Skocz do zawartości

dominikk26

Zarejestrowani
  • Postów

    40
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E87 120D 166KM 2006

Osiągnięcia dominikk26

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. No mam wrażenie, że z dołu nie drze tak jak powinno. Nie da się zrobić z tzw strzała bo go zdławia. Jak wrzucę 2 by się toczyć w korku to go dusi jakby miał zgasnąć i obroty spadają a po jakiejś dłuższej chwili (dla mnie na około 3 sekundy) jakby jakąś korektę robił i ciągnie normalnie. Kiedyś przy przy gazówce ze świateł niemal zawsze trakcja i ślizgawka teraz brak. Kiedyś robił około 8 sekund do setki teraz 10. Wraca ciągle ten błąd od powietrza, odstępowo od normy. Raz na jakiś czas z dołu łapie jakieś szatańskiej mocy, jakby wracał w serie, coraz rzadziej. Turbiny nie sprawdzałem bo szczerze nie wiem gdzie jest pewnie gdzieś z tyłu, jak gdzieś koło filtra powietrza to nie wiem może ślepy jestem ale nigdy nie zauważyłem. Dźwięku nic nie słyszę takiego kiedyś pod górkę był świst przy gazówce ale to podobno dzwoni tak wentylator na wykończeniu tym bardziej, że przy wyłączonej nie dzwonił :D
  2. Z tego co czytałem i z tego co widzę na nagraniu a jest to jazda z celowym przyśpieszaniem na różnych biegach często od 1500 obrotów wskazuje, że pompa paliwa chyba dobra przepławka chyba dobra. A turbo nie wiem jak się zachowuje ale zdaje się, że zamula. Z problemów jakie odczuwam to szarpanie przy ruszaniu bez gazu (które nie jest ciągłe, zależy jaki ma kaprys jest 2 tygodnie dobrze i nagle dławi i szarpie jakby miał zgasnąć przy ruszaniu) po pełnym puszczeniu sprzęgła jeszcze go jakby dusi gdzie po chwili jakby się stabilizuje i podnosi sobie obroty i ciągnie. Myślę, że dwumasa ale jak turbo to też chyba może ? Ciśnienie na szynie mam już względnie długo błąd, ale doszedła teraz kontrola ładunku. Dodam że mam zabezpieczenie gdzie trzeba coś zrobić by odpalić (zamknięcie obiegu). Filtr paliwa rozbierałem czyściutki, powietrza wymieniam też co roku, kilka opiłków małych było w filtrze oleju w tym roku wymiana całości latem. Co do FRM kilka razy w życiu zauważyłem jak po odpaleniu sobie rusza lampami w górę w dół ale było to może z 4 razy. Błąd już stary jak nie wiem ciągle wraca. I ostatnie pytanie nawiązując do https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=164&t=398357&start=15 zainstalowałem aku 80A pojechałem na kodowanie gdzie kodował 80 ale gdzieś był problem bo wszędzie pisało niby na 80A a na głównej stronie w insta było 90A. A teraz mi w aplikacji też pokazuje 90A i gorzej bo pojemność pozostałą wylicza na 91 czy wszystko będzie ok bo to AGM i trochę kasy wrzuciłem, nie chce za rok lub dwa znów wymieniać, z powodu przeładowywania. Sorki za muzykę ale nie zauważyłem apki w tle :P Nagranie z Aktualne/Oczekiwane oraz livedata oraz aku. Ostatnie sekundy to z postoju przygazówka. MOTOR --> 4B90 monitorowanie ciśnienia na szynie przy uruchomieniu silnika 4530 kontrola ładunku powietrza, odstępstwo od normy FRM --> 9CB6 Brak opisu
  3. Dodam jeszcze jedną rzecz jak macie moduł pomiaru napięcia bo to niby jedne mają inne nie, to komputer jak sobie już wszystko wejdzie w tryb uśpienia to monitoruje pobór energii w przypadku przekroczenia jakiegoś tam limitu na czerwono gdzieś w historii w ista pokarze. U mnie w trybie uśpienia 400mA darło nocy dnia którego byłem na rejestracji.
  4. Noi zaprogramowany mam już AGM, co ciekawe gość w ista to bez problemu to zrobił i szybko, jedynie z jakiegoś powodu w jednej rubryce informacyjnej pisało 90Ah jednak wszędzie indziej wskoczyło AGM 80Ah. I dalej nie rozumiem dlaczego poprzedni spec nie był wstanie tego zrobić mówiąc, że nie może. Sytuacja bardzo dla mnie dziwna może nie chciało mu się targać podtrzymania, i ogólnie wielu tego też odmawiało lub mówiło wprost, że może się nie udać. Dla ciekawskich i z niewiedzą jak u mnie podtrzymanie jest to pod maską a ja myśląc, że trzeba do klem to podpinać olałem jednak temat podtrzymania. matekboss co jak co ale chyba fora zostały stworzone właśnie w tym celu. W mojej bawareczce jak mnie głowa nie myli, bo w tabelce warty nie ma kodu a tabelki są od 2007 roku (te co znalazłem), aku z logiem bmw więc stawiam na to, że siedział oryginał 16 letni.. Ponadto jakby ktoś kupił oryginała to raczej by od razu wymienił w serwisie lub gdzieś gdzie zakodowali by wymianę bo nie sądzę, że ktoś kto się zna lub w serwisie by to olali. W twoim przypadku miałeś jakiś dobry akumulator który znosi dobrze podwyższone napięcie, z kolei w drugą stronę fizyki już nie przeskoczysz i aku byłby notorycznie degradowany niedoładowaniem bo tak działa AGM musi mieć wyższe. Jeszcze poruszając temat samej jak twierdzisz zbędnej dyskusji i głupich pytań im więcej tzw "tagów" słów tym łatwiej znaleźć coś na ten temat w wyszukiwarce która jednak wydaje mi się nie działa tu najlepiej, bo sam bynajmniej nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytania. Ja jestem twierdzenia, że właśnie dużo negatywnych opinii o aku bierze się właśnie z powodu niezaprogramowania i degradacji aniżeli, że kiedyś to było... Aczkolwiek to moja pierwsza wymiana i czas pokarze czy się mylę :P
  5. Bracie może mój intelekt leży może wieczorne zmęczenie ale jest to filmik który wstawiłem wyżej pokazuje rejestrację nowego akumulatora. W załączonym tooltipie jest info, że musi zakończyć z ISTA P lub NCS EXPERT w przypadku pozostałych opcji rozumiem, że chodzi pewnie o jakiś dobry interfejs którego nie miał lub z tego co czytam samo kodowanie jest ryzyk i czeka się do 2 godzin. No to to ma sens trochę. Zatem płacić 500 zł za obd do apek lub jechać około 2 setek km i płacić 150 zł za kodowanie bo widzę w Rzeszowie ciężko znaleźć kogoś. Z tego co czytam to w moim przypadku w najgorszym wypadku aku nie będzie się dobrze doładowywał. Gorzej gdyby był zakodowany AGM na kwasiaku tam by przeładowywało i dawało niebezpieczne napięcie. Dobrze to rozkminiam? Swoją drogą stary aku ma numer 688 który to będzie rocznik bo na tabelkach nigdzie nie widzę a nie wierzę, że to 15 letni aku czy tam 16 :D
  6. No to powiedzcie mi panowie jeszcze czy gość się poprostu nie znał czy jakiegiego diabła bo TU i tu Mogę się mylić ale wydaje mi się ze pisze jak byk o zmianie na agm.. Tak o tłumaczenie googla
  7. Kto pyta nie błądzi, przyda się komuś na przyszłość fajnie by było gdybyś odpowiedział na temat. Jak wiadomo do AGM trzeba specjalne ładowarki a raczej tryby w nich zawarte.
  8. Siemka, ponownie! Na szybko wymieniłem bo znalazłem coś taniej 70zł kodowanie zajechałem i gość mi mówi, że on nie przekoduje wymiany na inny tylko zrobił mi adaptację (robione w ista bmw) powiedzmy, że poszło trochę w błoto kasa bo sam bym to zrobił. Co do wymiany to podtrzymanie trzeba zrobić gdyż nie zrobiłem wywaliło mi tyle błędów, że łohohoo kierunki same nie odbijały koła przebite trakcja wyłączona. Nie sprawdzałem co jeszcze i aż nie chcę. Noi mam problem zasadniczo zakodowany był 80Ah (tylko tyle wiem) i taki też był założony z tym, że założony KWASIAK 80Ah 640A a teraz mam AGM 80Ah 800A. Czy mogę tak jeździć? Auto pali ryndyndyn pięknie bez najmniejszego zająknięcia i niemal na strzała. Chyba musze kupić sobie jednak ten adapter albo jechać do innego gościa na kodowanie 150 zł... Pytanie jeszcze jedno z ostatniego screena -4.5A ? Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki zamkniętych drzwiach, i odczekaniu około pół miniuty. Dużo? Może trzeba sprawdzić cęgami lub multimetrem.
  9. Przyznać trzeba, że trochę drogo: https://allegro.pl/oferta/vlinker-mc-4-0-interfejs-diagnostyczny-bimmercode-9680502783 Tak więc z tego co widzę trzeba zrobić trzy rzeczy? Cytat BimmerCode "Należy pamiętać, że wartość tę należy modyfikować tylko w przypadku wymiany akumulatora w samochodzie. Po zakodowaniu wymianę baterii należy dodatkowo zarejestrować za pomocą „BimmerLink”." Czyli zakodować nowy. BimmerLink czyli zarejestrować nowy. BimmerTools czyli wykonać adaptację. Czyli rozumiem 3 aplikację do zakupu z czego mam tylko bimmertools, a bimmerlink udało mi się break. + Bardzo drogi adapter odb? Ok to jednak podjadę chyba do jakiegoś serwisu ewentualnie laptopik pożyczę i inpę lub istę sprawdzę. Teraz pytanie, aby zweryfikować tego "profesjonalistę co mi to zrobi" po tych trzech krokach wyżej wymienionych, adaptację poznam po przebiegu przy ostatniej wymianie w aplikacji bimmer tools, rejestrację nowego poznam po zmianie parametrów aku w aplikacji bimmer tools, a zakodowanie po czym, po soc?
  10. Siemka, (E87 120D m47 163Hp 2006) mój aku wyzionął ducha, czas na wymianę na vartę silver dynamic AGM 80Ah 800A *(niżej na zdjęciu stary aku)* dodatkowo kupiłem noco genius 10A aku już doładowuję rocznik 2022 lipiec a jutro planuję wymienić. Posiadam również interfejs carista i chciałbym sobie sam zrobić wymianę ponieważ w prostych "wsiowych nawet" wołają minimum 150 zł oszaleli jak za 2-3 min roboty. Niestety z tego co się orientuję bimmer-tools potrafi tylko wykonać adaptację a nie wymianę gdyż wsadzam teraz AGM o innej pojemności. Tak więc główne pytanie brzmi jaką aplikacją na android wykonam wymianę? - Zaznaczę, że nie mam laptopa i posiadam tylko caristę na bluetooth. Laptopa może udało by się pożyczyć z jakimś bluetooth. A teraz z innej beczki noco genius 10A posiada opcję supply przydatny do wymiany akumulatora, cytat "Konwertuje na zasilacz prądu stałego do zasilania dowolnego urządzenia 12 V DC, takiego jak pompka do opon, urządzenie do wymiany oleju lub jako element podtrzymujący pamięć podczas wymiany baterii. Po wybraniu zaświeci się czerwona dioda LED. 13.6V @ 25°C | 10A | Max 12A " Teraz pytanie moje brzmi jak to podpiąć stary aku czasem nie zrobi je*udu jak podepnę do klemn? A co z nowym jak będę przypinał zpowrotem klemy z zasilaczem? Może to inaczej spiąć pierwsza wymiana aku więc nie wiem co i jak w takowym samochodzie. Kolejne zaś pytanie to czy wgl możliwe, że mam oryginalny aku? Bimmer tool pokazuje przebieg przy ostatniej wymianie 0, na aku jest logo varta i BMW a jedyny jaki mi się udało znaleźć po numerach to coś takiego na allegro: https://archiwum.allegro.pl/oferta/akumulator-bmw-oryginalny-nowy-12v-80ah-640a-i7321761487.html Z kolei pojemność się nie zgadza z pojemnością w systemie.. Więc ktoś raczej o rejestracji i adaptacji, przede mną zapomniał. Teraz zaś kupiłem VARTA SILVER dynamic AGM 80Ah 800A 580901080D852, chociaż stronka varty poleca kwasiaka ale gość z akumulatory24 powiedział, że lepszy agm bo wytrzymalszy robiony w lepszych fabrykach niż kwasiaki a także varta poleca kwasiaki bo po prostu tańsze i klientów przez to więcej. Wiele stron opiera się na podobnym myśleniu chyba lecz najbardziej sprawdzona dla mnie czyli https://czescidobmw.pl/ w ofercie ma głownie AGM dla mojego vin i tylko dwa kwasiaki. Z tego co wiem to od 2005 roku w dieslach były głownie agm. Jeżdżę dosyć krótkie dystanse i około 15-20 min i jak widać zakupiłem porządną ładowarkę by go regularnie doładowywać. Czy dobrze zatem uczyniłem?
  11. Tak zrobiłem. To ktoś wie jakie mają końcu być? Bo realnie nasadki nie nałożę na to a imbus niby nie oryginalny wiec hmmm
  12. To jak ma być imbus czy torx? Zamówiłem oryginały i są to śruby torx, ale nasadka z przodu przez ukształtowanie nie weszła zamówię 1/4 może ona się wsunie - a filmik widziałem. No to z twojego opisu wydaje mi się że wszystko zrobiłem dobrze i tak jak powinno. Tylko co z tymi śrubami bo drogie były straszliwie: 11127803813 PRODUKT OE 11127803813 4 SZT 118,32 PLN 29,58 PLN/SZT 145,52 PLN 36,38 PLN/SZT A i co ile wymieniać ten filtr przy rocznym przebiegu 8-12 tysięcy km? Bo wydaje się czysty ale zawsze od strony wlotu jakby okopcony osmolony coś takiego. Chłodnica EGR to jest ten z przodu podłużny a egr jest po prawej stronie? Tak w przyszłym roku może bym to przeczyścił przy okazji.
  13. 163 120D e87 2006.10 Macie jakieś porady z tym związane znowu się pomęczyłem z tym czymś. Co ile wgl trzeba go wymieniać przechodzę przez to co rok przy moim pełnym serwisie. Ale to jest dramat z tym trzeba rozkręcić wszystkie osłony zdjąć filtr kabinowy wykręcić wsporniki kielichów dopiero wtedy jest dostęp do obudowy filtra. I tu moje pytanie czy ta pianka nad osłoną silnika jest potrzebna? Bo jak ściągałem te osłonę część tylną to aż mi się wykruszała cała. Drugie pytanie jak ułatwić sobie dostęp do wyszarpania obudowy tego filtra? Bo z tyłu jest taka rurka i kable chyba do wtryskiwaczy więc aż strach to szarpać. Zamówiłem sobie oryginalne śruby e-torx bo tam miałem jakieś zwykłe imbusy co się tak wyrobiły, że już bałem się, że nie dokręcę. Ale co się okazało z przodu z lewej strony jest takie zwężenie, że moje (pożyczone) nasadki się tam nie wcisły. Więc musiałem przykręcić tą jedną śrubę na starej imbusowej. Tym sposobem dochodzimy do pytania jakim kluczem ją wkręcę? Bo w sumie już nie mam tych kluczy nie mierzyłem na śrubie pisze coś 8.8, i chce sobie zamówić zestaw etorx ale 1/4 to tylko 4-8 się znajdują ewentualnie znalazłem. https://allegro.pl/oferta/zestaw-7-kluczy-nasadowych-torx-e-1-4-jonnesway-8653257589 ale nawet nie wiem czy 1/4 to tam wgl wejdzie macie jakieś klucze do tego co polecicie aby nie bawić się w testera? Najlepiej by było by w zestawie nawet na inne złącze był też 20 - ewentualnie dwa zestawy - aby te wsporniki sobie odkręcać w przyszłości. A i tak na poboczu czy w e87 wyciek klimy też jest pod osłoną silnika koło skrzyni czy gdzieś indziej starałem się to namierzyć ale chyba wilgotności powietrza nie było zbyt dobrej. I czy płyn do czyszczenia wurth klimatyzacji może uszkodzić elektronikę (utlenić luty) w sensie głośniki zaczęły mi coś same mówić jak natryskałem tego do kratek ale dziś już cicho.
  14. Kurczę no mogłem sprawdzić w sumie. Teraz boję się to rozbierać z powodu gdyż jak kręciłem ten plastik przy klapie to te śruby jak wkręcałem to kręciły się w nieskończoność. Jak się rozwierci całkiem to nie będzie wgl trzymać nvm co z tym zrobić. Ogólnie jak jest ta dziura w której zbierała się woda to po prawej stronie od tej dziury jest zaślepka też chyba do podłużnicy czy czegoś nie mam takiej wiedzy wiec wiecie. W każdym razie też i tam trochę wody było z milimetr może dwa w każdym razie nie pływała zaślepiłem powrotem bo w sumie jak bym to inaczej mógł osuszyć może źle zrobiłem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.