Skocz do zawartości

Jezollo

Zarejestrowani
  • Postów

    44
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E83 2003

Osiągnięcia Jezollo

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Witajcie. bmw x3 e83. W trakcie jazdy naciskałem na guziki na kierownicy (ten z ikoną mówienia i obok przycisk r/t). Po naciskaniu nic się nie działo, prócz tego że na ekranie radia (nawigacja tekstowa- business bodajże) zaczęły pojawiać się dziwne symbole które po restarcie zapłonu znikają i robi się znów normalnie.. Niestety zauważyłem że przez to zginęło mi połowa ustawień w samym radio, nie można zmienić języka wyświetlić godziny itp. Zacząłem znów naciskać te guziki na zmianę i nagle na desce na ekranie zamiast godziny w trybie 24h zmieniło się na 12h, a zamiast spalania średniego mam teraz "MPG". Czy to normalne czy z pozycji kierownicy działy się tego typu rzeczy? Jak to naprawić? O co tu chodzi?
  2. To nie jest żadne rozwiązanie. Równie dobrze można robić radio głośniej.
  3. Kluczyki również są programowalne z ustawieniami foteli i lusterek
  4. Mam to samo, głównie przód z prawej strony ale zdarza się i z lewej. Kiedy umyje auto to bulgotanie słychać jeszcze przez kilka km aż woda splynie i jest cisza. Natomiast podczas deszczu to bulgotanie jest tak drażniące, że trzeba zakryć pokrywę, bo wtedy prawie nic nie słychać. Myślę, że to wina uszczelki szyberdachu bo przy zamkniętej szybie woda do odpływów nie powinna się dostawać, aczkolwiek nie badalem jeszcze tematu, więc proszę podziel się swoimi spostrzeżeniami bo to również mnie się przyda, pomyślności!
  5. Do dnia dzisiejszego nie rozwiązałem problemu z wyświetlaczem radia i nawigacją. Co ciekawe, dodam.. Mając włożoną płytę z mapami (prawdopodobnie w komputerze nawigacji został obrany jakiś cel) słyszę podpowiedzi nawigacji normalnie w głośnikach auta. Natomiast wyświetlacz nie widzi nawigacji. Jeśli komputer wydaje mi polecenia przez głośniki to połączenie z radiem jest ok? Co do podczepienia się pod temat to mój telefon nie chce się parowac wcale. Po sekundzie restartuje połączenie. A każdy inny telefon reaguje inaczej np połączy się a rozlacza np w trakcie wybierania połączenia, inny działa całkiem, inny wcale auta nie widzi itp. Jeśli jesteś pewny, że to od wstrząsu to sprawdź wtyczki. Z tego co pytałem dowiedziałem się tylko, że od radia do poszczególnych modułów idą same wiązki bez żadnych wtyczek pod wykładziną.
  6. U mnie musi być jakaś nieszczelność bo odpowietrzylem, zalałem płynu full, a na następny dzień przed jazdą sprawdzam a tam pływak prawie na minimum, po kilkunastu kilometrach kontrolka wyskakuje ponownie. Najczęściej kiedy staje na światłach gaśnie a gdy ruszam lub przytrzymam obroty to się zapala. Nie mam na to siły, po nowym roku jadę do mechanika na sprawdzanie szczelności i dalsze czynności z tym związane. Póki co będę jeździł i ignorował kontrolkę, bo auto w środku grzeje, a termostat pokazuje temperaturę w normie. Edit. Wąż pod zbiorniczkiem był świeżo mokry, więc sprawdziłem spód zbiorniczka i też mokry, więc gdzieś jest pęknięty. Myślę że wszelkie problemy z ubytkami płynu w tym modelu i pokrewnych należy zacząć od podejrzeń na zbiorniczek wyrównawczy, ponieważ jest to najsłabsze ogniwo. Info wyłącznie dla ludzi z przyszłości ;)
  7. Ja zalałem płynu i zapomniałem zakręcić oba korki i odpaliłem silnik xddd Zrobiła mi się fontanna pod maską, ale szybko auto zgasiłem, zakrecilem. Po przejechaniu kilku kilometrów kontrolka się zapaliła a potem przez następne kilkanaście nic. Będę obserwować i zobaczymy co z tego będzie.
  8. Próbowałem odpowietrzyc wg instrukcji z wielu youtubowych poradników ale nie idzie mi odpalenie tej elektrycznej pompy wody. Wlałem pełno płynu do zbiornika ale nic nie pracuje...
  9. Pytam, ponieważ wielokrotnie sprawdzałem poziom płynu i ciągle było go mało więc dolewałem. Teraz się boję, że się okaże że jest go o wiele za wiele, nie chcę awarii bo nie mam możliwości pojechać do mechanika. Poszukam, dzięki.
  10. Hej, wyskakuje mi kontrolka ze zdjęcia. Nie zawsze, zwykle podczas włączonego ogrzewania i przy przytrzymaniu auta na wyższych obrotach. Ona po chwili gaśnie. Czasami nie pojawia się wcale a czasami na 20 km kilka razy... Kontroluje płyn chłodniczy (co jakiś czas go dolewam) i generalnie jest w normie. Wskazówka termostatu dumnie stoi w pionie, nic się nie dzieje poza tym że kontrolka wyskakuje. Początkowo myślałem że to tylko czujnik i zleciłem wymienienie go i na chwilę zadziałało, ale sytuacja powróciła. Czy musi być to uszczelka pod głowicą? Co innego może powodować takie akcje?
  11. Zdiagnozowano u mnie problem ze zmieniarką cd, która jest w podłokietniku. Rzekomo sygnał idący światłowodem z czytnika przechodzi przez zmieniarkę i następnie do radia. Światłowód na wysokości zmieniarki jest uszkodzony co powoduje wyżej opisywane problemy. Teraz mogę kupić inna zmieniarkę lub można podłączyć światłowód z pominięciem zmieniarki wyłączając możliwość używania muzyki z płyty. Jestem na etapie zakupu zmieniarki, będę raportował co dalej. EDIT. W e83 nie ma światłowodu... Zmarnowany czas i pieniądze. Nadal stoję w miejscu. Diagnostyka wykazuje jedynie błąd na wysokości zmieniarki, nic więcej nie wiem...
  12. Dostałem od kolegi deebee softy które jak twierdzi u niego działają. Spróbowałem.. Sprawa ma się tak że wkładam płytę za pierwszym razem to mk4 przemieli płytę dość szybko i wypluwa. Drugie wsadzenie to już różnie bo czasami długo kręci i wypluwa a czasem chwilę kręci i czytnik jakby przestał się płytą interesować bo przestaje pracować nie wysuwając jej. Generalnie to mam podejrzenia, że nie ma komunikacji między radiem a czytnikiem. Czytnik kupiłem na allegro (w napędzie były już mapy) i po pierwszym odpaleniu po polsku lektor prowadził mnie do jakiegoś celu. Nie wiem jakiego bo ani go nie ustawiłem ani go zmienić nie mogłem. Wskazówek na radio nie było, jedynie na ekranie deski rozdzielczej. Obecnie sprawa ma się tak że jestem po serii prób załadowania nowego softa i nie ma żadnej reakcji poza tym że lektor już nie mówi nic... Jestem w punkcie wyjścia z serią nagranych płyt. Podsumowując jak wspominałem podejrzewam brak komunikacji między czytnikiem a radiem. Podczas zapłonu odlaczylem i podłączyłem go - zero reakcji. Macie może pojęcie gdzie zerknąć i sprawdzić? Jakieś wtyczki, piny bezpiecznik czy cokolwiek? Jestem bliski zrezygnowania a zależy mi na zrobieniu tego, pozdrawiam. :mad2:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.