Skocz do zawartości

iap1107

Zarejestrowani
  • Postów

    79
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było F10 - 525/218 xDrive
    jest G01 - 3.0i/252 xDrive

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia iap1107

  1. We wrześniu 2023 zakupiłem olej BMW OE oraz filtr oleju też oryginalny (całość ok 370 zł). Udałem się do ASO celem wymiany między-interwałowej. Koszt robocizny ok 195 zł. Bez kasowanie inspekcji, za to z wpisem do historii. Przy okazji w ramach pakietu BSI wymienili płyn hamulcowy.
  2. Każdorazowo przed uruchomieniem silnika na wyświetlaczu między/pod zegarami wyskakuje komunikat o najbliższym serwisie (w tym przypadku klocki hamulcowe przednie) wraz z szacowanym pozostałym przebiegiem km, który "topnieje" .
  3. Póki co komputer wylicza, że jeszcze 3900 km można na dotychczasowych klockach wykonać. W związku z tym nie ma spiny. Pogrzebałem trochę i dowiedziałem się, że do mojego auta klocki mają nowy nr katalogowy i kosztują właśnie 2400 zł. Jednak te same klocki wcześniej miały inny nr katalogowy i można je zakupić ponad połowę taniej. Zakupiłem więc klocki OE za 1100 zł ze starym numerem katalogowym i czekam na komunikat o konieczności wymiany.
  4. W wyszukiwarce też widzę sporo zamienników, wiem że są. Tylko czy się sprawdzają? Jesli tak to jakie? Najbliżej mi do Brembo, bo skoro zaciski to może i klocki?
  5. Kończą mi się przednie klocki hamulcowe do M Sport 2.0/252 KM. W ASO twierdzą że jedynie OE się nadają. Cena w ASO (klocki OE, czujnik, kołki) z wymianą to koszt ponad 3 tys. Same klocki to ok 2400 złotych. Gdy pytam o zamienniki to twierdzą że do wersji M ( niebieskie zaciski) żaden zamiennik nie wchodzi w rachubę. Pomyślałem że skoro Brembo oferuje zaciski do tego modelu to może klocki (650 złotych) byłyby odpowiednie. Jakie macie doświadczenia jeżeli chodzi o zamienniki: warto czy lepiej oryginał? Może inny producent?
  6. Witam. Zbliża się koniec gwarancji na moje G01 3.0i, za chwilę będę umawiał się na przegląd końcowy. Pytanie do forumowiczów, którzy przerabiali już takie tematy: na co zwrócić uwagę? Czy macie jakieś praktyczne rady, aby wszystko co podlega gwarancji zostało zauważone, wymienione? Czy jest coś na co zwrócilibyście szczególną uwagę?
  7. U mnie przy zmianie kół z letnich za zimowe (pierwszy raz, nowe koła z czujnikami) wyglądało to tak: lewarek - podniesienie - zmiana kół - opuszczenie - jazda na stację w celu wyrównania wymaganego ciśnienia - jazda przez kilka km celem zresetowania - i koniec. W F10 reset trwał kilka sekund, w G01 reset trwa dobre kilka minut, auto musi być w ruchu, na wyświetlaczu wskaźnik jest procentowy który postępuje do 100% i zapisuje ustawienia i wartości.
  8. Zauważyłem, że wentylacja fotela pasażera słabiej chłodzi/wentyluje. Ktoś podpowiedział, że przyczyną mogą być częściowo "zapchane pory/siateczka" na pokryciu siedziska skóry. Jak najlepiej odczyścić skórę, "odetkać pory"? Samemu czy detailing? Może ktoś ma jakieś sprawdzone sposoby?
  9. Uwaga, od 11.09.2023 wzrastają ceny pakietów serwisowych BSI (średnio o ok 75 %). Jeśli ktoś zainteresowany to niech się spieszy. Informacja uzyskana od autoryzowanego dealera BMW.
  10. Witam, chciałbym wymienić olej między interwałami fabrycznymi. Średnio co 10-12 tyś km. Kilka serwisów autoryzowanych obdzwoniłem o cenę usługi oraz czy i jak to zostanie zapisane w historii pojazdu. Muszę przyznać, że różnice kosztowe są znaczne pomiędzy ASO. Zastanawiam się skąd w serwisach ASO takie różnice (od 600 zł do ponad 1.100 zł) za wymianę oleju wraz z filtrem, nie kasowanie inspekcji?
  11. Ogarnięte. Okazało się że jedna spinka popuściła. W ASO zapłaciłem 7 złotych za nową i na parkingu w ciągu 2 minut wymienione. Listwa tylko na spinkach, wystarczyło podważyć i po sprawie. Temat zamknięcia.
  12. Czy miał ktoś problem z poluzowaniem, opuszczeniem listwy dolnej drzwi z PVC (zdjęcie). Podejrzewam, że na skutek uderzenia otwartymi przednimi drzwiami o przeszkodę puścił zaczep/spinka i odstaje od drzwi na styku końca przednich i początku drugich i brak ciągłości linii. Listwa po dociśnięciu ręką wraca na swoje oryginalne położenie i jest Ok, ale zaraz po puszczeniu reki odkształcenie położenia wraca, sprężynuje. Jest tam jakiś zaczep, spinka? Próbowałem podejrzeć, ale boje się mocniej odchylać listwę. Na YT nie mogę znaleźć podobnego wątku, jedyna wskazówka tam to żeby to skleić na ciepło.
  13. Dziękuje, myśle ze się wyjaśniło. Pozdrawiam
  14. Mogę prosić screen z ta informacja?
  15. W aplikacji connected drive po zatankowaniu do pełna owszem pokazuje, ale nie są to wartości równe. Raz pokazuje 62, 60, 64, różnie i dlatego interesuje mnie nominalna pojemność zbiornika. Jeżeli po vin uda się stwierdzić to będę wdzięczny: NC87659
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.