Skocz do zawartości

Cavaa

Zarejestrowani
  • Postów

    55
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW 3 e46 325i 2002r M52B25tu
  • Lokalizacja
    Iława
  • Zawód
    Inżynier Elektryk

Osiągnięcia Cavaa

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Jakaś aktualizacja finalnego projektu? Czy projekt porzucony?
  2. Cavaa

    E46 Polift Sedan - modyfikacja

    Czy taki pro kit będzie odpowiedni? https://intercars.pl/produkty/297910-sprezyny-eibach-pro-kit-bmw-3-e46-r6 Przepraszam za infantylne pytanie, ale nie jestem mechanikiem. Czy oprócz takiego pakietu sprężyn muszę zaopatrzyć się w coś jeszcze by je wymienić? (Czy te sprężyny będą pasowały do pozostałych stockowych elementów/części) Co do nerek to się rozglądam, ale jest tego pełno. I to w dodatku od 80zł do 350zł. Macie jakieś sprawdzone sklepy lub sprzedawców, gdzie dorwę takie czarne nerki poliftowe do e46, by nie trafić na jakiś przepłacony chiński papier który połamie się przy montażu? Aktualnie to wygląda tak (+ przyciemniłem szyby tył dzisiaj) png do jpg png do jpg
  3. Jak dla mnie warto. Ja miałem mega zeżartą klapę, oddałem do lakiernika i trzyma się jak na razie 2 rok, zero śladu. ;-)
  4. Hej, Przymierzam się do modyfikacji mojej e46. Czarny Polift z 2002r. Mam dosłownie kropka w kropkę taki stock jak niżej: Pytania: Co waszym zdaniem nadało by temu stockowi sporoto-zadziornego charakteru? Myślałem w pierwszej kolejności nad lekkim przyciemnieniem tylnych szyb i wymiany na "m pakiet" zderzaków? Gdzie najlepiej szukać dokładek/zderzaków itd? Warto szukać używanych, na co zwracać uwagę? Czy gdzieś przyciemnię szyby w okolicy Olsztyna/Gdańska? Warsztat w okolicy Gdaska/Olsztyna który podejmuje się wymiany zderzaków/modyfikacji/naprawy el. zewnętrznych?
  5. Raczej chodzi o to, że właśnie masę kasy w niego włożyłem (cały swap silnika, podwozie bla bla) i szkoda teraz mi go za ~10tyś oddawać, bo sam w niego włożyłem w ostatnićh dwóch latach z ~20k. (swap 11tyś, podwozie 4,5k, blacha 1,2k + tu 1k w pomp. wspomagania, tu 1k w dyfer, z 18-20k się uzbiera). Dlatego pewnie dojadę go do śmierci, chyba, że zaskakująco wytrzyma ładnych pare lat i będę chciał kupić nowy samochód. Wtedy będę sprzedawał albo zostawię jako drugi. Problem jest taki, że wydaje mi się, że więcej pieniędzy gdy coś się zepsuje już nie warto ładować.
  6. Ostro zboczyliście z tematu. Ten wątek jest przeznaczony dla wszystkich e46 i odpowiedzi na pytania użytkowników nt. konkretnych ofert. Nie na temat tego, czy M54 jest kultowe czy nie. Ponowię więc ostatniego mojego posta, bo po nim niestety powstało niepotrzebnie tylko 2 strony kłótnio-spamu. Mam e46 w sedanie, po swapie na M52(TU)B25, wymieniony cały dół (wahacze, pół osie), pouszczelniane wszystko i co trzeba było wymienione - stan mechaniczny bdb. Lakierka zrobiona, rdzy nie ma. Środek w stanie dobrym, gdzie nie gdzie typowe ślady użytkowania. Ile taka betka może teraz stać? I czy w ogóle warto w takim przypadku sprzedawać w celu kupna nowego auta - czy lepiej do jeździć do śmierci / ew. przeczekać i sprzedać za kilka lat?
  7. A ja zamiast zakładać i zaśmiecać inny temat to zapytam się tutaj. Mam e46 w sedanie, po swapie na M52(TU)B25, wymienione cały dół (wahacze, pół osie), pouszczelniane wszystko i co trzeba było wymienione - stan mechaniczny bdb. Lakierka zrobiona, rdzy nie ma. Środek w stanie dobrym, gdzie nie gdzie typowe ślady użytkowania. Ile taka betka może teraz stać? I czy w ogóle warto w takim przypadku sprzedawać w celu kupna nowego auta - czy lepiej dojeździć do śmierci / ew. przeczekać i sprzedać za kilka lat?
  8. Cavaa

    BMW e46 318i - Koniec żywota

    Nic nie robią ze sztuką. Dałem im na gwarancję, podczas "gwarancji" która trwała 3,5msc (dosłownie, od kwietnia sierpnia) nie naprawili nic. Błąd nadal jest, elektronika jeszcze bardziej zepsuta (w ogóle światło wstecznego i czujniki parkowania z tyłu nie działają - chyba nie wiem, wyjęli wiązkę całą?). Dodatkowo okazało się, że samochód po swapie nie ma braku mocy... bo okazało się, że włożyli mi nie silnik na który się umówiłem i za który im zapłaciłem (M54B25 193km), tylko włożyli mi M52TUB25 170km. Bo "wyglądał z zewnątrz tak samo a nie sprawdzili numerów wcześniej". Tego już nie skomentuję. Na koniec łysy coś mi pocisnął o tym, że mam rudą w samochodzie i oczekuję nie wiadomo co + nie ponosi konsekwencji za silnik bo oni "nie robią swapów" (nagle im się przypomniało, że tego nie robią po tym jak już mi go zrobili). Koniec końców już nigdy do nich nie wrócę, utopiłem u nich masę kasy. O podanie mi nr. błędu też go poprosiłem (Łysego) ale mi nie podał ;-) Widziałem tylko przy jego mechaniku, że wyskakiwał ogólny błąd CAN połączenia ze sterownikiem ABS. Szukam na terenie Trójmiasta bądź Iławy / Olsztyna dobrego elektronika.
  9. Hej. Moje e46 jest po swapie na M52B25tu (170km) [swap z N42B20]. Wpakowałem w nie kupę siana, nie tylko na swapa ale również na lakierkę zewnętrzną, nowe pompy wspomagania itd, zawieszenie całe prawie wymienione. Najgorzej teraz kuleje mi środek (gdzie nie gdzie odklejające się poszycie, podsufitka, zepsuty szyberdach, brzydkie dekory (listwy)). Ja jestem laikiem, dlatego do was fachowców mam nast. pytania: 1) Co mogę zrobić w takim wolnossaku by zwiększyć coś KM /NM? Czy są jakieś nie rujnujące portfel bezpieczne zabiegi dla silnika? Słyszałem o wymianie dolotu na ten z M54 itd? Ile więcej jestem w stanie wycisnąć coś z tego silnika? 2) Czy ktoś wymieniał szyberdach? U mnie sprawa prawdopodobnie poważna, i trzeba wymienić całość. A to się pewnie wiąże ze zdjęciem podsufitki itd. Warto w tym grzebać? 3) Mam w okropnym stanie listwy zewnętrzne (w około okien). Czy ich wymiana jest skomplikowana? Widziałem, że one są na jakieś zatrzaski. Trzeba je dokupywać? Łamią się przy montażu?
  10. Cavaa

    BMW e46 318i - Koniec żywota

    Powrót tematu. Chciałem was tylko poinformować, że ze sprawą biegałem ponad rok i... nadal jestem w czarnej d.. ;-) A z M4K sprawa skończyła się nie przyjemnie i bez skutku, ale nie będę tutaj o tym wypisywał. ; Problem nadal jest, brak połączenia CAN. Sterownik silnika był wymieniany i ogrywany na nowo. Nadal jest problem. Wpada pomarańczowa kontrolka ESP, kontrola trakcji i ręcznego. Wyłącza się ABS. Dzieje się tak podczas łagodnej jazdy, gdy trzymamy stabilnie pedał (gazu) z minimalna dozą gazu w zakresie 1800-2200tyś obrotów. Jakiekolwiek pomysły? Sterownik ABSu do wymiany? Sam ABS?
  11. Cavaa

    BMW e46 318i - Koniec żywota

    Wiem tyle że jest to błąd połączenia ze sterownikiem. Jestem umówiony w TuneUp, bo "zwykli" mechanicy u mnie w mieście nie chca grzebać w komputerze.
  12. Cavaa

    BMW e46 318i - Koniec żywota

    Nie mam jak samemu - jest jakiś program pirat który mogę zainstalować na lapku i sprawdzić? (kabel powinienem mieć jak poszukam). PS: WIem co błąd pokazał bo kumpel przy okazji sprawdził ale nr. błedu nie pamiętam i kumpel poza zasięgiem
  13. Cavaa

    BMW e46 318i - Koniec żywota

    Hejka. Więc tak. Swap udany, jestem mega zadowolony. Silnik ciągnie aż miło, praca idealnie równa, obroty zamrożone i ani drgnął - marzenie. Jest jeden problem który pojawił się kilka dni temu - losowo, czasami po chwili a czasami w ogóle nawet w dłuższej trasie - *pik* i wyskakują trzy kontrolki na raz [EML, hamulca ręcznego ale świeci na pomarańczowo oraz ta środkowa kontrolka od trakcji ESP]. Błąd mówi o błędzie czujnika ABSu. Ktoś coś jakieś pomysły? W pracy silnika na pierwszy rzut oka nic nie widać, natomiast nie wiem czy to moja paranoja ale wydaje mi się, że "wolniej" się zbiera po wciśnięciu gazu do dechy. (ale nic nie drga, nie dławi, nie szarpie).
  14. Cavaa

    BMW e46 318i - Koniec żywota

    -> Trzeci raz oddaję tam auto, nie było rozmowy na temat YT. -> Może ceny wysokie, za to dość mam już mireczków mareczków "zrobię 2x taniej". Zazwyczaj ma to swoje konsekwencje. -> Silnik mają sprawdzić przed kupnem, a w razie gdyby przy swapie okazała się jeszcze jakaś nieszczelność to mają sobie z tym poradzić. -> Dostanę samochód zastępczy, umowę na papierze razem ze stanem samochodu i fakturę. To, czego większość warsztatów nie daje. (przynajmniej u mnie).
  15. Cavaa

    BMW e46 318i - Koniec żywota

    Prawdopodobnie tanio nie jest, ale boję się dawać do prywatnych osób bo mirków mireczków a'la "zrobię dwa razy taniej ale połowa czujników i wskazań nie będzie działała, a na remont swapowanego silnika zapraszam za pół roku" jest pełno. Zakładam, że są wymiatacze i eksperci, ale ja osobiście takich nie znam i nie mam kontaktu z takimi - dlatego bezpieczniej wolę dać do warsztatu który mniej więcej znam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.