Skocz do zawartości

mirkomz

Zarejestrowani
  • Postów

    243
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G30 530xd

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mirkomz

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

  • Pierwszy temat Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum Unikat

Najnowsze odznaki

2

Reputacja

  1. Przez kilka godzin testowałem 520d. Mało dynamiczne, przechyla się, słabe hamulce, zupełny brak responsywności na kierownicy, słabe tłumienie drobnych nierówności (auto na zwykłych 19", żadne runflaty). Bardzo dobre wyciszenie (ale silnik nieprzyjemnie warczy), wnętrze bardziej przestronne niż w G30, ale zdecydowanie bardziej surowe i zupełnie nie premium. Dźwięk z HK rozczarowujący. Do tabletów pewnie bym się przyzwyczaił, z konieczności tylko. Ogólnie rozczarowanie, na pewno nie kupię. Może gdyby chociaż to auto było ładne... Ale nie jest, do Mercedesa nawet się nie umywa.
  2. Ale co widać? Egr - wymieniają bezpłatnie. Czujnik ciśnienia paliwa - wystarczy co jakiś czas zajrzeć do wtyczki czy nie ma ropy. Co sto parę tysięcy trzeba wyczyścić dolot. Tych silników wyprodukowano wiele milionów, duża część ma kilkustet tysięczne przebiegi, więc na tym tle to są żadne problemy. Benzynowe faktycznie są jeszcze bardziej bezproblemowe, ale np. zdarza się LSPI i jego skutki.
  3. Gdy silnik jest rozgrzany na wolnych obrotach 1,2 bara. Zimny po uruchomieniu 1,5 bara. Ciśnienie rzeczywiste dokładnie takie jak zadane. Nie natknąłem się aby w B57 działo się coś podobnego jak w VAG. Nie widziałem oferty na podwyższanie ciśnienia.
  4. Mój ma już prawie 7 lat i mam przebieg 66 kkm (swoją drogą myślę o zmianie na M5, bo przy moich przebiegach spalanie nie ma żadnego znaczenia). Jakie bolączki? Żadnych od nowości. Zero błędów, kolektor czysty, korekty poniżej 0,5 mg itd. Na gwarancji wymienili żaluzję bo się przycięła, czekam na prewencyjną wymianę chłodniczki EGR. I to wszystko. Zdecydowanie najbardziej bezproblemowy samochodów jaki był w domu.
  5. 😁😂🤣 A dokładniej z błędu funkcjonalnego tej aplikacji. Sam z niej korzystam, doceniam, ale na babole można się natknąć.
  6. Korekty na 5 i 6 dokładnie na zero i niezależnie od temperatury na pewno nie wynikają z niezwykle doskonałego stanu tych wtryskiwaczy. Oprogramowanie po prostu ignoruje odchyłki, albo nie są one w ogóle mierzone. Oczywiście wtryski zapewne są bardzo dobre, ale dokładnie "0" cały czas chyba nawet w laboratorium jest nie do uzyskania.
  7. Baterie w czujnikach można wymieniać?
  8. Przecież to powyżej napisałem. A jest jeszcze wygodniejszy, brz żadnego schylania i 100% dokładny sposób - przy uźyciu bimmertool można zmierzyć rzeczywistą szybkość każdego koła, co jest istotą tematu.
  9. No to można mocniej się schylić i zmierzyć od podłoża do dolnej krawędzi felgi. Wówczas pochylenie koła na pewno będzie pomijalne.
  10. Wystarczy zmierzyć odległość od podłoża (równego) do środka felgi, przy pewnej staranności do wykonania zwykłą metrówką. Myślę, że różnica nie powinna być większa niż dopuszczalna różnica głębokości bieżnika tj. 2 mm.
  11. Zgadza się, to dość oczywiste. Znalazłem info dla Boscha - max 0,6 mg.
  12. Jakie macie max korekty? U mnie na jednym cylindrze jest do 0,5mg, przebieg 64 kkm. Gdzieś przeczytałem, że dla wtryskiwaczy piezzo max jest 0,8 mg. I przy okazji - jakieś doświadczenia z dodatkami czyszczącymi?
  13. Zaskakujące, że zawalenie dolotu pojawia się w niektórych autach już nawet po 40 kkm a w innych przy 200 kkm jest ok, niezależnie od sposobu eksploatacji. Wg mnie wynika to z jakiejś niesprawności. W B57 po ponad 60 kkm klapki mam popruszone tylko jakby pudrem, a w dwóch Volvo po 100 kkm miałem wszytko totalnie zawalone i auta przechodziły w tryb awaryjny (czyszczenie pomogło, nie było na szczęście luzów, ale w jednym musiałem "usprawnić" dźwigienkę siłownika). Tylko że w Volvach po odkręceniu korka oleju spaliny waliły tak samo jak z rury wydechowej. Jeśli silnik "oddycha" spalinami to jak ma być zdrowy? W BMW zupełnie nic z wlewu nie dmucha.
  14. Dokładnie to samo chciałem napisać. Olej wymaga wymiany, gdy jego własności fizykochemiczne są poniżej wymagań (co wynika z przebiegu, liczby cykli rozruchu i innych warunków eksploatacji oraz stanu technicznego silnika), a nie dlatego że wypłukał i pozostawił w filtrze resztki z obróbki mechanicznej silnika. Na pewno przy docieraniu powstał jakiś niewielki ścier, ale także pozostał na filtrze i nie ma żadnego znaczenia.
  15. Bo montowane były chłodniczki od różnych dostawców. Ponoć nagorsze koreańskie, lepsze polskie, majlepsze niemieckie. I w takiej kolejności chyba są wymieniane. Pod uwagę brane jest ewent. ubywanie płynu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.