Skocz do zawartości

Nura1

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E30 325

Osiągnięcia Nura1

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Mam w swojej trójce m50b25 i mam mały problem z czujnikiem położenia przepustnicy. Podmieniałem już kilka, niestety błąd na kompie ciągle wraca. Więc postanowiłem zmierzyć opornosci i voltarz. Wkleje tutaj cytat ile tego powinno być. "Całkowita oporność czujnika wynosi około 4000 om (nóżki 1 i 3) Przy zamkniętej przepustnicy oporność ma wynosić pomiędzy 800-1200 om (nóżki 2 i 3). Przy otwartej przepustnicy oporność ma wynosić pomiędzy 3200-4800 om (nóżki 2 i 3). Dobrze jest także zmierzyć napięcia. Napięcie pomiędzy nóżkami 1 i 3 ma wynosić 4,75-5,25 Volta. Na nóżkach 1 i 2 przy zamkniętej przepustnicy 0,15-0,95 Volta. Na nóżkach 1 i 2 przy otwartej przepustnicy 4,75-5,25 Volta. " Jeśli chodzi o opornosci to wszystko w normie. Ale zauważyłem dziwne zjawisko jeśli chodzi o voltarz. Na nóżkach 1 i 3 jest dobrze bo jest około 5 volt. Ale na 1 i 2 jest odwrotnie : Na nóżkach 1 i 2 przy zamkniętej przepustnicy 4,75-5,25 Volta. Na nóżkach 1 i 2 przy otwartej przepustnicy 0,15-0,95 Volta. Za to na nóżkach 2 i 3 mam voltarz taki jaki powinien być na 1 i 2. Czyżby przez to był ten błąd? Mam coś pomieszane w kablu czujnika? Ktoś przez przypadek odwrotnie połączył? I gdzie jest drugi koniec tego przewodu od tpsa ? Idzie gdzieś pod kolektor w stronę bloku ale mało miejsca i nie mogę namierzyć.
  2. Witam. Zakupiłem sobie na allegro interfejs ADS do swojej e30. https://allegro.pl/interfejs-bmw-ads-inpa-rs232-dis-diagnostyka-bmw-i6728014902.html Ogarnąłem sobie inpe, disa ogólnie całego ediabasa żeby po szperać w swojej bawarce. Niestety nie mogę przejść jednej rzeczy. W inpie mam ciągle zapłon off, bateria dobrze działa czyli off, po podłączeniu ON. To samo w Disie, głowicy nie wykrywa. Robiłem wszystko zgodnie z instrukcjami, nic nie pomaga. I teraz moje pytanie główne : Kabla na vmware mi nie wykrywa przy podłączeniu aczkolwiek sprzedawca twierdzi że kabel nie wymaga sterowników i działa od razu po podpięciu. Czy to jest możliwe żeby tak było? Bo mi się wydaje że mimo wszystko laptop powinien przynajmniej wykryć nowe urządzenie a tak nie jest. Ktoś coś doradzi?
  3. Nura1

    Bmw e30 grzeje się

    Naprawione!. Winny był wskaźnik temperatury w zegarach :duh:. Po podmianie wskaźnika na drugi wskazówka stoi pionowo niezależnie od jazdy. I z tego co wyczytałem to temperatura koło 100 stopni to jest normalna temperatura pracy takiego silnika. Masakra, tyle zabawy i kombinowania a tu taka pierdółka :mrgreen:
  4. Witam serdecznie. Chcialbym ogarnac sobie jakis interfejs zeby polaczyc sie z moja e30 i w razie czego sobie ja diagnozowac. Ale z internetow dowiedzialem sie ze starsze auta sie ciezko podlacza i trzeba sie nameczyc zeby ogarnac program i interfejs. Chcialbym sie zapytac co by bylo najlepszym rozwiazaniem?? Na chomiku Trandolfa jest to do zrobienia ale strasznie duzo pobierania i ciezko mi to ogarnac. Na allegro widze fajny zestawik carsoft 6.5 https://allegro.pl/bmw-87-04-carsoft-6-5-inpa-pl-e31-e32-e34-e36-e39-i6232170945.html . Moje pytanie czy do e30 warto mi zakupic ten interfejs?? Bedzie to hulac? Bede mogl sprawdzac/kasowac bledy, live data a nawet robic jakies adaptacje na tym interfejsie?? Duzo jest opinii ze nie warto. Czy probowac czegos innego??
  5. Nura1

    Bmw e30 grzeje się

    A czy rurki od chłodzenia powinny być miękkie czy twarde? Bo u mnie są po nagrzaniu twarde i dopiero jak wypuszcze ciśnienie odkrecajac korek to miękną. I druga sprawa to korek chłodnicy. Mam założony 1.4 bara, powinienem zmienić koniecznie na 2 bary?
  6. Nura1

    Bmw e30 grzeje się

    Niestety problem nie ustał. Ale podejrzewam jeszcze jedna rzecz. Obudowa termostatu. Była spawana i jak powymienialem części to było dobrze ale zauważyłem właśnie kapanie z obudowy termostatu. Jak tylko przestało kapac to silnik znowu zaczął się grzać. Podejrzewam że przez dziurę dostaje się powietrze i układ się ciągle zapowietrza. Zamówiłem nowa obudowę, zobaczymy.
  7. Nura1

    Bmw e30 grzeje się

    Pompa wody jest chyba świeża bo wygląda ładnie a i chodzi bardzo dobrze. Na jalowych sączy się płyn w zbiorniku a jak przygazuje to strumyk ładnie leci. Pompę raczej wykluczam. Temperaturę sprawdzałem na podpiętym komputerze więc zegary dobrze pokazują. Dziwi mnie to że, jak silnik jest przegrzany, odpalony ma niecałe 100 stopni to mogę normalnie zatrzymać wisko ręką. Ma także luzy delikatne już. Też mi się wydaje że wiskoza dziwnie działa bo cały czas chodzi tak samo, czy zimny czy ciepły, czy jałowe czy gazuje to wiskoza chodzi ciągle tak samo. Termostat sprawdzałem, niby dobry jest ale temp otwarcia 92 stopnie więc zamówiłem sobie taki na 88 stopni. Dla świętego spokoju zamówiłem także nowe wisko bo wydaje mi się że to wiskoza już nie wyrabia. Nie mogę jej także odkręcić, nie ma kontry tylko jest jedną śruba, próbowałem sposobu z młotkiem ale kiepsko idzie. Być może ktoś zespawał to na stałe. Dobra dzisiaj odbieram części i biorę się za wymianę. Dam znać jak poszło i jakie są efekty.
  8. Nura1

    Bmw e30 grzeje się

    Witam. Mam problem z moją e30 która się grzeje. Posiada swapa z 1.6 do 2.5 m50b25 vanos z e34. Wymieniłem chłodnice na większą od 2.5 bo była z 1.6, zalałem układ, odpowietrzylem i nic nie pomogło. Przy normalnej jezdzie koło 95 stopni Celsjusza a przy mocniejszej jeździe niecałe 100 stopni. Trochę mnie dziwi to że nie mam wiatraka żadnego, tylko wiskoze. Czy oryginalnie była tylko wiskoza czy i wiatrak jakiś? Bo miejsca z przodu chłodnicy jest sporo. Dodam że po zagrzaniu się silnika rurki i chłodnica bardzo gorące. W czym szukać problemu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.