amg317
Zarejestrowani-
Postów
21 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
Było: E46 318i
G20 330i
Osiągnięcia amg317
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania
amg317 odpowiedział(a) na Randall temat w G20, G21, G80, G81
Pani w miarę ogarnięta ale kilka baboli strzeliła. Po pierwsze nie mogła dobrać czarnej podsufitki i sportowych foteli bo te są standardem w M Pakiecie :roll: . Druga rzecz, to mówiła, że wnętrze nie skrzypi po czym było słychać skrzypanie jak zaczęła dotykać konsolę centralną :lol: . Zresztą ta konsola chyba u każdego skrzypi (u mnie na pewno, ale tylko po dotknięciu). Ale muszę przyznać, że w tym macie bardzo ładnie się trójka reprezentuje. EDIT: Ja p******e jaka żenada w komentarzach. Szambo po prostu wy.... :mad2: -
Dla mnie najlepsza zmiana to będzie przeniesienie informacji z Google Maps (czy jakiejkolwiek innej apki nawigacyjnej) do Head Upa :) Obecnie wskazówki nawigacyjne trafiają do head upa tylko wtedy gdy korzystamy z normalnej nawigacji. Po aktualizacji Lipcowej (mam nadzieję, że aktualizacja obejmie wszystkie pojazdy z iDrive 7...) head up powinien działać także z apkami nawigacyjnymi z telefonu. Przynajmniej tak czytałem na bmw blog. Czy ktoś pytał konkretnie o taki feature w ASO, aby to potwierdzić?
-
G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania
amg317 odpowiedział(a) na Randall temat w G20, G21, G80, G81
O ile mi wiadomo to nie. Bo w jedynkach i dwójkach jest to silnik montowany poprzecznie, a nie wzdłużnie, przez co konstrukcja jest inna. -
G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania
amg317 odpowiedział(a) na Randall temat w G20, G21, G80, G81
Nie. W 530i jest ten sam co w X3 30i i w starej F30 330i, czyli 252km 350nm. W G20/G21 jest nowsza rewizja tego silnika 258km 400nm + zmieniony osprzęt. -
@pio001987 Dojeżdżam codziennie do pracy, robiłem też spore trasy i ani razu nie zwróciłem na to uwagi. Nawet jeżeli wystąpiło to nie przeszkadzało mi to. Oczywiście sam plastik trochę skandaliczny, ale które BMW serii 3 nie miało na konsoli centralnej plastiku? I tak uważam, że G20 jest wykonane świetnie w porównaniu do E90/F30, a nawet E46, które moim zdaniem jest przez wielu traktowane jako wzór jakości wykonania tylko ze względu na nostalgię (tam też było dużo tandetnego i skrzypiącego przy nacisku plastiku). Btw ostatnio zauważyłem kilka innych wad użytkowych/jakościowych: - Spasowanie klamek wewnętrznych drzwi jest nieporozumieniem. Chodzi o srebrne dwie części (jedna, którą ciągniemy w celu otworzenia auta, na drugiej są przyciski do blokowania zamka centralnego). Nie są ani idealnie spasowane względem wysokości (jedna część wystaje ponad drugą...) ani nie są dobrze "doklejone" - wyraźnie odstają od drzwi, można je dociskać. Zauważyłem to stosunkowo niedawno, umknęło mi przy pierwszych oględzinach. - Plastikowe czarne ramki wokół szyb wyglądają super jak są czyste. Palcują się okropnie. Lubiłem zawsze zamykać auto łapiąc drzwi na wysokości +/- połowie szyby. W ten sposób w G20 łapię za ten plastik i za każdym razem zostają paskudne ślady po palcach. Dodatkowo jestem niemal w 100% pewny, że te ramki będą się rysowały od byle czego, bo plastik sprawia wrażenie bardzo delikatnego. - Jak auto stoi na dworze przez parę/kilka h na słońcu (wcale nie musi to być 35 stopni, dziś było ~27 i miałem to samo) i się nagrzeje w środku to pod wpływem klimatyzacji strasznie trzeszczą różne plastiki. Zauważyłem to tylko przy nagrzanym wnętrzu. Gdy wyjeżdżam z podziemnego parkingu to tego efektu nie ma. Nie wiem czy to `normalne` czy nie. Trzeszczenie trwa parę minut. Jak temperatura we wnętrzu już się schłodzi to nic nie słychać. Dajcie znać czy też to zauważyliście :wink:
-
Gratulacje ! Kiedy planowany jest odbiór auta? Head-up świetna rzecz. Obecne G20 to pierwsze auto, które mam z headupem, więc może nie mam porównania, ale odkąd go posiadam to praktycznie w ogóle nie patrzę na zegary. Zmiana muzyki, ograniczenia prędkości, dane z nawigacji - wszystko w jednym miejscu :) Moim zdaniem to jedna z najbardziej praktycznych opcji. Będziesz zadowolony :D
-
Jakby ktoś szukał - znalazłem dwa oleje spełniające LL-17FE+. Wspomniany wyżej TOTAL - http://produkty.total.com.pl/pl/products/fs7-35/QUARTZ-INEO-DYNAMICS-0W-20 Oraz Ravenol - https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/2410-RAVENOL-EFS-SAE-0W-20-USVO-1L-4014835843127.html W sklepach internetowych widziałem tylko tego TOTALa. Tego konkretnego Ravenola nie mogłem znaleźć (były jakieś 0W20 ale miały nieco inne oznaczenie i inną specyfikację bez BMW LL-17FE więc zakładałem, że to nie ten olej). Z racji tego, że w instrukcji są też LL-12FE postanowiłem kupić olej z wyższej półki spełniający tę normę i padł wybór na Liqui Moly - https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Top-Tec-6100-0W-30/293 . Olej już wymieniony razem z filtrem dokładnie po około ~2070km. Po kilkudziesięciu km od wymiany zauważyłem cichszą pracę silnika (szczególnie w przedziale 1000-2500RPM podczas lekkiego przyspieszania - czyli podczas normalnej jazdy w trybie comfort). Myślałem, że pewnie efekt placebo ale moja dziewczyna też to zauważyła więc chyba coś jest na rzeczy :wink: PS: W sieci znalazłem informację, że do tego silnika (330i) "wchodzi" 5.25L. Mechanik zalał mi 5L i powiedział, że pewnie starczy i najwyżej dolejemy po pomiarze. Zrobiłem potem pomiar po paru km (trzeba go robić na ciepłym silniku, bo bagnetu oczywiście nie ma..) i wykazał prawie poziom MAX. W takim razie niepotrzebnie kupiłem 6L (myślałem, że faktycznie trzeba będzie zalać 5.25L). Więc jeśli ktoś z was będzie chciał na własną rękę wymienić olej, to kupować śmiało 5L. Wystarczy :P
-
Kierunki nie wyglądają tak źle, ale światła do jazdy dziennej mogli dać ledowe w podstawie :roll: . Tak czy inaczej wygląda to dużo lepiej niż standard w serii F.
-
Tu nie chodzi o dziadowanie, w ASO mogą równie dobrze zalać Longlife-04 jeżeli tylko taki będą mieć. Ja wolałbym mieć zalany dobry olej dedykowany do nowych silników. Ale widzę, że nigdzie nie ma, nawet na stronie bmwstore.pl nie ma oleju silnikowego: https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/02_0194-wymiana-oleju-silnikowego-przeglad/i60412/kL/sN/r2019/m03 Może po prostu zaleję dobry 12 FE i tyle.
-
Przymierzam się pomału do pierwszej wymiany oleju po dotarciu ~2000km. Czy ktoś z was już to robił? W instrukcji jest tylko, że musi spełniać specyfikację : BMW Longlife-04, Longlife-12 FE, Longlife-17 FE+ (do silnika benzynowego). Nie znalazłem niczego co spełnia 17 FE+ :x Na jednej stronie znalazłem jeszcze taką informację : Czyli chyba 12/14 FE+ nie może być, bo 17 zawiera jakieś dodatkowe rzeczy. Ktoś z was może polecić jakiś warsztat w okolicach Wrocławia, który profesjonalnie doradzi w tej sprawie? Przeszukałem różne strony i sklepy i nie mogę znaleźć takiego oleju.
-
Z jednej strony tak, z drugiej 3k to mniej niż 1% przy wartości tego auta :) Ale jak jeździsz tylko Ty to w sumie faktycznie nie ma sensu. Oprócz samego kształtu laserowych świateł, masz też inne światła do jazdy dziennej. Tu masz prawdopodobnie adaptacyjne ledy : https://content.icarcdn.com/styles/article_cover/s3/field/article/cover/2019/bmw_330i_launch_cover.jpg?itok=xAwN4F_J Tutaj laserowe : https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/10/2019-BMW-3-Series-Paris-Motor-Show-44-830x553.jpg Kwestia gustu kto jakie woli :), ale jakby mi na samej technologii świetlnej nie zależało to nie wiem czy bym dopłacał 10k za sam wygląd reflektorów.
-
Zresetowałem spalanie przy wjeździe na S8 kawałek za Warszawą, trasa do Wrocławia jakieś ~450km. Leciałem na aktywnym nie przekraczałem 160km/h (no może ze dwa, trzy razy na chwilę..), tylko na grota był ścisk i tam wolniej - średnia prędkość z całej trasy ~110km/h (uwzględnia także jazdę parę km po Wrocławiu), średnie spalanie prawie równo 8l. Dopiero niecałe 1500km przejechane więc być może jeszcze to spalanie spadnie (dotarcie jest do ~2000km przynajmniej w instrukcji tak jest :P). Dla mnie rewelacja.
-
Nie mam porównania lasery vs adaptacyjne ledy ale u mnie są lasery i jest to świetna rzecz. Idealnie "wycina" auta, i genialnie oświetla pobocze. Coś fantastycznego. Ja bym brał Head up display - odkąd mam G20 w ogóle nie patrzę na zwykłe zegary podczas jazdy. Pokazuje zarówno prędkość, ograniczenie prędkości + ew. zakaz wyprzedzania i podpowiedzi z nawigacji (jeśli korzystamy z wbudowanej). Dla mnie duże udogodnienie ale co kto lubi ;) Jak bierzesz dostęp komfortowy, klejone szyby i ogrzewanie foteli to ja bym brał po prostu pakiet Business Class (masz w nim to wszystko + elektryczne fotele z pamięciami). Ten, który ja brałem ze stocka tego nie miał niestety (ja bym to zaznaczył). Daję auto swojej lubej od czasu do czasu i za każdym razem musimy zmieniać ustawienie fotela...
-
Co do wiedzy sprzedawców to też mam takie wrażenie :) Miałem pakiet innowacji, gdzie jest "Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go" (wg. cennika), a sprzedawca powiedział mi, że to zwykły tempomat. Zapytałem go wtedy czy jest pewny (oczywiście powiedział, że tak), zapytałem go nawet "To w takim razie na czym polega aktywność tego tempomatu" - nie potrafił odpowiedzieć. Po paru dniach oddzwonił do mnie mówiąc, że jest to jednak tempomat aktywny :roll: . Większość sprzedawców jest dobrych w sprzedawaniu czegokolwiek, ale wiedzę techniczną mają zazwyczaj na co najwyżej "akceptowalnym" poziomie. W sumie mi to aż tak nie przeszkadza ale to kolejny dowód na to, że czasami za dużo o wszystkim czytamy i analizujemy zamiast skupić się na przyjemności z jazdy i posiadania fajnego auta :) "Im człowiek mniej wie tym lepiej śpi" - trochę to smutne ale prawdziwe :lol: PS: Wiadomo kiedy będzie premiera nowej serii 2 i 4 ? (Dwójka w odróżnieniu od jedynki ma podobno mieć RWD).
-
Tak - powiedziałem, że nie chcę jazdy próbnej :) ciężko nawet znaleźć by mi było czas w tygodniu na to. Być może wrzucę za jakiś czas parę fotek :D