFF_SM_V Zmień z Wert_02/werte=03 na : Wert_01/werte=00
  7. Witam, roboty sporo aby wyjąć lampę. Miałem ten sam przypadek "obrysówki" po stronie kierowcy zgasły - proponuje wykodować z modułu FRM i po problemie.
  8. witam, Jako, że nie lubię zostawiać otwartych tematów, moja walka dobiegła końca...z "happyendem" a więc po wymianie pompy wysokiego ciśnienia wszystkie problemu "nagle" ustały. z diagnozą było ciężko, gdyż nie było żadnych błędów itd. dopiero jak zalogowałem samochód i przeglądałem logi zauważyłem ze podczas WOT od około 1500obr/min do 2500obr/min na 4 biegu ciśnienie na listwie spadało poniżej 7MPa, a tak być nie powinno - poza tym, w wyższych partiach obrotów pompa trzymała ciśnienie. Pozdrawiam, Piotr
  9. Witam, Jakieś aktualne promocje na chip tuning dla F10 535i ? Pozdrawiam, Piotr
  10. Mam ten sam silnik (N55) tylko w f10. Też myślałem o czyszczeniu kanału dolotowego ale poczytałem na US BMW forum, gdzie tych silników jest o wiele więcej, że w zasadzie nie ma po co bo nagar nie osadza się tak bardzo jak na N54 (które też miałem). Widziałem zdjęcia po przebiegu około 80-150kkm i wyglądały OK. Inaczej sprawa wygląda w N54 gdzie nagar czyści się już po koło 50kkm i jest go bardzo dużo. Dowiadywałem się w Warszawie, Poznaniu i Inowrocławiu - cena 850PLN a czas to około 8 godzin. do tego trzeba doliczyć koszt uszczelek - uważam, że dość sporo - koszt materiału to 100PLN za 5kg granulatu z orzecha. myślałem, żeby wyczyścić z powodu drgającego silnika na wolnych obrotach i dłuższego kręcenia na ciepłym silniku ale to chyba zły trop.
  11. Witam, ja walczę z tymi drganiami dalej... byłem w ASO, podnieśli do najnowszego I-level, nic nie pomogło. Błędów brak. Zrobiona próba dymowa - nie ma lewego powietrza. Silnik ma wolnych się trzęsie - czuć na kole kierownicy, potrafi zatrząść całą budą. Drugą sprawą jest dłuższe kręcenie ok 2-3 sec TYLKO na ciepłym silniku. Nie ma tu wpływu czas postoju po zgaszeniu i ponownej próbie uruchomienia samochodu czy jest to 5 sec i czy 3 godziny - silnik wciąż ciepły. Jak tylko jest się ochłodzi zapala w 1s. i subiektywne odczucie jakby brak mocy w niskim zakresie obrotów 1000-2000 potem ciągnie. pisze subiektywne bo miałem e90 335i i autko troch lżejsze od f10. Wykręciłem wszystkie świece i wyglądają jakby była uboga mieszanka, biały izolator, czyste, suche - powinny być lekko brązowe ? - proszę o ocenę. Dwie cewki dość wyraźnie śmierdzą paliwem - 3 i 4 cylinder - ale nie wykazują błędów. ASO chce wymienić wtryski - spytałem na jakiej podstawie - odp, że dość sporo w tych silnikach N55 ich wymieniali :x - na jakiej podstawie nie wiem? ponoć korekcje są ok wg ASO...ale mogą lać..tak mi powiedzieli - wg tego co widzę na świecach to raczej wskazuje na zapchane, brudne dające mniej paliwa niż lejące. mam podejrzenia co do: Wtryski - zapchane, zabrudzone Pompa wysokiego ciśnienie - tu problemy z N54 ale tez i N55 są znane - za niskie ciśnienie na pompie - mało paliwa uboga mieszanka - patrz jak wyglądają świece Czujnik ciśnienia paliwa - za niskie ciśnienie jak jest ktoś z Bydgoszczy lub okolic z ISAT D i chętny na podłączenie i sprawdzenie ciśnienia na czujnikach i wtrysków proszę dać znać Pozdrawiam Piotr
  12. Witam, Jakieś wieści na temat tych drgań? Mam to samo, Aso nic nie zdjagnozowało, wygrali nowy soft i tyle. Ja dodatkowo przy dość szybkich, gwałtownych przyspieszeniach czuje bardzo krótkie odcięcia zapłonu , jakby wylatujące zapłony . Nie generuje to błędów , po 2-3 takich mini odcieniach samochód dalej żwawo przyspiesza. Piotr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.