Skocz do zawartości

Lucekj

Zarejestrowani
  • Postów

    87
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F30 320i 2016 B48M

Osiągnięcia Lucekj

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Ok, zadzwoniłem do ASO, wreszcie ktoś pomógł. Ten z końcówką 191 to STARY płyn, a ten 290 NOWY, czyli 191 zastąpili 290 - takie info z działu akcesorii ASO.
  2. =Jaja, w takim większym serwisie w Krk powiedzili, że g12+ :/, więc już totalnie nie wiem.
  3. Jeszcze pytanie odnośnie zamienników. Lepiej oryginał czy zamiennik?
  4. Witam, Panowie szukam i nie mogę znaleść ;) W 2018 roku miałem komunikat o niskim poziomie płynu chłodniczego. Trzepałem wtedy ostro forum i nie było jednoznacznych odpowiedzi jaki płyn. Zalecenia były takie, aby lepiej nie mieszac samemu koncentratu tylko dolać wody destylowanej jeśli nie ma dużego ubytku. Tak tez zrobiłem - dolałem jakieś MAX 200ml, międzyczasie kupiłem org koncentrat na allegro Numer katalogowy: 83512355290 (nie pamiętam jak doszedłem, że to ten numer). W każdym razie: auto ma 4,5 roku, przelot 52k km - chcę wymienić płyn w układzie, stąd pytanie: JAKI PŁYN/KONCENTRAT (nr oem) i ile wchodzi w układ? 320i B48 184km Pozdro z nadzieją, że ktoś odpowie ;)
  5. o którym tasiemcowym wątku piszecie? Tym w f10/11 ?
  6. Co robi dokładnie SPBR? Zwiększa czułość rekacji pedała hamulcowego? Jeśli zmieniałem na 340 czyli M sport, a nie na Performance 370 to w moim przypadku zasadne jest kodowanie SPBR ?
  7. Niby te X to gama XTRA cuda na kiju, pylić pylą (choć pełen obraz będę mieć po zmianie na latnie srebrne felgi, obecnie czarne i zima, brud- tak nie widze), nie mam porównania do innych, ale spodziewałem się więcej. Może to kwestia kompletu tarcz+klocki? Tarcze mam 09.C398.13 czyli nie XTRA (bo xtra nie mieli w rozmiarze 340), tył mam 09.C400.13 czyli tak jakby m-performance, bo zwykły mpak ma gładkie tarcze na tyle. (przód tył mam wiercone/nacinane) Być może to kwestia tego. Broszurka reklamowa klocki XTRA: https://www.bremboparts.com/europe/pl/produkty/klocki-hamulcowe/klocki-hamulcowe-brembo-xtra PS: zmiana kloców to perspektywa z dwóch lat pewnie przy obecnej eksploatacji - nie doczekam się :/ Pytania odnośnie nie tak mocnego hamowania na jakie liczyłem,a na które do końca nie znam odpowiedzi: 1) kwestia wymiany pompy+serwa ? 2) kwestia kodowania? 3) kwestia tarcz 4) kwestia klocków Xtra (mniejsze pylenie) do nawiercanych ? 5) kwestia poprawnego odpowietrzenia pompy z kompa i poprawnej kolejności? AHA 6) JESZCZE opcja przewodów hamulcowych ---- planowałem wymianę na OPLOT PIZZA BRAKES - niby to może poprawić hamowanie, ale jak mam nie czuć różnicy to szkoda kilku stówek i dłubania pod autem.
  8. Dzięki za info. U mnie przy zmianie z tego co pamiętam wciskałem pedał gazu do oporu, a kumpel otwierał zawory przy spuszczaniu starego płynu. Tak, więc raczej nie zapowietrzyłem układu, a procedury z ISTA nie odpalę, gdyż nie mam dostępu, czasu i chęci na naukę (wolałbym opłacić racjonalnie za usługę, niż testować na sobie). Dopytuję bo przy swapie z 300--> 340/345 mam wrażenie jakby coś do końca nie grało tak jak powinno. Na co dzień jeżdzę innym autem, gdzie hamulec jest bardziej wrażliwy, więc może stąd takie odczucia... Zmieniłem również na tarcze BREMBO nacinane/nawiercane plus klocki z końcówką X, nie kodowałem jeszcze, gdyż czasu nie ma, nie szukałem jeszcze kodera, a sam nie ogarnę. Pytałem wstępnie jedną firmę i przy kodowanie bez względu na ilość chcą 350zł :D W innym aucie swego czasu za flaszke robili lub 100zł za taki banał (jak ktos jest w temacie) i po sprawie. Wolałbym na pomagam pl 500zł wpłacić niż płacić za zakodowanie hampli 350zł :D Nie wiem czy kodowanie coś pomoże, zobaczymy. Całe życie VAGiem jeżdzone, więc nie ma ziomeczków od Bimerek, trza samemu kopać i szukać, a kumpel mechaniur nie robi Bemek.
  9. Właśnie o to mi chodzi... o łożysko i piastę. Łożysko potem w 90% przypadków do wymiany :/ Jeden z kolegów podlinkował taką instrukcję: https://rparts-sites.s3.amazonaws.com/c9da6b63e26b3287a6a68fe8ee3a4330/design/installation%20instructions/F2x%20F3x%20M%20Perf%20BBK.pdf na stronie 8 jest tam właśnie to nacinanie. Jakoś to dziwnie pokazane jest. W aso również mówią o piaście. Dużo zabawy z tym miałeś? Jakbyś zerknął na to odpowietrzanie to byłbym bardzo wdzięczny i jeśli to nie problem wrzucił jakaś fotkę z instrukcji w tym temacie :) Jeszcze pytanko o kodowanie: co tam dokładnie zmieniałeś :) Przepraszam, za nudzenie, ale warto zapytać kogoś kto sam bezpośrednio dłubał i ma doświadczenie.
  10. No właśnie. Bo NIBY kolejność odpowietrzania ma znaczenie. W teorii na każdym polskim portalu jest: Odpowietrzanie zaczynamy od koła najbardziej oddalonego od pompy hamulcowej :prawe tylne koło,,lewe tylne koło,,prawe przednie koło,,lewe przednie koło --->tutaj metoda po staremu z autami BEZ ABS, z ABSem ODWROTNIE, czyli od najkrótszego do najdłuższego. z kolei na HAMERYKAŃSKICH filmach PRO Bimmerowców jest podawane ODWROTNIE (na każdym filmiku podają od najdłuższego do najkrótszego), np: w 25:20 Jak zatem jest? Która kolejność jest wiążąca i czyma znaczenie? (spotkałem się z opiniami, że kolejność nie gra roli). Jak odpowietrzyć pompe z kompa ?
  11. Chodzi mi właśnie o technikę montażu tylnych tarcz osłonowych, przód normalnie p%p, natomiast nie wiem jak tył wymienić. Przy okazji zmiany zacisków: jak odpowietrzałeś układ? Według kolejności czy bez? Pytam bo już sam nie wiem, a na amerykańskich filmach instruktażowych mówią o kolejności: od najdalej oddalonego koła od abs, a w teorii jest niby odwrotnie (mowa a autami z AbS) czyli od najbliższego do najdalszego koła :)
  12. Tak to wyszło: Widze, że kompletny wydech zakupiłeś od 40i. Nie wiesz jak sprawa wyglądałaby w przypadku zamontowania samego końcowego tłumika? Jaka różnica?
  13. Mam pytanko odnośnie zmian tarcz: czy zmieniałeś na większe jeśli tak czy robiłes kodowanie oraz jak były montowane tarcze kotwiczne z tyłu w przypadku zmiany tarcz?
  14. Jak zatem odszyfrować te dziwaczne naklejki na serwach ? Dlaczego tam jest pięć numerów, które nie mają pokrycia w częściach z katalogów? Zaryzykowałbym kupno z allegro, ALE tylko jedna oferta podaje właściwy nr części reszta to abstrakcja , ale nie ma się co dziwić jak na tych naklejkach jakieś hieroglify :/ PAre stówek na używkę to nie problem, ale z wymianą ponoć już jest dużo zabawy (więcej niż przy montażu kamery cofania :D ) No i finalnie: KOLEDZY DAJCIE znać czy po kodowaniu coś się poprawiło.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.