Skocz do zawartości

larry920

Zarejestrowani
  • Postów

    39
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F10 520d

Osiągnięcia larry920

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Ok, kolega przyniósł PAsofta - zakodował ksenony i powyłączał sprawdzanie żarówek przednich. Niestety jednak jeszcze pomruguje - ale tylko po włączeniu zapłonu w 2 pozycje i tylko w pozycji 0 przełącznika świateł. Jest to takie 10 sekundowe szybkie miganie 'ksenonów' na przemian i potem już tylko raz na kilka sekund. Odłączyłem na chwilę kabel od żarówki od ringów w jednej lampie i przestała mrugać. Czy jest możliwe że żarówka od ringów powoduje jakieś zakłócenia i taki miganie? Dodam, że jest to taka żarówka nieoryginalna - duża czarna z metalowym radiatorem i długim kabelkiem ze złączkami, która świeci jasnym światłem. Czy wymiana tych żarówek pomoże?
  2. Oki dzięki dziś sprawdzę. Mam zgrany plik FSW_PSW.TRC i widzę 2 wpisy: KALTUEBERWACHUNG wert_01 i KALTUEBERWACHUNG_NSW aktiv - czyli zmieniam tylko ten drugi? Czy to wystarczy czy jest jeszcze któryś wpis do zmiany, gdzieś wyczytałem że ktoś zmieniał to: FEHLER_ABBLENDLICHT na nicht_melden i PWM_ANSTEUERUNG_AL na wert_02 - ale u mnie tego drugiego nie ma wogóle w pliku. Z różnych informacji z forów myślałem, że trzeba od nowa zakodować moduł świateł PASoftem lub DIS i od nowa dodać opcję xenonów, bo NCS się podobno nie nadaje.
  3. Witam, ostatnio zostałem posiadaczem E39 530i ale mam mały problem z reflektorami, które czasami migają. Poprzedni właściciel przekonwertował fabryczne lampy halogenowe (biedna wersja bez ksenonów) na wersję z projektorem biled, który wygląda jak ksenon ale świeci lepiej. Lampy patrząc od środka nie mają żadnych przetwornic tylko wychodzą kabelki z kostką. Miganie wygląda tak: po włączeniu świateł pozycyjnych - czyli z przodu tylko ringi świecą - wtedy co kilkanaście sekund pojawia się lekkie mrugnięcie raz na jednym projektorze led a raz na drugim na zmianę. Po włączeniu świateł mijania projektory led już nie migają. Żaden błąd na desce się nie świeci. Pytanie co trzeba teraz zrobić, żeby pozbyć się tego mrugania, które pojawia się w momencie kiedy projektory led nie są włączone? Ktoś coś podpowie, dzięki z góry za sugestie.
  4. Witam, znalazłem egzemplarz 530i z lpg i w touringu bo taki poszukuję, VIN to: WBADS61090GV42490, co sądzicie o nim: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-lift-231km-lpg-skora-xenon-grzane-fotele-navi-parktronic-tempomat-ID6EHBrI.html
  5. No właśnie też myślę że może to być element podciśnienia, tylko jaki i jak to sprawdzić?
  6. Witam, mam podobnie w 520d N47 przedliftowym przy przebiegu 170 tysięcy. Przy rozruchu głośny świst ale tylko przez kilka sekund a później świszczy ciszej w czasie jazdy szczegółnie słychać jak schodzi z obrotów na 1-2 biegu. Na wyższych biegach nie słychać. U mnie diagnoza padła: śwista turbina. Moc sprawdzona na hamowni kilka koni mniej od nominalnej ale w normie, auto jeździ dynamicznie, tylko ten świst irytujący. Jestem rozdarty czy regenerować czy jeździć dalej.
  7. Wg mnie nie ma takiej potrzeby.
  8. Wymiana zakończona sukcesem, wahacz wyszedł u mnie łatwo bez ściągacza, śruby trzymają mocno, dostęp dobry po odkręceniu tarczy i osłony tarczy. Pierwszy obrót wykonałem z rurką przedłużką na kluczu, a potem już się łatwo kręciły, także bez mocnego klucza się nie obejdzie. U siebie miałem SKF oryginał a kupiłem FAG oryginał, więc występowały zamiennie.
  9. Witam, przymierzam się do wymiany przedniej piasty w 520d bez xdrive i pytanie czy ktoś z was wymieniał: jak z dostępem do śrub i czy ciężko je odkręcić? Objawy mam takie: prawa piasta obraca się z lekkim oporem, lewa natomiast nie ma prawie żadnego oporu, huczenia nie zauważyłem, mam jedynie lekkie drgania przy hamowaniu ale tylko w przedziale 60-40km, w czasie jazdy nic nie trzęsie. Wykluczyłem już tarcze (oryginały sprawdzone i lekko przetoczone) brak luzów w zawieszeniu, wg mnie coś z piastą nie tak - nie obraca się w 100% osiowo. Wiadomo można jechać do warsztatu, wyłożyć kasę ale wolałbym zrobić samodzielnie w swoim kanale. Dzięki za podpowiedzi.
  10. Aha czyli kable bo ja tego nie mam i tak samo brak lusterek elektrycznych + podejrzewam wymiana panelu klimazytyzacji a to już duże koszty, dzięki Panowie
  11. No tak przedlift do przedlifta to pasuje :-) Fotele mam podgrzewane więć podgrzewanko będzie działało, ale jak ogarnąć żeby włączyć wentylację? Wymiana całego panela klimatyzacji tak? Jakieś kable trzeba dołożyć?
  12. Witam, Panowie kupiłem okazyjnie fotele przednie komforty z podgrzewaniem i wentylacją i przymierzam się do zamiany moich foteli sportowych półautomatycznych tzn jest regulacja góra-dół + pochylenie oparcia + ogrzewanie. Przeczytałem wiele tematów ale nie wiem tego: czy jest potrzeba prowadzenia dodatkowych kabli do regulacji siedziska przód-tył, która u mnie jest manulana a w komfortach jest automatyczna? Dodam, że nie zależy mi na pamięci foteli ani na wentylacji. Czy po przełożeniu i zakodowaniu VO będzie działać pełna regulacja komfortów, czy do regulacji przód-tył trzeba dokładać kable? Dzięki za konstruktywne podpowiedzi.
  13. Ja też się nad tym zastanawiam, dobre jest to że można używać albo oryginalnego systemu bmw albo androida, z tego co czytałem działa bardzo płynnie zwłaszcza w wersji octacore 4gb ram i dodatkowo można podłączyć kamerkę cofania dedykowaną w klapie oraz kamerkę rejestratora z przodu a nawet moduł z czujnikami ciśnienia tpms, cena około 1700zł.
  14. Zmierz temp. na kratkach. No ustawione na 16 a wieje ok. 20, niby chłodne ale nie do końca. Gdzie szukać przyczyny? Po ostatnim przegrzaniu układu kiedy wywaliło mi trochę ciśnienia pomiędzy silnikiem i szybą podjechałem do serwisu nabijania klimy i gość powiedział że czynnik jest pełny tylko ciśnienie z układu zniknęło, i nie za bardzo wiem o co chodzi bo czynnik daje przecież ciśnienie.
  15. Podsumowując temat - być może przyda się innym - u mnie problem tkwił w niełączącej wtyczce czujnika temperatury patrząc od przodu auta po lewej stronie pod zbiorniczkiem płynu chłodzącego. Z powodu drobnego wycieku ze zbiorniczka (dziurka ze starości) zalało tą wtyczkę i w wyniku tego pojawił się w sterowniku silnika błąd nr 125 E-fan, który nie dał się skasować. Ten błąd z koleji uniemożliwiał uruchomienie się sprężarki klimatyzacji. Posprawdzałem wszystkie przekaźniki bezpieczniki, ba wymieniłem nawet wentylator bez skutku. Szukałem przyczyn w układzie klimatyzacji, tymczasem ten wentylator jest także dodatkowym wentylatorem silnika a nie tylko klimatyzacji. Na moje szczęście wtyczka sama złapała połączenie i problem zniknął sam. Żałuję tylko, że forsowałem sprężarkę w Inpie, aż wyrzuciło z układu trochę...ale nie czynnika tylko prawdopodobnie pary wodnej, bo po sprawdzeniu czynnika jest podobno full tylko ciśnienie układu spadło. Teraz klima już działa, tylko jakby wydajność spadła i chłodzi słabiej, nie wiem gdzie teraz tkwi przyczyna.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.