Skocz do zawartości

zielnik

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O zielnik

  • Urodziny 23.12.1992

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 528i Touring 1999r.
    było - E39 523i Touring 2000r.
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia zielnik

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Mam podobnie w moim 528i, chociaż drgania nie są tak częste i intensywne, ale obstawiam zużyte dwumasowe koło zamachowe albo sprzęgło (albo jedno i drugie), ciekaw jestem opinii innych użytkowników.
  2. zielnik

    528i brak dźwięku w radiu

    No prawie dokładnie tak, może nie na 30 minut, ale łączyłem klemy... miała być adaptacja po czyszczeniu przepustnicy, ale z tym już ok. Dźwięk nie działa.
  3. zielnik

    528i brak dźwięku w radiu

    Mam taki problem z radiem w moim turasie 528i '99 - dźwięk przestał działać po odłączeniu akumulatora i rozładowaniu kondensatorów (chciałem zrobić reset kompa i adaptację z innej przyczyny, w sumie nie potrzebnie). Radio normalnie wyświetla odbierane stacje, jedyny problem to brak dźwięku - wydaje mi się że został zablokowany przez zestaw głośnomówiący Nokia (montowany chyba przez bmw). Udało mi się wymontować ten cały zestaw, nawet zrobiłem drugi reset i ciągle nic... dźwięku nie ma. Przed wymontowaniem tego zestawu na radiu przez chwilkę wyświetlał się tylko komunikat "phone", teraz tego nie ma już. Mój zestaw audio to S666A Radio BMW Business CD RDS i S676A HiFi Speaker System.
  4. Ja mam porównanie, w moim 528 wchodzą tak samo dobrze na zimnej jak i na ciepłej skrzyni.
  5. Dobra, jeszcze jedna być może głupota, ale próbowałeś przyciągnąć pedał sprzęgła do siebie? Jeden jedyny raz tak miałem w moim samochodzie. Nie mogłem wbić żadnego biegu, okazało się że pedał nie odbił do końca.
  6. Nie rozwiązałem. W sumie nie jest to jakieś uciążliwe, bo dzieje się tylko na zimnej skrzyni. Zostawiam to następnemu właścicielowi, ale tak myślę że wymiana sprzęgła i profilaktycznie oleju w skrzyni powinna pomóc. Teraz mam kolejne e39, kolejne problemy, ale to oddzielna historia :)
  7. Tak jak ktoś wyżej pisał, dolej dla pewności paliwa. Niech wskaźnik będzie na tych 15 przynajmniej. W e39 lepiej nie schodzić poniżej 15l. Jechałem kiedyś na rezerwie, i auto zdechło na światłach z braku paliwa, mimo że było go jeszcze około 10l w baku. Od tego zdechła mi pompa.
  8. Może spróbuj diagnostyki komputerowej, bo po tym co opisałeś trudno będzie komuś z forum Ci pomóc.
  9. Na zgaszonym wydaje mi się że jest tak samo. Raz miałem też taki problem, że w ogóle biegi nie chciały wchodzić, okazało się że puszczone sprzęgło nie odbiło do końca, wystarczyło podciągnąć pedał do siebie i było ok. To była jednorazowa sytuacja i już dosyć dawno temu.
  10. 523i M52TUB25 2000r. Mam taki problem: biegi wchodzą mi dosyć opornie gdy samochód jest jeszcze zimny. Wrzucanie biegów jest dosyć ciężkie zwłaszcza gdy samochód stoi - na przykład jedynka przed ruszeniem spod świateł. Podczas jazdy wrzucanie kolejnych biegów nie jest już zbytnio problematyczne, a gdy samochód (a raczej skrzynia) dobrze się rozgrzeje, wszystko zaczyna chodzić sprawnie, biegi można wtedy wrzucać właściwie jednym palcem. Zdążyłem się już do tego przyzwyczaić, bo tak było od początku mojego użytkowania tego samochodu, czyli od prawie roku. W listopadzie miała wymieniany olej w skrzyni, co nie poprawiło sytuacji. Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną problemu? Jeszcze jeden szczegół, który mi się przypomniał: na postoju, gdy wbiję już bieg, i będę cały czas trzymał wciśnięty pedał sprzęgła, biegi wchodzą bardzo lekko, dopóki nie puszczę i nie wcisnę sprzęgła jeszcze raz. Czyli tak: wciskam sprzęgło - bieg wchodzi ciężko, jak już wejdzie, można je wrzucać leciutko. Wrzucam luz, puszczam sprzęgło i wciskam je jeszcze raz - znowu bieg wchodzi ciężko.
  11. andrzej29 - widzisz, nawet nie zwróciłem uwagi na ten słupek, jak to się mogło stać - przycisnęli coś drzwiami, czy ktoś kiedyś słabo wyklepał po owinięciu na drzewie? :D Oczywiście, że nie kupię samochodu bez uprzedniego przejechania się, bez obejrzenia podłogi... :) nie napalam się bo nie jest to moja wymarzona konfiguracja wyposażenia. Brak emblematu, zmęczona uszczelka czy piksele to pierdoły łatwe do ogarnięcia, najbardziej boję się rudej i mocno zużytego silnika :P Dzięki za wasze spostrzeżenia.
  12. Czy ktoś ma jakieś sugestie co do tego egzemplarza? Ogłoszenie świeże, z dzisiaj. Właściciel nie ma za wiele do powiedzenia na temat auta, bo jest to handlarz z dużą ilością samochodów. Mam do niego kawałek (230km) i nie wiem czy jest sens jechać, ale pewnie jak zwykle dopóki się nie przejadę, to niczego się nie dowiem :) Sprowadzony ze Szwecji. VIN WBADM510X0GS05735 Type Code DM51 E Series E39 () Series 5 Type LIM Model 528I (EUR) Steering LL Doors 4 Engine M52/TU Displacement 2.80 Power 142 Drive HECK Transmission MECH Colour SCHWARZ 2 (668) Upholstery STANDARDLEDER/GRAU (N6TT) Prod. Date 1999-12-16 S283A BMW LA wheel, BMW Styling II S302A Alarm system S438A Fine wood trim S441A Smoker package S464A Ski bag S465A Through-loading system S473A Armrest front S481A Sports seat S494A Seat heating driver/passenger S500A Headlight wipe/wash/Intensive cleaning S520A Fog lights S522A Xenon Light S534A Automatic air conditioning S540A Cruise control S548A Kilometer-calibrated speedometer S666A Radio BMW Business CD RDS S704A M Sports suspension S710A M sports steering wheel, multifunction S785A White direction indicator lights S842A Cold-climate version S863A Retailer Directory Europe S885A On-board vehicle literature Swedish S896A Daytime driving light switch
  13. Też chciałem sprawdzić poziom płynu w moim 523i. Po otwarciu okazało się że ten biały plastikowy bagnecik pływa sobie gdzieś na dnie zbiorniczka. Za pomocą dwóch listewek drewnianych wygrzebałem go: http://i.nfhost.me/images/2018/07/11/IMG_20180710_104126.jpg Sądzę, że powinien wystawać z otworu w czarnym elemencie (zaznaczone na zdjęciu), i być na stałe złączony z pływakiem, który jest pod czarnym elementem: http://i.nfhost.me/images/2018/07/11/IMG_20180710_104329.jpg Wetknąłem ten ułamany bagnecik w otwór tak, że oparł się się o pływak i wydaje mi się, że spełnia on swoją rolę, pomimo że powinien być z pływakiem złączony na stałe. U mnie bagnecik po wsadzeniu na miejsce nawet trochę wystawał ponad powierzchnię wlewu.
  14. W zeszłą sobotę byłem obejrzeć auto, może ktoś będzie zainteresowany, ja się nie zdecydowałem, ale mogę podzielić się wrażeniami.. Ogólne pierwsze wrażenie - na żywo wygląda troszkę gorzej niż na zdjęciach, zaparowana lampa, drobne odpryski lakieru na masce. Pomimo poszukiwań nie znalazłem ognisk korozji, podłoga wydaje się ok, ale miałem okazję tylko podnieść samochód na lewarku, nie widziałem go dokładnie od dołu. Jedyne do czego można się tam przyczepić to trochę spocone okolice chłodnicy. Właściciel na dzień dobry zasypał mnie informacjami typu: "podwójny vanos, m pakiet, shadowline" - tak jak bym sam nie przyjechał do niego swoim e39 i nie wiedział kiedy i w jakich silnikach był vanos a kiedy nie :) Jadę oglądać M52TUB28 to wiadomo że ma podwójny vanos... na moja uwagę że sama kierownica sportowa i gałka biegów to w sumie żaden m pakiet stwierdził że jak on mówi, że jest, to jest :D Po odpaleniu silnika kolejne niemiłe zaskoczenie - słychać pierdzenie jakby w okolicy kolektora wydechowego (właściciel słowa o tym nie powiedział, a pytałem o szczegóły przez telefon). Moje M52TUB25 tak nie pierdzi, to też nie powinno :P Kolejna sprawa - gość jak go spytałem powiedział że w dniu oględzin nie jeździł nim, na moje pytanie czemu wskazówka temperatury jest pionowo nagle przypomniał sobie że był na stacji zatankować :) Wnętrze troszkę podmęczone, tragedii nie ma, ale syf niemiłosierny. Piksele powypalane (a pytałem o to przez telefon, to właściciel twierdził, że są wszystkie), lusterko wewnętrzne - fotochrom wylany (też słowa nie powiedział przez telefon). Nie wiem jak działa wentylowanie foteli w e39, ale po włączeniu nic nie czułem i właściciel powiedział, że tak ma być. Tylna kanapa wyrwana z podłogi tak, że można ją podnieść jednym ruchem (nie trzyma się - może ktoś się do baku dobierał? :)) Klima chłodzi dużo słabiej niż u mnie - znowu gość twierdzi, że tak ma być. Tylne cupholdery wyłamane, naderwana osłonka lusterka w lewej osłonie przeciwsłonecznej. Poza tym jakieś drobne braki w zaślepkach plastikowych, ale to szczegół. Większość wyposażenia kompletna, chyba jedynie latarki w schowku nie było. Samochód prowadził się ok, całkiem zwarty/sztywny, biegi wchodziły ładnie, na moje oko dobrze przyspieszał pomimo czterech osób na pokładzie - ogólnie pomimo opisanych przeze mnie wad, o których właściciel "zapomniał" powiedzieć przez telefon, wydaje się ciekawa niezła sztuka w fajnej opcji. Sprzedający powiedział, że może opuścić o 400 zł i ani grosza mniej... mi samochód wydał się nie warty tych pieniędzy, do tego miałem nieodparte wrażenie, że facet ma coś do ukrycia. Ja szukam 528i dalej, nie napalam się na pierwszą obejrzaną, ale tą może ktoś kupi i będzie miał sporo frajdy ;)
  15. Ostatni Niemiecki przegląd 19.10.2017 - 256.527km Tu chodzi raczej o badanie techniczne takie jak u nas się wbija w dowód, a nie w książkę serwisową. Pytałem czy zdrowe progi i podłoga, dowiedziałem się, że tak. Jak spytałem czy była badana miernikiem to powiedział że progi miała malowane... Chyba wydam te 4,5 EUR a jak będę miał czas podjadę obejrzeć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.