Skocz do zawartości

gandalf103

Zarejestrowani
  • Postów

    36
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    320d

Osiągnięcia gandalf103

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Cześć, odświeżę nieco wątek. Chciałbym w f31 zmienić zwykle fotele (podgrzewane ale nie kubelkowe) na jakies skórzane kubełkowe (sportowe) od anglika z Allegro. Czy tutaj takze wszystko jest P&P czy trzeba jakos je przerabiac np. tak jak chyba w e90 bylo - podmieniac mate zajecia siedzenia kierowcy?
  2. Nie wiem co z tym jest nie tak, zdejmuje klocki, cofam tloczki, kolo kreci sie idealnie, zahamuje i klocek juz sie nie cofa. Przypominam, ze mowie o hamulcach 4-tloczkowych i tam mechanizm cofania klockow jest nieco inny niz w zwyklych. Ehh juz nie mam do tego cierpliwosci, spalanie mam o litr wieksze niz powinienem a przy obecnych cenach to juz sa konkretne pieniadze :D
  3. Sprawa wyglada tak, ze klocki mi sie nie cofaja poniewaz klinuja sie na szpilkach (prowadnicach).. Jakies sugestie dlaczego tak sie dzieje?
  4. Nie no, to niemozliwe. W drugim samochodzie tez zlozylem klocki (ale tam mam normalne hamulce, nie 4-tloczkowe) i tam kola kreca sie perfekcyjnie, tloczki normalnie odskakuja wraz z klockami. Generalnie nie czuje jakiegos smrodu i tarcze raczej sie nie przegrzewaja ale skoro na lewarku kolo obraca sie ze zdecydowanym oporem to raczej nie jest to prawidlowe. Pewnie na samym tym tarciu klocka o tarcze mam juz na wstepie z -10KM, poza tym tarcze po 5kkm wygladaja jakby mialy juz dobrych 30kkm nalotu..
  5. Czesc, rok temu zmienilem tarcze i klocki z przodu. Ostatnio przy zmianie kol na zimowe zauwazylem, ze kola kreca sie z duzym oporem - klocki szoruja o tarcze, nie cofaja sie do konca. Rozebralem zaciski i same tloczki chodza bardzo plynnie (mam zaciski 4-tloczkowe). Wyczyscilem i cofnalem wszystko tak, ze mialem jakies 2-3 mm zapasu do tarczy, kolo krecilo sie bez zadnego problemu. Po nacisnieciu hamulca powtorka z rozrywki - klocek nie cofa sie (albo cofa sie za malo) i ciagle dotyka tarczy. Tarcze + klocki Zimmermanny. Zastanawiam sie jeszcze czy te klocki nie sa jakies za szerokie i po prostu sie klinuja w zacisku. Opcjonalnie czy problemem moze byc zbyt duza ilosc plynu hamulcowego w ukladzie (w co watpie)?
  6. Czesc, mala aktualizacja. Przyczyna problemu byl silniczek od szyby (ten z 'nowych' drzwi). Podpialem go bezposrednio pod prostownik i zrobil zwarcie. Wymienilem go na stary, oryginalny silniczek i kilka bledow zniknelo. Zostal mi tylko ten 03009E - Brak napiecia wejsciowego na przekazniku. Zastanawiam sie czy w takim razie jakis bezpiecznik sie przepalil czy moze jednak ten przekaznik siadl? Jakie sa szanse na uszkodzony przekaznik? Wydaje mi sie, ze niewielkie.. EDIT: Moze komus przyda sie ta informacja - jednak bezpiecznik byl spalony. W f20 jest jeszcze jedna skrzynka, ktorej nie ma na rozpisce. Znajduje sie w prawym slupku A, na prawo od schowka pasazera (miejsce, w ktore pasazer zwykle kopie prawa noga). https://auto-bezpieczniki.pl/bmw-serii-1-f20-f21-2012-2017-skrzynka-bezpiecznikow/
  7. Apacer, bardzo Ci dziekuje za odpowiedz. W kazdym razie wszystko ustawilem tak jak w poradniku i udalo sie nawiazac polaczenie z samochodem! :)
  8. Ja mam z kolei w druga strone, moj zegarek wyraznie sie spieszy i po pewnym czasie mocno sie rozjezdza z zegarkiem w telefonie, teraz mam +5 minut (3 miesiace temu ustawialem godzine) :D
  9. Ok, kupilem ENET i zainstalowalem ISTE 4.01. Udalo mi sie polaczyc z samochodem. Przy probie inicjalizacji dostaje blad 'nie udalo sie unormowac silownika szyby' (cos w tym rodzaju). Oprocz tego dostaje nastepujace bledy: Generalnie wymiana przebiegala nastepujaco: - zdjalem stare drzwi (szyba dzialala) - zalozylem nowe i podpialem kostke - zorientowalem sie, ze drzwi przeciez sa od anglika i tam sa zupelnie inaczej piny polaczone. Nie dzialalo sterowanie lusterkiem ani otwieranie szyb. W zwiazku z tym przerobilem kostke (pozamienialem piny) wg oryginalnej wiazki. Lusterko zadzialalo wiec zakladam, ze nigdzie sie nie pomylilem. Niestety nie udalo sie zainicjalizowac szyby. Macie moze jakas sugestie co moze byc nie tak?
  10. Czesc, mialem ostatnio przygode parkingowa i w konsekwencji zmienilem drzwi na oryginalne od anglika. Musialem troche przepiac konektorki bo sie kostka nie zgadzala ale juz jest wszystko podpiete jak nalezy. Przycisk otwierania szyb sie swieci. Problem w tym, ze szyba nie chce sie opuscic. Sprawdzalem napiecia na pinach od silniczka i wszystko jest ok. Czy taka szyba po rozlaczeniu kostki w drzwiach musi byc jakos specjalnie adaptowana czy cos? (bo w zasadzie do tego sie sprowadza cala wymiana). A jesli musi byc adaptowana/inicjalizowana to ktos wie jak to zrobic? Podpialem tez stara kostke i stare drzwi (stary silniczek) i tam rowniez nie zadzialalo otwieranie wiec wykluczam niesprawny silniczek. Swoja droga jak wyjac szybe, ktora jest podniesiona? Dostepu do tych 'łap' trzymajacych szybe praktycznie nie ma w takim polozeniu. Jutro planuje przetestowac metode z tego filmu ale moze ktos zna inne rozwiazanie. Pozdrawiam :)
  11. To chyba juz jest jakas wada tego modelu. Ja mam przedlift i w obu lampach zbiera sie woda, w prawej wiecej niz w lewej. Samochod na pewno nie mial przygody, chyba po prostu w tych lampach sie uszczelnienie rozszczelnia. Ja otworzylem te pokrywki na lampie i jezdze cala zime bez nich. Wody od tego czasu nie ma. No ale to nie jest do konca rozwiazanie problemu..
  12. Hej, mam dokladnie to samo w mojej f20 przedlift, tez lewa lampa tylko u mnie jest 5x wiecej wody niz na zdjeciu.. Ciekawe, ze temat pojawil sie w tym samym momencie, tak jakby BMW sobie przewidzialo ta usterke na 2020 rok.. Edit: wczoraj zostawilem otwarty dekielek i dzis wody o polowe mniej! Ze tez wczesniej na to nie wpadlem.. :) Aczkolwiek mam obawy czy problem bedzie powracal bo srednio mi sie widzi jezdzic z otwartym dekielkiem caly czas.
  13. U mnie ostatnio tez zaczela buczec. Rozkrecilem wentylator pod schowkiem - zaginiony w akcji bilet parkingowy. Oczywiscie po zlozeniu wszystko dziala jak nalezy :)
  14. Trochę nieprecyzyjnie się wyraziłem, nie chce ich wyłączać kompletnie tylko chciałbym aby gasły po wyłączeniu (zrzuceniu) wstecznego biegu / zakończeniu cofania. Obecnie wyłączają się dopiero jak przejadę kilka metrów do przodu czyli de facto nie mogę wycofać samochodu i na pracującym silniku np. słuchać sobie muzyki. Ale dzięki za odpowiedz :)
  15. Cześć, chciałem się Was spytać czy jest jakaś możliwość wyłączenia czujników cofania. W mojej buni mam czujniki parkowania tylko z tylu, nie mam przycisku kolo lewarka skrzyni biegów ani kamery cofania. Po wrzuceniu wstecznego czujki się załączają. Po skończeniu cofania i wrzuceniu na luz (i np. staniu w miejscu słuchając muzyki) chciałbym, żeby czujki się wyłączyły, a jest tak, ze ciagle sa aktywne i pikają. Wyłączają się dopiero po przejechaniu kilku metrów do przodu bądź wyłączeniu silnika, co nie jest dla mnie rozwiązaniem. Może w bimmercode da się jakaś opcję włączyć? Pozdrawiam :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.