Skocz do zawartości

amg317

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było: E46 318i
    G20 330i

Osiągnięcia amg317

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Pani w miarę ogarnięta ale kilka baboli strzeliła. Po pierwsze nie mogła dobrać czarnej podsufitki i sportowych foteli bo te są standardem w M Pakiecie :roll: . Druga rzecz, to mówiła, że wnętrze nie skrzypi po czym było słychać skrzypanie jak zaczęła dotykać konsolę centralną :lol: . Zresztą ta konsola chyba u każdego skrzypi (u mnie na pewno, ale tylko po dotknięciu). Ale muszę przyznać, że w tym macie bardzo ładnie się trójka reprezentuje. EDIT: Ja p******e jaka żenada w komentarzach. Szambo po prostu wy.... :mad2:
  2. Dla mnie najlepsza zmiana to będzie przeniesienie informacji z Google Maps (czy jakiejkolwiek innej apki nawigacyjnej) do Head Upa :) Obecnie wskazówki nawigacyjne trafiają do head upa tylko wtedy gdy korzystamy z normalnej nawigacji. Po aktualizacji Lipcowej (mam nadzieję, że aktualizacja obejmie wszystkie pojazdy z iDrive 7...) head up powinien działać także z apkami nawigacyjnymi z telefonu. Przynajmniej tak czytałem na bmw blog. Czy ktoś pytał konkretnie o taki feature w ASO, aby to potwierdzić?
  3. O ile mi wiadomo to nie. Bo w jedynkach i dwójkach jest to silnik montowany poprzecznie, a nie wzdłużnie, przez co konstrukcja jest inna.
  4. Nie. W 530i jest ten sam co w X3 30i i w starej F30 330i, czyli 252km 350nm. W G20/G21 jest nowsza rewizja tego silnika 258km 400nm + zmieniony osprzęt.
  5. @pio001987 Dojeżdżam codziennie do pracy, robiłem też spore trasy i ani razu nie zwróciłem na to uwagi. Nawet jeżeli wystąpiło to nie przeszkadzało mi to. Oczywiście sam plastik trochę skandaliczny, ale które BMW serii 3 nie miało na konsoli centralnej plastiku? I tak uważam, że G20 jest wykonane świetnie w porównaniu do E90/F30, a nawet E46, które moim zdaniem jest przez wielu traktowane jako wzór jakości wykonania tylko ze względu na nostalgię (tam też było dużo tandetnego i skrzypiącego przy nacisku plastiku). Btw ostatnio zauważyłem kilka innych wad użytkowych/jakościowych: - Spasowanie klamek wewnętrznych drzwi jest nieporozumieniem. Chodzi o srebrne dwie części (jedna, którą ciągniemy w celu otworzenia auta, na drugiej są przyciski do blokowania zamka centralnego). Nie są ani idealnie spasowane względem wysokości (jedna część wystaje ponad drugą...) ani nie są dobrze "doklejone" - wyraźnie odstają od drzwi, można je dociskać. Zauważyłem to stosunkowo niedawno, umknęło mi przy pierwszych oględzinach. - Plastikowe czarne ramki wokół szyb wyglądają super jak są czyste. Palcują się okropnie. Lubiłem zawsze zamykać auto łapiąc drzwi na wysokości +/- połowie szyby. W ten sposób w G20 łapię za ten plastik i za każdym razem zostają paskudne ślady po palcach. Dodatkowo jestem niemal w 100% pewny, że te ramki będą się rysowały od byle czego, bo plastik sprawia wrażenie bardzo delikatnego. - Jak auto stoi na dworze przez parę/kilka h na słońcu (wcale nie musi to być 35 stopni, dziś było ~27 i miałem to samo) i się nagrzeje w środku to pod wpływem klimatyzacji strasznie trzeszczą różne plastiki. Zauważyłem to tylko przy nagrzanym wnętrzu. Gdy wyjeżdżam z podziemnego parkingu to tego efektu nie ma. Nie wiem czy to `normalne` czy nie. Trzeszczenie trwa parę minut. Jak temperatura we wnętrzu już się schłodzi to nic nie słychać. Dajcie znać czy też to zauważyliście :wink:
  6. Gratulacje ! Kiedy planowany jest odbiór auta? Head-up świetna rzecz. Obecne G20 to pierwsze auto, które mam z headupem, więc może nie mam porównania, ale odkąd go posiadam to praktycznie w ogóle nie patrzę na zegary. Zmiana muzyki, ograniczenia prędkości, dane z nawigacji - wszystko w jednym miejscu :) Moim zdaniem to jedna z najbardziej praktycznych opcji. Będziesz zadowolony :D
  7. Jakby ktoś szukał - znalazłem dwa oleje spełniające LL-17FE+. Wspomniany wyżej TOTAL - http://produkty.total.com.pl/pl/products/fs7-35/QUARTZ-INEO-DYNAMICS-0W-20 Oraz Ravenol - https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/2410-RAVENOL-EFS-SAE-0W-20-USVO-1L-4014835843127.html W sklepach internetowych widziałem tylko tego TOTALa. Tego konkretnego Ravenola nie mogłem znaleźć (były jakieś 0W20 ale miały nieco inne oznaczenie i inną specyfikację bez BMW LL-17FE więc zakładałem, że to nie ten olej). Z racji tego, że w instrukcji są też LL-12FE postanowiłem kupić olej z wyższej półki spełniający tę normę i padł wybór na Liqui Moly - https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Top-Tec-6100-0W-30/293 . Olej już wymieniony razem z filtrem dokładnie po około ~2070km. Po kilkudziesięciu km od wymiany zauważyłem cichszą pracę silnika (szczególnie w przedziale 1000-2500RPM podczas lekkiego przyspieszania - czyli podczas normalnej jazdy w trybie comfort). Myślałem, że pewnie efekt placebo ale moja dziewczyna też to zauważyła więc chyba coś jest na rzeczy :wink: PS: W sieci znalazłem informację, że do tego silnika (330i) "wchodzi" 5.25L. Mechanik zalał mi 5L i powiedział, że pewnie starczy i najwyżej dolejemy po pomiarze. Zrobiłem potem pomiar po paru km (trzeba go robić na ciepłym silniku, bo bagnetu oczywiście nie ma..) i wykazał prawie poziom MAX. W takim razie niepotrzebnie kupiłem 6L (myślałem, że faktycznie trzeba będzie zalać 5.25L). Więc jeśli ktoś z was będzie chciał na własną rękę wymienić olej, to kupować śmiało 5L. Wystarczy :P
  8. Kierunki nie wyglądają tak źle, ale światła do jazdy dziennej mogli dać ledowe w podstawie :roll: . Tak czy inaczej wygląda to dużo lepiej niż standard w serii F.
  9. Tu nie chodzi o dziadowanie, w ASO mogą równie dobrze zalać Longlife-04 jeżeli tylko taki będą mieć. Ja wolałbym mieć zalany dobry olej dedykowany do nowych silników. Ale widzę, że nigdzie nie ma, nawet na stronie bmwstore.pl nie ma oleju silnikowego: https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/02_0194-wymiana-oleju-silnikowego-przeglad/i60412/kL/sN/r2019/m03 Może po prostu zaleję dobry 12 FE i tyle.
  10. Przymierzam się pomału do pierwszej wymiany oleju po dotarciu ~2000km. Czy ktoś z was już to robił? W instrukcji jest tylko, że musi spełniać specyfikację : BMW Longlife-04, Longlife-12 FE, Longlife-17 FE+ (do silnika benzynowego). Nie znalazłem niczego co spełnia 17 FE+ :x Na jednej stronie znalazłem jeszcze taką informację : Czyli chyba 12/14 FE+ nie może być, bo 17 zawiera jakieś dodatkowe rzeczy. Ktoś z was może polecić jakiś warsztat w okolicach Wrocławia, który profesjonalnie doradzi w tej sprawie? Przeszukałem różne strony i sklepy i nie mogę znaleźć takiego oleju.
  11. Z jednej strony tak, z drugiej 3k to mniej niż 1% przy wartości tego auta :) Ale jak jeździsz tylko Ty to w sumie faktycznie nie ma sensu. Oprócz samego kształtu laserowych świateł, masz też inne światła do jazdy dziennej. Tu masz prawdopodobnie adaptacyjne ledy : https://content.icarcdn.com/styles/article_cover/s3/field/article/cover/2019/bmw_330i_launch_cover.jpg?itok=xAwN4F_J Tutaj laserowe : https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/10/2019-BMW-3-Series-Paris-Motor-Show-44-830x553.jpg Kwestia gustu kto jakie woli :), ale jakby mi na samej technologii świetlnej nie zależało to nie wiem czy bym dopłacał 10k za sam wygląd reflektorów.
  12. Zresetowałem spalanie przy wjeździe na S8 kawałek za Warszawą, trasa do Wrocławia jakieś ~450km. Leciałem na aktywnym nie przekraczałem 160km/h (no może ze dwa, trzy razy na chwilę..), tylko na grota był ścisk i tam wolniej - średnia prędkość z całej trasy ~110km/h (uwzględnia także jazdę parę km po Wrocławiu), średnie spalanie prawie równo 8l. Dopiero niecałe 1500km przejechane więc być może jeszcze to spalanie spadnie (dotarcie jest do ~2000km przynajmniej w instrukcji tak jest :P). Dla mnie rewelacja.
  13. Nie mam porównania lasery vs adaptacyjne ledy ale u mnie są lasery i jest to świetna rzecz. Idealnie "wycina" auta, i genialnie oświetla pobocze. Coś fantastycznego. Ja bym brał Head up display - odkąd mam G20 w ogóle nie patrzę na zwykłe zegary podczas jazdy. Pokazuje zarówno prędkość, ograniczenie prędkości + ew. zakaz wyprzedzania i podpowiedzi z nawigacji (jeśli korzystamy z wbudowanej). Dla mnie duże udogodnienie ale co kto lubi ;) Jak bierzesz dostęp komfortowy, klejone szyby i ogrzewanie foteli to ja bym brał po prostu pakiet Business Class (masz w nim to wszystko + elektryczne fotele z pamięciami). Ten, który ja brałem ze stocka tego nie miał niestety (ja bym to zaznaczył). Daję auto swojej lubej od czasu do czasu i za każdym razem musimy zmieniać ustawienie fotela...
  14. Co do wiedzy sprzedawców to też mam takie wrażenie :) Miałem pakiet innowacji, gdzie jest "Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go" (wg. cennika), a sprzedawca powiedział mi, że to zwykły tempomat. Zapytałem go wtedy czy jest pewny (oczywiście powiedział, że tak), zapytałem go nawet "To w takim razie na czym polega aktywność tego tempomatu" - nie potrafił odpowiedzieć. Po paru dniach oddzwonił do mnie mówiąc, że jest to jednak tempomat aktywny :roll: . Większość sprzedawców jest dobrych w sprzedawaniu czegokolwiek, ale wiedzę techniczną mają zazwyczaj na co najwyżej "akceptowalnym" poziomie. W sumie mi to aż tak nie przeszkadza ale to kolejny dowód na to, że czasami za dużo o wszystkim czytamy i analizujemy zamiast skupić się na przyjemności z jazdy i posiadania fajnego auta :) "Im człowiek mniej wie tym lepiej śpi" - trochę to smutne ale prawdziwe :lol: PS: Wiadomo kiedy będzie premiera nowej serii 2 i 4 ? (Dwójka w odróżnieniu od jedynki ma podobno mieć RWD).
  15. Tak - powiedziałem, że nie chcę jazdy próbnej :) ciężko nawet znaleźć by mi było czas w tygodniu na to. Być może wrzucę za jakiś czas parę fotek :D
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.